Η γιορτή των τριών Ιεραρχών
Υπό άλλες συνθήκες δεν θα ασχολούμουν με τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών. Αχνά τη μνήμη μου έχει καταγραφεί ως μια ημέρα αργίας, μια σχολική γιορτή αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Περισσότερα πράγματα γι' αυτό δεν ήξερα. Ποιος να ασχοληθεί και να μας πει...
Και να, που ένα σχόλιο σε μια δημοσίευση του Δημήτρη Καραβασίλη, στο Facebook, έγινε η αφορμή να ανοίξει μια ολόκληρη κουβέντα. Όταν τα social media παίζουν πραγματικά ένα θετικό ρόλο.
Έγραψε ο Δημήτρης: Ξημέρωσε η γιορτή των τριών Ιεραρχών. Μια ερώτηση πρέπει να μας απασχολήσει: Άραγε, τι σχολεία θέλουμε σήμερα;
Κι εγώ του απάντησα: Νομίζω Δημήτρη ότι θα έπρεπε να είναι το κυρίαρχο θέμα, αλλά φοβάμαι πως είναι τόσα πολλά τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει ο κόσμος που, δυστυχώς, η ποιότητα της Παιδεία μπαίνει σε δεύτερο επίπεδο...
Ο Δημήτρης έσπευσε να συμπληρώσει: Καλημέρα Νίκο, δεν αμφιβάλλω για την ύπαρξη αυτών των προβλημάτων. Το ξέρεις κι εσύ καλά, ότι τα πάντα είναι θέμα Παιδείας. Και ίσως μερικά από αυτά τα προβλήματα να είχαν άλλη μοίρα, αν ήταν η παιδεία διαφορετική αν όχι παντελώς απούσα.
Η απάντηση μου άμεση: Μακάρι να μπορούσαμε να το δούμε όλοι έτσι. Πραγματικά έχεις δίκιο...
Κι αμέσως μετά το σημείωμα κατακλύστηκε από μηνύματα φίλων:
Dimitri Tabaoglou ...
Σχολεῖο , δίχως κανένα σχόλιο ἐλέγχου !!! Δυστυχῶς . Καλημέρα στην ομήγυρι .
Maria Maistrelli σχολείο για παιδεία η σχολείο για πτυχία ;
Dimitri Tabaoglou Τό εἶναι μέ τό ἔχειν , ἄν κάι τούς ἔπρεπε ἀγαστή σύμπνοια, ἀντιμέτωπα . Σημειώσατε 2 .
Gianna Douma Σχολείο για παιδιά η σχολή γονέων για...γονείς και εκπαιδευτικούς???
Δημήτρης Καραβασίλης Αυτές είναι οι ερωτήσεις που πρέπει να γίνουν. Καλημέρα!
ΒΑΛΕΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ Μόρφωση δεν σημαίνει εκπαίδευση και εκπαίδευση δεν σημαίνει επίδοση. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι χυδαίο γιατί περιορίζει τον νου στα στενά όρια του εκπαιδευτή. Η πληροφορία οφείλει να δίδεται ισάξια, χωρίς εκπαιδευτές και να αποκτά υπόσταση, να γίνεται σώμα στην αντίληψή μας με την ανταλλαγή απόψεων περί αυτής.
Anna Nikolaidou ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΡΩΣΤΟ ΣΑΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ
Aleksie Poulen Bayer σχολεία μακρυά από τους τρεις ''ιεράρχες''
σχολεία μέσα στην ελληνική φιλοσοφία της αρχαίας πολύτιμης γνώσης
μακρυά από τον σκοταδισμό...
Δημήτης Καραβασίλης Ένα σχόλιο για τον "εκπαιδευτή". Εννοείται ότι διαφωνώ ριζικά με αυτόν τον όρο. Ο δάσκαλος είναι εμπνευστής, είναι καθοδηγητής, είναι συμμέτοχος στην διαδικασία της γνώσης. Έργο του είναι την σπίθα των παιδιών να την μεταμορφώσει σε φωτιά. Συμπαραστάτης είναι. @Βαλεντίνος
Δημήτρης Καραβασίλης @αννα. Άραγε από που ξεκινά η αρρώστια. Ποιο επηρεάζει ποιο;
Δημήτρης Καραβασίλης @Aleksie Poulen Bayer Το σχολείο οφείλει να είναι μακριά από όλα και μέσα σε όλα. Μέρος της κοινωνίας και παρατηρητής της. Διαμορφωτής της και παράλληλα δέκτης των μηνυμάτων της. Ο όποιος σκοταδισμός δεν συνάδει με του σχολείου τον ρόλο.
Κρυφό σχολείο
Στο 2010 μαζί με χίλια μύρια,
που χάζεψαν το δικό μας το μυαλό,
αμφισβητήθηκε και το κρυφό σχολείο,
...αναρωτηση στα τωρινά χαμπέρια,
εγώ, εμείς, Ελληνας, εμείς για το καλό,
να φτιάξουμε στο σπίτι το σχολείο,
τι θα πει της Ιστορίας μας δευτεριά...
Μίλα γιαγιά, μίλα παππού, μίλα...
Για το παιδί,της Ελλάδος το παιδί...
Smaragda Tsokataridou Εκπαιδευτικούς με μεράκι για το επάγγελμα τους όχι τόσο σε επίπεδο γνώσεων άλλα παιδείας, τυγχάνει να 'χω φίλο μου έναν συνταξιούχο δάσκαλο του λείπουν τα παιδιά τόσο που μακάρι λέει να του πρότειναν να πάει να διδάξει αφιλοκερδώς αρκεί να ναι κοντά στα παιδιά που λάτρευε και τον λάτρευαν επίσης..!!
Panagiotis Vlachos Πολύ φοβάμαι ότι το σχολείο είναι σαν την έμπνευση ή τον ερωτά, καθε επέμβαση τα σκοτώνει.
Ο Αϊνστάιν αναρωτιόνταν πως τα σχολεία δεν έχουν “ξεκάνει την επιστημονικοί καινοτομία”.
Είμαστε όμως καταδικασμένοι να 'προσπαθούμε' για το καλύτερο...
δεν ήξερα ΄΄ότι θα θέτατε αυτό το ερώτημα, να σταχυολογούσα μερικά απ αυτά που έγραψαν οι έφηβοι μαθητές μου στα αγγλικά..
Τι θα θέλατε να αλλάξει στο σχολείο..Πήραν όλοι, ακόμη και οι αδύναμοι γλωσσικά σχεδόν άριστα..
Θα έλεγα λοιπόν¨: να... ρωτήσουμε τα παιδιά..αυτά ξέρουν.
Panagiotis Vlachos Η νομίζουν ότι ξέρουν. Θα μάθουν όταν θα συσσωρεύσουν ματαιώσεις, μοιραία, χρόνια μετά. Αυτά βέβαια είναι ακατάλληλα αυστηρώς για ανηλίκους.
Ίσως δεν έχετε ξεκαθαρίσει στην σκέψη σας τις έννοιες παιδεία, εκπαίδευση, εκπαιδευτής, σχολείο... Σας γράφω απόσπασμα ενός συγγράμματός μου: "Μόρφωση δεν είναι η εκπαίδευση, δεν είναι η στείρα συγκέντρωση πληροφοριών. Είναι η ώθηση που δίν...ει ο κάθε άνθρωπος με την δική του προσωπικότητα στην μορφή, στο σώμα. Σώμα δεν είναι μόνο το ανθρώπινο αλλά οτιδήποτε έχει δημιουργήσει η φύση και ο άνθρωπος. Σώμα έχει και ένα κείμενο, ένας διάλογος. Η παρατήρηση και ανάλυση όλων των φαινομένων και όλων των χαρακτήρων της φύσης και των ανθρώπων είναι μόρφωση. Αφετηρία της μόρφωσης είναι η γνώση και οδηγός της γνώσης η έρευνα. Βασικός παράγοντας είναι και η αντίληψη. Αυτή ζωντανεύει την παρατηρητικότητα και εμβαθύνει στην ανάλυσή μας. Με λίγα λόγια, ένας άνθρωπος που διαθέτει αντίληψη, παρατηρητικότητα και διάθεση για έρευνα για μένα θεωρείται μορφωμένος και ας μην ξέρει την ημερομηνία της τάδε επανάστασης και την ατάκα του τάδε φιλοσόφου!"
Μαρια Σκουφου Καλύτερα να αρχίσουμε ερωτήσεις με τα πιο βασικά....τι γιορτάζουμε σήμερα,πιστεύουμε πραγματικά σε αυτό?Πήγαμε εκκλησία να τους τιμήσουμε; Μιλήσαμε στα παιδιά για το τι γιορτάζουμε ως συγγενείς-γονείς-αδέρφια?Τα παιδιά μιμούνται κι εμείς είμαστε πρότυπα.
Αναφερόμενη στο σχόλιο του κου Βλάχου"η νομίζουν ότι ξέρουν", απαντώ με σιγουριά ότι ξέρουν τι σχολείο θέλουν γιατί ξέρουν τι τους λείπει..
Όπως επίσης ξέρουν ποιου εκπαιδευτικού τη γνώμη ν' ακούσουν, γιατί ξέρουν ποιος νοιάζεται γι αυτά και ...ποιος όχι.
Elen Chara Όταν νοσεί η κοινωνία, έχει νοσήσει πρώτα η παιδεία ενός τόπου. Η παιδεία πρέπει να είναι για την ''γνώση''την συνειδητοποίησα και όχι μόνο για γνώσεις που εθιμοτυπικά ξεχνιούνται με το πέρασμα της χρονιάς.
Και η συζήτηση με άλλες τοποθετήσεις στο θέμα συνεχίζεται...