Και μετά την Ανάσταση, για τους Ορθόδοξους, όλα είναι ένα σουβλιστό αρνί και έθιμα

PenaΧθες λύπη για το θάνατο του Ιησού, σήμερα χαρά για την Ανάσταση. Την πιστεύουν όμως; Όχι, δυστυχώς, όλα αποτελούν έθιμα, σουβλυστό αρνί αν ο καιρός το επιτρέπει και μαγειρίτσα... Η γιορτή του Πάσχα, με τη μορφή που έχει σήμερα, δεν βασίζεται στην Αγία Γραφή. Επιπλέον, πολλά από τα έθιμά της προέρχονται από αρχαίες ειδωλολατρικές γιορτές της γονιμότητας. Και σήμερα Κυριακή, τσίκνα από τα σουβλιστα αρνιά, τσούγκρισμα με βαμμένα κόκκινα αυγά και στημένες οικογενειακές στιγμές... 

Ιστορική προέλευση: Το Πάσχα ήταν γιορτή των Εβραίων την οποία τηρούσαν σε ανάμνηση της απελευθέρωσής τους από την Αίγυπτο. Ο Χριστός όμως το κατάργησε και το αντικατέστησε με την τήρηση της Ανάμνησης του θανάτου του. (1 Κορινθίους 11:24) Το Πάσχα εισάχθηκε στη Χριστιανοσύνη μετά τους αποστολικούς χρόνους.

Ο καθηγητής θεολογίας Ν. Καλογεράς αναφέρει ότι “οι πρώτοι που εισήγαγαν τις ετήσιες γιορτές των Ιουδαίων στην εκκλησία δίνοντάς τους έννοια χριστιανική, ήταν οι εξ Ιουδαίων χριστιανοί, οι οποίοι και μετά τη μεταστροφή τους στη Χριστιανοσύνη εξακολουθούσαν να τηρούν τις γιορτές του ιουδαϊκού νόμου”. (Χριστιανική Αρχαιολογία, σ. 134, Αθήνα 1902, Έκδοση Α. Κωνσταντινίδης)

Ωστόσο, η Αγία Γραφή καταδίκαζε εκείνους που επέμεναν να τηρούν τον Ιουδαϊκό νόμο.—Γαλάτες 4:9-11.

Κουνέλια και λαγοί: Αυτά είναι σύμβολα της γονιμότητας τα οποία «προέρχονται από αρχαίες τελετουργίες και συμβολισμούς ειδωλολατρικών γιορτών της άνοιξης που γίνονταν στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή». —Εγκυκλοπαίδεια Μπριτάνικα (Encyclopædia Britannica).

Αβγά: Οι ιστορικοί συνδέουν τα αβγά του Πάσχα με τις ανοιξιάτικες γιορτές της γονιμότητας. Για παράδειγμα, ο καθηγητής Στίλπων Κυριακίδης, σε ειδική μελέτη του, τα συνδέει με την προσφορά αβγών κατά τη λατρεία θεών της γονιμότητας όπως ο Άττις, ο Άδωνις και άλλοι. Ο θάνατος και η ανάσταση του Άττιος γιορτάζονταν από 22 έως 25 Μαρτίου, «όπως περίπου και το Πάσχα». 

Η Αγία Γραφή μάς λέει ότι δεν πρέπει να λατρεύουμε τον Θεό, ακολουθώντας παραδόσεις και έθιμα που τον δυσαρεστούν. (Μάρκος 7:6-8)

Το εδάφιο 2 Κορινθίους 6:17 αναφέρει: «“Βγείτε από ανάμεσά τους και αποχωριστείτε”, λέει ο Ιεχωβά, “και πάψτε να αγγίζετε αυτό που είναι ακάθαρτο”». Επομένως, όσοι θέλουν να ευαρεστούν τον Θεό, δεν γιορτάζουν αυτή τη γιορτή.

pasxa

Το Πάσχα είναι ο Ιουδαϊκός εορτασμός της θεϊκής απελευθέρωσης των Ισραηλιτών από την αιγυπτιακή δουλεία το 1513 Π.Κ.Χ. Ο Θεός, έδωσε εντολή στους Ισραηλίτες να θυμούνται αυτό το σπουδαίο γεγονός κάθε χρόνο τη 14η ημέρα του ιουδαϊκού μήνα Αβίβ, ο οποίος ονομάστηκε αργότερα Νισάν.—Έξοδος 12:42· Λευιτικό 23:5.

Η λέξη «Πάσχα» προέρχεται από μια εβραϊκή λέξη που σημαίνει «προσπέραση» και αναφέρεται στην περίπτωση κατά την οποία, ο Θεός γλίτωσε τους Ισραηλίτες από τη συμφορά που θανάτωσε κάθε πρωτότοκο στην Αίγυπτο. (Έξοδος 12:27· 13:15)

Προτού επιφέρει ο Θεός αυτή την καταστροφική πληγή, είπε στους Ισραηλίτες να τινάξουν στο ανώφλι και στους παραστάτες της πόρτας των σπιτιών τους το αίμα ενός σφαγμένου αρνιού ή κατσικιού. (Έξοδος 12:21, 22, υποσημείωση). Ο Θεός θα έβλεπε αυτό το σημείο και θα “προσπερνούσε” τα σπίτια τους, γλιτώνοντας έτσι τα πρωτότοκά τους.—Έξοδος 12:7, 13.

Ο Ιησούς γιόρτασε το Πάσχα στις 14 Νισάν του 33 Κ.Χ. και αμέσως μετά εγκαινίασε έναν νέο εορτασμό: το Δείπνο του Κυρίου. (Λουκάς 22:19, 20· 1 Κορινθίους 11:20) Το γεύμα αυτό αντικατέστησε το Πάσχα, επειδή τηρείται σε ανάμνηση της θυσίας “του Χριστού [ο οποίος είναι] το πασχαλινό αρνί”. (1 Κορινθίους 5:7)

Η λυτρωτική θυσία του Ιησού είναι ανώτερη από την πασχαλινή θυσία επειδή ελευθερώνει όλους τους ανθρώπους από τη δουλεία στην αμαρτία και στον θάνατο.—Ματθαίος 20:28· Εβραίους 9:15. 

Δείτε περισσότερα ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Δημοσιογραφικά

Πάντα ήθελαν να έχουν σχέσεις με την εκάστοτε εξουσία... Ένα έγγραφο ντοκουμέντο ιστορικό

agio.oros

Η φωτογραφία είναι πραγματική. Και η φιλική διάθεση είναι σαφέστατη και εμφανής. Την ίδια ώρα μιλούσαν για πατριωτισμό... Φίλοι της εκάστοτε εξουσίας. Αυτό έκαναν πάντα...

istoriaΗ ιστορία είναι πολύ σημαντική για όλους μας. Ας ρίξουμε μια ματιά σε ένα έγγραφο ντοκουμέντο που έφτασε στο e-mail μας από τον φίλο μας Παύλο. Το 1941 η τριπλή κατοχή σκιάζει την Ελλάδα. Ξεκινά μια σειρά δύσκολων ετών, πείνα, εκτελέσεις και καταστροφή για όλο τον ελληνικό λαό. Μέρος της ελληνικής υπαίθρου αποτελεί και η χερσόνησος του Άθω, το γνωστό Άγιο Όρος, όμως εκεί η κατάσταση είναι διαφορετική.

Την στιγμή που ο Αδόλφος Χίτλερ κατασφάζει και κατακαίει την Ευρώπη, οι Αγιορείτες μοναχοί, άγιοι πρόγονοι του σημερινού Εφραίμ, αποφασίζουν να πάρουν κι αυτοί, πολιτική θέση στο πλευρό της ναζιστικής Γερμανίας. Ακολουθεί το πρώτο συγχαρητήριο τηλεγράφημα στον Αδόλφο Χίτλερ:

Εν Αγίω Όρει τη 13/26 Απριλίου 1941

Προς την Αυτού Εξοχότητα τον Αρχικαγκελλάριον του ενδόξου Γερμανικού Κράτους Κύριον Αδόλφον Χίτλερ εις Βερολίνον.

Εξοχότατε,

Οι βαθυσεβάστως υποσημειούμενοι Αντιπρόσωποι των Είκοσιν Ιερών Βασιλικών Πατριαρχικών καί Σταυροπηγιακών Μονών του Αγίου Όρους Άθω, λαμβάνομεν την εξαιρετικήν τιμήν ν’ απευθυνθώμεν προς την Υμετέραν Εξοχότητα καί παρακαλέσωμεν Αυτήν θερμώς, όπως, ευαρεστημένη, αναλάβη υπό την Υψηλήν προσωπικήν Αυτής προστασίαν καί κηδεμονίαν τον Ιερόν τούτον Τόπον, του οποίου Ηγούμενοι καί αντιπρόσωποι τυγχάνομεν, διαδεχομένη εν τούτω τους ιδρυτάς καί Ευεργέτας του Ιερού τούτου Τόπου Βυζαντινούς Αυτοκράτορας καί διαδόχους τούτων.

Το Άγιον Όρος, Εξοχώτατε, συνέστη εις Πανορθόδοξον μοναχικήν πολιτείαν, εις ήν ανέκαθεν διαβιούν εν αγαστή ομονοία μοναχοί ακωλύτως προσερχόμενοι από διάφορα ορθόδοξα Έθνη, κατά τον Θ΄ μ.Χ. αιώνα, πνευματικώς μέν εξαρτωμένων από του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, πολιτικώς δέ αυτοδιοικούμενον υπό της Ιεράς Συνάξεως των Αντιπροσώπων των Είκοσιν Ιερών καί Κυριάρχων Μονών καί πολιτειακώς υπαγομένων υπό την προστασίαν καί κηδεμονίαν των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων καί των διαδόχων Αυτών.

Το Αυτονομιακόν τούτο πολίτευμα περιεθριγκώθη δι’ αλλεπαλλήλων τυπικών καί Χρυσοβούλων των ιδρυτών καί ευεργετών των Ιερών μονών Βυζαντινών Αυτοκρατόρων Βασιλείου του Μακεδόνος(882), Ιωάννου Τσιμισκή(972), Κωνσταντίνου Μονομάχου(1046), Στεφάνου Δουσάν(1346) καί άλλων Σλαύων, Ουγγροβλάχων Ηγεμόνων καί των μετέπειτα Σουλτανικών Φιρμανίων τελευταίως δε υπό του Καταστατικού Χάρτου του 1926, ούτινος δύο αντίτυπα εσωκλείομεν.

Το ουτωσί καθιερωθέν προνομιακόν καί αυτοδιοίκητον καθεστώς του Ιερού τούτου Τόπου, αποτελέσαν αντικείμενον συζητήσεων καί επικυρώσεων διαφόρων διεθνών συνθηκών περιεθριγκώθη τέλος, διά του 62ου άρθρου της Βερολινείου συνθήκης του έτους 1878, έχοντος ούτω, οι μοναχοί του Όρους Άθω οθενδήποτε καί αν κατάγωνται θα διατηρήσωσι τά κτήματα καί τα πρότερα αυτών δικαιώματα καί θ’ απολαύωσιν, άνευ ουδεμιάς εξαιρέσεως, πλήρους ισότητος δικαιωμάτων καί προνομίων.

Των εν Αγίω Όρει ενασκουμένων Μοναχών, ανεξαρτήτως τόπου προελεύσεως καί Εθνικότητος, σκοπός καί αποστολή καθ’ όλον τον υπερχιλιετή βίον του Αγίου Όρους, υπήρξεν η διατήρησις, προαγωγή καί εξασφάλισις των Ιερών αυτού σκηνωμάτων, η διά της ακαταπονήτου φιλεργίας των εν αυτώ ενασκουμένων μοναχών καλλιέργεια της τε εκκλησιαστικής καί κλασσικής φιλολογίας καί καλλιτεχνίας, ο ασκητικός βίος καί η διηνεκής προσευχή υπέρ του σύμπαντος κόσμου.

Την διατήρησιν του καθεστώτος τούτου της αυτονόμου μοναχικής πολιτείας, ικανοποιούντος πλήρως άπαντας τους εν Αγίω Όρει ενασκουμένους ανεξαρτήτως εθνικότητος Ορθοδόξους μοναχούς καί εναρμονιζόμενοι προς τον σκοπόν καί την αποστολήν αυτών, παρακαλούμεν καί ικετεύομεν θερμώς την Υμετέραν Εξοχότητα όπως αναλάβη υπό την υψηλήν προστασίαν καί κηδεμονίαν Αυτής.

Τον Βασιλέα των Βασιλευόντων καί Κύριον των Κυριευόντων εξ όλης ψυχής καί καρδίας ικετεύοντες, όπως επιδαψιλεύση τη Υμετέρα Εξοχότητι υγείαν καί μακροημέρευσιν επ’ αγαθώ του ενδόξου Γερμανικού Έθνους.

Υποσημειούμεθα βαθυσεβάστως.

Και το πορτραίτο του Χίτλερ στο μοναστήρι

Οι Αγιορείτες μοναχοί μάλιστα δεν θα σταματήσουν εκεί. Σύντομα θα αναρτήσουν και πορτραίτο του δικτάτορα στο ρώσικο μοναστήρι στην αίθουσα των πορτραίτων. Εκεί αργότερα θα δειπνήσει και γερμανική αντιπροσωπεία που θα γίνει δεκτή με τιμές από τους μοναχούς. Αργότερα το ίδιο έτος θα αποσταλεί και δεύτερο τηλεγράφημα προς τον Αδόλφο Χίτλερ:

"«Ανοικτή Επιστολή Ιεράς Επιστασίας

Προς την Αυτού Εξοχότητα

Αρχηγόν του Γ΄ Ράιχ

Αδόλφον Χίτλερ

Ημείς οι 20 εκλεγμένοι αντιπρόσωποι των ισάριθμων ιερών μονών των αποτελουσών την Μοναστικήν Πολιτείαν του Αγιωνύμου Όρους Άθω δημοσιεύομεν εις επήκοον πάντων την ανοικτήν ταύτην συγχαρητήριον επιστολήν διά τάς κατά των Σοβιετικών νίκας σας. Καί αγαλλόμενοι κραυγάζομεν εν θαυμασμώ: Έπεσεν το Ζιτομίρ καί εσώθη η Χριστιανοσύνη.

Κύριος ο Θεός κρατύνη την υμετέραν εξουσίαν εις έτη πλείστα.

Οι 20 αντιπρόσωποι της ενιαυσίου συνάξεως των 20 κυριάρχων μονών της Αθωνικής Πολιτείας.

Α΄ ΤΕΤΡΑΔΟΣ: Λαύρας, Δοχειαρίου, Ξενοφώντος, Εσφιγμένου.

Β΄ ΤΕΤΡΑΔΟΣ: Βατοπεδίου, Κουτλουμουσίου, Καρακάλου, Σταυρονικήτα.

Γ΄ ΤΕΤΡΑΔΟΣ: Ιβήρων, Παντοκράτορος, Φιλοθέου, Σίμωνος Π¨ετρας.

Δ΄ ΤΕΤΡΑΔΟΣ: Χιλιανδαρίου, Ξηροποτάμου, Αγ. Παύλου, Οσίου Γρηγορίου.

Ε΄ΤΕΤΡΑΔΟΣ: Αγ. Διονυσίου, Ζωγράφου, Αγ. Παντελεήμονος, Κωνσταμονίτου»."

Γιατί όμως μια τέτοια βιασύνη των μοναχών απέναντι στο πρόσωπο του Χίτλερ; Η απάντηση στο ερώτημα δεν είναι απλή και για να την εντοπίσουμε πρέπει να κατεβούμε στο βαθύ άδυτο της παρασκηνιακής πολιτικής των αγιορείτικων μονών.

Το βουλγαρικό μοναστήρι κατά μιαν ιστορική άποψη επιχειρούσε μέσω της συμμαχίας των Βούλγαρων με την Γερμανία να αποσχίσει την χερσόνησο από την ελληνική επικράτεια. Έτσι με την αποστολή των επιστολών αυτών, οι άλλες μονές επιχειρούσαν να στρέψουν τον γερμανό δικτάτορα προς το μέρος τους.

Μια διαφορετική ιστορική άποψη, θεωρεί το γεγονός τμήμα της πάγιας πολιτικής των αγιορειτών σε ότι αφορά τους κατακτητές. Η απόλυτη υποτέλεια εξασφάλισε και εξασφαλίζει την ακεραιότητα της θέσης τους και του αμύθητου πλούτου τους. Η ίδια άποψη τονίζει ότι και κατά την τουρκική κατοχή, το Άγιο Όρος παραδόθηκε ολοκληρωτικά και μετά βαΐων και κλάδων στον Τούρκο κατακτητή και έλαβε από αυτόν τεράστιο ποσό για την συνέχιση της λειτουργίας του.

Όποια κι αν είναι η ιστορική αλήθεια, ένα παραμένει αδιάψευστο γεγονός: Την στιγμή που ο ελληνικός λαός μάχονταν τον κατακτητή, θυσίαζε τα παιδιά του και δέχονταν βαρύ το τίμημα της ελευθερίας, το Άγιο Όρος παρέθετε δείπνα και συνέχαιρε τον κατακτητή για τις νίκες του στον σοβιετικό λαό.

Οι σχέσεις τους με τους Γερμανούς

Ας δούμε όμως και ένα ακόμα ενδιαφέρον θέμα, σχετικό με τις σχέσεις των Γερμανών και των μοναχών του Άθω.

Με την κατάρρευση του μετώπου, οι αγιορείτες μοναχοί θεώρησαν σωστό να εξοπλίσουν με τα χρήματα των μονών τους ένα στρατιωτικό σώμα, για την προστασία τους. Το σώμα αυτό που έφερε παραδοσιακή φορεσιά με φουστανέλα, έτυχε της αναγνώρισης και της έγκρισης των τοπικών γερμανικών αρχών, οι οποίες δεσμευτήκαν να το συνδράμουν σε περίπτωση ανάγκης, από την Ιερισσό, στην οποία εδράζονταν μικρή γερμανική δύναμη. Το σώμα αυτό αντικαταστάθηκε από την τακτική χωροφυλακή (υπό την γερμανική διοίκηση πάντα) που απέστειλε, τον Μάιο του 1941, μικρή δύναμη φρουράς στο Άγιο Όρος. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει για μια ακόμη φορά την αγαστή σύμπνοια των μονών του Άγιου Όρους με τη Βέρμαχτ.

Είναι όμως ξέχωρα όλα αυτά από την γενικότερη στάση της Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας; Σαφέστατα όχι. Πάμπολλα είναι τα παραδείγματα σύμπνοιας και συνεργασίας της επίσημης ορθοδόξου εκκλησίας με τον Γερμανό κατακτητή. Για να μην μακρηγορήσουμε θα αναφερθούμε μόνο σε μερικά (μιας που θα παραθέσουμε αργότερα άρθρο για το θέμα).

1. Το 1941 ο Αρχιεπίσκοπος Δαμασκηνός, ορκίζεται σε μια νύχτα από τους ναζί, και με την σειρά του ορκίζει την κυβέρνηση των Ναζί.

2. Ο επίσκοπος Ιωαννίνων Σπυρίδων, με επιστολή του στο ποίμνιό του, το προτρέπει να εμπιστεύεται τις γερμανικές αρχές κατοχής και να μην βοηθά τους αντάρτες

3. Ο επίσκοπος Μεσολογγίου Ιερόθεος, συνεργάτης των ναζί, που με την βοήθειά τους καταλήστευσε το ποίμνιο του και άνοιξε, το 1944, με την βοήθειά τους τον τάφο του προκατόχου του για να του κλέψει την χρυσή ράβδο.

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις αυθαιρεσίες και δεν είναι καθόλου μεμονωμένες ή άσχετες από την κατάσταση στο Άγιο Όρος.

  • Πηγή: Ιστορικόν Διπλωματικόν Αρχείον του Υπουργείου Εξωτερικών.
  • Στοιχεία από το Blog http://kokkinosfakelos.blogspot.gr/

Ο "γνωστός μας" κ. Στουρνάρας και τα παραμύθια του στην Επιτροπή της Βουλής…

iefimerida121016
Αυτά είναι τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων της Τετάρτης 12/10 που μιλούσαν για την κατάθεση στην Επιτροπή της Βουλής για τα δάνεια ΜΜΕ και πολιτικών κομμάτων. Είναι η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, αλλά δεν έχουν καμιά σχέση οι «αποκαλύψεις» του μ’ αυτό που συζητούν. Το αντιλαμβάνεστε κι εσείς…

eleftherostypos121016
Αλλά αυτό κάνουν οι εφημερίδες . Έτσι κινούνται συνήθως… Να, δείτε εδώ το πρωτοσέλιδο του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΤΥΠΟΥ. Προβάλλουν τα στοιχεία που θέλουν ανεξάρτητα από την πραγματικότητα και τη ζωή. Το χειρότερο όμως ότι απευθύνονται σε ανθρώπους χωρίς μνήμη και κρίση.

dimokratiki121016
Δυστυχώς αυτό μπορεί να συμβεί παντού και όχι μόνο στις αθηναϊκές εφημερίδες… Δείτε μια ημερήσια εφημερίδα της Ρόδου, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ. Δεν σας κάνει εντύπωση που έχουν ακριβώς το ίδιο θέμα; Λες και κάποιος τους παίρνει τηλέφωνο… Όχι και τόσο απίθανο να συμβεί.

efimeridesΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 15/10/2016

Θα τα είδατε φαντάζομαι κι εσείς τα πρωτοσέλιδα της περασμένης Τετάρτης που αφορούσαν τον κ. Στουρνάρα… Η είδηση που ανέδειξαν συγκεκριμένες εφημερίδες και φυσικά η τηλεόραση, λέει με λίγα λόγια ότι «αναγκάστηκε» αυτός ο τραπεζίτης να βάλει τα capital control στη ζωή των ανθρώπων… Τον καημένο, τον πόνεσε η ψυχή μου για τον αγώνα που δίνει κι αυτός για τη… σωτηρία μας.

Για να μη σας τα λέμε όμως εμείς, ας θυμηθούμε λίγο τι περιείχε η ειδησεογραφία σχετικά με το θέμα. Ας δούμε με λίγα λόγια την είδηση δηλαδή, όπως την έδωσαν αυτοί οι ίδιοι προς τα έξω:

Σε συνταρακτικές αποκαλύψεις για τον ρόλο Βαρουφάκη την πρώτη περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2015, όταν οι εκροές καταθέσεων ξεπέρασαν το 40% των συνολικών ποσών, προχώρησε χθες ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας.

Καταθέτοντας στην Εξεταστική Επιτροπή για τα δάνεια των κομμάτων και των μέσων ενημέρωσης ο κ. Στουρνάρας ρωτήθηκε από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χριστόφορο Παπαδόπουλο γιατί δεν προχώρησε σε κάποια μέτρα ανάσχεσης της εκροής καταθέσεων στο πρώτο εξάμηνο του 2015 και η απάντησή του ήταν σοκαριστική: «Τι μπορούσα να κάνω όταν στις αρχές Φεβρουαρίου του 2015 ο Γιάννης Βαρουφάκης σε συνάντηση που είχε στη Φρανκφούρτη με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΚΤ είπε στους τραπεζίτες ότι είναι υπουργός Οικονομικών σε μία χρεοκοπημένη χώρα!» είπε ο κ. Στουρνάρας αναφερόμενος στην απόφαση της ΕΚΤ να διακόψει την παροχή χρηματοδότησης στις τράπεζες μέσω εξασφαλίσεων (waiver) και πρόσθεσε:

«Το πάλεψα όσο μπορούσα. Εκείνη την περίοδο μιλούσα με κυβερνητικά στελέχη και τους έλεγα να μαζέψουν τον κ. Βαρουφάκη. Τι θέλετε τώρα; Να σας δείξω τις επιστολές που έστελνα; Μη μου λέτε ότι φταίνε τα στελέχη τραπεζών. Πήγε ο Βαρουφάκης στην ΕΚΤ και τους είπε ότι είμαι υπουργός Οικονομικών μιας χρεοκοπημένης χώρας. Μπήκε και είπε ότι είμαι υπουργός μιας χρεοκοπημένης χώρας! Τους είπα μην τον πιστεύετε. Και μου απάντησαν είναι ο υπουργός Οικονομικών σας, δεν μπορούμε να μην τον πιστέψουμε!».episimansis

Λίγο αργότερα όταν ρωτήθηκε από τον βουλευτή της Ν.Δ. Μάκη Βορίδη ο κεντρικός τραπεζίτης αποκάλυψε τις δραματικές ώρες του Φεβρουαρίου κατά τη συνεδρίαση της ΕΚΤ, μετά τις δηλώσεις Βαρουφάκη: «Εκείνο το απόγευμα στη συνεδρίαση της ΕΚΤ προσπάθησα να αλλάξω την άποψή τους. Τους ζήτησα 10 ημέρες περιθώριο προκειμένου να πειστούν ότι δεν είναι έτσι όπως τα λέει ο υπουργός λέγοντάς μου ότι στην πολιτική 10 ημέρες είναι τεράστιος χρόνος. Δυστυχώς δεν τους έπεισα, στην ψηφοφορία δεν τα κατάφερα».

Ο κ. Στουρνάρας επισήμανε ότι εγκαίρως είχε δει τους κινδύνους από την πολιτική αβεβαιότητα και είχε ταχθεί υπέρ της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας τον Δεκέμβριο του 2014, όταν μάλιστα είχε κατηγορηθεί για πολιτική παρέμβαση: «Έβλεπα την καταστροφή να έρχεται, δεν έπρεπε να γίνουν πρόωρες εκλογές» είπε χαρακτηριστικά, ενώ σημείωσε ότι βρισκόταν σε διαρκή επαφή με τον Γ. Δραγασάκη και τον Ευκλείδη Τσακαλώτο που έδειχναν κατανόηση αλλά με τον Βαρουφάκη δεν είχαν «την ίδια σχολή σκέψης».

Τι ωραία που τα λέει ο κ. Στουρνάρας μπροστά στους πολιτικούς. Στο μεταξύ πληρώνεται όχι και λίγο γι’ αυτό τον αγώνα που δίνει καθημερινά ο άνθρωπος ως κεντρικός τραπεζίτης. Όπως πληρωνόταν όταν ο ίδιος κατείχε τη θέση του υπουργού Οικονομικών στην κυβέρνηση Σαμαρά. Όπως πληρωνόταν όταν ήταν πρόεδρος στην Εμπορική Τράπεζα που διέλυσε ή όταν ήταν πρόεδρος στο ΙΟΒΕ που έκανε αναλύσεις για την οικονομική πολιτική και τα αποτελέσματα της…

Χρειάζονταν άραγε όλα αυτά για τον ταλαιπωρημένο από τα μνημόνια λαό; Τον ωφέλησαν κάπου; Όχι βέβαια! Είναι απλά ενταγμένα στο καλοπαιγμένο θέατρο των πολιτικών σε βάρος του. Αυτό το τελευταίο είναι το μόνο που έχει καταλάβει τόσο καλά…

  • Το κομμάτι αυτό θα δημοσιευθεί αύριο Σάββατο 15/10 στην εβδομαδιαία κρητική εφημερίδα ΡΕΘΕΜΝΟΣ και συγκεκριμένα στη στήλη μου «Επισημάνσεις».

Πόλεμος ή ανακωχή; Μια σχέση συνεργασίας Εκκλησίας Πολιτείας που έρχεται από παλιά

iefimerida061016
Μέχρι πριν από μία βδομάδα ακόμη, ο Τσίπρας δήλωνε ότι στηρίζει τον Φίλη, στην μεταρρύθμιση των θρησκευτικών. Να θυμίσω ότι η μεταρρύθμιση σήμαινε ότι το μάθημα θρησκευτικών θα πάψει πια να είναι ομολογιακό (δηλαδή προσηλυτιστικό) και θα γίνει γνωσιολογικό, δηλαδή θα διδάσκεται ο μαθητής τα βασικά γνωρίσματα όλων των μεγάλων θρησκειών του κόσμου. Θα προσφέρει λοιπόν γνώση και όχι κατήχηση σε ένα δόγμα. Το πρωτοσέλιδο της 6/10 της ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ.

nea061016
Ο Ιερώνυμος έφυγε από το Μαξίμου κατευχαριστημένος, γιατί κατάφερε να κερδίσει και τα 4 σημεία που απαιτούσε! 1) Αναστέλλεται η εκτύπωση νέων βιβλίων. Μένουμε στα παλιά! 2) Το μάθημα θα συνεχίσει να είναι καθαρά προπαγανδιστικό και όχι γνωσιολογικό... 3) Δεν θα μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας... 4) Θα συνεχίσει να είναι υποχρεωτικό για όλα τα παιδάκια, άσχετα από το θρήσκευμά τους!!! Συντριπτική η νίκη του Ιερώνυμου, με 4 - 0 (και εκτός έδρας). Το πρωτοσέλιδο των ΝΕΩΝ.

avgi0616016
Ο Ιερώνυμος δήλωσε: «Οι όποιες παρεξηγήσεις υπήρχαν λύθηκαν». Ο Φίλης δήλωσε: "έχουν αρθεί οι παρεξηγήσεις". Αλήθεια, ποιές "παρεξηγήσεις"; Κάποιος δεν είχε καταλάβει κάτι; Οσο και τα αναξιόπιαστα ΜΜΕ, αυτά διατάχθηκαν να προσπαθήσουν να μπερδέψουν τον παραζαλισμένο μέσο Έλληνα πολίτη μιλώντας για δήθεν... "ανακωχή" και παρόμοια παραπλανητικά. Ποιά ανακωχή; Ο Τσίπρας για άλλη μία φορά, σύμφωνα με την συνήθειά του, υποχώρησε σε όλα. Καίγεται πια για ψηφαλάκια, οπότε έχει ανάγκη και τις γριούλες που ρωτούν τον παπά της ενορίας τους τι να ψηφίσουν... Το πρωτοσέλιδο της ΑΥΓΗΣ.

neakriti061016
Και μια πρόβλεψη: Στον επόμενο ανασχηματισμό, όποτε κι αν γίνει αυτός, Φίλης... τέλος! Ο Τσίπρας θα τον διώξει, παρόλο που δήλωσε ότι τον στηρίζει. Όχι πως θα στενοχωρηθεί και πολύς κόσμος... Έτσι κι αλλιώς ο Φίλης δεν αξίζει και πολλά γι' αυτή τη θέση ευθύνης. Αλλά ο Τσίπρας δεν θα τον σουτάρει για αυτό το λόγο, αλλά για να γίνει αρεστός στον Ιερώνυμο... Το πρωτοσέλιδο είναι από την εφημερίδα τους Ηρακλείου ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ... Έχουν κι αυτοί τις... ευαισθησίες τους...

efimeridesΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 08/10/2016

Ξανά, για τα μάτια του κόσμου Εκκλησία και Πολιτεία, βρίσκονται δήθεν σε αντιπαράθεση. Αλλά ο Τύπος της Πέμπτης 6/10 παρουσίασε πολύ αρμονική αυτή τη σχέση, ύστερα από τη συνάντηση Ιερώνυμου – Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου… Όμως αυτή η ιστορία πάει πολύ μακριά και παίζεται κάθε φορά και για λίγο από κάποιους που θεωρούν τον εαυτό τους αριστερούς και θεωρούν ότι πρέπει να βάζουν ένα τέτοιο θέμα.

Είδα στο διαδίκτυο ένα εκπληκτικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ του 2010. Σήμερα η εφημερίδα αυτή έχει αναστείλει την έκδοση της, αλλά το άρθρο είναι διαχρονικό. Λέει η φίλη μου Ντίνα Δασκαλοπούλου που το υπογράφει:  Ο διαχωρισμός Εκκλησίας - κράτους, για άλλη μια φορά, δεν πέρασε από την ελληνική Βουλή, ωστόσο, έχει ενδιαφέρον ότι αρκετά από τα επί μέρους σημεία της πρότασης πέρασαν. Ο καθηγητής Αλιβιζάτος κάνει τον απολογισμό:

·         Καταργήθηκε η απαλλαγή των κληρικών και των μοναχών από τη στρατιωτική τους υποχρέωση.

·         Θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα αποτέφρωσης των νεκρών με νόμο. Η έκδοση, πάντως, του σχετικού διατάγματος καθυστέρησε - και η σχετική ρύθμιση δεν έχει ακόμη εφαρμοσθεί.

·         Καταργήθηκε η εμπλοκή του επιχώριου μητροπολίτη στην αδειοδότηση ναών και ευκτήριων οίκων.

·         Απαγορεύθηκε η εξομολόγηση μαθητών μέσα στα σχολεία. Αντίθετα, παραμένει υποχρεωτική η κατηχητική διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών.

·         Το κράτος ανέλαβε την ανέγερση μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα, ιδίαις δαπάναις.

Ένα από τα πλέον ακανθώδη ζητήματα στην υπόθεση του διαχωρισμού κράτους - Εκκλησίας είναι η οικονομική τους εμπλοκή. Ο Γιάννης Κτιστάκις, λέκτορας στη Νομική Σχολή Κομοτηνής, κάνει τον απολογισμό της σύνδεσης Πολιτείας και Εκκλησίας και είναι κατηγορηματικός: «Δεν υπάρχει κανένα "λογιστικό" υπόλοιπο. Δεν χρωστάει η Πολιτεία στην Εκκλησία από το παρελθόν». episimansis

Η ιεραρχία της Εκκλησίας ισχυρίζεται ότι καλώς οι ιερείς της πληρώνονται από τον δημόσιο κορβανά, αφού αυτό είναι το αντιστάθμισμα της σταδιακής αφαίρεσης μεγάλης ακίνητης εκκλησιαστικής περιουσίας χωρίς αποζημίωση. Ανακριβής ο ισχυρισμός, κατά τον κύριο Κτιστάκι: «Η σύμβαση του 1952 ήταν αμφοτεροβαρής: το κράτος απέκτησε την κυριότητα αγροτεμαχίων και βοσκοτόπων εκτός Αττικής (αξίας 97 δισεκατομμυρίων δραχμών) έναντι ίσης αξίας αστικών ακινήτων και μετρητών που απέκτησε η Εκκλησία».

Ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος υποστηρίζει πως «το μεγαλύτερο μέρος της Αθήνας παραχωρήθηκε από την Εκκλησία στο κράτος ή αυτό την άρπαξε με διάφορους τρόπους». Τι απαντάτε σ' αυτό, κύριε Κτιστάκι; «Ούτε τούτο είναι απολύτως ακριβές. Ο Αρχιεπίσκοπος έχει αναφέρει ως παραδείγματα την αμερικανική πρεσβεία και το Νοσοκομείο "Α. Συγγρός". Από έναν δειγματοληπτικό έλεγχο που πραγματοποίησα στο Υποθηκοφυλακείο Αθηνών, προκύπτει ότι η μεν έκταση όπου οικοδομήθηκε η αμερικανική πρεσβεία απαλλοτριώθηκε νομίμως από το Δημόσιο, το δε Νοσοκομείο "Α. Συγγρός" οικοδομήθηκε από τον δωρητή Ανδρέα Συγγρό σε έκταση του Δημοσίου».

Εν τέλει, οφείλουμε ως φορολογούμενοι να πληρώνουμε τους ορθόδοξους ιερείς ή όχι; «Αυτή η πρακτική καθιερώθηκε το 1945, προκειμένου η κεντρική κυβέρνηση να ελέγχει τον κλήρο εν όψει του εμφύλιου πολέμου» θα μας πει ο κύριος Κτιστάκις.

Η ιστορία της πρότασης της Ελληνικής Ενωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Πολίτη ανατρέχει σε αυτούς τους «ανοιχτούς λογαριασμούς» της Εκκλησίας με την Πολιτεία. Θα μπορούσε κανείς εύλογα να αντιτάξει: μα η πρόταση αυτή κατ' εξοχήν θίγει τα δικαιώματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ελλάδα, εφόσον τη θέτει εν γένει εκτός απυροβλήτου. «Το δικαίωμα της Εκκλησίας να εισπράττει από τα υπάρχοντά της δεν θίγεται. Θίγεται το καθεστώς off shore εταιρείας που έχει» απαντά. «Το καθεστώς των ανθρώπων που επιθυμούν να εκδηλώνουν την πίστη τους δεν θίγεται. Θίγεται το ότι αυτό επιβάλλεται σε άλλους, παρά τη θέλησή τους. Η δυνατότητα της Εκκλησίας να έχει όσους ιερωμένους θέλουν οι μητροπολίτες δεν θίγεται. Θίγεται η αξίωση να πληρώνει ο ελληνικός λαός γι' αυτό. Εν ολίγοις, άλλο προνόμια, άλλο δικαιώματα».

  • Το κομμάτι αυτό θα δημοσιευτεί αύριο Σάββατο 08/10 στην εβδομαδιαία κρητική εφημερίδα ΡΕΘΕΜΝΟΣ στη στήλη μου «Επισημάνσεις».

Νέα προαπαιτούμενα απαιτούν οι δανειστές, νέα βάρη στις πλάτες μας κι αυτοί… χτενίζονται

iefimerida28091216
Στα προαπαιτούμενα των δανειστών είναι και η υπαγωγή της ΕΥΔΑΠ και η ΔΕΗ και τα σχολικά κτήρια στο υπερταμείο. Αλλά είναι για… αξιοποίηση, όχι για ιδιωτικοποίηση, όπως επισήμανε με έμφαση η κυβέρνηση. Ωστόσο η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ το έθεσε πολύ σωστά στο πρωτοσέλιδο της.

agonastiskritis280916
Είναι εκπληκτικό, αλλά οι αθηναϊκές εφημερίδες στα πρωτοσέλιδα τους, περί άλλων τυρβάζουν… Όχι πάντως με αυτά που απασχολούν τους πολίτες… Κι αυτό δεν γίνεται τυχαία, είναι στο πλαίσιο του αποπροσανατολισμού. Στην επαρχία όμως οι εφημερίδες είναι αλλιώς. Δείτε εδώ τον ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.

xaniwtikanea280916
Και τα ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ πιάνουν σωστά το θέμα… Μπράβο τους! Το να λες την αλήθεια σε δύσκολους καιρούς, σαν αυτούς που περνάμε, θέλει πολύ κουράγιο και δύναμη. Όμως αυτή θα έπρεπε να είναι η αποστολή του Τύπου… Να αφυπνίζει τις συνειδήσεις των αναγνωστών του. Στις μέρες μας όμως, αυτό μάλλον έχει ξεχαστεί.

thessalia280916
Μ’ ένα λίγο διαφορετικό τρόπο προβάλει η καθημερινή πρωινή εφημερίδα της Μαγνησίας, ΘΕΣΣΑΛΙΑ… Αυτή είδε τη Βουλή ως «αρένα». Όχι δηλαδή ότι έχει και άδικο, αλλά η ουσία είναι στο τι ακόμα φορτώνουν στις πλάτες του λαού, όχι πώς και με τι θεατρινισμούς το καταφέρνουν αυτό…

efimeridesΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 01/10/2016

Η είδηση στις αρχές της εβδομάδας ήταν σαφής: Δεκτό κατά πλειοψηφία έγινε από τις συναρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ. Υπέρ ψήφισαν τα δύο κόμματα της συγκυβέρνησης (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛΛ) και καταψήφισε σύσσωμη η αντιπολίτευση (ΝΔ, Χρυσή Αυγή, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ποτάμι, ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων). Και όπως ήταν αναμενόμενο, σε χρόνο ρεκόρ πέρασε και από την ολομέλεια με μικρούς κλυδωνισμούς, αφού ψηφίστηκε από 152 βουλευτές…

Όλα είχαν ακριβώς τα αναμενόμενα… Όπως δηλαδή κάνουν κάθε φορά όταν θέλουν να περάσουν κάτι επειδή δεσμεύονται από το μνημόνιο. Ο εισηγητής των ΑΝΕΛ, να κάνει λόγο για αναγκαία διαρθρωτικά μέτρα και τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης να δηλώνουν ότι καταψηφίζουν το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, για το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης.

Δείτε σοβαρότητα: Μετά τον καβγά Τσακαλώτου - Βαρβιτσιώτη περί… φεμινισμού, τον λόγο πήραν οι ειδικοί αγορητές των κομμάτων. Ο εισηγητής των ΑΝΕΛ ανέφερε πως «οι συσχετισμοί αλλάζουν, η μιζέρια τελειώνει και η χώρα θα μπει σε κανονικότητα» και μίλησε για αναγκαία διαρθρωτικά μέτρα που θα οδηγήσουν σε σταθεροποίηση της οικονομίας.

Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, διερωτήθηκε εάν η εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας στο υπερταμείο συνιστά εθνική πολιτική. Παράλληλα, επέκρινε την κυβέρνηση γιατί δεν φρόντισε την ενεργειακή επάρκεια των νησιών. Λες και δεν ήταν εκείνοι που ως συγκυβέρνηση μαζί με την Ν.Δ. έκαναν ακριβώς τα ίδια πράγματα.

Από το ΚΚΕ, αναφέρθηκε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο και υπογράμμισε ότι είναι μονόδρομος η προσπάθεια ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος σε μία κατεύθυνση συνολικών ρήξεων. Ο εισηγητής της Ένωσης Κεντρώων, τόνισε ότι η κυβέρνηση περνά τα πιο επώδυνα μέτρα και αναφερόμενος στη δημιουργία του υπερταμείου είπε ότι εκ πρώτης όψεως οι «αποκρατικοποιήσεις μάς βρίσκουν θετικούς, αλλά δεν θέλουμε το ξεπούλημα».episimansis

Ο βουλευτής του ΠΟΤΑΜΙΟΥ σημείωσε ότι το εν λόγω νομοσχέδιο αποτελεί ακόμη ένα εμπόδιο για την επόμενη δόση. Εστιάζοντας στην αγορά ενέργειας, επεσήμανε ότι αποτελεί πολύπλοκο ζήτημα και γι' αυτόν τον λόγο απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός. Αντί αυτού, όπως ανέφερε, η κυβέρνηση προτίμησε την οδό του κατ' επείγοντος

Ο εισηγητής της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ, έκανε λόγο για νομοσχέδιο έκτρωμα και αναφερόμενος στις διατάξεις για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας υπογράμμισε ότι οι διατάξεις του αποτελούν επιταγές της ΕΕ. Κατά των ιδιωτικοποιήσεων και την ένταξη τους στο υπερταμείο τάχθηκαν στην πλειονότητά τους οι συνδικαλιστικοί φορείς που κλήθηκαν να εκφράσουν τις απόψεις τους επί του νομοσχεδίου.

Ο εκπρόσωπος του σωματείου εργαζομένων Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. υποστήριξε ότι είναι εγκληματικό και απαράδεκτο ένα εργαλείο του κράτους για την κατασκευή δημοσίων κτιρίων (όχι οτιδήποτε, αλλά σχολείων) να εντάσσεται στο υπερταμείο. Ο πρόεδρος του ΔΣ του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών έκανε λόγο, μεταξύ άλλων, για νομοσχέδιο που επιβαρύνει την τσέπη του επαγγελματία γιατρού και ιδιαίτερα των νέων.

Όπως είπαμε όλοι οι εκπρόσωποι των εργαζομένων από τους φορείς που καλούνται να απεμπολήσουν τον δημόσιο χαρακτήρα τους και να μπουν στο υπερταμείο, δήλωσαν την κάθετη αντίθεση τους. Και λοιπόν; Μήπως κανείς θα έκανε πίσω… Αυτά είναι τυπικές διαδικασίες που δεν παίζουν κανένα  απολύτως ρόλο.

Το ζητούμενο είναι να αποτυπωθούν όλα όσα περιέχει η συμφωνία για το 3ο μνημόνιο που ψήφισε η σημερινή κυβέρνηση… Τα υπόλοιπα όλα είναι για το θεαθήναι… Ένα θέατρο χωρίς ουσία. Εξάλλου και ο Τύπος υποβάθμισε πολύ το ζήτημα, αφού ακόμα ασχολείται με το θέμα που αφορά τους εκδότες: Τις τηλεοπτικές άδειες… Τι κατάντια!

  • Το κομμάτι αυτό θα δημοσιευτεί αύριο Σάββατο στην εβδομαδιαία κρητική εφημερίδα ΡΕΘΕΜΝΟΣ, στη στήλη μου «Επισημάνσεις».

Δεν θυμάμαι ποτέ, να έγινε τόσος ντόρος για τον θάνατο ενός δημοσιογράφου…

kastrinakis
Στη γενέτειρά του, στον Στύλο Χανίων, κηδεύτηκε χθες Πέμπτη ο δημοσιογράφος και πολιτικός Γιώργος Καστρινάκης, ο οποίος πέθανε την Τετάρτη 21/9/2016 σε ηλικία 60 ετών. Την ανακοίνωση έκανε το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ.

efimeridesΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 24/09/2016

Την είδηση την έδωσε το CNN Ελλάδος, την περασμένη Τετάρτη το απόγευμα και ειλικρινά έκανε αίσθηση. Αφορούσε το «φευγιό» από αυτή τη ζωή του Γιώργου Καστρινάκη, δημοσιογράφου και εξέχοντος στέλεχος της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο οποίος αγωνίσθηκε για μια καλύτερη ποιότητα ζωής των νεφροπαθών και γενικότερα των ατόμων με αναπηρία.

Γεννήθηκε στον Στύλο Χανίων Κρήτης το 1956. Εισήχθη στο Νομικό τμήμα της Νομικής Αθηνών το 1974 και δούλεψε σε όλη τη διάρκεια των σπουδών του ως συντάκτης του αθλητικού ρεπορτάζ με το οποίο ασχολήθηκε από 16 ετών (1972). Έφυγε σε ηλικία μόλις 60 ετών μετά από πολυήμερη νοσηλεία..

Ήταν μέλος της ΕΣΗΕΑ, μέλος του Μικτού Διοικητικού Συμβουλίου και τακτικό μέλος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου στον οποίο διετέλεσε επί 15ετία διοικητικό στέλεχος.

Μακρά ήταν και η θητεία του στην Αυτοδιοίκηση: Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος Αμαρουσίου, και πρώτος πανελλαδικά σε σταυρούς στις περιφερειακές εκλογές του 2010 με 13.754 σταυρούς στο Βόρειο Τομέα της Περιφέρειας Αττικής, όπου επανεξελέγη το 2014.

Κάναμε μια μικρή έρευνα προκειμένου να γράψουμε αυτό το κομμάτι ως χρέος απέναντι σε ένα Κρητικό δημοσιογράφο που πρόσφερε πραγματικά, τόσο στη δημοσιογραφία όσο και εθελοντικά στους ανθρώπους από τα πόστα που εκείνος εκτιμούσε ότι μπορούσε να προσφέρει.

Ειλικρινά, δεν έχω ξαναδεί τόσα πολλά δημοσιεύματα… Και το ωραίο είναι ότι γι’ αυτόν έγραψε όλο το φάσμα με τις πολιτικές ιδιαιτερότητες, αν και ο ίδιος είχε διαλέξει ένα συγκεκριμένο πολιτικό χώρο και τον υπηρετούσε με πάθος…

Ενδιαφέρον έχει η ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ: Τη δημοσιογραφική του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1976 ως αθλητικός συντάκτης στην εφημερίδα «ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ». Στη συνέχεια, εργάστηκε στις εφημερίδες «ΒΡΑΔΥΝΗ», «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΓΝΩΜΗ», «ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΗΧΩ» και «ΕΙΔΗΣΕΙΣ» καθώς και στην «ΕΡΤ2» και την «ΕΡΑ ΣΠΟΡ» ως συντάκτης και εκφωνητής αθλητικών συναντήσεων.episimansis

Ο Γιώργος από νεαρότατη ηλικία αναγκάστηκε να υποβάλλεται σε αιμοκάθαρση. Παρά το ότι η ασθένεια τον «χτύπησε» σε νεαρή ηλικία, αυτό δεν τον πτόησε καθόλου και παρέμεινε μάχιμος ρεπόρτερ αλλά και ενεργός συνδικαλιστικά και πολιτικά καθ' όλη τη διάρκεια του βίου του.

Διετέλεσε επανειλημμένα εκπρόσωπος των εργαζομένων της «ΕΡΑ» και της «ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ» στο Μεικτό Συμβούλιο της Ενώσεως και στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΟΕΣΥ αλλά και Δημοτικός Σύμβουλος, Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής καθώς και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου.

Ήταν ιδρυτικό μέλος - στέλεχος και ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Νεφροπαθών, με ιδιαίτερα σημαντική δραστηριότητα, πάντα αλληλέγγυος και αποτελεσματικός στις διεκδικήσεις και την κατοχύρωση των δικαιωμάτων.

Εκτός από τη δημοσιογραφική του σταδιοδρομία και την ενασχόλησή του με τα κοινά, υπήρξε ένας ενεργός πολίτης που πάλεψε για τη βελτίωση των συνθηκών νοσηλείας των νεφροπαθών αλλά και των ατόμων με αναπηρία, τονίζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και δίνοντας μάχες για την επίλυσή τους αλλά και για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας.

Το βιβλίο του «Θέλω να ζήσω», το οποίο μοιραζόταν δωρεάν, είναι συγκλονιστικό. Μέσα από το προσωπικό του βίωμα, ο Γιώργος Καστρινάκης ανέδειξε όλες τις πτυχές του προβλήματος των ανθρώπων με αναπηρία ενώ ταυτόχρονα, αποκάλυψε το γενναίο και ακατάβλητο χαρακτήρα του, ο οποίος δεν πτοήθηκε από τις αντιξοότητες της ασθένειας.

Ο Γιώργος Καστρινάκης υπήρξε ένας ξεχωριστός συνάδελφος με ήθος και ευγένεια. Μειλίχιος, ήρεμος, γλυκομίλητος, συναδελφικός και αξιοπρεπής αλλά ταυτόχρονα άνθρωπος με χαλύβδινη θέληση. Αγωνιστής έως την τελευταία στιγμή, θα μείνει πάντα φωτεινό παράδειγμα θέλησης και κουράγιου σε όλους εκείνους που είχαν την τύχη να τον γνωρίσουν και να συνεργαστούν μαζί του.

  • Το κομμάτι αυτό θα δημοσιευτεί αύριο στην εβδομαδιαία κρητική εφημερίδα ΡΕΘΕΜΝΟΣ στη στήλη μου «Επισημάνσεις».

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

egkainia.domis.agioplastikis

Κάτι μεγάλο και όμορφο έγινε στο χωριό μας. Ένα κέντρο Μινωικής αγγειπλασττικής. Για να θυμόμαστε την ιστορία, το ξεκίνησε ο πρώην δήμαρχος Θραψανού, Μανόλης Λαδωμένος, αλλά διάφορες δυσκολίες που δεν γνωρίζομαι δεν το άφησδαν να ολοκληρωθεί. Το εεκαινία σε ο δήμρχος κ. Κεγκέρογλου! Χαιρόμαστε που ένα σημαντικό και εμβληματικό έργο πολιτιστικής υποδομής, είναι πραγματικότητα. Ως αποτέλεσμα συνένωσης δυνάμεων του Δήμου Μινώα, του Υπουργείου Πολιτισμού, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με την αρωγή της Περιφέρειας Κρήτης.

Ξεκίνησε να λειτουργεί στο χωριό μας, το Θραψανό, μια αξιόπιστη Δομή Αγγειοπλαστικής...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Κάποτε το θέλαμε να επιστρέψουμε, όσο τίποτα άλλο... Τώρα, δεν είμαι πια βέβαιος...

elies.a.nikola1.081220

Μια προσπάθεια πριν τρία χρόνια να ξαναφτιάξω τις ελιές μου σε συργασία με συγχωριανό μου φίλο και συμμαθητή από το σχολείο απέδωσε σε μια πρώτη φάση, τρία χρόνια τώρα. Πέσαμε σε κακές εποχές. Ξηρασία, κακοχρονιά, αλλά είχα μια ευχάριστη έκπληξη από τον Μιχάλη. Παρά τις δυσκολίες βγάλαμε το λάδι της χρονιάς μας. Ευγνώμονες!

livades.diakopes2013

Η Λιβάδα... Η τεχνιτή λίμνη στο χωριό μου που τα καλοκαίρια περνούσα πολλές ώρες εδώ... Πανέμορφη και πάντα έχει κάτι εξαιρετικό να σου δώσει... Δείτε ΕΔΩ ένα βίντεο που τραβηξα πριν μερικά χρόνια από τη λίμνη. Έτσι είναι και σήμερα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα... Η ίδια ομορφιά! Μόνο που εγώ δεν μπορώ να είμαι κοντά της, πια, με τη συχνότητα που ήμουν κάποτε...

panoramiki.livada.2014

Ιδού και μια πανοραμική φωτογραφία της λίμνης, που τράβηξα το χειμώνα του 2014 όταν κατέβηκα στο χωριό, για να μαζέψω τις ελιές μου...  Ελάτε, αν θέλετε, να σας πάω στις ελιές μου στου Μπουρμά. Δείτε ΕΔΩ. Τα τελευταία χρόνια δεν είχαν καρπό και από ότι δείχνουν τα πράγματα, ούτε και φέτος... Λογικό. Για να δώσουν καρπό, πρέπει να καλλιεργηθούν σωστά και φυσικά να βάλεις λιπάσματα. Κι αν το δεις από οικονομική άποψη, δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζει τον κόπο...

 

 

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA