Και μετά την Ανάσταση, για τους Ορθόδοξους, όλα είναι ένα σουβλιστό αρνί και έθιμα
Χθες λύπη για το θάνατο του Ιησού, σήμερα χαρά για την Ανάσταση. Την πιστεύουν όμως; Όχι, δυστυχώς, όλα αποτελούν έθιμα, σουβλυστό αρνί αν ο καιρός το επιτρέπει και μαγειρίτσα... Η γιορτή του Πάσχα, με τη μορφή που έχει σήμερα, δεν βασίζεται στην Αγία Γραφή. Επιπλέον, πολλά από τα έθιμά της προέρχονται από αρχαίες ειδωλολατρικές γιορτές της γονιμότητας. Και σήμερα Κυριακή, τσίκνα από τα σουβλιστα αρνιά, τσούγκρισμα με βαμμένα κόκκινα αυγά και στημένες οικογενειακές στιγμές...
Ιστορική προέλευση: Το Πάσχα ήταν γιορτή των Εβραίων την οποία τηρούσαν σε ανάμνηση της απελευθέρωσής τους από την Αίγυπτο. Ο Χριστός όμως το κατάργησε και το αντικατέστησε με την τήρηση της Ανάμνησης του θανάτου του. (1 Κορινθίους 11:24) Το Πάσχα εισάχθηκε στη Χριστιανοσύνη μετά τους αποστολικούς χρόνους.
Ο καθηγητής θεολογίας Ν. Καλογεράς αναφέρει ότι “οι πρώτοι που εισήγαγαν τις ετήσιες γιορτές των Ιουδαίων στην εκκλησία δίνοντάς τους έννοια χριστιανική, ήταν οι εξ Ιουδαίων χριστιανοί, οι οποίοι και μετά τη μεταστροφή τους στη Χριστιανοσύνη εξακολουθούσαν να τηρούν τις γιορτές του ιουδαϊκού νόμου”. (Χριστιανική Αρχαιολογία, σ. 134, Αθήνα 1902, Έκδοση Α. Κωνσταντινίδης)
Ωστόσο, η Αγία Γραφή καταδίκαζε εκείνους που επέμεναν να τηρούν τον Ιουδαϊκό νόμο.—Γαλάτες 4:9-11.
Κουνέλια και λαγοί: Αυτά είναι σύμβολα της γονιμότητας τα οποία «προέρχονται από αρχαίες τελετουργίες και συμβολισμούς ειδωλολατρικών γιορτών της άνοιξης που γίνονταν στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή». —Εγκυκλοπαίδεια Μπριτάνικα (Encyclopædia Britannica).
Αβγά: Οι ιστορικοί συνδέουν τα αβγά του Πάσχα με τις ανοιξιάτικες γιορτές της γονιμότητας. Για παράδειγμα, ο καθηγητής Στίλπων Κυριακίδης, σε ειδική μελέτη του, τα συνδέει με την προσφορά αβγών κατά τη λατρεία θεών της γονιμότητας όπως ο Άττις, ο Άδωνις και άλλοι. Ο θάνατος και η ανάσταση του Άττιος γιορτάζονταν από 22 έως 25 Μαρτίου, «όπως περίπου και το Πάσχα».
Η Αγία Γραφή μάς λέει ότι δεν πρέπει να λατρεύουμε τον Θεό, ακολουθώντας παραδόσεις και έθιμα που τον δυσαρεστούν. (Μάρκος 7:6-8)
Το εδάφιο 2 Κορινθίους 6:17 αναφέρει: «“Βγείτε από ανάμεσά τους και αποχωριστείτε”, λέει ο Ιεχωβά, “και πάψτε να αγγίζετε αυτό που είναι ακάθαρτο”». Επομένως, όσοι θέλουν να ευαρεστούν τον Θεό, δεν γιορτάζουν αυτή τη γιορτή.
Το Πάσχα είναι ο Ιουδαϊκός εορτασμός της θεϊκής απελευθέρωσης των Ισραηλιτών από την αιγυπτιακή δουλεία το 1513 Π.Κ.Χ. Ο Θεός, έδωσε εντολή στους Ισραηλίτες να θυμούνται αυτό το σπουδαίο γεγονός κάθε χρόνο τη 14η ημέρα του ιουδαϊκού μήνα Αβίβ, ο οποίος ονομάστηκε αργότερα Νισάν.—Έξοδος 12:42· Λευιτικό 23:5.
Η λέξη «Πάσχα» προέρχεται από μια εβραϊκή λέξη που σημαίνει «προσπέραση» και αναφέρεται στην περίπτωση κατά την οποία, ο Θεός γλίτωσε τους Ισραηλίτες από τη συμφορά που θανάτωσε κάθε πρωτότοκο στην Αίγυπτο. (Έξοδος 12:27· 13:15)
Προτού επιφέρει ο Θεός αυτή την καταστροφική πληγή, είπε στους Ισραηλίτες να τινάξουν στο ανώφλι και στους παραστάτες της πόρτας των σπιτιών τους το αίμα ενός σφαγμένου αρνιού ή κατσικιού. (Έξοδος 12:21, 22, υποσημείωση). Ο Θεός θα έβλεπε αυτό το σημείο και θα “προσπερνούσε” τα σπίτια τους, γλιτώνοντας έτσι τα πρωτότοκά τους.—Έξοδος 12:7, 13.
Ο Ιησούς γιόρτασε το Πάσχα στις 14 Νισάν του 33 Κ.Χ. και αμέσως μετά εγκαινίασε έναν νέο εορτασμό: το Δείπνο του Κυρίου. (Λουκάς 22:19, 20· 1 Κορινθίους 11:20) Το γεύμα αυτό αντικατέστησε το Πάσχα, επειδή τηρείται σε ανάμνηση της θυσίας “του Χριστού [ο οποίος είναι] το πασχαλινό αρνί”. (1 Κορινθίους 5:7)
Η λυτρωτική θυσία του Ιησού είναι ανώτερη από την πασχαλινή θυσία επειδή ελευθερώνει όλους τους ανθρώπους από τη δουλεία στην αμαρτία και στον θάνατο.—Ματθαίος 20:28· Εβραίους 9:15.
Δύσκολη εργασιακά εβδομάδα ετούτη που αρχίζει... μεσοβδόμαδα. Στην αυριανή 24ωρη πανελλαδική γενική απεργία συμμετέχουν και οι δημοσιογράφοι...
Τα Διοικητικά Συμβούλια της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.ΣΥ.), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Προσωπικού Επιχειρήσεων Ραδιοφωνίας-Τηλεόρασης (Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ.), της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Τύπου και ΜΜΕ (Π.Ο.Ε.Π.ΤΥ.Μ.), της Ομοσπονδίας Μισθωτών Τύπου και Βιομηχανίας Χάρτου (Ο.Μ.Τ.Β.Χ.), μπροστά στην άκαμπτη και αδιάλλακτη στάση της Κυβέρνησης και της εργοδοσίας, αποφάσισαν την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας για την Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2011 (από 6.00 πμ της Τετάρτης έως 6.00 πμ της Πέμπτης, 16 Ιουνίου 2011), όλων των δημοσιογράφων, τεχνικών, διοικητικών και τυπογράφων στα Μ.Μ.Ε., στην Ε.Ρ.Τ., στο Α.Π.Ε. –Μ.Π.Ε., στη Γ.Γ.Ε., το Ελληνικό Δημόσιο, τους Ο.Τ.Α., τις βιομηχανίες χάρτου και τα ειδησεογραφικά site, συμμετέχοντας με όλους τους εργαζόμενους της χώρας στην 24ωρη πανελλαδική-πανεργατική απεργία που έχουν κηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, ζητώντας:
- Να υπογραφούν ικανοποιητικές ΣΣΕ.
- Να σταματήσουν οι περικοπές των αποδοχών.
- Να διασφαλιστούν οι θεσμικές κατακτήσεις.
- Να μη γίνουν απολύσεις.
- Την οικονομική ανεξαρτησία της ΕΡΤ και την επιστροφή των άδικων και παράλογων κρατήσεων.
- Την άμεση εξαίρεση της ΕΡΤ και του ΑΠΕ-ΜΠΕ από τις ΔΕΚΟ για λειτουργικούς λόγους.
Και οι αγανακτησμένοι στο Σύνταγμα
Μέσω facebook, οι απανταχού «Αγανακτισμένοι» συσπειρώνονται και πάλι και προαναγγέλλουν ότι την Τετάρτη 15 Ιουνίου, ημέρα της γενικής απεργίας, θα περικυκλώσουν τη Βουλή, ώστε να μη μπορέσει να μπει κανένας πολιτικός μέσα να ψηφίσει το νέο μνημόνιο.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, θα βρίσκονται εκεί από το προηγούμενο βράδυ, ώστε να «σιγουρευτούν» ότι τα νέα μέτρα δεν θα περάσουν!
Οι εκτιμήσεις μιλάνε για 500.000 άτομα, όλοι με ελληνικές σημαίες στα χέρια και προκαλούν «πονοκέφαλο» στις αστυνομικές αρχές, που αναμένεται να μετατρέψουν εκείνη τη μέρα σε απροσπέλαστο «φρούριο» το κέντρο της Αθήνας…
Κι ένα τραγούδι έτσι για να ξεκινήσει όμορφα αυτή η παράξενη εβδομάδα...
Ότι βλέπετε δεν είναι τυχαία. Είναι με την κάμερα του Κώστα Κίτσιου που εμπιστεύομαι. Είναι η δεύτερη, βροχερή μέρα στο Σύνταγμα. Από τότε πάνε δύο εβδομάδες και ο κόσμος συνεχίζει να μαζεύεται κάθε απόγευμα στο Σύνταγμα και τις μεγάλες πλατείες της χώρας...
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 11/06/2011
Είναι μέρες τώρα που θέλω να γράψω κάτι για το κίνημα της πλατείας, έτσι όπως το παρακολουθώ στο Σύνταγμα που είναι κοντά μου, αλλά αδυνατώ. Τα μηνύματα είναι αντιφατικά και πάντως εκτιμώ ότι δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο περί τίνος ακριβώς πρόκειται.
Αντί αυτού στο σημερινό κομμάτι θα καταγράψω την εμπειρία ενεός μαθητή της Β' Λυκείου, του Γιάννη Ξεζωνάκη, όπως τη διάβασα στο διαδίκτυο:
Τετάρτη 25 Μαΐου, απόγευμα στο Σύνταγμα. Ασυνήθιστα αυξανόμενη η κίνηση των τελευταίων ωρών στη πλατεία. Κάθε λογής άνθρωποι πηγαινοέρχονται επίμονα από το ένα μέρος του χώρου στο άλλο. Άνθρωποι απλοί, καθημερινοί, κυρίως νέοι σε ηλικία αλλά και μεγαλύτεροι,γονείς με τα παιδιά τους, που υπό άλλες συνθήκες η συνέρρευση τους θα φάνταζε ουτοπική, τώρα σχηματίζουν και διαμορφώνουν σταδιακά και σιωπηρά ένα δυναμικό πλήθος με κύρια χαρακτηριστικά του,την ανομοιογένεια και πολυμορφία.
Οι συζητήσεις τους κάνουν λόγο για χρεοκοπημένο κοινωνικοπολιτικό σύστημα, ριζωμένο και διαμορφωμένο από την ελληνική πολιτική σκηνή κυρίως μετά την μεταπολίτευση. Συζητήσεις που επικεντρώνονται και κλιμακώνονται πολλές φορές γύρω από τις οικονομικές εξελίξεις αλλά και τα βίαια μέτρα που προωθούνται από την κυβέρνηση και πλήττουν χωρίς προηγούμενο τις μεσαίες και ασθενέστερες τάξεις της χώρας.
Χωρίς καμία αμφιβολία πλέον,έχουμε τη δυνατότητα να μιλήσουμε και να ερμηνεύσουμε ένα κίνημα, μια δράση αναδυόμενη από τους κόλπους μιαςαγανακτισμένης κοινωνίας που μόλις σηκώθηκε από τον καναπέ της (στον οποίο χρόνια τώρα είχε εναποθέσει τις ελπίδες της, εκπίπτωντας στο ένα πολιτικό σφάλμα μετά το άλλο, αδιαφορώντας για το κοινό καλό και τις τύχες της πολύπαθης χώρας, που την διατηρούσαν δέσμια των επιλογών της) και να αναζητεί ένα μέλλον καλύτερο και περισσότερα υποσχόμενο, με επιδιώξεις που στρέφονται προς την πραγματική δημοκρατία, την ισονομία και την αξιοκρατία.
Μέρα με τη μέρα το κίνημα αυτό κορυφώνεται, μέρος του οποίου γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού. Η μεγάλη αποδοχή που γνωρίζει από τον κόσμο στηρίζεται στην βασική του αρχή που θέτει το ίδιο μακριά από κόμματα, συνδικαλιστικές οργανώσεις και περαιτέρω πολιτικούς φορείς. Σε κάθε συγκέντρωση ή εκδήλωση των αγανακτισμένων κυριαρχεί η αυτονομία, επιλέγεται η αυτοοργάνωση ώστε να αναδειχθεί και να προωθηθεί η αμεσοκρατική δημοκρατία με σκοπό ο πλουραλισμός αντιλήψεων και ιδεολογιών να οδηγήσει στην απομάκρυνση του παρόντος πολιτικού συστήματος.
Αντιλήψεις που αναμφίβολα διαφέρουν μεταξύ τους και αρκετές φορές τις χωρίζουν χαοτικές αποστάσεις εκφράζονται χωρίς το φόβο αποδοκιμασιών και συζητούνται κάτω από την εποπτεία της παρρησίας και της ίσης κατανομής του λόγου. Τέτοιου είδους στοιχεία την διαφοροποιούν από αντίστοιχες συγκεντρώσεις του παρελθόντος κι αποτελούν σημαντικά σημάδια ανάκαμψης της ελληνικής κοινωνίας μπροστά στα οικονομικά και κοινωνικά διλήμματα. Στοιχεία όμως που αν δεν εμπλουτιστούν με την παρουσίαση νέων, ανανεωτικών και ριζοσπαστικών προτάσεων σχετικών με την αναδιάρθρωση, αλλά και ριζική αλλαγή του κοινωνικοπολιτικού και οικονομικού φάσματος της πολιτείας μας, θα χαθούν στο βωμό της αγανάκτισης και συνεχής ανούσιας αποδοκιμασίας.
Επομένως η σωστή πρόταση που θα έπρεπε να διατυπώνεται από το κίνημα και τους ακολούθους του θα ήταν... είμαι αγανακτισμένος αλλά με ουσιαστικές και καινοτόμες προτάσεις προσπαθώ να αλλάξω το σκηνικό γύρω μου. Διότι αν η εμμονή μας περιστρέφεται διαρκώς γύρω από την αγανάκτηση, τη μούτζα και τα συνθήματα τότε η ελάχιστη ελπίδα που θα μπορούσε να γεννηθεί, θα χαθεί για πάντα.
Γιατί επέλεξα αυτό το κείμενο; Γιατί θεωρώ πως τα μάτια των παιδιών είναι πιο καθαρά από τα δικά μας και ίσως βλέπουν πράγματα που εμείς, οι μεγαλύτεροι, αδυνατούμε να δούμε...
Το κείμενο αυτό δημοσιεύεται σήμερα στην εβδομαδιαία εφημερίδα του Ρεθύμνου ΡΕΘΕΜΝΟΣ στην τακτική ομώνυμη στήλη μου.
Συνεχίστε μ' αυτή την τακτική παιδιά κι αφήστε τον κόσμο να μας βρίζει...
Χρειάστηκαν τέσσερις άκαρπες συνεδριάσεις στο μέγαρο της Ακαδημίας 20 για να αποκαλυφθεί πλήρως ποιοι είναι αυτοί που με τα γνωστά συνδικαλιστικά τερτίπια τους, κωλυσιεργούν στη συγκρότηση προεδρείου, παίζουν καθυστερήσεις, διαφοροποιώντας από συνεδρίαση σε συνεδρίαση τους όρους τους, αφήνοντας τους εργοδότες να αλωνίζουν στα μαγαζιά.
Η μεθόδευση που ακολουθούν δέκα μέρες τώρα, αποκαλύπτει και το βαθύτερο στόχο τους. Οι ενέργειες τους διευκολύνουν τους εργοδότες που συνεχίζουν ακάθεκτοι να απολύουν, να εκβιάζουν, να τρομοκρατούν.
Σήμερα το απόγευμα συγκαλείται για 5η φορά το ΔΣ με μόνο θέμα τη συγκρότηση του προεδρείου. Στα μαγαζιά η κατάσταση βράζει.
Η εκτίμηση των εκπροσώπων στο Μεικτό «Δεν είναι δυνατόν τη στιγμή που η κοινωνία έχει βγει στο δρόμο και καθημερινά στον κλάδο σημειώνονται απολύσεις, μειώσεις μισθών, ατομικές συμβάσεις κλπ, τα 11 μέλη του Δ.Σ. να επιδεικνύουν τέτοια αδιαφορία και να κρύβονται πίσω από σκοπιμότητες, προσωπικές ή παραταξιακές», αποτυπώνει την αγωνία των δημοσιογράφων που βιώνουν καθημερινά και συνεχώς την εργοδοτική επίθεση.
Έφθασε όμως η στιγμή να διαχωρισθούν οι ευθύνες που όλοι επικαλούνται με τόση ευκολία για να ξεφύγουν από την πίεση των δημοσιογράφων.
Η «Πρωτοβουλία για την Ανατροπή» ξεκαθάρισε από την αρχή πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις στο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσιογράφων να συγκροτηθεί ένα μαχητικό, διεκδικητικό προεδρείο που θα βάλει στην πρώτη γραμμή την αντιμετώπιση της εργασιακής λαίλαπας. Η πρόταση απορρίφθηκε από όλες τις παρατάξεις με διαφορετικό σκεπτικό. Στην ουσία όλοι επέλεξαν εξ΄ αρχής να συζητήσουν στη βάση συγκρότησης αναλογικού προεδρείου, ανοίγοντας το συνδικαλιστικό παιχνίδι για τα πρόσωπα. Η συζήτηση έφθασε ήδη σε αδιέξοδο εξαιτίας της στάσης συγκεκριμένων παρατάξεων να ανοίξουν τα χαρτιά τους και να πουν καθαρά αυτό που θέλουν και επιθυμούν.
Οι προτάσεις είναι λίγο πολύ γνωστές:
Η «Συσπείρωση» με δυο έδρες στο ΔΣ επιμένει στο αναλογικό-αντιπροσωπευτικό. Στην 4η κατά σειρά συνεδρίαση έθεσε υποψηφιότητα για τη θέση του προέδρου ο Δημήτρης Τρίμης επικεφαλής της παράταξης. Έλαβε 4 ψήφους υπέρ, 4 κατά και 3 λευκές. Απέρριψαν λοιπόν συγκεκριμένες δυνάμεις και αυτή την «εναλλακτική» μέθοδο άρσης του αδιεξόδου στη συγκρότηση προεδρείου.
Η «Δημοσιογραφική Συνεργασία» με επίσης 2 έδρες στο ΔΣ συμφωνεί στο αναλογικό προεδρείο αλλά ρίχνει το μπαλάκι των πρωτοβουλιών στις άλλες παρατάξεις. Δεν αποδέχθηκε την ψηφοφορία μόνο για το πρόσωπο του προέδρου, με το επιχείρημα ότι είναι προτιμότερο να επιλεγεί συνολική πρόταση.
Οι «Δημοσιογράφοι για τη δημοσιογραφία» με 2 έδρες, καταρχήν αποδέχθηκαν το αναλογικό προεδρείο αλλά με όρους που άλλαζαν από συνεδρίαση σε συνεδρίαση. Αρχικά έπρεπε να εφευρεθούν δυο ακόμη θέσεις στο προεδρείο και από 5μελές να γίνει 7μελές για να πάρουν όλοι από μια θέση! Μετά από μερικές μέρες ο όρος άλλαξε. Είπαν πως δεν ψηφίζουν πρόσωπα που θα έχουν θέση υπέρ των απεργιών μαζί με τους άλλους εργαζόμενους τη χώρας.
Η «Κίνηση επαγγελματιών δημοσιογράφων» με επίσης 2 έδρες, στα λόγια συμφώνησε με το αναλογικό προεδρείο αλλά υπό την έννοια του «οικουμενικού». Αργότερα πρόσθεσε τον όρο ότι δεν πρόκειται να συμφωνήσει με πρόσωπα στο προεδρείο τα οποία δεν θα δηλώσουν την αντίθεση τους στη μείωση μισθών κατά 10%. Αργότερα, έθεσε όρο για «κόκκινες γραμμές» χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις.
Οι «Μαχόμενοι δημοσιογράφοι» με 1 έδρα στο ΔΣ πρότειναν και επιμένουν σε προγραμματικό προεδρείο με μίνιμουμ συμφωνία σε 8 σημεία.
Η «Δημοσιογραφική μεταρρύθμιση» προτείνει προεδρείο που θα αναλάβει διαπραγμάτευση με τους εργοδότες, χωρίς όρους. Αλλά δεν ψηφίζει πρόσωπα που είναι υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων! Και στους διαδρόμους δηλώνει πως έχει εξουσιοδότηση η παράταξη από τους δημοσιογράφους της να ζητήσει διορισμό προεδρείου από το δικαστήριο.
Όπως είναι φανερό από τους όρους που θέτουν πολύ συγκεκριμένα μέλη των «11 του ΔΣ», από τα «ψιλά γράμματα» της συνδικαλιστικής πρακτικής στον 5ο όροφο των συνεδριάσεων, οι στόχοι είναι εντελώς διαφορετικοί από τη συγκρότηση ενός προεδρείου που θα σταθεί από την αρχή της δράσης του ως κυματοθραύστης στην εργοδοτική επίθεση. Η «Πρωτοβουλία για την ανατροπή» με 1 έδρα στο ΔΣ παραμένει σταθερά στις αρχές και το στόχο της. Η πρότασή της ήταν η μοναδική ρεαλιστική που θα μπορούσε να συγκεντρώσει πλειοψηφία. Από τη στιγμή που απορρίφθηκε καταρχήν από τη «Δημοσιογραφική Συνεργασία», άρα και από τις άλλες δυνάμεις που όλο το προηγούμενο διάστημα συγκρούστηκαν στα μαγαζιά και τον κλάδο με τη λογική των παρατάξεων του Π. Σόμπολου- Δ.Τσαλαπάτη, δεν θα σταθεί εμπόδιο στη συγκρότηση του με οποιοδήποτε τρόπο.
Και ούτε είναι διατεθειμένη να μπει στο παιχνίδι και το παζάρι των προσώπων και των θέσεων. Αντιθέτως θα ασκήσει με όλες της τις δυνάμεις την πίεση που χρειάζεται εντός του ΔΣ προκειμένου να πάρουν πλέον ανοιχτά θέση όσοι το αποφεύγουν, επιδιδόμενοι σε ασκήσεις μποϋκοτάζ, πιστεύοντας πως θα μετακυλήσουν την πίεση στην «Πρωτοβουλία για την ανατροπή» για να κρύψουν τη δική τους ανεπίτρεπτη στάση.
Η «Πρωτοβουλία για την Ανατροπή» περιμένει τα μέλη του ΔΣ εκεί που θα έπρεπε να είναι η θέση τους. Στα μαγαζιά που δοκιμάζονται, στις εφημερίδες που ανησυχούν, στα ηλεκτρονικά Μέσα που εκβιάζονται, στα ηλεκτρονικά site που στήνονται ως εργασιακές γαλέρες.
Η ανοχή μας, όπως και όλων των δημοσιογράφων, τελείωσε.
Να γιατί το ipad δεν πρόκειται να αντικαταστήσει ποτέ την εφημερίδα. Αδίκως φοβούνται συνάδελφοι, γι' αυτό ας προσέξουν περισσότερο την ποιότητα του προϊόντος που παράγουν...Εκτός κι αν "πέσουν" σε κάτι... σαϊνια τύπου Ζαγοριανίτη...
Τι είναι αυτό το κακό με τις εφημερίδες του Ηρακλείου; Τόσο χάλια είμαστε λοιπόν και δεν το έχουμε πα΄ρει είδηση; Τι στο διάβολο συμβαίνει και κανείς από τους κυβερνώντες δεν συγκινείται;
Λίγους μόλις μήνες μετά την αναστολή της έκδοσης της ΤΟΛΜΗΣ, μία ακόμα ιστορική εφημερίδα του Ηρακλείου, η Μεσόγειος κατεβάζει ρολά.
Το εγχείρημα που ανέλαβε πριν από μήνες ο δημοσιογράφος Παντελής Ζαγοριανίτης τερματίζεται άδοξα, αφού η προσπάθεια στηρίχθηκε κυρίως στο φιλότιμο των εργαζομένων που αν και παρέμειναν για μήνες απλήρωτοι συνέχιζαν να εργάζονται με φιλοτιμία για τη στήριξη της εφημερίδας.
Ο κ. Ζαγοριανίτης που με φιλοδοξία, αλλά χωρίς κεφάλαια ξεκίνησε την προσπάθεια εκσυγχρονισμού της Μεσογείου πριν από 8 μήνες κι αφού αναζήτησε το τελευταίο διάστημα επενδυτές ή αγοραστές, που όμως δεν ανταποκρίθηκαν, αποφάσισε να προχωρήσει σε 15ημερη αναστολή της έκδοσης και ως ένα μέτρο πίεσης που ενδεχόμενα θα προκαλούσε και σε τοπικούς παράγοντες το σοκ του λουκέτου.
Βλέποντας πως η προσπάθεια για αναγέννηση της εφημερίδας δεν είχε ανταπόκριση και με το βάρος που δημιουργούν οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, σηκώνει τα χέρια ψηλά, αφήνοντας μετέωρους τους εργαζόμενους στην εφημερίδα, που είναι άγνωστο όχι μόνο αν θα πάρουν τα δεδουλευμένα τους, αλλά εάν πάρουν και τα χαρτιά της απόλυσης στο χέρι, καθώς κανείς δεν ξέρει πως θα μπορέσει να κάνει εκκαθάριση των υποχρεώσεων του ο κ. Ζαγοριανίτης.
Το διάστημα των 15 ημερών λέγεται πως θα γίνει μια ύστατη προσπάθεια για να βρεθεί μια λύση, ενώ το αυριανό φύλλο θα είναι το τελευταίο της εφημερίδας.
Με μια απλή αναζήτηση στο Google διαπιστώνει κανείς ότι τον τελευταίο χρόνο είναι δεκάδες οι τίτλοι με αναγραμματισμό του λήμματος μνημόνιο. Και κατά... δαιμονική σύμ-πτωση σε όλες τις περιπτώσεις όπως και στο χθεσινό πρωτοσέλιδο του «Εθνους» επικρατεί η εκδοχή ΜΝΗΝΟΝΙΟ
Το χθεσινό λάθος στον πρωτοσέλιδο τίτλο του "Εθνους" αποδεικνύει ότι το μνημόνιο, εκτός από δαίμονας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, εξελίσσεται και σε δαίμονα της τυπογραφίας.
Νομίσαμε ότι θα είχαμε γίνει διάσημοι από ένα λάθος. Στον πρωτοσέλιδο τίτλο του χθεσινού "Εθνους" ο γνωστός δαίμων του τυπογραφείου έβαλε στόχο τη λέξη ΜΝΗΜΟΝΙΟ και την έκανε αγνώριστη. Τη μετέτρεψε σε ΜΝΗΝΟΝΙΟ.
Τελικά μας είχαν προλάβει άλλοι και μάλιστα πολλοί. Ετσι χάθηκε η ευκαιρία. Το μνημόνιο εκτός από δαίμονας της κοινωνικής ζωής αναδεικνύεται, επίσης, σε αρχιδαίμονα του τυπογραφείου και της φωτοσύνθεσης.
Αρκεί να πατήσει κανείς το πλήκτρο στη διαδικτυακή μηχανή αναζήτησης Google και θα διαπιστώσει ότι τον τελευταίο χρόνο είναι δεκάδες οι τίτλοι με αναγραμματισμό του λήμματος μνημόνιο. Και κατά... δαιμονική σύμπτωση σε όλες τις περιπτώσεις επικρατεί η εκδοχή ΜΝΗΝΟΝΙΟ.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της "Ελεύθερης Αττικής" (16 Οκτωβρίου 2010) γίνεται λόγος για την παρέμβαση του τότε υποψήφιου νομάρχη Αλέκου Αλαβάνου σε διεθνή διάσκεψη, που οργάνωσε το Αριστερό Βήμα Διαλόγου και Δράσης. Ο τίτλος: "Α. Αλαβάνος για το ΜΝΗΝΟΝΙΟ, στο Βήμα Διαλόγου"
Το Αθηναϊκό Πρακτορείο μετέδωσε ανακοίνωση (3 Μαΐου 2010) του υπ. Περιβάλλοντος σχετικά με τη συνεργασία Ελλάδας ? Κατάρ για αξιοποίηση φυσικού αερίου. Την τιτλοφόρησε: "ΜΝΗΝΟΝΙΟ συνεργασίας για φυσικό αέριο και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας υπέγραψε η υπουργός ΠΕΚΑ με τον ομόλογο του Κατάρ".
Δεν είναι μόνο το μνημόνιο, που ως τυπογραφικό λάθος απασχόλησε αυτές τις ημέρες. Την ημέρα που στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών μίλησε ο Μίκης Θεοδωράκης, υπήρξε ιστοσελίδα μεγάλης αθηναϊκής εφημερίδας που τον ανέφερε ως Μίκυ Θεοδωράκη.
Και πάλι με αναζήτηση στο Google μπορεί να διαπιστώσει ο καθένας ότι δεν είναι ούτε ένας ούτε δύο αυτοί που γράφουν λάθος το όνομα του συνθέτη.
Από την εποχή που εφευρέθηκε η τυπογραφία μέχρι σήμερα δεν μπόρεσε να βρεθεί το φάρμακο που θα εξολοθρεύσει αυτόν τον ενοχλητικό δαίμονα, στον οποίο φορτώνεται κάθε λάθος, μικρό ή μεγάλο.
Σε αυτόν αποδίδονται ανεμπόδιστα όλες οι αστοχίες συγγραφέων, μεταφραστών, τυπογράφων, φωτοστοιχειοθετών, σελιδοποιών, επιμελητών, ακόμα και διορθωτών. Στη σύγχρονη Ελλάδα όλες οι επαγγελματικές κατηγορίες συνήθως διαθέτουν προστάτη άγιο. Οι άνθρωποι που ασχολούνται με το εκδοτικό κύκλωμα είναι οι μόνοι που αντί για άγιο απέκτησαν προστάτη δαίμονα.
ΔΑΙΜΩΝ ΤΟΥ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟΥ Επινοήθηκε το 1590 για να σωθεί το γόητρο του Πάπα
Ο δαίμων του τυπογραφείου επινοήθηκε για να σωθεί το γόητρο του Πάπα της Ρώμης Σίξτου Ε' στα τέλη του 16ου αιώνα. Το 1590 ο Πάπας διόρθωσε τη Βουλγκάτα, τη λατινική μετάφραση της Αγίας Γραφής, με σκοπό να την εκδώσει χωρίς λάθη. Oμως παρεισέφρησαν τόσα λάθη, που το κείμενο έγινε αγνώριστο. Eτσι επιστρατεύθηκε ο μύθος του δαίμονα για να σωθεί το γόητρο του (;) αλάνθαστου ποντίφικα. Είναι αλήθεια ότι ο δαίμων άργησε να εξελληνιστεί. Μόλις τον 19ο αιώνα άρχισαν να τον επικαλούνται οι Ελληνες εκδότες.
Λέγεται ότι από τυπογραφικό λάθος στο πρώτο φύλλο της εφημερίδας "Εστία" η πρώτη σελίδα τυπώθηκε στη θέση της τελευταίας. Και από τότε υιοθέτησε τη δαιμόνια πρόταση να τυπώνεται ανάποδα. Ετσι κυκλοφορούσε μέχρι πρόσφατα. Συνηθέστερα λάθη είναι οι αναγραμματισμοί. Αρκεί η απαρίθμηση σχετικά πρόσφατων περιστατικών:
Πολλά μάτια θα πέσουν πάνω στον τίτλο σε διαφορετικά στάδια επεξεργασίας. Ολοι επί παραδείγματι θα διαβάσουν το "κέδρος" ως "κέρδος". Ετσι θα τυπωθεί ο τίτλος "Σκοτώνουν το περιβάλλον για το κέδρος".
Αρκετοί είναι οι αναγραμματισμοί που τους προλαβαίνει ο διορθωτής στο παρά πέντε ή στο και πέντε. Σε πρωτοσέλιδο τυπώθηκε "Βόβμα", αλλά γρήγορα έγινε αντιληπτό, σταμάτησε η παραγωγή και αντικαταστάθηκε με το σωστό "Βόμβα".
Οταν η παρείσφρηση δύο γραμμάτων μετατρέπει τη λέξη "βέτο" σε "βίντεο", τυπώνεται ο εξής τίτλος: "Η Ελλάς θα προβάλει βίντεο στο ΝΑΤΟ".
Υπάρχει περίπτωση που ο Αρειος Πάγος μετατράπηκε σε Αρτιο. Το αποτέλεσμα στον τίτλο ήταν: "Ο Ι. Γρίβας αποχωρεί από τον Αρτιο Πάγο λόγω ηλικίας". Η αβλεψία και η αφηρημάδα βάζουν κι αυτές την ουρά τους.
Η δημοσιογραφική παράδοση έχει διασώσει ένα περιστατικό σε πολλές παραλλαγές και για διαφορετικές χρονολογικές περιόδους. Στη δεκαετία του 1980, στην πρώτη σελίδα, λεζάντα φωτογραφίας έγραφε ότι ετελέσθη δοξολογία στη μητρόπολη "χοροπηδούντος του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ".
Το κείμενο έγραψε στο σημερινό ΕΘΝΟΣ, ο ΘΟΔΩΡΗΣ ΡΟΥΜΠΑΝΗΣ. Ε, μας άρεσε που μια εφημερίδα έχει το θάρρος να διακωμωδεί το λάθος της...
Άλλη μια παρωδία για τους 20 μήνες ξεθεμελιώματος των πάντων... Αυτή τη φορά με γελοιογραφίες...
Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...
Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη. Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...
Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...
Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!
Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.
Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024 από την ΕΡΤ 3.
Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...
Κάτι μεγάλο και όμορφο έγινε στο χωριό μας. Ένα κέντρο Μινωικής αγγειπλασττικής. Για να θυμόμαστε την ιστορία, το ξεκίνησε ο πρώην δήμαρχος Θραψανού, Μανόλης Λαδωμένος, αλλά διάφορες δυσκολίες που δεν γνωρίζομαι δεν το άφησδαν να ολοκληρωθεί. Το εεκαινία σε ο δήμρχος κ. Κεγκέρογλου! Χαιρόμαστε που ένα σημαντικό και εμβληματικό έργο πολιτιστικής υποδομής, είναι πραγματικότητα. Ως αποτέλεσμα συνένωσης δυνάμεων του Δήμου Μινώα, του Υπουργείου Πολιτισμού, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με την αρωγή της Περιφέρειας Κρήτης.
Ξεκίνησε να λειτουργεί στο χωριό μας, το Θραψανό, μια αξιόπιστη Δομή Αγγειοπλαστικής...
Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;
Κάποτε το θέλαμε να επιστρέψουμε, όσο τίποτα άλλο... Τώρα, δεν είμαι πια βέβαιος...
Μια προσπάθεια πριν τρία χρόνια να ξαναφτιάξω τις ελιές μου σε συργασία με συγχωριανό μου φίλο και συμμαθητή από το σχολείο απέδωσε σε μια πρώτη φάση, τρία χρόνια τώρα. Πέσαμε σε κακές εποχές. Ξηρασία, κακοχρονιά, αλλά είχα μια ευχάριστη έκπληξη από τον Μιχάλη. Παρά τις δυσκολίες βγάλαμε το λάδι της χρονιάς μας. Ευγνώμονες!
Η Λιβάδα... Η τεχνιτή λίμνη στο χωριό μου που τα καλοκαίρια περνούσα πολλές ώρες εδώ... Πανέμορφη και πάντα έχει κάτι εξαιρετικό να σου δώσει... Δείτε ΕΔΩ ένα βίντεο που τραβηξα πριν μερικά χρόνια από τη λίμνη. Έτσι είναι και σήμερα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα... Η ίδια ομορφιά! Μόνο που εγώ δεν μπορώ να είμαι κοντά της, πια, με τη συχνότητα που ήμουν κάποτε...
Ιδού και μια πανοραμική φωτογραφία της λίμνης, που τράβηξα το χειμώνα του 2014 όταν κατέβηκα στο χωριό, για να μαζέψω τις ελιές μου... Ελάτε, αν θέλετε, να σας πάω στις ελιές μου στου Μπουρμά. Δείτε ΕΔΩ. Τα τελευταία χρόνια δεν είχαν καρπό και από ότι δείχνουν τα πράγματα, ούτε και φέτος... Λογικό. Για να δώσουν καρπό, πρέπει να καλλιεργηθούν σωστά και φυσικά να βάλεις λιπάσματα. Κι αν το δεις από οικονομική άποψη, δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζει τον κόπο...
Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ
Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.
Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.
Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.
Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...
ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!
Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.
Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.
Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.
Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…
ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...
Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς, “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...
Στο ρόλο του Συνταξιούχου
Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται. Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο!
Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!
Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!
Μικρές πινελιές αγάπης
Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.
Δοκιμασία από τον Covid-19
Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.
Το "φευγιό" της αδερφής μου
Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...
Έφυγε και ο Κωστής μας
Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!