Σήμερα, παίρνω ύλη για το τ. 176, της εφημερίδας "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ Σιδηρόδρομος"

ilektikos175

Αυτό είναι το φύλλο του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ τ. 175, το φύλλο πουκυκξλοφορεί τώρα. Μπορείτε να το δείτε όπως είναι τυπωμένο ΕΔΩ. Σταθερός, όπως πάντα στην παρουσία του! Σταθεροί και οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη έκδοσης του, από το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, η Διοίκηση του. Σήμερα, Παρασκευή 27/12/2024 παίρνω ύλη για το νέο τεύχος.

anagrafi.040324

Εδώ, σ' αυτό το τυπογραφείο, την ΑΝΑΓΡΑΦΗ, στο Περιστέρι, γίνεται η τεχνική επεξεργασία του "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Σιδηρόδρομου". Η Ανδρομάχη ή Μάχη είναι η κοπέλα που συνεργαζόμαστε. Την ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία, όπως και τους ανθρώπους του τυπογραφείου, Σάκη και Δημήτρη.

ilektrikos.171Η έκδοση μιας εφημερίδας είναι ένας κύκλος. Μόλις ολοκληρωθεί ένα τεύχος και αφού περάσει λίγος καιρός και το χαρούν οι ανθρωποι του, αρχίζουμε να ετοιμάζουμε το επόμενο. Έτσι λοιπόν  την Παρασκευή 27 Δεκεμβρλίου 2024 κατέβαίνω στον Πειραιά για να παραλάβω το υλικό για το νέο τεύχος 176. Με χειμώνα και ρό, ανάμεσα σε μια μικρή ανάπαυλ!; Όλα θα γίνουν όπως ακριβώς πρέπει, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να μας "γεμίζει" και να μας ενθουσιάζει. 

Χαίρομαι κάθε φορά που συμβαίνει να  ολοκληρώνουμε αυτή τη διαδικασία, επειδή είναι απόλυτα σταθεροί και κάνουμε πραγματική δουλειά, όταν βρισκόμαστε από κοντά... Όλα τριγύρω αλλάζουμε κι όλα τα ίδια μένουν, λέει ένας ποιητής. Ο χρόνος φεύγει σαν αέρας. Είναι μια όμορφη διαδικασία που γίνεται, κάθε δίμηνο. Διότι κάθε πράγμα που αξίζει, έχει τη δουλειά του. Τίποτα και πουθενά, κάτι, δε γίνεται "μαγικά" κι από μόνο του.

Το συναίσθημα; Χαρά για κάτι όμορφο που δημιουργούμε τακτικά με συνέπεια και συνέχεια. Μια όμορφη διαδικασία που επαναλαμβάνεται σταθερά, χρόνια τώρα. Και δεν ξέρω το γιατί (ή μάλλον ξέρω...) αλλά μ' αρέσει πολύ όλη αυτή η διαδικασία. Κι αυτό, το κάνουν οι άνθρωποι του να φαίνεται έτσι. Ιδιαίτερα ο πρόεδρος Θύμιος Ρουσιάς! Νιώθω την αγάπη τους, τη ζεστασιά, την καλή συνεργασία τους που αποτυπώνεται και στην ποιότητα της δουλειάς μας.

Και κάπως έτσι η ιστορία μας με το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, σύνεχίζεται. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που θεωρώ μεγάλο προνόμιο μου να συνεχίζω μαζί τους αυτό που ξεκίνησε εδώ και 30 χρόνια, από τη γέννηση της εφημερίδας με τους συνταξιούχους του ΗΣΑΠ. Ανθρώπους ξεχωριστούς, με ήθος και συνείδηση που σπάνια βρίσκεις στον κόσμο, στο συνάφι εκείνων που ασχολούνται με τα κοινά. 

Αν και έχω αλλάξει δύο ανθρώπους, στις θέσεις ευθύνης του προέδρου στο Σωματείο, τον Μανώλη Φωτόπουλο στο ξεκίνημα και για 15 χρόνια και τον Θύμιο Ρουσιά τα τελευταία 12 χρόνια, ποτέ δεν είχα πρόβλημα από κανέναν τους. Τον Θύμιο τον ήξερα και συνεργάστηκα μαζί του, άλλα δέκα χρόνια πριν, καθώς ήταν ο Γραμματέας του Σωματείου, επί εποχής Φωτόπουλου.

Εξαιρετικοί άνθρωποι! Είναι από αυτούς που λύνουν, αντί να δημιουργούν προβλήματα, που χαίρονται μ' αυτό που κάνουν και δεν μιζεριάζουν από λάθη που μπορεί να συμβούν. Και επιπλέον, εκτιμούν πολύ τη δουλειά που τους προσφέρω, όλα αυτά τα χρόνια.

Κι όταν λέω «φτιάχνω» την εφημερίδα που βλέπετε, εννοώ ότι τη σχεδιάζω και την υλοποιώ ως έκδοση. Δίνω δηλαδή μορφή στα άψυχα κείμενα. Στην έκδοση που μπορείτε να δείτε πατώντας ΕΔΩ, και που είναι η τελευταία, όπως θα διαπιστώσετε.

Είναι ένα έντυπο «συνδικαλιστικό», με την έννοια ότι προβάλλει τη δράση του Σωματείου, αλλά και δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για να διατηρείται (το Σωματείο και οι άνθρωποι του) ενωμένο και αγαπημένο στα μάτια των 2.000- 2.500 περίπου μελών του, συνταξιούχων του ΗΣΑΠ σε όλη την Ελλάδα, όπου κι αν μένουν.

Βέβαια, όπως σε όλους, η πανδημία του Covid-19, δημιούργησε κι εδώ τα προβλήματα της. Εκείνον τον καιρό, θυμάμαι, οι άνθρωποι του Σωματείου, παίρνοντας όλα τα μέτρα ασφαλείας, πήγαιναν τρεις φορές την εβδομάδα στον Πειραιά, στα γραφεία τους και σαν τα μυρμήγκια, ιδιαίτερα ο Θύμιος, ακόμα και από το σπίτι του, μάζευε την ύλη του 16σέλιδου ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ σε σχήμα ταμπλόιντ.

Μ’ αυτόν τον τρόπο και με καλό προγραμματισμό, κατάφεραν να μην χάσουν εκδόσεις, παρά μόνο μία! Άθλος, αν σκεφτεί κανείς, από τι περάσαμε… Και τι περνάμε! Αφού ο φόβος για τον Covid-19 δεν έχει φύγει, εντελώς.

Διατηρούν επίσης ένα εξαιρετικό διαδικτυακό τόπο για την άμεση ενημέρωση των μελών τους. Τις άμεσες ανακοινώσεις τις «ανεβάζει» η Ελευθερία, που έχει και τη γραμματειακή υποστήριξη του Σωματείου. Και τη γενική επιμέλεια έχω εγώ. Δείτε το ΕΔΩ, παρακαλώ.

Γενικά, είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι μαζί τους. Ακούν τις παρατηρήσεις μου, προσεκτικά και τις περισσότερες φορές τις εφαρμόζουν. Κάνουν τη δουλειά μου δημιουργική και ευχάριστη και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Και καθώς κι εγώ είμαι πια ο ίδιος συνταξιούχος, τους καταλαβαίνω όλο και περισσότερο. Το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, αποτελεί ένα πρότυπο δημιουργικότητας.

Κάποιοι λένε ότι τα Σωματεία Συνταξιούχων, είναι για απομάχους της δουλειάς. Που ζουν στο περιθώριο και ζουν με τις μνήμες τους από τα παλιά. Μπορεί να είναι και αυτό, αλλά πιστέψτε με, πολλοί νέοι θα ήθελαν να τους μιμηθούν στη δουλειά που προσφέρουν, εθελοντικά, για το κοινό καλό!

The News

Στο ξεκίνημα μιας νέας σχολικής χρονιάς

Πώς θα εξελιχθεί η φετινή χρονιά είναι κάτι που θα το δούμε στην πορεία γιατί το ξέρουμε πως θα είναι δύσκολη. Αυτό πια κι αν είναι γνωστό. Όμως σήμερα είναι γιορτή. Είναι το ξεκίνημα μιας νέας σχολικής χρονιάς, σε ένα σχολείο, το 54 Λύκειο Αθήνας. Κι ήμασταν εκεί νωρίς, στις 8,30, όπως έλεγε το πρόγραμμα.

Τα παιδιά κλήθηκαν από τον Υποδιευθυντή του σχολείου κ. Νυχτερή να κατευθυνθούν στην αίθουσα εκδηλώσεων του 54 Λυκείου. Ο αγιασμός θα γινόταν εσωτερικά. Πρώτη φορά βλέπαμε κάτι τέτοιο. Μπήκα κι εγώ μαζί τους και τράβηξα δυο φωτογραφίες...

Ο Λυκειάρχης Γ. Κρικώνης και ο ιερέας έτοιμοι για να ξεκινήσει τον αγιασμό. Γονείς δεν υπάρχουν ένα γύρο. Το είχαν, μάλλον απαγορεύσει τα καμάρια τους. Μια ώρα αργότερα αφέθηκαν ελεύθεροι. Κι αύριο θα έχουν ένα τρίωρο. Σιγά – σιγά πάνε να μπουν σε μια σειρά...

Το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα... ξαναχτύπησε!

Φωτογραφίες από τη συμμετοχή του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Γέρακα στο Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος για νέους στην Άκρα Κάτω Ιταλίας.

Πέρσι τέτοιον καιρό καταγράψαμε τη θετική δράση αυτού γυμνασίου που οφείλετε στους δραστήριους καθηγητές τους και στα παιδιά που μοχθούν για να κάνουν το καλύτερο. Τώρα  "τόλμησαν" να ανεβάσουν  "Βάκχες"... Μπράβο τους!

Στις 11 Μαΐου 2011, κάτω από ένα ουρανό που ήταν ίδιος πριν 2500 χρόνια, ο αέρας φέρνει ακόμα τα ίδια αρώματα της Σικελικής φύσης και οι πέτρες του αρχαίου ελληνικού θεάτρου της Άκρας στην Κάτω Ιταλία έχουν το ίδιο άγγιγμα. Εκεί οι 15 μαθητές και μαθήτριες του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Γέρακα παρουσίασαν τις Βάκχες του Ευριπίδη στα πλαίσια του 17ου Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος για Νέους.

Το Διεθνές Φεστιβάλ είναι ο σημαντικότερος θεσμός παραστάσεων Αρχαίου δράματος για νέους στον κόσμο. Επί ένα ολόκληρο μήνα 3000 μαθητές και φοιτητές από την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία παρουσιάζουν τις δικές τους εκδοχές κλασικών ελληνικών τραγωδιών ή κωμωδιών.

Εδώ, όπου πέρασαν 2500 χρόνια από τότε που ακούστηκε για τελευταία φορά ο ελληνικός δραματικός λόγος, ήταν η πρώτη φορά που προσκλήθηκαν ελληνική σχολεία. Έτσι το Φεστιβάλ άνοιξε με την παρουσία των τριών καλλιτεχνικών σχολείων της χώρας: της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου Κρήτης.

Για την παρουσίαση των Βακχών από 15 μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου (κατεύθυνσης θεάτρου) και της Α΄ Λυκείου (κατεύθυνσης χορού), ο σκηνοθέτης-καθηγητής, Κωνσταντίνος Μίχος, ακολούθησε μια συλλογική διαδικασία, η οποία ενέπλεξε δημιουργικά όλο το δυναμικό του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα.

Οι λυκειακές τάξεις έκαναν δραματουργική ανάλυση της τραγωδίας και επέλεξαν τη μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά. Τα κοστούμια, χάρτινες υπενθυμίσεις αρχαίων ελληνικών κιόνων, τα οποία όμως σκίζονταν για να ξεπροβάλει το πραγματικό σώμα των παιδιών, σχεδιάσθηκαν από τις εικαστικούς-καθηγήτριες, Ντίνα Μπολιεράκη και Ελπίδα Πανονίδου, και υλοποιήθηκαν με τη συμμετοχή των μαθητών της εικαστικής κατεύθυνσης.

Από τα μαθήματα της δημιουργικής γραφής προέκυψαν σκηνοθετικές ιδέες και στα μαθήματα των δημοτικών χορών ερευνήθηκε η σχέση της ταραντέλας με το ζωναράδικο. Πάνω σε αυτή τη σχέση βασίστηκαν τα βήματα του χορού της παράστασης. Παράλληλα, το μουσικό μέρος της παράστασης συμπεριέλαβε τόσο ελληνόφωνα τραγούδια της Κάτω Ιταλίας όσο και ένα χορικό-δώρο από τον Κώστα Βόμβολο, εκτελεσμένα όλα με διαφορετικούς τρόπους, μέχρι και μία «άγρια» διασκευή-καταστροφή από ένα μαθητή με ηλεκτρική κιθάρα.

Η σκηνοθεσία, με απόηχους από τα γραπτά για την πειθαρχία και το σχολείο του Μ. Φουκώ και των Ζ. Ντελέζ- Φ. Γκουαταρί, άφηνε να ξεπροβάλει πάνω στην σκηνή η τρομερή λιμπιντική ενέργεια των παιδιών, βασισμένη στο κείμενο της τραγωδίας, αλλά πέρα από το λόγο. Τα παιδιά ίσως δεν έχουν βρει ακόμα τον τρόπο να μιλήσουν με ακρίβεια και σαφήνεια. Έχουν, όμως, σώματα, χειρονομίες, στάσεις, διαθέσεις, κραυγές, είναι «συμβάντα», είναι σημαινόμενα πέρα από τα σημαίνοντα.

Με μέσο τα παιδικά παιχνίδια στην παράσταση αναδείχθηκε η κρυμμένη σεξουαλικότητα των παιδιών, η βία και γενικά όλα αυτά που αρνιόμαστε να κοιτάξουμε. Συγχρόνως έγινε ένα σχόλιο που είχε ένα διπλό αποδέκτη: αφενός την εξουσία που προσπαθεί να καταπνίξει οποιαδήποτε εκδήλωση πέρα από αυτό που η ίδια επιτρέπει, και αφετέρου τα παιδιά αλλά υπενθυμίζοντάς τους την τραγική κατάληξη, όταν η μανία και η εξέγερση αστοχήσουν.

Η άποψη ότι το θέατρο για νέους δεν είναι ένα θέατρο, όπου παιδιά απαγγέλλουν με σοβαροφάνεια και ορθοφωνία κείμενα για εμπειρίες που δε μπορούν να έχουν. Αντίθετα, πρόκειται για ένα θέατρο, όπου χρησιμοποιώντας τα κλασικά κείμενα, ως ευκαιρία αναστοχασμού της πραγματικότητας που βιώνουν, τα παιδιά αναδεικνύουν τη δική τους σχέση με αυτά τα κείμενα. Η αντίδραση του Ιταλικού εφηβικού κοινού, το οποίο ενθουσιάστηκε αναγνωρίζοντας στην παράσταση μια εκδοχή τραγωδίας που ήταν και δικιά του, κοντά στην πραγματικότητα της ζωής του, απέδειξε την παραπάνω λειτουργία του θεάτρου.

Το τριήμερο ταξίδι κράτησε λίγο περισσότερο, αλλά η μία ημέρα καθυστέρησης της πτήσης λόγω σκόνης από το ηφαίστειο της Αίτνας, αντί να κουράσει τα παιδιά, τους πρόσφερε μια επιπλέον ημέρα στις Συρακούσες και μια επιπλέον ευκαιρία να συναντήσουν μαθητές οι οποίοι είχαν δει την παράστασή τους, να απολαύσουν την επιτυχία τους αλλά και την επικοινωνία με αφορμή μία παράσταση Αρχαίου Ελληνικού Δράματος.

Μπράβο παιδιά, πάντα τέτοια. Μας κάνετε περήφανους!

Η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ στο νυχτερινό του Αϊ Γιώργη

Ήταν κατ' αρχήν μια ευχάριστη έκπληξη για μας η υπογραφή του Ανδρέα Ρουμελιώτη σ' ένα ρεπορτάζ που αφορά τα νυχτερινά σχολεία. Κι αυτό γιατί είχαμε την εντύπωση ότι είχε απολυθεί αφού η στήλη του "Εδώ ράδιο Ε», εδώ και κάμποσο καιρό, έπαψε να δημοσιεύεται στην εφημερίδα. Με το δικό του ξεχωριστό τρόπο επισκέφθηκε το νυχτερινό της Ακαδημίας Πλατώνα και του Μοσχάτο, δυο σχολεία που τελούν υπό κατάληψη μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας ότι πρόκειται να καταργηθούν.

Εμείς επιλέξαμε μόνο το κομμάτι που αφορά στην Ακαδημία Πλάτωνα για εύλογους λόγους. Και ιδού το κείμενο, έτσι όπώς γράφει ο Ανδρέας Ρουμελιώτης:

«Η Ζωή είναι ωραία! Αλλά, δυστυχώς, τα 'χει με άλλον»... Την ώρα που τ' άλλα ανέμελα παιδάκια βγαίνουν βόλτα στις πλατείες, στα καφέ και στα μπαράκια, εκείνο μόλις έχει σχολάσει απ' τη δουλειά και τρέχει σαν τον Βέγγο να προλάβει. Για να μην πάρει πάλι απουσία την πρώτη ώρα στο εσπερινό σχολείο. Πάντα με την ψυχή στο στόμα.

Εφτά χιλιάδες παιδιά πάνε στα 92 Γυμνάσια, τα Εσπερινά. Άλλα τόσα, στα 17 Λύκεια. Έντεκα χιλιάδες στα νυχτερινά επαγγελματικά. Ανήλικα στη μαύρη εργασία, σε δουλειές του ποδαριού. Μετανάστες δεύτερης γενιάς. Αλλά και μεγάλοι άνθρωποι που δεν το βάζουν κάτω. Έστω και τώρα, στα γεράματα, βρίσκουν το κουράγιο για να μάθουν γράμματα. Αυτά τα παιδιά, της νύχτας, αγαπούν πραγματικά το σχολείο. Γιατί θυσιάζουν γι' αυτό όλο τον ελεύθερο χρόνο τους.

Χρειάζεται βεβαίωση εργοδότη, βιβλιάριο ενσήμων ή κάρτα ανεργίας για να πας Εσπερινό. Τώρα όμως απολύουν παντού. Ποιος δίνει βεβαίωση και ένσημα για τη μαύρη εργασία; Αν δεν συμπληρώνεις μεροκάματα για να βγάλεις κάρτα ανεργίας, πρέπει να εγκαταλείψεις το σχολείο; Μέχρι χθες οι καθηγητές έκαναν «τα στραβά μάτια», ζητούσαν απλώς μια υπεύθυνη δήλωση, δεν έβαζαν απουσίες την πρώτη ώρα. Ομως η φάση ζορίζει. Ποιος είχε τη φαεινή ιδέα να γίνονται οι εισαγωγικές εξετάσεις των Εσπερινών Λυκείων με το φως της ημέρας; Κυκλοφορούν αυτή την εποχή πολλοί εργοδότες που θα δώσουν τη νόμιμη εκπαιδευτική άδεια μετ' αποδοχών;

Η κρίση ξέρει πώς να κάνει ταξική διάκριση. Σβήνει τα φώτα σε πολλά σχολεία νυχτερινά. Αλλάζει τα φώτα σ' αυτά τα αξιέπαινα παιδιά. Μπήκαμε στην κατάληψη του 5ου Εσπερινού Ακαδημίας Πλάτωνος. Μιλήσαμε με όλους: με μαθητές, γονείς, καθηγητές.

Επιχειρήσαμε μια πρωτογενή, επιτόπια, δειγματοληπτική έρευνα. Από σχολείο σε σχολείο και από τάξη σε τάξη. Με ερωτηματολόγιο: για τον τόπο κατοικίας και εργασίας, τον χρόνο μετακίνησης, τα ιδιαίτερα προβλήματα του κάθε μαθητή. Κάτι που θα 'πρεπε να 'χουν κάνει πριν ανακοινώσουν καταργήσεις και συγχωνεύσεις του υπουργείου οι κοινωνικοί λειτουργοί... Το συμπέρασμα της έρευνάς μας είναι λυπηρό: τουλάχιστον ένα στα τρία παιδιά δεν θα τα καταφέρει και θα εγκαταλείψει άμεσα το νυχτερινό σχολείο.

Νύχτα στη μαθητική κατάληψη Ακαδημίας Πλάτωνος
«Με τα αφεντικά είμαστε μια οικογένεια: μας έχουν μπιιιπ τη μάνα». Φωτογραφίζουμε τα συνθήματα στο μαντρότοιχο του 5ου Εσπερινού: «Η ρουφιανιά σήμερα λέγεται και καριέρα». Σουρουπώνει στην Ακαδημία Πλάτωνος. Στο παγκάκι, κάποιος βαράει στη φλέβα. Ο «σύνδεσμός» μας είναι ήδη εκεί και μας περιμένει. Οι συστάσεις και τα διαπιστευτήρια, στην καγκελόπορτα. Μας ανοίγουν. Μπαίνουμε στην κατάληψη.

«Ο εισαγγελέας;»

Γκρεμίδι το σχολείο. Επικίνδυνο. Με ρωγμές απ' τον σεισμό του '99. Δέκα χρόνια μάθε παιδί μου γράμματα, μες στα χαλάσματα. Μόλις πέρσι άρχισαν κάποιες επισκευές. Κατευθυνόμαστε στα κοντέινερ που τελούν χρέη αιθουσών διδασκαλίας. Η «μαρίδα» παίζει με πάθος χαρτιά και καπνίζει αρειμανίως. Γέλια, φωνές, μπινελίκια. Με το που με κιαλάρει ο ψιλο-πανκιοκουρεμένος ο αρχηγόπουλος, πετάγεται πάνω σαν να τον χτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα: «Είσαι ο εισαγγελέας;» «Περίπου... Δημοσιογράφος είμαι».

«Ρε άντε να ξελαφρώσεις»...

Προσπαθώ να του χαμογελάσω. Δεν μασάει: «Τι θέλει αυτός ο μυστήριος με τη φωτό»; «Απ' την "Ελευθεροτυπία" ήρθαμε και θέλουμε να γράψουμε για σας». «Τι θα γράψεις;»! Μου επιτίθεται ένα κοριτσάκι. «Ο,τι μου πεις εσύ! Θέλω να σε υποστηρίξω για να τελειώσεις το σχολείο. Γι' αυτό ήρθα μες στη νύχτα εδώ».

«Τι μπορεί να σου πει αυτή;... Δώσ' της 40 ευρώ να σου κάνει μια πι...». «Της τη λέει», προφανώς για να σπάσει τον πάγο και να δημιουργήσει κλίμα οικειότητας ο σκουλαρικάκιας... «Ρε άντε στην τουαλέτα να τον παι..., να ξελαφρώ»!.. Γέλια. Δεν είναι για τα δόντια του η πιτσιρίκα. Δαγκώνει! «Σταματήστε, ρε, τα χαρτιά να μιλήσουμε στον άνθρωπο»! Δίνει εντολή ο αρχηγόπουλος. «Οχι, ρε παιδιά, μη σας αναστατώνουμε. Τελειώστε την παρτίδα. Βγάζουμε φωτογραφίες και επιστρέφουμε».

Πρόεδρος Ρουμάνος
Μπάζα. Σκουπίδια. Ρημαγμένες τουαλέτες. Σπασμένες πόρτες. Κόλαση. Επιστρέφουμε στο κοντέινερ: «Ποιος κέρδισε;». «Εγώ»! «Είσαι ο και λέγεσαι». «Δεν μιλάω εγώ - αυτός να στα πει που είναι ο πρόεδρος». Σοβαρό και μετρημένο παιδί δείχνει ο Γιώργος. Ο (!) πρόεδρος. Ρουμάνος. Από την Ντουλίτσα. Δούλευε αποθηκάριος. Μόλις σχόλαγε ερχόταν απ' ευθείας στο νυχτερινό σχολείο. Τώρα όμως τον σχολάσανε, είναι άνεργος και ψάχνει οτιδήποτε. Ανεργος και ο πατέρας του. Ζουν 8 χρόνια εδώ χάμου. Με τα λίγα που βγάζει η μαμά του. Λαντζέρα δουλεύει. Σ' ένα εστιατόριο στην Ακαδημίας.

«Είναι καλύτερα τα σχολεία στη Ρουμανία απ' αυτό εδώ», μας λέει ο πρόεδρος Γιώργος. «Βλέπεις πού κάνουμε μάθημα... Μένω με τους γονείς μου εδώ δίπλα, στο Μεταξουργείο: πού θα τρέχω στον Αγιο... τάδε μες στη νύχτα μετά τη δουλειά για να σπουδάσω; Οι καθηγητές, οι γονείς, όλοι οι κάτοικοι της περιοχής Κολωνού και Βοτανικού αντιδρούν στην κατάργηση του σχολείου μας. Ζητάμε να επισκευαστεί γρήγορα και να μείνουμε εδώ.
Γι' αυτό κάνουμε ένα μήνα κατάληψη».

Η αντιπρόεδρος

Χάρμα παιδί η Μαρία, η (!) αντιπρόεδρος. «Εγώ τον πριμοδότησα και πήρε την προεδρία. Τι σχέση έχει που 'ναι Ρουμάνος, είναι ο καλύτερος», λέει για τον Γιώργο και φωτογραφίζεται μαζί του. Ο πατέρας της ταξιτζής. Η μαμά της εργάτρια στη Δέλτα. Η ίδια δουλεύει σε ζαχαροπλαστείο. Στην Ηλιούπολη. «Εκανα ένα ντουσάκι και πεταγόμουν στο σχολείο. Τώρα που το καταργούν πού θα πηγαίνω μες στη νύχτα;»

Μπορεί αναρχικός, μπορεί και μπάτσος...

Ο καλυτερότερος όλων όμως είναι ο Νίκος. Ετών 14. Πρόεδρος της Β' Τάξης. Γεννημένος συνδικαλιστής! Φοβερή φατσούλα. Ρητορεύει απίθανα. Αυτός είναι που πρωτοστατεί στις πορείες. Βοηθούσε τον μπαμπά του στις οικοδομές αλλά «δυστυχώς με την κρίση δεν έχει δουλειές». Η μαμά του ήταν συμβασιούχος στο Δήμο Αθηναίων. Κάνει κι αυτή κατάληψη. Είναι «Ορίτζιναλ». Πάει με το αδερφάκι του στη «Θύρα 2» της ΑΕΚ. «Στους τρελούς».

«Ηρθανε οι μπάτσοι έξω από το σχολείο και μας απειλούν ότι θα φέρουν εισαγγελέα. Λέω σ' έναν: "Αμα μας στείλουν στα Εξάρχεια θα γίνω αναρχικός. Υποχρεωτικά... Ενώ εγώ θέλω να σπουδάσω για να βρω μια καλή δουλειά. Οπως εσύ. Στην αστυνομία. Δεν έχω δικαίωμα;"».

Φάπες στο λοφάκι
Ο Βασίλης (με το λευκό) δουλεύει σ' ένα βενζινάδικο στο Παλιό Φάληρο απ' τις 8 μέχρι τις 6. Από κει έρχεται Ακαδημία Πλάτωνος. Πάντα αγχώνεται για να μην πάρει απουσία την πρώτη ώρα. Ο πατέρας του είναι συνταξιούχος. Η μητέρα του άνεργη. «Βράζουμε εδώ μέσα» λέει. «Διώχνουνε εμάς, το 5ο Εσπερινό και φέρνουνε το 51, το 27 και το 66 εδώ. Μπάχαλο! Μένω Κολωνό. Πρέπει να 'ρχομαι από Φάληρο, να παίρνω το 051 το λεωφορείο που κάνει τέρμα στη Μενάνδρου, και να πηγαίνω Πρασά και Ασκληπιού. Αποκλείεται να προλαβαίνω»!

Ο Ηλίας (δίπλα του) μένει και δουλεύει εδώ στον Κολωνό. Σ' ένα μαγαζί με χαρτικά. Τρώει κάτι στο πόδι, έρχεται σχολείο και μετά πάει με το παπάκι στους Αγίους Θεοδώρους. Σ' ένα κλαμπάκι όπου κάνει τον dj. «Θέλω να τελειώσω το σχολείο, αλλά αν μας πάνε Εξάρχεια, δεν θα τα καταφέρω».

Ξαφνικά πέφτει σύνθημα «πάμε, πάμε»! Ενα λεφούσι φεύγει τρέχοντας. «Τι τρέχει;» ρωτάω. «Παίζουν ξύλο εκεί πάνω στο λοφάκι και πάνε να ρίξουν καμιά φάπα. Μην ανησυχείς. Θα γυρίσουν». Ντεν ανησυχώ...

«Μόνο ένα δικαίωμα μας έχει μείνει»...
Μπαίνουν στο κοντέινερ δύο καθηγητές. Απ' τον τρόπο που τους μιλάνε φαίνεται πως τ' αγαπάνε και τα συμμερίζονται τα παιδιά! Κάθε τόσο έρχεται ένα περιπολικό και ζητάει ονόματα καταληψιών. Αλλά αυτοί είναι εκπαιδευτικοί, όχι δωσίλογοι. Ούτε κουκουλοφόροι. Ξέρουν πως έχουν να κάνουν με τρυφερά και ευαίσθητα αγρίμια. Δεν παραξενεύονται με τίποτα πια. Ούτε που ο μαθητής τους τούς ζητάει τσιγάρο... Δίπλα μου ένα ζευγαράκι φιλιέται γλυκά. Μπαίνει στο κοντέινερ ένας νεαρός ιερωμένος - ο καθηγητής των θρησκευτικών. «Πάτερ, να σας φωτογραφίσουμε με τα παιδιά;». «Πάω μια στιγμή στο γραφείο του λυκειάρχη και επιστρέφω».

Αργησε. Λέμε «γεια χαρά νταν» και βγαίνουμε στην πλατεία. Εχω ένα σφίξιμο στο στομάχι και ένα κόμπο στο λαιμό. Δεν ξέρω πώς νιώθει ο Μάριος. Ακαδημία Πλάτωνος: μερικές σκηνές που δεν πρόλαβε να δείξει στην ομότιτλη ταινία του ο Αντώνης Καφετζόπουλος. Φωτογραφίζουμε ένα τελευταίο σύνθημα στο μαντρότοιχο: «Ενα μόνο δικαίωμα μας έχει μείνει: η άρνηση».

Εκλογές στην Ένωση Γονέων την Κυριακή

Έφτασε η ώρα των εκλογών στην Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της 4ης Κοινότητας Δήμου Αθηναίων. Την Κυριακή 3/4, από το πρωί ώς το απόγευμα θα μπορούν οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι των σχολείων να ψηφίσουν εκείνους που θεωρούν άξιους να τους εκπροσωπήσουν στο δευτεροβάθμιο όργανο.

Επιχειρούμε να... σπάσουμε τη μονοκρατορία των σημερινών κυβερνώντων και να δημιουργήσουμε εκείνη την Ένωση που θα είναι πραγματικά δίπλα στους Συλλόγους Γονέων και θα αναδεικνύουν τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της περιοχής μας.

Ήδη έχουμε ξεκινήσει μια τιτάνια προσπάθεια για να συγκροτηθεί δεύτερο ψηφοδέλτιο. Έχουμε κιόλας επτά υποψήφιους και κάνουμε μια προσπάθεια να τους διπλασιάσουμε μέχρι αύριο το απόγευμα (Πέμπτη) που θα κατατεθεί το ψηφοδέλτιο στην Εφορευτική Επιτροπή η οποία έχει την ευθύνη για τη διεξαγωγή των εκλογών.

Μπορούμε; Το ερώτημα είναι ρητορικό. Το ζητούμενο είναι να πει κανείς το μεγάλο «ναι» στην αλλαγή ρότας στη λειτουργία της Ένωσης. Εγώ, μαζί με μερικούς φίλους, που η σχέση μας έχει δοκιμαστεί στη ζωή θα δώσουμε τη μάχη μας. Και ελπίζουμε να έχουμε αποτελέσματα.

Ο κόσμος μας γνωρίζει. Έχουμε δοκιμαστεί στου Συλλόγους Γονέων μέσα από τους οποίους έχουμε προσφέρει εθελοντικά την ψυχή μας. Με το κεφάλι ψηλά προχωρούμε μπροστά. Οι εποχές επιβάλλουν τη συστράτευση όλων μας...

Οι νέες αλλαγές στο Λύκειο

Γενικής παιδείας η Α’ Λυκείου, κατεύθυνση και η Β’

Σύμφωνα με τις αλλαγές που ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η Α' τάξη θα είναι γενικής παιδείας με επτά υποχρεωτικά μαθήματα και η Β' Λυκείου θα έχει δύο κατευθύνσεις και ο αριθμός των μαθημάτων θα μειωθεί σε 12 από 17. Στην Γ’ Λυκείου οι κατευθύνσεις γίνονται τρεις με μείωση των μαθημάτων σε 10 από 16 αλλά αύξηση των ωρών διδασκαλίας.

Και στις τρεις τάξεις εισάγεται η ερευνητική εργασία που θα πρέπει να εκπονεί ο μαθητής ανά τετράμηνο, ενώ η μία από τις εργασίες θα μπορεί να είναι και στα αγγλικά. Υποχρεωτικό θα είναι το μάθημα της Ιστορίας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Τα Θρησκευτικά θα είναι υποχρεωτικά στην Α' και Β' τάξη και επιλογής στη Γ΄ Λυκείου.

Όπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, η μορφή και το είδος των εισαγωγικών εξετάσεων θα έχουν διαφορετικά στοιχεία που δε θα απαιτούν αποστήθιση. Οι εξετάσεις είπε, θα διεξάγονται κεντρικά και με διαδικασίες που διασφαλίζουν το αδιάβλητο ενώ τα Πανεπιστήμια θα καθορίζουν το συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι.

  • Από την kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα παιδιά μας χορεύουν στη γιορτή

Πρεμιέρα της χορευτικής ομάδας του Συλλόγου Γονέων στην εθνική γιορτή του σχολείου σήμερα το πρωί. Τέσσερις παραδοσιακοί ελληνικοί χοροί έδωσαν ένα άλλο χρώμα στη σχολική γιορτή. Στους παρεβρισκόμενους μοιράστηκε η παραπάνω ανακοίνωση - ενημερωτικό σημέιωμα του Συλλόγου μας. Άλλη μια καλή στιγμή στο σχολείο μας...

Ασε με να κάνω λάθος... Ασε να δω μονάχος τι μου παίρνει τα μυαλά...

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA