"Κλείσαμε" το τ. 176, της εφημερίδας "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ Σιδηρόδρομος". Και τώρα, πιεστήριο!

ilektrikos.176

Αυτό είναι το φύλλο του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ τ. 176, το φύλλο που ολοκληρώσαμε προχθες και έφυγε για πιεστήριο. Μπορείτε να το δείτε όπως είναι τυπωμένο ΕΔΩ. Σταθερός, όπως πάντα στην παρουσία του! Σταθεροί και οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη έκδοσης του, από το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, τη Διοίκηση του. Την Παρασκευή 27/12/2024 πήρα ύλη για το νέο τεύχος. Και την Τετάρτη το μεσημέρα κατά τη μία, πήγαμε στο τυπογραφείο κάναμε τις τελευταίες "πινελλιές" και την "κλείσαμε".

anagrafi.040324

Εδώ, σ' αυτό το τυπογραφείο, την ΑΝΑΓΡΑΦΗ, στο Περιστέρι, γίνεται η τεχνική επεξεργασία του "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Σιδηρόδρομου". Η Ανδρομάχη ή Μάχη είναι η κοπέλα που συνεργαζόμαστε. Την ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία, όπως και τους ανθρώπους του τυπογραφείου, Σάκη και Δημήτρη.

ilektrikos.171Η έκδοση μιας εφημερίδας είναι ένας κύκλος. Μόλις ολοκληρωθεί ένα τεύχος και αφού περάσει λίγος καιρός και το χαρούν οι ανθρωποι του, αρχίζουμε να ετοιμάζουμε το επόμενο. Έτσι λοιπόν  την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024 κατέβηκα στον Πειραιά για να παραλάβω το υλικό για το νέο τεύχος 176.  Και παρότι ήταν μια περίοδος γιορτών με πολλές ενδιάμεσες αργίες, όλα πήγαν καλά και χθες το μεσιμέρι, ώρα 13:00 πήγαμε εκεί και την "κλείσαμε" δίνοντας τις τελευταίες πινελιές ώστε να φύγει για το πιεστήριο... 

Χαίρομαι κάθε φορά που συμβαίνει να  ολοκληρώνουμε αυτή τη διαδικασία, επειδή είναι απόλυτα σταθεροί και κάνουμε πραγματική δουλειά, όταν βρισκόμαστε από κοντά... Όλα τριγύρω αλλάζουμε κι όλα τα ίδια μένουν, λέει ένας ποιητής. Ο χρόνος φεύγει σαν αέρας. Είναι μια όμορφη διαδικασία που γίνεται, κάθε δίμηνο. Διότι κάθε πράγμα που αξίζει, έχει τη δουλειά του. Τίποτα και πουθενά, κάτι, δε γίνεται "μαγικά" κι από μόνο του.

Το συναίσθημα; Χαρά για κάτι όμορφο που δημιουργούμε τακτικά με συνέπεια και συνέχεια. Μια όμορφη διαδικασία που επαναλαμβάνεται σταθερά, χρόνια τώρα. Και δεν ξέρω το γιατί (ή μάλλον ξέρω...) αλλά μ' αρέσει πολύ όλη αυτή η διαδικασία. Κι αυτό, το κάνουν οι άνθρωποι του να φαίνεται έτσι. Ιδιαίτερα ο πρόεδρος Θύμιος Ρουσιάς! Νιώθω την αγάπη τους, τη ζεστασιά, την καλή συνεργασία τους που αποτυπώνεται και στην ποιότητα της δουλειάς μας.

Και κάπως έτσι η ιστορία μας με το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, σύνεχίζεται. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που θεωρώ μεγάλο προνόμιο μου να συνεχίζω μαζί τους αυτό που ξεκίνησε εδώ και 30 χρόνια, από τη γέννηση της εφημερίδας με τους συνταξιούχους του ΗΣΑΠ. Ανθρώπους ξεχωριστούς, με ήθος και συνείδηση που σπάνια βρίσκεις στον κόσμο, στο συνάφι εκείνων που ασχολούνται με τα κοινά. 

Αν και έχω αλλάξει δύο ανθρώπους, στις θέσεις ευθύνης του προέδρου στο Σωματείο, τον Μανώλη Φωτόπουλο στο ξεκίνημα και για 15 χρόνια και τον Θύμιο Ρουσιά τα τελευταία 12 χρόνια, ποτέ δεν είχα πρόβλημα από κανέναν τους. Τον Θύμιο τον ήξερα και συνεργάστηκα μαζί του, άλλα δέκα χρόνια πριν, καθώς ήταν ο Γραμματέας του Σωματείου, επί εποχής Φωτόπουλου.

Εξαιρετικοί άνθρωποι! Είναι από αυτούς που λύνουν, αντί να δημιουργούν προβλήματα, που χαίρονται μ' αυτό που κάνουν και δεν μιζεριάζουν από λάθη που μπορεί να συμβούν. Και επιπλέον, εκτιμούν πολύ τη δουλειά που τους προσφέρω, όλα αυτά τα χρόνια.

Κι όταν λέω «φτιάχνω» την εφημερίδα που βλέπετε, εννοώ ότι τη σχεδιάζω και την υλοποιώ ως έκδοση. Δίνω δηλαδή μορφή στα άψυχα κείμενα. Στην έκδοση που μπορείτε να δείτε πατώντας ΕΔΩ, και που είναι η τελευταία, όπως θα διαπιστώσετε.

Είναι ένα έντυπο «συνδικαλιστικό», με την έννοια ότι προβάλλει τη δράση του Σωματείου, αλλά και δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για να διατηρείται (το Σωματείο και οι άνθρωποι του) ενωμένο και αγαπημένο στα μάτια των 2.000- 2.500 περίπου μελών του, συνταξιούχων του ΗΣΑΠ σε όλη την Ελλάδα, όπου κι αν μένουν.

Βέβαια, όπως σε όλους, η πανδημία του Covid-19, δημιούργησε κι εδώ τα προβλήματα της. Εκείνον τον καιρό, θυμάμαι, οι άνθρωποι του Σωματείου, παίρνοντας όλα τα μέτρα ασφαλείας, πήγαιναν τρεις φορές την εβδομάδα στον Πειραιά, στα γραφεία τους και σαν τα μυρμήγκια, ιδιαίτερα ο Θύμιος, ακόμα και από το σπίτι του, μάζευε την ύλη του 16σέλιδου ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ σε σχήμα ταμπλόιντ.

Μ’ αυτόν τον τρόπο και με καλό προγραμματισμό, κατάφεραν να μην χάσουν εκδόσεις, παρά μόνο μία! Άθλος, αν σκεφτεί κανείς, από τι περάσαμε… Και τι περνάμε! Αφού ο φόβος για τον Covid-19 δεν έχει φύγει, εντελώς.

Διατηρούν επίσης ένα εξαιρετικό διαδικτυακό τόπο για την άμεση ενημέρωση των μελών τους. Τις άμεσες ανακοινώσεις τις «ανεβάζει» η Ελευθερία, που έχει και τη γραμματειακή υποστήριξη του Σωματείου. Και τη γενική επιμέλεια έχω εγώ. Δείτε το ΕΔΩ, παρακαλώ.

Γενικά, είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι μαζί τους. Ακούν τις παρατηρήσεις μου, προσεκτικά και τις περισσότερες φορές τις εφαρμόζουν. Κάνουν τη δουλειά μου δημιουργική και ευχάριστη και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Και καθώς κι εγώ είμαι πια ο ίδιος συνταξιούχος, τους καταλαβαίνω όλο και περισσότερο. Το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, αποτελεί ένα πρότυπο δημιουργικότητας.

Κάποιοι λένε ότι τα Σωματεία Συνταξιούχων, είναι για απομάχους της δουλειάς. Που ζουν στο περιθώριο και ζουν με τις μνήμες τους από τα παλιά. Μπορεί να είναι και αυτό, αλλά πιστέψτε με, πολλοί νέοι θα ήθελαν να τους μιμηθούν στη δουλειά που προσφέρουν, εθελοντικά, για το κοινό καλό!

Επικαιρότητα

Η ελληνική απάντηση στους Γερμανούς


Αξιότιμε κύριε Helmut Markwort, αρχισυντάκτη του περιοδικού Focus

Το εξώφυλλο του περιοδικού σας (αριστερά) είναι κακόγουστο και χυδαίο. Ανησυχείτε για τα «φράγκα» σας και αυτό δεν σας εμποδίζει να προσβάλλετε την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας.

Πολιτισμός κ. Markwort είναι το εξώφυλλο του περιοδικού της ομάδας μας (δεξιά). Πολιτισμός είναι ο Σάτυρος του Αρχαιολογικού Μουσείο Αθηνών. Ελπίζουμε να τον γνωρίζετε.
Η σημερινή έκδοση του περιοδικού μας και η παρουσία του Σατύρου είναι αφιερωμένη σε εσάς, στους συνεργάτες σας και στο έγκυρο περιοδικό σας!

Ας σταθούμε όμως στα «φράγκα» γιατί, από όλα όσα γράφετε, αυτά και μόνο φαίνεται να σας ενδιαφέρουν.
Λέμε λοιπόν: ας πληρώσει η Γερμανία τις αποζημιώσεις για τα εγκλήματα που έγιναν στην Ελλάδα στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, ας επιστρέψει το χρυσό που υφάρπαξε από τη χώρα μου και τότε θα δούμε ποιος χρωστάει ποιόν! Όσο για τους απατεώνες, σας συμβουλεύουμε να τους ψάξετε στις φυλακές του Μονάχου. Απάτη δεν γίνεται μόνο με έναν. Χρειάζονται τουλάχιστον δύο! Το όνομα SIEMENS, das "Flaggschiff" Deutschlands και οι δωροδοκίες, σας θυμίζουν τίποτα;

Η πρέπει να φρεσκάρουμε τη μνήμη σας για τα υποβρύχια designed in Germany που "μπατάρουν" στου Σκαραμαγκάνα "ψωνίσει" η Ελλάδα από τη χώρα σας; Η μήπως δεν γνωρίζατε πως η Γερμανία έχει μεταβληθεί τα τελευταία χρόνια στο μεγαλύτερο προμηθευτή οπλικών συστημάτων της Ελλάδας και πιέζει ασφυκτικά με κάθε τρόπο τη χώρα μου να αγοράσει το Eurofighter;

Δε φταίτε όμως εσείς. Φταίει ο Έλληνας πολίτης που ανέχεται προσβολές σαν τη δική σας αλλά και την ανεπάρκεια των πολιτικών, που κακώς επέλεξε να τον κυβερνούν!

Φιλικά
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας

Από το e-mail μου

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα...


Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας η Ημερίδα που οργάνωσε η Επιτροπή Κατοίκων Ακαδημίας Πλάτωνα. Τη θεματολογία της την έχω αναφέρει και σε χθεσινή ανάρτηση.

Είναι, ωστόσο, πολύ θετικό που φτάσαμε ώς εδώ. Την αρχή η νίκη με το οικόπεδο της Νομαρχίας Αθηνών, ύστερα το Blog, η εφημερίδα, οι ανακοινώσεις, η ευαισθητοποίηση των πολιτών της περιοχής...

Πήγαμε και παρακολουθήσαμε τουλάχιστον την πρώτη θεματολογία. Υπάρχει αρκετός κόσμος στους αίθουσα αν και είναι κακή η σημερινή συγκυρία δεδομένου ότι από χθες έχει προϊδεαστεί ο κόσμος για τις σημερινές ανακοινώσεις του πρωθυπουργού σχετικά με την περικοπή του 14ου μισθού κατ’ αρχήν στους δημόσιους υπαλλήλους και έπεται η συνέχεια για τους ιδιωτικούς… Στους δρόμους δεν υπάρχει κίνηση, απεργούν για δεύτερη μέρα οι ταξιτζήδες..

Εδώ όμως έχει κόσμο. Κι αυτό είναι όντως ενθαρρυντικό. Αν έχεις την πολυτέλεια σε τέτοιους δύσκολους καιρούς να μιλάς για πολιτισμό. Πολυτέλεια; Όχι, ανάγκη για ζωή. Το άνοιγμα της Ημερίδας έγινε με τους πρώτους χαιρετισμούς κι αμέσως μετά ξεκίνησε η πρώτη θεματική ενότητα. «Ρουφώ» τις στιγμές. Μοναδικές.

Ο πρώτος εισηγητής κ. Καρασμάνης μας… παρασύρει στο πως έγινε και «στήθηκε» από τον Πλάτωνα η Ακαδημία του. Ακούω πρωτόγνωρα πράγματα και… κακίζω τον εαυτό μου που δεν τα γνώριζα. Δεν μπορούσα να φανταστώ το έργο που γίνονταν στα μαθηματικά, στη φιλοσοφία, κριτικής. Έχουμε τρεις περιόδους λειτουργίας της Ακαδημίας.

Ο κ. Κοντογιώργης λέει ξεκάθαρα πως κάποιοι έπρεπε να πάνε φυλακή για την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η Ακαδημία του Πλάτωνα. Το κράτος έχει μηδενικές φιλοδοξίες. Σε πέντε υπουργούς, ως πρύτανης του πανεπιστημίου, υπέβαλα προτάσεις και ουδείς ενδιαφέρθηκε. Γιατί ο Πλάτωνα είναι επίκαιρος στις μέρες μας; Οι αναγνώσεις του Πλάτωνα ανάγονται σε ένα ιστορικό παρελθόν.

Με απλό, κατανοητό τρόπο τοποθετούνται οι εισηγητές. Και μακάρι να ήταν εδώ περισσότεροι από όσους χωράει η αίθουσα (γύρω στους 100) στον πρώτο όροφο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Ευτυχώς όλο αυτό το υλικό, οι άνθρωποι της Επιτροπής Κατοίκων Ακαδημίας Πλάτωνα σχεδιάζουν να το εντάξουν σε ένα ξεχωριστό αφιέρωμα μέσα στο επόμενο φύλλο της εφημερίδας. Έτσι, έστω και σε περίληψη θα φτάσουν στον κάθε ενεργό πολίτη που θέλει και ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα πράγματα γι’ αυτή την ιστορική περιοχή της Αθήνας.

Τελικά ήταν πολύ καλή ιδέα της ΕΚΑΠ γι’ αυτή την Ημερίδα. Και μακάρι να ήταν εδώ «ευαίσθητοι» πολιτικοί από τη συγκροτημένη Πολιτεία (αν υπάρχει τέτοια…) και να άκουγαν τους εισηγητές και τον κόσμο που διατύπωνε τις ερωτήσεις και τις απορίες τους. Θα κέρδιζαν, καθώς από τη γνώση θα γίνονταν καλύτεροι άνθρωποι και θα αντιμετώπιζαν αλλιώς τους πολίτες. Αλλά πού;…

  • Αποκτήστε αυτοπεποίθηση. Πώς; Οι ειδικοί μας ενημερώνουν. Διαβάστε ΕΔΩ.
  • Αυριο η ημερίδα για την Ακαδημία Πλάτωνα


    Αύριο Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010, 10.00 π.μ. στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, Ακαδημίας 18 1ος όροφος
    πραγματοποιείται Ημερίδα με θέμα: "Η Ακαδημία του Πλάτωνος στον παγκόσμιο πολιτισμό και ο Χώρος στην Αθήνα του σήμερα".
    Στόχος μας είναι να αναδειχθεί η πολιτιστική και ιστορική σημασία της Ακαδημίας του Πλάτωνος η σωτηρία, ανάπλαση και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου και της ευρύτερης περιοχής του. Η περιοχή μας βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Ή θα σωθεί με την ανάπλαση και την ενοποίηση των αρχαιλογικών χώρων ή θα παραδοθεί βορά στα εργολαβικά συμφέροντα που σχεδιάζουν την κατασκευή εμπορικών κέντρων γύρω-γύρω από το Αρχαιλογικό χώρο. Τώρα είναι η κρίσιμη στιγμή για την Ακαδημία Πλάτωνος.
    Η Ημερίδα την Τετάρτη 3 Μαρτίου στις 10.00 το πρωί είναι μια ακόμη δράση της Επιτροπής Κατοίκων. Ελάτε να συζητήσουμε και να προωθήσουμε την ανάπλαση της περιοχής μας.

    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
    Α’ θεματική ενότητα
    «Η Ακαδημία του Πλάτωνος στον παγκόσμιο πολιτισμό» Εισηγητής: Καρασμάνης Βασίλης, καθηγητής Τμήματος ΕΜΦΕ ΕΜΠ
    «Ο Πλάτων και η Ακαδημία» Εισηγητής: Κοντογιώργης Γιώργος, καθηγητής στο τμήμα πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (Το ζήτημα της πολιτείας στον Πλάτωνα)
    Ρηγοπούλου Πέπη, καθηγήτρια Τμήματος ΕΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών «Ακαδημία Πλάτωνoς –Ιστορικές Διαδρομές».

    ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
    Παρεμβάσεις φορέων
    Β’ θεματική ενότητα
    «Ανάπλαση-ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου και της ευρύτερης περιοχής»
    Εισηγήτρια: Αυγερινού Σοφία, καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Σχολής ΕΜΠ , αντιπρόεδρος ICOMOS, μέλος του Διεθνούς Εκτελεστικού Συμβουλίου ICOMOS
    «Η Aνάδειξη των Aρχαιολογικών Xώρων στο σύγχρονο Aστικό Iστό» Εισηγητής: Γκανιάτσας Βασίλης, Αν. καθηγητής Αρχιτεκτονικής Σχολής ΕΜΠ
    "Η Ακαδημία Πλάτωνος ως θέμα διαλόγου και αποθέματος αξιών" Εισηγήτρια: Πορτάλιου Ελένη καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Σχολής ΕΜΠ
    «Ακαδημία Πλάτωνος και ευρύτερη περιοχή: τακτοποίηση ή Ανάπλαση;» Παρουσίαση εργασίας των Γιακουμάκη Ελένη, Σταθοπούλου Αφροδίτη, Χόντος Χρήστος, φοιτητών Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΕΜΠ.

    Να είμαστε όλοι εκεί!

    • Δείτε από το Blog της Επιτροπής Κατοίκων τι γράφει ο Γκάρντιαν για την Ακαδημία Πλάτωνος.

    Η εμπειρία από ένα… διαφορετικό θέατρο

    Η Τατιάνα Λύγαρη μιλάει για την παράσταση.

    Το αμαξοστάσιο θέατρο «Το Τρένο στο Ρούφ» λειτουργεί 14 χρόνια. Η Τατιάνα Λύγαρη το’ χει πάρει στις πλάτες της και αν και γυναίκα, έχει φτιάξει ένα πολύ «ζεστό» χώρο τέχνης όπου ο κόσμος διαγκωνίζεται για να βρει μια θέση στις παραστάσεις του.

    Δίνει την αίσθηση και είναι ένα πραγματικό τρένο σαν το Οριαντ Εξπρές. Μάλιστα ένα εντελώς όμοιο βαγόνι έχει δοθεί για τις καθημερινές μουσικές παραστάσεις. Ο Λάμπρος ανέβηκε και περπάτησε στην καρβουνομηχανή. Τράστια, εντυπωσιακή με δύο σημαίες πάνω της.

    Το περασμένο Σάββατο πήγαμε να το δούμε. Αφορμή η θεατρική παράσταση «Το κολιέ της Ελένης» με τρεις ηθοποιούς στο ειδικά διαμορφωμένο βαγόνι που χωρά 90 άτομα όλα κι όλα.

    Γροθιά στο στομάχι ήταν αλλά αυτό δεν απογοήτευσε και δειπνήσαμε μαζί με άλλους που είχαν την ίδια ιδέα με μας.

    Κοινό το ζήτημα της Μέσης Ανατολής. Η μουσική από την πρώτη στιγμή που μπαίνεις στα βαγόνια παραπέμπει στο Λίβανο, στη Βυρηττό, εκεί όπου διαδραματίζεται και η υπόθεση του έργου.

    Η Τατιάνα Λύγαρη επανέρχεται στη σκηνή του Θεατρικού Βαγονιού της Αμαξοστοιχίας-Θεάτρου το Τρένο στο Ρουφ και παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την πολυβραβευμένη γαλλόφωνη Καναδή συγγραφέα Carole Fréchette με το εξαιρετικά επίκαιρο θεατρικό έργο ΤΟ ΚΟΛΙΕ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ.

    Η Ελένη, μία γυναίκα από τη Δύση, που συμμετέχει σ’ ένα συνέδριο σε μια ζεστή και χαοτική πόλη της Μέσης Ανατολής, χάνει ένα μικρό κολιέ με άσπρες πλαστικές πέρλες. Σε μία τρελή αναζήτηση, ψάχνει αυτό το ταπεινό και εύθραυστο αντικείμενο στους πολυσύχναστους και δαιδαλώδεις δρόμους της πόλης.

    Ο Ναμπίλ, ένας ταξιτζής, είναι ο οδηγός και προστάτης της σ’ αυτή την ξέφρενη κούρσα. Πρόκειται για μια ευαίσθητη διαδρομή γνώσης και συνειδητοποίησης μέσα από την οποία προβάλλεται η επιτακτική ανάγκη μετατόπισης από το ανώφελο «εγώ» στο δημιουργικό «εμείς», που τόσο απουσιάζει στην εποχή μας.

    Μέσα από την κατανόηση του άλλου που μιλάει άλλη γλώσσα και έχει άλλη νοοτροπία αλλά βιώνει τα ίδια αισθήματα απώλειας, μοναξιάς και αγιάτρευτου πόνου, μπορούμε να μετακινηθούμε ως προς τις αντιλήψεις μας, να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τους φόβους και τις αμφιβολίες μας και να αποδεχτούμε τις προσωπικές μας απώλειες.

    Γραμμένο το 2001 στη Βηρυττό και μεταφρασμένο ήδη στα γερμανικά, πορτογαλικά και αγγλικά, το έργο αντλεί τη θεματολογία του από την καθημερινότητα της Μέσης Ανατολής αναδεικνύοντας την παγκόσμια, πλέον, ηθική και κοινωνική απαίτηση για ισότητα και ειρήνη.

    Είναι ένα «μαργαριτάρι» ανθρωπισμού, γεμάτο συγκίνηση και αισιοδοξία που οδηγεί τον Βορρά να δει τον Νότο, τη Δύση να δει την Ανατολή, τις αντιθέσεις, τις αντιφάσεις τους αλλά και το παντοδύναμο κοινό στοιχείο τους που είναι η ανθρώπινη υπόσταση.

    Ταυτόχρονα αποδεικνύει ότι το θέατρο μπορεί να μην αλλάζει τον κόσμο, αλλά σίγουρα μπορεί ν’ αλλάξει τη ματιά μας γι’ αυτόν. Στο Wagon-Bar και Wagon-Restaurant φέτος σε συνδυασμό με την ατμόσφαιρα της παράστασης γευστικά πιάτα με Ανατολίτικες πινελιές. Στο ούτι και την κιθάρα ο Γιάννης Κουτής.

    Φύγαμε αργά το βράδυ. Ένα ταξί μας έφερε σπίτι. Καλό θα ήταν να περπατάγαμε, αλλά τέτοια ώρα, γύρω στις 12 δεν είναι και ότι καλύτερο σ’ αυτή τη συνοικία.

    Ήταν πάντως μια διαφορετική εμπειρία κι έτσι το είδε και ο μικρός Λάμπρος που ακολουθεί στις εξόδους.

    • «Το τρένο στο Ρούφ» μέσα από την ιστοσελίδα του στο διαδίκτυο. Προσθέτει στον Πολιτισμό της Αθήνας. Κι ευτυχώς είναι πάρα πολλοί αυτοί  που το επισκέπτονται…

    Καλώς μας ήρθες Μάρτη!

    Το τραγούδι για τον Μάρτη από τον Παντελή Θαλασσινό και το «Καλεντάρι του», πάντα όμορφο...

    Με το «έμπα» της νέας εβδομάδας
    , Δευτέρα σήμερα, έκανε την εμφάνιση του κι ο Μάρτης. Η άνοιξη παρά πόδας ή μήπως να περιμένουμε να χτυπήσει «κόκκινο» η εαρινή ισημερία.

    Το βέβαιο είναι ότι ο καιρός ζεσταίνει κι αν η λαϊκή ρήση λέει «Μάρτης - γδάρτης» το κρατάμε απλά σαν επισήμανση με όση αξία εμπεριέχει...

    Κρατάω από τον Μάρτη την ετήσια απολογιστική συνέλευση της ΠΕΤ ΟΤΕ, που φέτος γίνεται, για πρώτη φορά στο παραθεριστικό κέντρο της Τέμενης Αιγίου. Δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω να πάω. Και τις δύο μέρες (Σαββατοκύριακο 13 - 14/3) έχω προγραμματισμένες δουλειές στην Αθήνα.

    Θα δούμε μέχρι τότε πώς θα γίνει. Αφήστε που το Πάσχα είναι μια ανάσα πια...

    • Να και οι τελευταίες εικόνες από τα χιόνια. Πατήστε ΕΔΩ να δείτε υπέροχες φωτογραφίες. Σε λίγο κι αυτές θα είναι παρελθόν...
    • Ξημερώματα Σαββάτου έγινε ο μεγάλος σεισμός στη Χιλή με 8,8 Ρίχτερ που προκάλεσε το θάνατο σε πάνω από 700 ανθρώπους. Πάντα μας τρόμαζαν τα στοιχεία της φύσης που δεν μπορούν να ελεγχθούν από τον άνθρωπο. Δείτε ΕΔΩ το σημερινό δημοσίευμα του ΕΘΝΟΥΣ.

    Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

    Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

    spiti.ktiti.dek23

    Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

    xionismeno.spiti090117

    Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

    parteria6

    Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

    thrapsano.arxio

    Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

    patris220624

    Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

    Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

    Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

    Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

    Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

    Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

    Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

    ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

    Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

    Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

    Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

    Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

    ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

    Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

    Στο ρόλο του Συνταξιούχου

    Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
    Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

    Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

    Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

    Μικρές πινελιές αγάπης

    athina1

    Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

    Δοκιμασία από τον Covid-19

    Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

    Το "φευγιό" της αδερφής μου

    Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

    Έφυγε και ο Κωστής μας

    Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

    Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA