Σήμερα, παίρνω ύλη για το τ. 176, της εφημερίδας "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ Σιδηρόδρομος"

ilektikos175

Αυτό είναι το φύλλο του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ τ. 175, το φύλλο πουκυκξλοφορεί τώρα. Μπορείτε να το δείτε όπως είναι τυπωμένο ΕΔΩ. Σταθερός, όπως πάντα στην παρουσία του! Σταθεροί και οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη έκδοσης του, από το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, η Διοίκηση του. Σήμερα, Παρασκευή 27/12/2024 παίρνω ύλη για το νέο τεύχος.

anagrafi.040324

Εδώ, σ' αυτό το τυπογραφείο, την ΑΝΑΓΡΑΦΗ, στο Περιστέρι, γίνεται η τεχνική επεξεργασία του "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Σιδηρόδρομου". Η Ανδρομάχη ή Μάχη είναι η κοπέλα που συνεργαζόμαστε. Την ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία, όπως και τους ανθρώπους του τυπογραφείου, Σάκη και Δημήτρη.

ilektrikos.171Η έκδοση μιας εφημερίδας είναι ένας κύκλος. Μόλις ολοκληρωθεί ένα τεύχος και αφού περάσει λίγος καιρός και το χαρούν οι ανθρωποι του, αρχίζουμε να ετοιμάζουμε το επόμενο. Έτσι λοιπόν  την Παρασκευή 27 Δεκεμβρλίου 2024 κατέβαίνω στον Πειραιά για να παραλάβω το υλικό για το νέο τεύχος 176. Με χειμώνα και ρό, ανάμεσα σε μια μικρή ανάπαυλ!; Όλα θα γίνουν όπως ακριβώς πρέπει, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να μας "γεμίζει" και να μας ενθουσιάζει. 

Χαίρομαι κάθε φορά που συμβαίνει να  ολοκληρώνουμε αυτή τη διαδικασία, επειδή είναι απόλυτα σταθεροί και κάνουμε πραγματική δουλειά, όταν βρισκόμαστε από κοντά... Όλα τριγύρω αλλάζουμε κι όλα τα ίδια μένουν, λέει ένας ποιητής. Ο χρόνος φεύγει σαν αέρας. Είναι μια όμορφη διαδικασία που γίνεται, κάθε δίμηνο. Διότι κάθε πράγμα που αξίζει, έχει τη δουλειά του. Τίποτα και πουθενά, κάτι, δε γίνεται "μαγικά" κι από μόνο του.

Το συναίσθημα; Χαρά για κάτι όμορφο που δημιουργούμε τακτικά με συνέπεια και συνέχεια. Μια όμορφη διαδικασία που επαναλαμβάνεται σταθερά, χρόνια τώρα. Και δεν ξέρω το γιατί (ή μάλλον ξέρω...) αλλά μ' αρέσει πολύ όλη αυτή η διαδικασία. Κι αυτό, το κάνουν οι άνθρωποι του να φαίνεται έτσι. Ιδιαίτερα ο πρόεδρος Θύμιος Ρουσιάς! Νιώθω την αγάπη τους, τη ζεστασιά, την καλή συνεργασία τους που αποτυπώνεται και στην ποιότητα της δουλειάς μας.

Και κάπως έτσι η ιστορία μας με το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, σύνεχίζεται. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που θεωρώ μεγάλο προνόμιο μου να συνεχίζω μαζί τους αυτό που ξεκίνησε εδώ και 30 χρόνια, από τη γέννηση της εφημερίδας με τους συνταξιούχους του ΗΣΑΠ. Ανθρώπους ξεχωριστούς, με ήθος και συνείδηση που σπάνια βρίσκεις στον κόσμο, στο συνάφι εκείνων που ασχολούνται με τα κοινά. 

Αν και έχω αλλάξει δύο ανθρώπους, στις θέσεις ευθύνης του προέδρου στο Σωματείο, τον Μανώλη Φωτόπουλο στο ξεκίνημα και για 15 χρόνια και τον Θύμιο Ρουσιά τα τελευταία 12 χρόνια, ποτέ δεν είχα πρόβλημα από κανέναν τους. Τον Θύμιο τον ήξερα και συνεργάστηκα μαζί του, άλλα δέκα χρόνια πριν, καθώς ήταν ο Γραμματέας του Σωματείου, επί εποχής Φωτόπουλου.

Εξαιρετικοί άνθρωποι! Είναι από αυτούς που λύνουν, αντί να δημιουργούν προβλήματα, που χαίρονται μ' αυτό που κάνουν και δεν μιζεριάζουν από λάθη που μπορεί να συμβούν. Και επιπλέον, εκτιμούν πολύ τη δουλειά που τους προσφέρω, όλα αυτά τα χρόνια.

Κι όταν λέω «φτιάχνω» την εφημερίδα που βλέπετε, εννοώ ότι τη σχεδιάζω και την υλοποιώ ως έκδοση. Δίνω δηλαδή μορφή στα άψυχα κείμενα. Στην έκδοση που μπορείτε να δείτε πατώντας ΕΔΩ, και που είναι η τελευταία, όπως θα διαπιστώσετε.

Είναι ένα έντυπο «συνδικαλιστικό», με την έννοια ότι προβάλλει τη δράση του Σωματείου, αλλά και δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για να διατηρείται (το Σωματείο και οι άνθρωποι του) ενωμένο και αγαπημένο στα μάτια των 2.000- 2.500 περίπου μελών του, συνταξιούχων του ΗΣΑΠ σε όλη την Ελλάδα, όπου κι αν μένουν.

Βέβαια, όπως σε όλους, η πανδημία του Covid-19, δημιούργησε κι εδώ τα προβλήματα της. Εκείνον τον καιρό, θυμάμαι, οι άνθρωποι του Σωματείου, παίρνοντας όλα τα μέτρα ασφαλείας, πήγαιναν τρεις φορές την εβδομάδα στον Πειραιά, στα γραφεία τους και σαν τα μυρμήγκια, ιδιαίτερα ο Θύμιος, ακόμα και από το σπίτι του, μάζευε την ύλη του 16σέλιδου ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ σε σχήμα ταμπλόιντ.

Μ’ αυτόν τον τρόπο και με καλό προγραμματισμό, κατάφεραν να μην χάσουν εκδόσεις, παρά μόνο μία! Άθλος, αν σκεφτεί κανείς, από τι περάσαμε… Και τι περνάμε! Αφού ο φόβος για τον Covid-19 δεν έχει φύγει, εντελώς.

Διατηρούν επίσης ένα εξαιρετικό διαδικτυακό τόπο για την άμεση ενημέρωση των μελών τους. Τις άμεσες ανακοινώσεις τις «ανεβάζει» η Ελευθερία, που έχει και τη γραμματειακή υποστήριξη του Σωματείου. Και τη γενική επιμέλεια έχω εγώ. Δείτε το ΕΔΩ, παρακαλώ.

Γενικά, είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι μαζί τους. Ακούν τις παρατηρήσεις μου, προσεκτικά και τις περισσότερες φορές τις εφαρμόζουν. Κάνουν τη δουλειά μου δημιουργική και ευχάριστη και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Και καθώς κι εγώ είμαι πια ο ίδιος συνταξιούχος, τους καταλαβαίνω όλο και περισσότερο. Το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, αποτελεί ένα πρότυπο δημιουργικότητας.

Κάποιοι λένε ότι τα Σωματεία Συνταξιούχων, είναι για απομάχους της δουλειάς. Που ζουν στο περιθώριο και ζουν με τις μνήμες τους από τα παλιά. Μπορεί να είναι και αυτό, αλλά πιστέψτε με, πολλοί νέοι θα ήθελαν να τους μιμηθούν στη δουλειά που προσφέρουν, εθελοντικά, για το κοινό καλό!

The News

Οι καθηγητές πήραν αυτό που τους άξιζε...

Η ελεύθερη είσοδος των καθηγητών στα Μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους δεν έχει κάτι το τυπικό, αλλά αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα προόδου στην εκπαίδευση. Ένας καλά καταρτισμένος δάσκαλος είναι θησαυρός για τα παιδιά που ρουφούν σαν το σφουγγάρι τις γνώσεις...

Δωρεάν είναι και πάλι η είσοδος για τους εκπαιδευτικούς στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, έπειτα από απόφαση που έλαβε ο υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας ανταποκρινόμενος στο «δίκαιο αίτημα» της εκπαιδευτικής κοινότητας όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Η κοινή απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Τουρισμού – Πολιτισμού, που είχε ληφθεί παραμονές των εκλογών της 17ης Ιουνίου, να καταργηθεί η ελεύθερη είσοδος για τους εκπαιδευτικούς σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έκαναν λόγο για «αποκαλυπτικό δείγμα απαξίωσης του ρόλου των εκπαιδευτικών».

Σύμφωνα με τη νέα απόφαση, οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος της ελεύθερης εισόδου με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, δηλαδή από τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Η αντίδραση των καθηγητών

Μια βδομάδα νωρίτερα οι καθηγητές καλλιτεχνικής εκπαίδευσης είχαν αντιδράσει έντονα, βγάζοντας αυτό το δελτίο Τύπου:

Σχετικά με την απαράδεκτη απόφαση κατάργησης της ελεύθερης εισόδου καλλιτεχνών και εκπαιδευτικών σε Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία

Με κοινή απόφαση (των υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού -Τουρισμού) που δημοσιεύτηκε τις παραμονές των εκλογών της 17ης Ιουνίου, καταργήθηκε το δικαίωμα ελεύθερης εισόδου των εικαστικών καλλιτεχνών (όπως και των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων) σε Αρχαιολογικούς χώρους, σε Μνημεία και σε Μουσεία που ανήκουν στο Δημόσιο. (ΦΕΚ 1954, τεύχος Β΄, 15 Ιουνίου 2012).

Η απαράδεκτη απόφαση που προωθήθηκε με το λαθραίο αυτό τρόπο, έγινε γνωστή εκ των υστέρων.

Η ειρωνεία είναι πως οι εικαστικοί καλλιτέχνες, με αίτημά τους προς τον Υπουργό πολιτισμού, πριν από τις εκλογές, ζητούσαν να μετατραπεί σε ελεύθερη είσοδο γενικά, χωρίς άλλο γραφειοκρατικό περιορισμό, το «Δελτίο ελευθέρας εισόδου τριετούς διάρκειας με δικαίωμα ανανέωσης» που ίσχυε (και για τους ίδιους) τα προηγούμενα χρόνια.

Αντί γι αυτό, με προεκλογική υπουργική απόφαση είδαν τον κλάδο να εξαιρείται, παράλογα και ανερμάτιστα, από τους δικαιούχους «Δελτίου ελευθέρας εισόδου» (!)

Αν και μέσα στον ορυμαγδό των νέων μέτρων εξαθλίωσης των εργαζομένων που έχουν μπει μπροστά, η υπουργική αυτή απόφαση μοιάζει πλέον με σταγόνα στον ωκεανό, δεν παύει να αποτελεί ιδιαίτερα αποκαλυπτικό δείγμα απαξίωσης του ρόλου των Εικαστικών Καλλιτεχνών, της Εκπαίδευσης και στην πραγματικότητα του συνόλου των εκπολιτιστικών λειτουργιών, που τις υποβαθμίζει τις καταφρονεί και τις καταβαραθρώνει η θλιβερή μνημονιακή πολιτική.

Ως εικαστικοί καλλιτέχνες και ως εκπαιδευτικοί, αποδοκιμάζουμε απερίφραστα την απαράδεκτη απόφαση και ζητάμε την άμεση κατάργησή της, από τους ιθύνοντες του νέου, συνενωμένου Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού

Για το Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Η Γραμματέας              Η Πρόεδρος

Ν. Παληοκώστα Ζ. Χατζή

Από τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ το δημοσίευμα... Δεν έχει τόση σχέση με το παραπάνω κείμενο, αλλά κατά κάποιο τρόπο αφορά παιδιά. Έχουμε φτάσει στο έσχατο σημείο να κόψουμε το γάλα από τα παιδιά... Έτσι όπως έχουν στα ύψη τις τιμές του τα καρτέλ, φυσικό δεν είναι;

Νοικοκυραίοι στα σχολεία; Θα δείξει...

Η φωτογραφία είναι παρμένη από τις εσωτερικές σελίδες του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΤΥΠΟΥ και δείχνει τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο να προσπαθεί να μας πείσει ότι ο ίδιος προσωπικά εγγυάται ότι τα βιβλία θα είναι έγκαιρα στις σχολικές αίθουσες για να μοιραστούν στους μαθητές.

Τώρα εσείς θα λέτε: Πάει τα έπαιξε ο Νίκος που ασχολείται μέσα στον καυτό Αύγουστο με τα σχολικά βιβλία. Αλλά δεν έχετε δίκιο... Όσοι έχετε παιδιά στο σχολείο και ζήσατε την περσινή εμπειρία με το CD και το DVD της κας Διαμαντοπούλου μπορείτε να καταλάβετε ένα γονιό που έχει την απαίτηση να είναι η Πολιτεία συνεπής στις στοιχειώσεις υποχρεώσεις της απέναντι στους πολίτες που, υποτίθεται, ότι υπηρετεί...

Ελπίζω μόνο να μην επαληθευτούν οι φόβοι μου ότι όλο αυτό το σώου στήθηκε για της ανάγκες της επικοινωνιακής πολιτικής της κυβέρνησης και ότι διαθέτει ψήγματα αλήθειας και σοβαρής πολιτικής αντιμετώπισης των πραγμάτων.

Θα φανεί άλλωστε στην πράξη, καθώς σε λιγότερο από ένα μήνα, τον Σεπτέμβρη θα κλιθεί να αποδείξει την αλήθεια των λόγων της.

Εμείς θα είμαστε εδώ, με όλη την ευαισθησία που διαθέτουμε ως γονείς στα θέματα της Παιδείας και μέσα από τους Συλλόγους Γονέων για να διεκδικήσουμε μια Παιδεία, υψηλών απαιτήσεων που θέλουν τούτοι οι καιροί...

Για την ώρα ας κρατήσουμε αυτή την εικόνα. Που δεν είναι και άσχημη. Αρκετά ανθρώπινη δείχνει... Ο υπουργός Παιδείας, αντί να κάθεται στο κλιματιζόμενο γραφείο του και να δέχεται του συμβουλάτορες του, να έχει άποψη ο ίδιος και να εμπιστεύεται τα μάτια του...

Έτσι, αν χρειαστεί, θα είναι σε θέση να απολογηθεί για τις όποιες ψευδείς προσδοκίες καλλιέργησε σε μαθητές και γονείς...

Τι λένε για την Κρήτη (όπως και για όλη την Ελλάδα αυτή την περίοδο, τα ΜΜΕ) και η αλήθεια μέσα από τα μάτια ενός τουρίστα που τη ζει... Ο θλιβερός κακός ρόλος των ΜΜΕ... Το βίντεο αυτό το έχω ξαναδημοσιεύσει, αλλά δεν  θα κουραστώ να το κάνω όσο χρειαστεί. Καλύτερα να έχετε άποψη, οι ίδιοι. Μην εμπιστεύεστε τα καθοδηγούμενα ΜΜΕ...

Ενας Φουρφουράς δεν φέρνει την άνοιξη

Πάντα υπάρχουν ξεχωριστοί άνθρωποι κι αν κρατιέται η εκπαίδευση κρατιέται από αυτούς. Δείτε τι γίνεται στο σχολείο του γιού μου, το 54 Λύκειο Αθήνας στα Σεπόλια. Τα παιδιά της Γ' τάξης πήγαν νωρίς - νωρίς της τριήμερη εκδρομή τους που με το Σαββατοκύριακο μέσα έγινε 5ήμερη. Πήγαν στο Δίον, στη Βεργίνα, στην Έδεσσα, στη Θεσσαλονίκη, στο Βόλο. Και πέρασαν υπέροχα. Μαζί τους, συνοδός καθηγητής και ο διευθυντής του σχολείου, Γιώργος Κρικώνης (κάτω στη μικρή φωτογραφία). Μπράβο τους!

Για το σχολείο του Φουρφουρά έμαθα κι εγώ την προηγούμενη εβδομάδα. Εφτασε κι ένα καταπληκτικό e-mail από την Μαριέττα Μουρούτη που μου επεσήμανε τη φοβερή δουλειά που κάνει εκεί ένας φωτισμένος δάσκαλος. Ύστερα είδα στη σημερινή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ το άρθρο αυτό της καλής συναδέλφου.

Της Μαρίας Κατσουνάκη

Για το δημοτικό σχολείο – μικρό θαύμα στον Φουρφουρά Ρεθύμνου είχε εκτενή αναφορά η προχθεσινή «Καθημερινή» (σε ρεπορτάζ της Λίνας Γιάνναρου). Σ’ αυτό, λοιπόν, το απομακρυσμένο, ορεινό και ανεμοδαρμένο χωριό, τέσσερις πολύ νέοι δάσκαλοι (25 - 27 χρόνων) δημιούργησαν ένα ιδανικό –σύμφωνα με τα στοιχεία– περιβάλλον μάθησης για τους 47 μικρούς μαθητές. Οχι μόνον γιατί με προσωπική δουλειά μετατράπηκε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο σε hi tech σχολείο, εκπέμποντας έως και από δική του διαδικτυακή τηλεόραση (fourfourastv.blogspot.com), αλλά γιατί η εκπαιδευτική συνθήκη μοιάζει να είναι υποδειγματική.

Εύκολος και αναμενόμενος ο έπαινος; Εντυπωσιασμοί, μιντιακά εξαργυρώσιμοι; Καθόλου. Αρκεί να επισκεφθεί κανείς για λίγο τις διαδικτυακές εκπομπές των παιδιών, για να αντιληφθεί την ατμόσφαιρα: τη χαρά, τη φαντασία, την έμπνευση, την επιθυμία, τη ζωντάνια, μαζί με την αμηχανία και το νάζι των άγουρων χρόνων. Εκπομπές για την προέλευση εκφράσεων, για απαντήσεις πάνω σε απορίες μαθημάτων, για δραστηριότητες της σχολικής κοινότητας κ.ο.κ.

Σε εποχές εξαιρετικά κρίσιμες για την πρωτοβάθμια (και όχι μόνον) εκπαίδευση, με τα δημόσια σχολεία να αντιμετωπίζουν σοβαρότατες δυσλειτουργίες (από ελλείψεις βιβλίων έως προβλήματα υποδομών), παρόμοιες πρωτοβουλίες είναι ανάσες. Εκτός όμως από την ενθάρρυνση, τη δημοσιοποίηση της δουλειάς, τα εγκώμια που περιβάλλουν, συνήθως, τις εξαιρέσεις, οφείλουμε να αναλογιστούμε πώς (και αν) μπορούν οι ιδιαίτερες αυτές περιπτώσεις να πυκνώσουν, να αυξηθούν τόσο ώστε να δώσουν προοπτική στο δημόσιο σχολείο, να το μετακινήσουν από το καθεστώς ανυποληψίας στο οποίο έχει περιέλθει.

Θα πείτε: με περικοπές μισθών, αναξιοκρατία, συντεχνιακό πνεύμα που υποδαυλίζεται από τους εκάστοτε υπουργούς, ψηφοθηρικούς εντυπωσιασμούς του αρμόδιου πολιτικού προσωπικού, απελπιστική απουσία ουσιαστικού ενδιαφέροντος (ο κατάλογος μακρύς), πώς θα «γυρίσει ο τροχός»; Πώς, δηλαδή, σε περίοδο κρίσης μπορεί κανείς να ελπίζει ότι θα συμβεί η ανατροπή προς το καλύτερο;

Τα στατιστικά της κρίσης δείχνουν αύξηση εγγραφών στο δημόσιο σχολείο, αφού όλο και περισσότεροι γονείς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις οικονομικές απαιτήσεις των ιδιωτικών. Η στροφή αυτή οφείλει να συνοδευθεί και από ανανέωση και μεταρρύθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Αλλιώς η αξιοζήλευτη παιδαγωγική ατμόσφαιρα του Φουρφουρά, η αγάπη, ο σεβασμός και ο ζήλος των δασκάλων του θα αξιοποιούνται κυρίως ως άλλοθι.

Πως ένα δάσκαλος που μετατίθεται σε ένα χωριό του Ρεθύμνου, καταφέρνει να μεταμορφώσει ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο σε σχολείο του μέλλοντος. Διαβάστε την υπέροχη ιστορία του Άγγελου Πατσιά. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Κατά της κατάργησης των Καλλιτεχνικών

Χάρη στις πολύχρονες και συχνά επίπονες προσπάθειες και πρωτοβουλίες των εικαστικών καλλιτεχνών, έχει αποκτήσει, πλατύτερη κοινωνική υποστήριξη και διευρυνόμενη απήχηση στο ίδιο το σχολικό περιβάλλον, η στέρεη και θεμελιωμένη αντίληψη για την αναγκαιότητα ανάπτυξης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης σ’ όλες τις σχολικές βαθμίδες.

Γίνεται πράγματι σήμερα ευρύτερα κατανοητή η σημασία της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, συνοψισμένη επιγραμματικά στη διαδεδομένη πλέον ρήση, ότι «δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη». Την ανάγκη αυτή αντιστρατεύεται κατάφωρα στην πράξη η ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική.

Τα καλλιτεχνικά και η διδασκαλία τους, αντί να ανυψωθούν σε ουσιαστικό κρίκο της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας, κρατιούνται παράλογα και τεχνητά με αποκλειστική ευθύνη του ΥΠΕΠΘ, στο περιθώριο της σχολικής ζωής, και τώρα –όπως ξεκάθαρα πλέον πιστοποιούν τα «νέα προγράμματα» σπουδών και οι πρόσφατες υπουργικές αποφάσεις «πιλοτικής εφαρμογής» τους- απειλούνται με πλήρη αφανισμό από το δημόσιο σχολείο.

Α) Η καλλιτεχνική εκπαίδευση βρίσκεται τώρα αντιμέτωπη με μια απαράδεκτη μεθόδευση, που οδηγεί στον πλήρη εξοστρακισμό και τη γενική έξωση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων (Εικαστικά, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, Ιστορία Τέχνης) από το λεγόμενο «Νέο Λύκειο».
Φέτος τα μαθήματα αυτά παύουν να διδάσκονται στην Α΄ Λυκείου, και από του χρόνου με βάση τα νέα προγράμματα και διαγράμματα εξαλείφεται πλήρως η διδασκαλία τους και από τις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Αυτό καταρρίπτει εξόφθαλμα και ολοκληρωτικά τις ίδιες τις διακηρύξεις του ΥΠΕΠΘ περί του «Νέου Λυκείου» σύμφωνα με τις οποίες μεταξύ άλλων «Στις (Β΄ και Γ΄ Λυκείου, στους μαθητές παρέχεται εντός του κυρίως προγράμματος του σχολείου η δυνατότητα παρακολούθησης επιπλέον διδακτικών ωρών σε επιλεγόμενα μαθήματα (μαθήματα εμβάθυνσης) με βάση τις ανάγκες τους για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ» (!)

Σε πλήρη διάψευση και αναίρεση των παραπάνω, τα Καλλιτεχνικά μαθήματα (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) αν και αποτελούν προϋπόθεση εισαγωγής σε πλείστα ανώτατα ιδρύματα (ΑΕΙ και ΤΕΙ) και εξετάζονται πανελλαδικά, καταργούνται εντελώς από το «Νέο Λύκειο», με βάση τη διάτρητη, διαλυτική και αποσυνθετική για τη διδασκαλία της Τέχνης διαδικασία που έχει βάλει μπροστά το ΥΠΕΠΘ.

Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην εξέλιξη αυτή και αποδοκιμάζουμε απερίφραστα τον προωθούμενο εξοβελισμό.

Θεωρούμε επείγουσα την άμεση επανεξέταση του θέματος και σε κάθε περίπτωση διεκδικούμε εκπλήρωση του αμετάθετου αιτήματός μας για ενίσχυση, στερέωση και επέκταση της διδασκαλίας των Καλλιτεχνικών σ’ όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Β) Μεθοδεύοντας τον εξοβελισμό των Καλλιτεχνικών από το Λύκειο, την ίδια κατεύθυνση και τους ίδιους ολοφάνερα λαθεμένους σκοπούς απαξίωσης και διάλυσης της καλλιτεχνικής διδασκαλίας υπηρετούν εξίσου οι αλλοπρόσαλλες εκτός τόπου και χρόνου «προτάσεις», που ήδη προωθούνται έμπρακτα μέσα από τα «πιλοτικά» προγράμματα και τις υπουργικές αποφάσεις για τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιο.

Οι αποφάσεις αυτές, απειλούν τώρα να οδηγήσουν στο Γυμνάσιο τη διδασκαλία της Τέχνης, σε πολτοποίηση και αφανισμό, μετατρέποντας το λεγόμενο «επιστημονικό πεδίο Τέχνες-Πολιτισμός», σε πεδίο σύγχυσης και αντιεπιστημονικής ασυναρτησίας, ένα «πεδίο» φαντασιακής υπόστασης, ασύμβατο και ξένο προς το πραγματικό πεδίο του υπαρκτού σχολείου και τις αληθινές ανάγκες του.

Η απόφαση, σύμφωνα με την οποία, μπορούν να διδάσκουν τα Καλλιτεχνικά στο σχολείο και διάφοροι πρόθυμοι «λοιποί εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως κλάδου-ειδικότητας», κλπ, αποτελεί αποθέωση της έλλειψης κατανόησης των λειτουργιών της Τέχνης και της καλλιτεχνικής διδασκαλίας, ακύρωση και καταφρόνηση των αξιών της, απειλή έξωσης από το σχολείο και κατάργησης των λειτουργών της.

Το Δ.Σ. της Ένωσής μας, εκφράζει την πλήρη αντίθεση και διαμαρτυρία όλων των εικαστικών για τα προωθούμενα μέτρα.

Ζητούμε την άμεση ανάκληση της υπουργικής απόφασης για τα «πιλοτικά» προγράμματα (Πρόταση Β΄) στο Γυμνάσιο.

Η κατάργηση των Καλλιτεχνικών στο Λύκειο και τα ανάλογα προγράμματα και αποφάσεις για το Γυμνάσιο, σηματοδοτούν μια πολιτική διάλυσης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης.
Κάτι τέτοιο, θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας να το αποτρέψουμε, προασπίζοντας έξω από οποιουσδήποτε συντεχνιασμούς, την υπόθεση της Τέχνης και τις απαράγραπτες για την κοινωνία, την εκπαίδευση και τη νέα γενιά, αξίες της καλλιτεχνικής παιδείας που απειλείται.

Για το Δ.Σ. της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων

Η Γραμματέας             Η Πρόεδρος


Ν. Παληοκώστα           Ζ. Χατζή

Έκτακτες συναντήσεις σε Αθήνα Θεσσαλονίκη

Η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, πραγματοποιεί έκτακτες συναντήσεις των εικαστικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με σκοπό την ενημέρωση και διαμαρτυρία για τις τελευταίες εξελίξεις σε βάρος της καλλιτεχνικής παιδείας στα σχολεία.
Ήδη στο «Νέο Λύκειο» καταργούνται τα Καλλιτεχνικά μαθήματα (Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο) αν και αποτελούν προϋπόθεση εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Στα πλαίσια «πιλοτικών» προγραμμάτων του ΥΠΕΠΘ για το «νέο σχολείο», με αντιεκπαιδευτικές προτάσεις που επιτρέπουν τη διδασκαλία του μαθήματος σε εκπαιδευτικούς ανεξαρτήτως ειδικότητας αλλοιώνεται η φυσιογνωμία μαθήματος, ενώ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι συμβάσεις των αναπληρωτών καλλιτεχνών έχουν ημερομηνία λήξης το τέλος του σχολικού έτους, χωρίς να έχει προβλεφθεί η συνέχεια με το άνοιγμα οργανικών θέσεων.
Οι συγκεντρώσεις θα γίνουν :

Α) στην Αθήνα: Αίθουσα συνεδριάσεων Ντε Κίρικο στην ΑΣΚΤ (Πειραιώς 256) Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011 ώρα 7μμ.

Β) στη Θεσσαλονίκη: ΕΔΟΘ (Προξένου Κορομηλά 51 4ος όροφος) Θεσσαλονίκη Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011 ώρα 7μμ.

Για το Δ.Σ. της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων

Η Γραμματέας              Η Πρόεδρος


Ν. Παληοκώστα            Ζ. Χατζή

Το πρώτο φετινό μαθητικό συλλαλητήριο

Το πανό που έφτιαξαν τα παιδιά μας στο 54 Λύκειο Αθηνών για να πάρουν μέρος στο σημερινό (20/9/2011) συλλαλητήριο, έξω από το σχολείο τους...

Το πρώτο μαθητικό συλλαλητήριο της χρονιάς πραγματοποίησαν σήμερα μαθητές του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αττικής, που φέρονται φιλικά διακείμενοι στο ΚΚΕ.

Το συλλαλητήριο ξεκίνησε στις 10.30 π. μ. από την πλατεία Ομονοίας, ενώ οι μαθητές ανέφεραν ότι θα συνεχίσουν τις αντιδράσεις τους.

Την Πέμπτη, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος θα πραγματοποιήσει την πρώτη 24ωρη απεργία της χρονιάς, ενώ θα συμμετάσχει στο συλλαλητήριο των φοιτητών (1.00, Προπύλαια). Για την ίδια ημέρα, η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει τρίωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 2 μ.μ. και 2 μ.μ. - 5 μ.μ. για τον πρωινό και απογευματινό κύκλο σχολείων).

Χθες, ο υπεύθυνος Παιδείας της Ν.Δ. κ. Α. Σπηλιωτόπουλος συναντήθηκε με το προεδρείο της ΔΟΕ, έκανε λόγο για «χάος στα σχολεία» και επιτέθηκε στο υπ. Παιδείας. «Στα δημοτικά απαιτούνται 14 εκατ. αντίτυπα και οι αποστολές που έχουν γίνει ανέρχονται σε 2 εκατ. Πολλά παιδιά μπήκαν στις τάξεις χωρίς δασκάλους.

Σήμερα υπάρχουν 4.700 κενές οργανικές θέσεις, ενώ οι 24 από τους 68 συλλόγους δασκάλων δεν έχουν παραλάβει ούτε ένα βιβλίο. Ακόμα και το περίφημο dvd δεν το έχει δει κανένας δάσκαλος», είπε.

  • Τα στοιχεία για την είδηση είναι παρμένα από το alfavita.gr

Πριν φύγουν για το συλλαλητήριο οι μαθητές του σχολείου μας τράβηξαν αυτή τη φωτογραφία και μετά τη “σήκωσαν” στο Facebook. Εκεί, έκανε αίσθηση το πανό και το τράβηξαν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία...

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA