Τα λουλούδια ομορφαίνουν τις ζωές μας. Και μας κάνουν να βλέπουμε πιο αισιόδοξα!

Durmaz1.060522
Ο φίλος μας Yaşar Durmaz από τη Σμύρνη της Τουρκίας, "ανεβάζει" καθημερινά υπέροχες φωτογραφίες με λουλούδια, σαν αυτά που σας έχουμε σήμερα, στον τοίχο του στο Facebook. Μας αρέσουν πολύ και δεν παραλείπουμε να κάνουμε ένα λάικ στα κοινωνικά δίκτυα, επειδή μας υπενθυμίζουν ότι η ζωή εκεί έξω, παρά τις δυσκολίες της, είναι όμορφη. Δείτε ΕΔΩ μερικά λουλούδια του.

durmaz1.240522
Είναι από τις όμορφες αναρτήσεις στο διδίκτυο που μας δίνουν κουράγιο, δύναμη και ελπίδα για τη ζωή. Και μας γεμίζουν αισιοδοξία. Αν αυτά τα λουλούδια αντέχουν και συνεχίζουν να είναι τόσο όμορφα, μπορούμε κι εμείς, σίγουρα, να συνεχίζουμε να δίνουμε, με αξιοπρέπεια, τις μάχες μας στην καθημερινότητα μας. Δείτε άλλο ένα δημοσίευμα του ΕΔΩ.

Durmaz2.060522
Ομορφιές ξεχωριστές, με τις οποίες είναι γεμάτη ολόκληρη η γη και όχι μόνο ο μικρόκοσμος μας. Για την Σμύρνη, την πόλη της Τουρκίας που μένει ο Yaşar Durmaz έχουμε γράψει στον ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ, αν και δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να πάμε. Δείτε ΕΔΩ καθώς, στόχος μας είναι να γνωρίσουμε όσο περισσότερα μέρη του κόσμου, μπορούμε. Δείτε κι αυτό ΕΔΩ.

durmaz2.240522
Θα συνεχίσουμε λοιπόν να γράφουμε σ' αυτό το site, όσο η αφορμή με τα λουλούδια είναι εδώ... Κι όσο τα λουλούδια "κρατάνε" τη ζωντάνια τους, τόσο αυτά θα γίνονται όλο και πιο εντυπωσιακά, όλο και πιο όμορφα. Κάθε εποχή έχει πραγματικά υπέροχα πράγματα να μας δώσει. Ακόμα κι όταν, χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί, λόγω των οιώσεων της εποχής...

Durmaz3.060522

Μια εμπνευσμένη ιστορία για τη φιλία, τη θυσία και την κατάκτηση του ανέφικτου

Posted in Μαρτυρίες

Le Gouffre from Lightning Boy Studio on Vimeo.

«Το χάσμα» (Le Gouffre) είναι η πρώτη μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων, παραγωγής και σκηνοθεσίας των Lightning Boy Studio, μιας μικρής δημιουργική ομάδας με έδρα το Μόντρεαλ. Η ταινία αφηγείται την ιστορία δύο ταξιδιωτών, που συναντάνε ένα απίστευτα μεγάλο βάραθρο στο ταξίδι τους, κι αποφασίζουν να χτίσουν μια γέφυρα, ώστε να μπορέσουν να το διασχίσουν.

to.xasma
Αν και κυκλοφόρησε το μήνα Φεβρουάριο του 2015, το έργο ήδη έχει κερδίσει τα φώτα της δημοσιότητας, μετά την τεράστια επιτυχία της εκστρατείας του μέσω Kick starter, η οποία επέτρεψε στους δημιουργούς να χρηματοδοτήσουν την παραγωγή της ταινίας τους . Πολλοί εντυπωσιάστηκαν από το πάθος και την αποφασιστικότητα αυτής της μικρής ομάδας των τριών ατόμων, που τους πήρε πάνω από δύο ολόκληρα χρόνια για να φτιάξουν αυτή την δεκάλεπτη ταινία.

me.kosta.vlaxo
Χθεσινή φωτογραφία από μια Αθήνα ηλιόλουστη, που τις τελευταίες μέρες τραμπαλίζει ανάμεσα στην υγρασία, το κρύο και τη ζέστη. Άντε και καμιά βροχή… Είμαστε με τον φίλο μου Κώστα, σε ένα καφέ στην πλατεία Πανταζοπούλου στον Κολωνό, μεσημεριάτικα, ύστερα από μια πολύ όμορφη συνεργασία που είχαμε στο έργο…

  • Πηγή για την ταινία: http://antikleidi.com

Ολοκληρώνεται σήμερα «Η Ρηνιώ» και άλλα διηγήματα του Θανάση Ρέππα, δεύτερο μέρος

Posted in Μαρτυρίες

vivlia.aliosΏρα για… διάβασμα παιδιά… Κι αν δεν το ξεκινήσατε χθες κάντε το σήμερα. Έστω κι έτσι δεν είναι πρόβλημα. Εξάλλου τα διηγήματα είναι ανεξάρτητες μικρές ιστορίες…

ekdosis.fanariΣυνεχίζουμε σήμερα το δεύτερο μέρος από το βιβλίο του Θανάση Ρέππα που ξεκινήσαμε χθες «Η Ρηνιώ» και άλλα διηγήματα», έκδοση 2004… Πρόκειται για το ολόκληρο το περιεχόμενο του βιβλίου που σημαίνει πως πρέπει να διαθέσετε λίγο χρόνο για να το διαβάσετε…

Και σίγουρα δεν είναι μόνο το διήγημα που βλέπετε στην πρώτη σελίδα του ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ. Ακολουθούν κι άλλα που θα τα δείτε, αν πατήσετε πάνω στις λέξεις Read More στο τέλος αυτού του δημοσιεύματος, δεξιά, δίπλα από τα Comment. Δοκιμάστε το…

Ο ΤΑΒΛΑΣ

Από κοινωνική υποχρέωση βρέθηκε χθες το βράδυ ο Αλέξης Κοσμίδης σε πολυτελές κέντρο της Κηφισιάς. Ήταν καλεσμένος στη γαμήλια δεξίωση μιας ξαδέλφης του και πήγε, όχι για τους τύπους, αλλά γιατί το ήθελε πραγματικά. Πήγε γιατί πίστευε πως με την παρουσία του θα αύξανε κατά τι τη χαρά των νεόνυμφων, αλλά προπαντός της αγαπημένης του θείας, μητέρας της νύφης.

Όπως συμβαίνει με τους περισσότερους σε τέτοιες περιπτώσεις, τον απασχολούσε έντονα ποιοι θα είναι οι ομοτράπεζοί του, αφού για κανένα δεν είναι ό,τι το καλύτερο να υποχρεωθεί να συντρώγει και να κουβεντιάζει για ώρες με άτομα που δεν γνωρίζει ή δεν ταιριάζει και να αγωνίζεται να βρει θέμα συζήτησης, για να περάσει η ώρα, μέχρι να αρχίσει ο χορός οπότε θα έχει πρόφαση να σηκωθεί από το τραπέζι.

«Στο τριάντα οχτώ», του είπε ευγενικά ο υπεύθυνος του κέντρου και του έδειξε ένα τραπέζι απέναντι από το τραπέζι των νεόνυμφων, μια οπωσδήποτε τιμητική θέση.

Ο Αλέξης όμως δεν στάθηκε σ’ αυτό αλλά το βλέμμα του και η προσοχή του έπεσαν στις δύο κυρίες που κάθονταν ήδη εκεί.

Στην αρχή τού φάνηκαν άγνωστες. Καθώς όμως πλησίαζε αυθόρμητα αναφώνησε: «Η Τατούλα και η Μπέμπα!»

Με έκδηλη τη χαρά προχώρησε και τις χαιρέτησε εγκάρδια. Και εκείνες αρχικά δυσκολεύτηκαν αλλά δεν άργησαν να τον αναγνωρίσουν, και οι αυθόρμητοι ασπασμοί ήρθαν για επιβεβαίωση της έκπληξης και της χαράς, από τη μια γιατί συναντήθηκαν ύστερα από πολλά χρόνια και από την άλλη επειδή θα περνούσαν μερικές ευχάριστες ώρες, αφού σίγουρα θα είχαν πολλά να πούνε. Η χαρά τους συμπληρώθηκε και από το ότι το τραπέζι ήταν έξι θέσεων και δεν θα κάθονταν άλλοι, εκτός από τον Αλέξη με τη γυναίκα του και την κόρη τους και τις δυο γυναίκες με τον γιο της Τατούλας.

Είχαν περάσει πολλές δεκαετίες από τότε που ο Αλέξης και οι δυο γυναίκες συναν τήθηκαν για πρώτη φορά, μικρά παιδιά, στο σπίτι ενός θείου τού Αλέξη με τον οποίο οι γονείς των κοριτσιών είχανε φιλικές σχέσεις.

Αφού πέρασε η ευχάριστη έκπληξη, τακτοποιήθηκαν στο τραπέζι, σίγουροι πως θα περνούσαν μια ευχάριστη βραδιά.

Ο Αλέξης κάθισε δίπλα στην Τατούλα και η συζήτηση άρχισε χωρίς προσπάθεια με τα κλασικά: «Πώς περνάτε; Χαθήκαμε… ».

Κάποια στιγμή ο Αλέξης τη ρώτησε αν ζει ο πατέρας της, ο κυρ-Μιχάλης

«Όχι, έχει πεθάνει δέκα χρόνια τώρα»,.

«Ήταν καλός άνθρωπος και, ξέρεις, τον θυμάμαι πάντα».

«Όλοι όσοι τον ήξεραν τον θυμούνται, ιδιαίτερα εκείνοι που τους είχε κάνει έπιπλα». «Κι εμένα μου είχε κάνει ένα έπιπλο», είπε, και η σκέψη του χάθηκε, ταξίδεψε στο παρελθόν και σ’ εκείνο το έπιπλο.

Ήταν ένας ταβλάς κουλουρτζή περίπου 40Χ60 εκατοστά. Του τον είχε φτιάξει ο κυρ-Μιχάλης, όταν βγήκε για πρώτη φορά στη δουλειά στα δεκατέσσερα χρόνια του. Ήταν το πρώτο του περιουσιακό στοιχείο, το δικό του έπιπλο, ο ταβλάς που πάνω του έβαζε τα κουλούρια που πουλούσε στις γειτονιές και στα σχολεία της Αθήνας εκείνα τα δύσκολα χρόνια.

Μ’ εκείνο τον ταβλά για εργαλείο κέρδισε το ψωμί και τη ζωή του και με κείνο το εφόδιο κατάφερε να τελειώσει το νυχτερινό Γυμνάσιο. Και εκείνο το εργαλείο τού το είχε κάνει δώρο ο κυρ-Μιχάλης.

Έτσι η κουβέντα για τον κυρ-Μιχάλη έφερε στη σκέψη του Αλέξη εκείνα τα παλιά, που, άσχετα αν ήσαν χαρούμενα ή όχι, ήσαν όλα σημαντικά.

Είχε όμως μια στενοχώρια και την είπε στην Τατούλα. Στενοχωριόταν που, όταν σταμάτησε να πουλά κουλούρια, δεν φύλαξε τον ταβλά, εκείνο το σπουδαίο εργαλείο, το πρώτο του περιουσιακό στοιχείο, το δώρο του κυρ-Μιχάλη. Δεν τον φύλαξε γιατί τότε δεν εκτιμούσε την αξία του όπως την εκτιμά τώρα, ύστερα από δεκάδες χρόνια.

Με αυτές τις συζητήσεις περνούσε η ώρα και ο Αλέξης από φόβο μήπως γίνει βαρετός, προσπαθούσε να αλλάξει θέμα αλλά δεν του έβγαινε τίποτε άλλο. Όλο το ενδιαφέρον του είχε συγκεντρωθεί στον ταβλά και στον κυρ-Μιχάλη. Μάλιστα συνειδητοποίησε πως εκείνος ο ταβλάς ήταν το σπουδαιότερο δώρο που δέχτηκε, και δυστυχώς δεν τον έχει πια. Τον ικανοποιεί όμως το γεγονός ότι τον έχει στη μνήμη του ολοζώντανο και το θυμάται πάντα, όπως θυμάται και τον ευγενικό και γενναιόδωρο κυρ-Μιχάλη.

Γύρω στις δύο έφυγαν. Χωρίστηκαν με ένα εγκάρδιο χαιρετισμό, όπως όταν συναντήθηκαν και με την υπόσχεση «Να μη χαθούμε», που δίνουμε πάντα χωρίς να την τηρούμε.

Στην επιστροφή ο Αλέξης καθόταν στη θέση του συνοδηγού και οδηγούσε η γυναίκα του. Κατά τη διαδρομή δεν είπαν τίποτε, ούτε το γάμο σχολίασαν. Η γυναίκα του το απέδωσε στο περασμένο της ώρας και στο λίγο παραπάνω κρασί που είχε πιει. Ο Αλέξης όμως δεν μιλούσε γιατί σκεφτόταν τον ταβλά.

Έπεσε στο κρεβάτι του αλλά δυσκολευόταν να κοιμηθεί. Όταν όμως τον πήρε ο ύπνος, αποζημιώθηκε καλά αφού στο όνειρό του, σαν σε ταινία σινεμασκόπ, ξανάζησε όλη την ιστορία του ταβλά.

Θυμήθηκε πόσο χάρηκε εκείνο το βράδυ που τού τον έφερε ο θείος του.

Ήταν ένας όμορφος ταβλάς, μύριζε ξύλο και λούστρο και η περιποίηση είχε τη σφραγίδα της αγάπης του κυρ-Μιχάλη.

Δεν ήθελε να τον αποχωριστεί και πριν κοιμηθεί τον έβαλε δίπλα στο κρεβάτι του, για

να μπορεί να τον ακουμπά με το χέρι του. Έτσι τον πήρε ο ύπνος εκείνο το βράδυ.

Το πρωί, μόλις ξύπνησε, τον κρέμασε στο λαιμό του και κοιταζόταν στον καθρέφτη της ντουλάπας.

Όταν αργότερα τον γέμισε με ζεστά κουλούρια και βγήκε στην οδό Σόλωνος φωνάζοντας: «Φρέσκα και ζεστά κουλούρια… Ο κουλουράς… Κουλούρια και τυρί καλό…», όπως τον είχε συμβουλέψει ο φούρναρης, νόμιζε πως όλοι οι περαστικοί κοίταζαν και ζήλευαν τον ταβλά του. Τα μεσημέρια, όταν ξεπουλούσε, μάζευε το σουσάμι που είχε τιναχτεί μέσα και το έτρωγε με ικανοποίηση γιατί ήταν από τον ταβλά του.

Τέσσερα χρόνια έζησε με τον ταβλά κρεμασμένο στο λαιμό του και έφτασε να τον θεωρεί εξάρτημά του, όπως ο ανάπηρος την πατερίτσα.

Όταν τέλειωσε το Γυμνάσιο, συνειδητοποίησε πως θα άλλαζε και επάγγελμα. Κατά βάθος δεν το ήθελε αλλά έπρεπε.

Είχε νοσταλγήσει το χωριό του και πριν πιάσει άλλη δουλειά θέλησε να περάσει εκεί το καλοκαίρι.

Φεύγοντας για το χωριό, άφησε στο δωμάτιο που έμενε με τον αδελφό του τα λίγα υπάρχοντά του, ανάμεσά τους και τον ταβλά.

Τον Σεπτέμβρη που γύρισε, δεν πήγε στο ίδιο δωμάτιο, γιατί ο αδελφός του είχε βρει άλλο, αλλά όταν μετακόμισε δεν πήρε μαζί τον ταβλά. Και έτσι τον έχασε.

«Τι έχεις και παραμιλάς;» τον ρώτησε η γυναίκα του και τον χτύπησε στον ώμο.

«Εξακόσιες και με τυρί ένα χιλιάρικο», απάντησε και καθώς ξύπνησε είδε ότι ήταν στο κρεβάτι. Διαπίστωσε ότι η φωνή της κυρίας που άκουσε και του ζητούσε κουλούρι ήταν όνειρο.

«Όνειρο έβλεπες;»

«Ναι!»

«Τι όνειρο;»

«Τον ταβλά!»

«Ποιόν ταβλά;»

«Όχι, λάθος. Τη ζωή μου έβλεπα. ΄Ολη μου τη ζωή. Μάλλον το καλύτερο και νοστιμότερο κομμάτι της».

Η γυναίκα του κατάλαβε, γιατί ήξερε για τον ταβλά και είχε ακούσει τη συζήτηση με την Τατούλα. Έκλεισε την κουβέντα και σηκώθηκε να ετοιμάσει τον καφέ.

Εκείνος γύρισε στο πλάι, πήρε νοερά στην αγκαλιά του τον ταβλά, γέμισε τη σκέψη του με την παρουσία του κυρ-Μιχάλη, του ευγενικού επιπλοποιού με το λεπτό μουστάκι και ξανανοστάλγησε το πρώτο του δώρο, τον πρώτο δωρητή και εκείνη τη σκληρή αλλά όμορφη και προπαντός νόστιμη ζωή.

«Η Ρηνιώ» και άλλα διηγήματα του Θανάση Ρέππα. Μέρος πρώτο. Η συνέχεια, αύριο...

Posted in Μαρτυρίες

kontstantinos.thessΣτο έργο… Ο αδελφός, Κωνσταντίνος… Η φωτογραφία, μας έρχεται από τη Θεσσαλονίκη… Και είναι ενθαρρυντική για όλους μας…

tasula.80.eton
Όπως κι αυτή, της 80χρονης αδελφής μας, Μαρίνας, επίσης από της Θεσσαλονίκη. Στοχαστείτε: Αν εκείνη μπορεί να δίνει μαρτυρίες, εμείς;


ΡΗΝΙΩ

Κάθε φορά που θέλω ν’ ακουμπήσω στο παρελθόν, άλλοτε σπρωγμένος από τη λαχτάρα της νοσταλγίας, άλλοτε για ξαπόσταμα κι άλλοτε χωρίς να μπορώ να προσδιορίσω το γιατί, δεν δυσκολεύομαι καθόλου να βρω την πρώτη στάση.

Η μνήμη μου, λες και είναι προγραμματισμένη σαν ηλεκτρονικός υπολογιστής, αγκυροβολεί χωρίς δυσκολία στη Ρηνιώ.

Η Ρηνιώ, η κατά τρία χρόνια μικρότερη αδερφή μου, γεννήθηκε το 1941, μέσα στην καρδιά της κατοχής και της φτώχειας, πράγματα που εγώ τα γνώρισα αργότερα, όπως αργότερα έμαθα και για τη μεγάλη χαρά που έφερε στους γονείς μου η γέννησή της, καθώς ήρθε λίγο καιρό ύστερα από το θάνατο μιας άλλης κόρης τους, της Τριανταφυλλιάς, που πέθανε ενώ ο πατέρας μου ήταν επίστρατος στην Αλβανία.

Τα χρόνια περνούσαν και η Ρηνιώ μεγάλωνε. Μεγαλώναμε βέβαια και εγώ και ο μεγα-λύτερος αδερφός μου, αλλά το μεγάλωμα της Ρηνιώς ήταν το γεγονός στην οικογένειά μας και το κέντρο του ενδιαφέροντος για όλους, ακόμα και για τη γειτονιά και για όλο το χωριό.

΄Οσοι την ήξεραν λένε πως ήταν πολύ όμορφη. Εγώ πίστευα πως ήταν το ομορφό-τερο πλάσμα που πέρασε στη Γη. Και σήμερα το πιστεύω ακόμα, έτσι που, άμα τύχει και συναντήσω κάνα παιδάκι που εντυπωσιάζει με την ομορφιά του, λέω μέσα μου: «Πολύ όμορφο παιδάκι, σαν τη Ρηνιώ μας είναι». Πάντα όμως το λέω από μέσα μου.

Οι γονείς μου χαίρονταν για την όμορφη μικρή τους κόρη, αλλά πάντοτε είχαν μέσα τους και έναν ανέκφραστο φόβο. Φόβο για «το κακό το μάτι», για το μάτιασμα, που το θεωρούσαν πιθανό, αφού όποιος τους συναντούσε δεν παρέλειπε να εκφράσει το θαυμασμό του για την ομορφιά της Ρηνιώς

΄Ετσι, κάθε φορά που η μικρή τύχαινε να αδιαθετήσει, έριχναν τα κάρβουνα,[1] για να δουν αν είναι ματιασμένη, κι έτρεχαν στις ξεματιάστρες.

Είχε έρθει η άνοιξη του 1946 με όλες τις χαρές και   τις σκοτούρες της. Στο δικό μας σπιτικό όμως η σκοτούρα ήταν μία: είχε αρ-ρωστήσει ξαφνικά η Ρηνιώ και δεν μπορούσαμε να μάθουμε την αιτία. Οι ξεματιάστρες του χωριού μας και των γειτονικών χωριών έβαλαν σε ενέργεια όλη τους την τέχνη, αλλά άδικος κόπος. Η υγεία του κοριτσιού δεν βελτιωνόταν. Ο γιατρός στη Χώρα, άριστος επιστήμονας, που είχε φήμη για τις πετυχημένες διαγνώσεις του, την εξέτασε πολλές φορές στο ιατρείο του και στο σπίτι, αλλά το αποτέλεσμα μηδέν. Η κατάσταση χειροτέρευε και η Ρηνιώ, εκτός από τον ψηλό πυρετό, είχε και σπασμούς. Στην αρχή ελαφρούς, αργότερα όμως πιο έντονους.

΄Ενα μεσημέρι έπαιζα στο χαγιάτι του σπιτιού μας, δεν ξέρω με τι, μπορεί και με τα δάχτυλά μου, αφού τα παιχνίδια ήταν πράγ-ματα άγνωστα για μας. Ξαφνικά άκουσα φωνές απελπισίας. Η νόνα μου η Τριανταφυλλιά φώναζε ζητώντας βοήθεια, γιατί η Ρηνιώ είχε πάλι σπασμούς, αλλά τούτη τη φορά πολύ έντο-νους. Φώναξα κι εγώ μαζί της και αμέσως έφτασε η μάνα μου, με την αγωνία ζωγρα-φισμένη στο πρόσωπό της. ΄Ηταν στον κήπο και φύτευε όταν άκουσε τις φωνές μας, και σε δευτερόλεπτα, κυνηγημένη απ’ το φόβο, είχε μπει στο σπίτι. Η νόνα μου συνέχιζε να φωνάζει. Μπήκα κι εγώ μέσα και είδα τη Ρηνιώ ξαπλωμένη στο κρεβάτι αναίσθητη. Οι δύο γυναίκες δεν ήξεραν τι να κάμουν. Της έριχναν νερό, την έτριβαν, τη σκαμπίλιζαν, αλλά το αποτέλεσμα μηδέν.            

Σε εμένα δεν έλεγαν τίποτα. Μου τα μαρτυρούσαν όμως όλα τα πρόσωπά τους, τα βουρκωμένα μάτια τους και τα βλέμματά τους, που γύρευαν κάτι να ακουμπήσουν, από κάπου να πιαστούν. Ίσως ακόμα κι από ‘μένα, το οχτάχρονο φοβισμένο αγόρι. Το κατάλαβα και ξαναβγήκα στο χαγιάτι φωνάζοντας.

Κάποια ελπίδα φτέρωσε στην καρδιά μου, καθώς είδα τη νόνα Πετρού, θεία της μάνας μου, που έμενε στην ίδια γειτονιά, να τρέχει κρατώντας στα χέρια της μια βούρτσα και ένα μπουκάλι ξίδι.

Μπήκε στο σπίτι σα σίφουνας και, πιο ψύχραιμη από τις άλλες, άρχισε να τρίβει με τη βούρτσα τα χέρια της μικρής και είπε στη μάνα μου να την βρέχει με ξίδι.

Οι προσπάθειες μεγάλωναν, το ίδιο και η αγωνία που δεν έφυγε ούτε και όταν σε λίγα λεπτά έφτασε και η θεία η Κωσταντίνα, αδερφή του πατέρα μου, και άλλες γειτόνισσες και γείτονες που είχαν ακούσει τις φωνές μας. ΄Ολοι ήθελαν πολύ να βοηθήσουν, αλλά κανείς δεν μπορούσε. Κι εγώ μπαινόβγαινα, από το σπίτι στο χαγιάτι, με τα μάτια και τα αυτιά μου έτοιμα και λαχταρισμένα να αρπάξουν κάποιο σημάδι παρηγοριάς, που όμως δεν φαινόταν.

Ξαφνικά, καθώς ήμουν στο χαγιάτι και φώναζα, βλέπω τον πατέρα μου να κατηφορίζει τρέχοντας κατά το ποτάμι από την Πέρα Μεριά. Είχε πάει στο γιατρό να ρωτήσει για τη Ρηνιώ και γύριζε. Μόλις τον είδα, άρμεξα από τα σωθικά μου όση φωνή είχα και την άφησα να χυθεί κατά το μέρος του, σπρωγμένη από το φόβο και την αγωνία μου. Θυμάμαι ακόμα εκείνες τις φράσεις της παιδικής μου οδύνης:

«Έλα γρήγορα, καλέ πατέρα! Η Ρηνιώ μας πέθανε».

Κι εκείνος μ’ άκουσε και το ‘κανε. Ήρθε όχι γρήγορα, αλλά σαν αστραπή. Δεν θυμάμαι να ’χω δει μεγαλύτερη ταχύτητα στη ζωή μου.

΄Οταν καμιά φορά ακούω στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση ή διαβάζω να περιγρά-φουν δρομείς και να τους λένε σίφουνες, ανέμους, ζαρκάδια και άλλα παρόμοια, η μνήμη μου τρέχει σ’ εκείνη τη σκηνή. Και τότε, όλους αυτούς τους σίφουνες και τα ζαρκάδια, τους βλέπω πίσω, πολύ πίσω και τον πατέρα μου μπροστά: να πηδά τις μάντρες του κήπου και να φτάνει στο χαγιάτι μ’ ένα μπουκάλι οινόπνευμα στο χέρι του, μοναδικό όπλο ν’ αντιμετωπίσει το θάνατο, που του είχα αναγγείλει με τις κραυγές μου.

Μπήκε αμέσως μέσα, αφήνοντας σε μένα το θλιμμένο βλέμμα του αλλά και την ελπίδα ότι όλα θα πάνε καλά.

Ναι, δεν αμφέβαλλα πια πως η Ρηνιώ μας θα σηκωθεί. Ο ερχομός και η παρουσία του πατέρα με διαβεβαίωναν γι’ αυτό. Και σε λίγο η ελπίδα μου επαληθεύτηκε. Η Ρηνιώ συνήλθε και οι γείτονες άρχισαν σιγά-σιγά να φεύγουν, ανακουφισμένοι αλλά και ανήσυχοι. Μπήκα κι εγώ στο δωμάτιο και, παραμε-ρίζοντας τους άλλους, φώλιασα στην αγκαλιά του πατέρα μου, που μου χάιδεψε τα μαλλιά, χωρίς να διώξει το βλέμμα του από το κρεβάτι της Ρηνιώς.

«Τι είπε ο γιατρός;» ρώτησε δισταχτικά η νόνα μου η Τριανταφυλλιά.

«Τα ίδια», τις είπε εκείνος με φωνή σβη- σμένη και στεγνή από την απελπισία.

«Εγώ σας το λέου πάλι: το κορίτσι έναι ματιασμένο», παρεμβαίνει η νόνα Πετρού και αμέσως συμφωνεί μαζί της η θεία Κωσταντίνα αλλά και οι άλλες γυναίκες που ήσαν εκεί.

Ο πατέρας δεν μιλούσε. ΄Ολα τα δεχόταν και όλα τα έκανε, φτάνει να του έδιναν κάποια ελπίδα, ακόμα και κάποια ιδέα ελπίδας για τη Ρηνιώ.

Μια μέρα, ύστερα από άλλη μια κρίση της Ρηνιώς, τον θυμάμαι που καθόταν στο παραγώνι. Έπινε κρασί και κάπνιζε. Ήταν πολύ στενοχωρημένος κι εγώ τον καταλάβαινα, ας πάσχιζε να κρύψει τη στενοχώρια του. Ήθελα να τον παρηγορήσω και του είπα πως είχα κάμει τάμα στην Παναγιά, άμα γίνει καλά η αδερφή μου, να της πάω τη Ρούσα, μια μικρή κατσικάδα που μου είχαν χαρίσει. Με κοίταξε βουρκωμένος. Ήξερε πόσο αγάπαγα την κατσικάδα και στο άκουσμα πως την έταξα στην Παναγιά για την αδερφή μου, δεν μπόρεσε να κρύψει τη συγκίνησή του.

Παράλληλα, σαν να ήθελε να απολογηθεί σε μένα, μου είπε:

«Κι εγώ έταξα το Σκουλίδι».

Ο Σκουλίδης ήταν ένα βόδι που είχαμε για να οργώνουμε τα χωράφια και, παρά την ηλικία μου, ήξερα πόσο ανάγκη το είχε ο πατέρας.

Γι’ αυτό, μόλις άκουσα πως τον έταξε στην Παναγιά, τον κοίταξα με θαυμασμό. Δεν πρόλαβα όμως να του πω τίποτα κι εκείνος συνέχισε

«Και το Ξάμπελο το ‘ταξα».

Το Ξάμπελο ήταν το καλύτερο χτήμα μας και από τα καλύτερα του χωριού. Κληρονομιά του παππού μου, που είχε πεθάνει δύο χρόνια πριν.

Δεν είχε προλάβει να τελειώσει τη φράση του ο πατέρας μου και έτρεξα στην αυλή να παίξω, σίγουρος για το αποτέλεσμα.

Μέσα στο παιδικό μυαλό μου είχαν στριμωχτεί τα τάματα: η Ρούσα, ο Σκουλίδης, το Ξάμπελο, εκτός από εκείνα που θα είχαν κάνει σίγουρα η μάνα μου και άλλοι συγγενείς.

Καθώς τα λογάριαζα έβγανα εύκολα το αποτέλεσμα και φανταζόμουνα μια μέρα εμένα, με την αγαπημένη μου κατσικάδα, τον πατέρα τραβώντας το Σκουλίδι και τη μάνα μου, κρατώντας από το χέρι τη Ρηνιώ, να πηγαίνουμε στην Παναγιά τα τάματά μας για την υγεία της. Δεν χώραγε στο μυαλό μου άλλη σκέψη.

΄Ομως σε λίγες μέρες η Ρηνιώ πέθανε. Τα τάματά μας δεν μπόρεσαν να διώξουν τη συμφορά κι εγώ, στα οχτώ μου χρόνια, γνώριζα τι σημαίνει θάνατος, αν και όχι σε όλη του την έκταση.

Αυτό το συνειδητοποιούσα σιγά-σιγά, καθώς περνούσαν τα χρόνια.

Η ημέρα του θανάτου της αδελφής μου με συγκλόνισε, αλλά στη μνήμη μου παραμένει εντονότερα η σκηνή που, από το χαγιάτι, έβλε-πα τον πατέρα μου να τρέχει προς το σπίτι με το μπουκάλι το οινόπνευμα στο χέρι. ΄Ηταν κάτι που δεν θα το ξεχάσω ποτέ, όπως ποτέ δεν θα ξεχάσω και τη Ρηνιώ μας, που είναι για μένα η προσωποποίηση της ομορφιάς. Και μέσα μου, στο υποσυνείδητό μου, ελπίζω και καρτερώ, πως κάποτε κάποιος θα τρέξει στο κρεβάτι της. Δεν ξέρω αν με οινόπνευμα ή με κάτι άλλο, θα τρέξει όμως κοντά της και θα την φέρει πίσω: όμορφη, γελαστή και χαρούμενη όπως ήταν τότε πριν αρρωστήσει.

Χρέος μας είναι να παραμείνουμε Άνθρωποι, πρώτα και πάνω απ’ όλα…

Posted in Δημοσιογραφικά

dimokratia060315Από τα σημερινά (06/03/2015) πρωτοσέλιδα των αθηναϊκών εφημερίδων… Έχουν εστιάσει στην κρίση στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας. Έτσι είναι τα πολιτικά κόμματα… Έρχονται, φεύγουν. Και οι ηγέτες τους είναι αναλώσιμοι. Ο τίτλος είναι από τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

tanea060315
Με το χαρακτηριστικό γαλάζιο χρώμα ΤΑ ΝΕΑ τοποθετούν χαμηλά στην πρώτη σελίδα το ίδιο «χτύπημα»… Η αλλαγή του ΔΟΛ, η μετάλλαξη… Κάποτε, όχι και τόσο μακριά, στήριζαν με τα μπούνια, Σαμαρά… Τώρα…

ethnos060315
Ανάλογη, περίπου είναι και η προβολή από το ΕΘΝΟΣ. Που κι αυτό είχε στηρίξει τη γαλάζια παράταξη αν και το συγκρότημα Μπόμπολα, του εθνικού εργολάβου, τάσσεται ανοιχτά με όποιον εξυπηρετεί τα συμφέροντα του…

ef.sintakton060315
Επάνω η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ και κάτω το μονόστηλο που επισημαίνουν την κρίση στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας. Είπαμε, έτσι είναι η πολιτική. Ο ηττημένος έχει πικρούς καρπούς να δρέψει…
kathimerini060315
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 07/03/2015

Πώς τρώμε έτσι τις σάρκες μας, πώς μάθαμε να αγνοούμε τις κραυγές του πόνου, να μη βλέπουμε κι όχι μόνο να μην προσφέρουμε αλληλεγγύη, όσο και όπως μπορούμε, αλλά και να… χαιρόμαστε σχεδόν, με όσα προκύπτουν και για την ώρα δεν μας αφορούν… Για αυτή τη δημόσια αντιπαράθεση, το ξεκατίνιασμα της κοινωνίας, λέω, με αφορμή την υπογραφή μιας κλαδικής επιχειρησιακής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας μέσα από την οποία οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ κέρδισαν έξι (6) ευρώ ημερησίως… Αν είναι δυνατόν, να μας απασχολούν τέτοια θέματα… Κι όμως…

Φαίνεται πως έχουν καταφέρει, αυτοί που μας κυβερνούν μέσα από τα ελεγχόμενα ΜΜΕ να μας αποπροσανατολίσουν, να μας κάνουν να ξεχάσουμε τα πραγματικά προβλήματα, να μη βλέπουμε πιο πέρα από τη μύτη μας και να αισθανόμαστε συνεχώς ευάλωτοι και χειραγωγημένοι… Το αποτέλεσμα έξι χρόνων μνημονίων είναι τραγικό. Το βλέπω με κάθε ευκαιρία καθημερινά μπροστά μου… Τα κατάφεραν να μας κάνουν να ξεχάσουμε, πως κάποτε, όχι και τόσο μακριά, οι εργαζόμενοι συσπειρωμένοι στα συνδικάτα τους πετύχαιναν σημαντικές κατακτήσεις και νίκες περήφανες… Προσπάθησαν και τα κατάφεραν να κάνουν ανενεργές ή όπου άφησαν σε ισχύ τις ΣΣΕ φρόντισαν να υποστούν μέσα από αυτές οι εργαζόμενοι μειώσεις στους μισθούς τους, στο όνομα δήθεν της διασφάλισης θέσεων εργασίας…

Τέτοια ήταν η εξαχρείωση, από την πλευρά των εργοδοτών, που χρησιμοποίησαν την ανθρωπιστική κρίση ως ευκαιρία για μεγαλύτερο δικό τους πλουτισμό… Και προώθησαν τις ατομικές συμβάσεις εργασίας, προκειμένου να βγάλουν από τη μέση το συνδικάτο, ώστε ο εργαζόμενος να είναι πιο εύκολος στόχος… Άρχισαν να διαβάλλουν το συνδικαλιστικό κίνημα, όπου αυτό είχε ακόμα ζωντανές εστίες διεκδίκησης, να προωθούν την άποψη ότι δεν προσφέρουν τίποτα, ότι είναι σπάταλα και ότι οι συνδικαλιστές, ιδιαίτερα στα συνδικάτα Κοινή Ωφέλειας είχαν… προνόμια… Τους βοηθούσαν σ’ αυτό και κάποιοι συνδικαλιστές που με τη στάση τους, τον τρόπο που πολιτεύονταν και τη συμπεριφορά τους, έδειχναν πως ότι έλεγαν δεν ήταν και πολύ μακριά από την αλήθεια… Στον ιδιωτικό τομέα είχαν ήδη πετύχει να διαλύσουν τις συνδικαλιστικές οργανώσεις. Τα 3 ή 5 ευρώ το μήνα που έδιναν ως συνδρομή από το μισθό τους, ήταν το σημείο που επικέντρωσαν. «Γιατί να τα στερείς από την οικογένεια σου» ήταν το επιχείρημα. Και το χρησιμοποίησαν ανενδοίαστα, οι ξεθεμελιωτές του θεσμού της οικογένειας…episimansis

Δυστυχώς «έπιανε», σε συνδυασμό με την απραξία των συνδικάτων… Τώρα, ένα μήνα μετά τις πολιτικές εκλογές στην Ελλάδα, η Ομοσπονδία των εργαζομένων της ΔΕΗ, μέσα από νόμιμες διαπραγματεύσεις, πέτυχε το «αδιανόητο». Όχι μόνο να μη δεχθεί για τους εργαζόμενους που εκπροσωπεί, περαιτέρω μειώσεις, αλλά να πετύχει και μια οριακή αύξηση έξι (6) ευρώ την ημέρα ως τροφεία σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία…

Κι αντί να το δούμε αυτό, ως ενδιαφέρουσα πρόκληση προκειμένου να κάνουμε κάτι κι εμείς, εκεί που σκύβαμε μοιρολατρικά το κεφάλι, στους καλά αμειβόμενους δημοσιογράφους, τα τσιράκια του συστήματος, που επιτίθενται στη Διοίκηση της ΔΕΗ για την… αποκοτιά της, πιο πολύ όμως για το γεγονός ότι με τη στάση της και τη συμπεριφορά της δείχνει έναν άλλο δρόμο, ξεχασμένο στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν… Τι είμαστε, εμείς οι άνθρωποι… Χρειάζεται να ξαναρχίσουμε από την αρχή, να ξαναλέμε τα αυτονόητα, να υπερασπιζόμαστε βασικά πράγματα που νομίζαμε ότι στο βάθος του χρόνου και της ιστορίας τα είχαμε λύσει… Αμ, δε… Ο μεσαίωνας είναι εδώ, ριζωμένος στις καρδιές μας κι αυτό είναι το χειρότερο… Διότι χρειάζεται προσωπική δουλειά και ποιος είναι, άραγε, διατεθειμένος να την κάνει;

Μπροστά μας έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια φοβερή ανθρωπιστική κρίση… Και δεν είμαι και τόσο βέβαιος ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσα από ένα νομοσχέδιο που κατατέθηκε ήδη στη Βουλή, ούτε αρκούν οι καλές ίσως προθέσεις της κυβέρνησης, της όποιας ανθρώπινης κυβέρνησης. Αυτό που χρειάζεται είναι να ανοίξουμε τις καρδιές μας και να ξαναγίνουμε άνθρωποι με ευαισθησίες και αναπτυγμένο το αίσθημα της αγάπης και της αλληλεγγύης. Μπορούμε; Ιδού, η πρόκληση…

  • Το κομμάτι αυτό θα δημοσιευτεί αύριο (Σάββατο 07/02/2015) στην εβδομαδιαία κρητική εφημερίδα ΡΕΘΕΜΝΟΣ και στη στήλη μου «Επισημάνσεις».

«Η γυναίκα του πάρκου», ένα βιβλίο της καλής μου φίλης Αννίτας Πιτσιδιανάκη…

Posted in Επικαιρότητα

i.gineka.tu.parku1
Η πρώτη σελίδα του βιβλίου της Αννίτας Πιτσιδιανάκη, συγγραφέως και δημοσιογράφου από το Ρέθυμνο «Η γυναίκα του πάρκου», έκδοση 2008. Το ξαναδιάβασα και μου άρεσε… Πρόκειται για μια πολύ ευαίσθητη προσέγγιση της ανθρώπινης ψυχής…

i.gineka.tu.parku2
Το οπισθόφυλλο του βιβλίου που μπορείτε να το βρείτε στα βιβλιοπωλεία… Η Αννίτα δίνει το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η ιστορία της… Μια κάποια γεύση για να σας ανοίξει η όρεξη... Αξίζει να το αναζητήσετε για να το βρείτε και να το διαβάσετε…

i.gineka.tu.parku3
Αριστερά ένα μικρό βιογραφικό της Αννίτας και δεξιά μια αφιέρωση της σε μένα, δια χειρός… Λεπτή και ευαίσθητη ακόμα και σ’ αυτό… Ξαναδιαβάζω τα λόγια της που βγάζουν μια ξεχωριστή ευωδία… Μια ομορφιά…

vivlia.2014Το βιβλίο υπήρχε στη βιβλιοθήκη μου. Το είχα διαβάσει πριν από χρόνια, όταν μου το χάρισε με αγάπη η καλή συναδέλφισσα μου, Αννίτα Πιτσιδιανάκη που έχει εργαστεί στον τοπικό Τύπο του Ρεθύμνου, μαζί μάλιστα για μια χρονική περίοδο δουλέψαμε στο ΡΕΘΕΜΝΟΣ, όπου εγώ, δεκατρία χρόνια τώρα συνεχίζω να αρθρογραφώ, κάθε βδομάδα, στη στήλη μου «Επισημάνσεις».

Η Αννίτα, λοιπόν, γράφει… Το έχει… Έτσι κι αλλιώς βέβαια κάθε δημοσιογράφος ονειρεύεται να γίνει κάποτε συγγραφέας… Και να, που εκείνη τα κατάφερε…

Το βιβλίο της, μιλάει για την αγάπη και εστιάζει στον ανεκπλήρωτο έρωτα. Κάτι από το οποίο υποφέρουν και πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας. Δεν είναι εύκολο πράγμα να «φορτώνεις» έναν άνθρωπο με όσα η καρδιά ποθεί και επιθυμεί.

Η Αννίτα, όντας και ή ίδια ευαίσθητη ψυχή, έχει δώσει στους ήρωες της, όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που γνωρίζει καλά… Η λεπτότητα των χαρακτήρων, η μικρή κόκκινη γραμμή που ενώνει ή φέρνει κοντά τη φαντασία με την πραγματικότητα, όλα αυτά διαπλέκονται και δημιουργούν καταστάσεις που δύσκολα συλλαμβάνει ο νους του ανθρώπου… Δύσκολα πράγματα να τα ζεις… Τέτοια σκληρά ζητήματα αντιμετωπίζουν και οι ήρωες της στη ζωή τους που εκ πρώτης όψεως μοιάζει «φυσιολογική» σαν τη δική μας…

Ο αναγνώστης οδηγείται μαζί τους στα σκοτεινά σημεία της ανθρώπινης ψυχής και ελπίζει ότι κάποια στιγμή, θα αλλάξουν τα πράγματα και οι εξελίξεις θα είναι διαφορετικές, υπέρ του… Δεν συμβαίνει πάντα, δυστυχώς…

Πολύ συχνά το γραφτό της Αννίτας είναι εντελώς ανατρεπτικό και κει που περιμένεις με σιγουριά, ότι κάτι θα συμβαίνει, προκύπτει κάτι άλλο, κάτι εντελώς διαφορετικό. Ξέρει να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη ώς την τελευταία σελίδα του βιβλίου της κι αυτό της χρεώνεται θετικά.

Η Αννίτα «γράφει» κι εμείς, οι φίλοι της, περιμένουμε να δούμε και νέα έργα της γιατί και νέα είναι και τη δυνατότητα έχει, αλλά και τον τρόπο να ντύνει ιστορίες ξεχωριστές για τη δύναμη τους…

Της το ευχόμαστε να το πετύχει, γρήγορα… Είμαστε σίγουροι ότι κάτι νέο θα έχει στα συρτάρια της και μακάρι να τα καταφέρει να το εκδώσει… Η λογοτεχνία έχει να κερδίσει από αυτήν, ως συγγραφέα. Κι εμείς, ως αναγνώστες των έργων της… Ευχαριστούμε Αννίτα.

Τελευταίες ματιές στο δρόμο της επιστροφής μας από την εκδρομή στην Αράχωβα…

Posted in Επικαιρότητα

epistrofi1.230215
Είχαμε πάρει πια το δρόμο της επιστροφής… Η μέρα είχε κυλήσει όμορφα, η εκδρομή έγερνε στο τέλος της, στην ολοκλήρωση της… Τελευταίες ματιές σήμερα και ας κράτησε πολύ η παρουσίαση της… Μπήκε στην καρδιά μας, βρήκε μια θέση εκεί, απάγκιασε…

epistrofi2.230215
Η Αγόριανη μας είχε «σκλαβώσει» όλους. Τέτοια φυσική ομορφιά δεν τη συναντάς κάθε μέρα. Ιδιαίτερα εμείς που ζούμε στην πόλη, τέτοιο προνόμιο δεν το έχουμε… Άνοιξα το… παράθυρο της μνήμης να βγάλω ότι απομεινάρια υπήρχαν…

epistrofi3.230215
Μόλις είχαμε σηκωθεί από την ταβέρνα του κυρ Γιάννη και είχαμε πάρει την κατηφόρα, προκειμένου να κατευθυνθούμε προς την πλατεία του χωριού… Η παρέα ήταν καλή, οι συζητήσεις πλούσιες και αναζωογονητικές, ευχάριστες… Ήμασταν γεμάτοι από συναισθήματα…

epistrofi4.230215
Η ομορφιά που συναντούσαμε ήταν υπέροχη… Είμαι υπερβολικός στους χαρακτηρισμούς; Μπορεί. Έτσι ζω την κάθε στιγμή… Ο φίλος μου ο Πέτρος, βλέποντας αυτή τη «ζεστασιά» στην περιγραφή αναρωτήθηκε σε μια κουβέντα μας, αν είμαι Θραψανιώτης ή από αυτόν τον τόπο…

epistrofi5.230215
Γέλασα! Τα κάνει ο Πέτρος αυτά τα αστεία… Τι σημασία έχει ποιος είναι ο τόπος της καταγωγής, που συντηρείς τις περισσότερες μνήμες σου. Κάθε τόπος έχει την ομορφιά του, όπως εδώ στο «Le Grand Chalet» που κάναμε μια στάση το απόγευμα στην επιστροφή, πριν πέσει η νύχτα, να πιούμε έναν καφέ…

epistrofi6.230215
Τα μπαλκόνια του είναι εξαιρετικά… Η θέα απίστευτη… Αλλά ήταν χειμώνας και η μόνη επιλογή που είχαμε ήταν να καθίσουμε μέσα. Όλοι μαζί. Σαν παρέα… Όπως κάναμε πάντα… Σαν μια οικογένεια. Οι φίλοι, σ’ αυτό είναι που ξεχωρίζουν…

epistrofi7.230215
Λίγο πριν μπούμε, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν χιονοπόλεμο… Αν και η κατάσταση δε βοηθούσε, το χιόνι ήταν παγωμένο, δεν μπορούσες να κάνεις χιονόμπαλα, εντούτοις ήταν τόσο καλή η διάθεση που μερικοί έπαιξαν… Και γέλασαν με την ψυχή τους.

epistrofi8.230215
Άλλο ένα στιγμιότυπο από αυτή την όμορφη τρέλα… Τα γέλια μας ακούγονταν ως κάτω στην Αράχωβα, τη Λειβαδιά, τη Θήβα… Κανείς μας δεν… πρόσεχε… Έτσι κι αλλιώς, είμαστε ολομόναχοι στη μέση του πουθενά. Μια μεγάλη παρέα στην άκρη του κόσμου…

epistrofi9.230215
Η νύχτα έχει αρχίσει να πέφτει σιγά – σιγά… Όσο όμορφη κι αν ήταν (και ήταν…) η μέρα έχει συγκεκριμένα όρια που δεν μπορείς να τα παραβείς… Ο ήλιος είναι συνεπής στα ραντεβού του. Έρχεται και φεύγει με τάξη… Κι εμείς μερικές φορές αρνούμαστε να το δεχτούμε…

epistrofi10.230215
Κρατάμε αυτή την εικόνα, την όμορφη σαν μια υπόσχεση ότι δεν θα αργήσουμε να οργανώσουμε την επόμενη εκδρομή… Υπάρχει καλή διάθεση για παρέα και όσο υπάρχει αυτή, ζει η ελπίδα πως κάτι τέτοιο θα ξαναγίνει σύντομα… Σε άλλο τόπο, τι σημασία έχει… Η καλή καρδιά να υπάρχει καιν όλα γίνονται…

Επιμένουμε και μένουμε λίγο ακόμα στην Αγόριανη, την πανέμορφη που γνωρίσαμε…

Posted in Επικαιρότητα

agoriani11.230215
Αν δεν μου μιλούσε η Ζωή γι’ αυτόν τον μικρό αλλά υπέροχο καταρράκτη, ψηλά στην Αγόριανη, μπορεί να έφευγα από κει και να μην τον έβλεπα, ποτέ… Ξαναέκανε τον κόπο και με οδήγησε ως εκεί όπου και με φωτογράφισε κιόλας… Την ευχαριστώ γι’ αυτό…

agoriani12.230215
Αυτό το μικρό μονοπάτι σε οδηγεί ώς τον καταρράκτη. Έχει λίγο δρόμο και χρειάζεται προσοχή καθώς περπατάς, επειδή ο καιρός είναι βροχερός και γλιστρά το πλακόστρωτο. Τον είχαν δει κι άλλοι πριν από μας. Στην πρωτοπορία τα παιδιά. Αυτά τολμούν…

agoriani13.230215
Να ‘τα εδώ… Παίζουν δίπλα στον μικρό καταρράκτη. Παίζουν και γελούν… Αυτό ξέρουν να κάνουν καλά, τα παιδιά… Αν μπορούσαμε να τα μιμηθούμε λίγο θα κάναμε πολύ καλά και στον εαυτό μας και στους γύρω μας. Το έχετε δοκιμάσει ποτέ;

agoriani14.230215
Ύστερα ξαναγυρίσαμε στην πλατεία των χωριού. Παντού θα συναντήσεις πηγές με τρεχούμενο νερό… Προσέξτε τις προμήθειες σε καυσόξύλα, αν και ο χειμώνας πια είναι προχωρημένος και λίγο θα δώσει τη θέση του στην άνοιξη, είναι έτοιμος να μας κλείσει με νόημα το μάτι…

agoriani15.230215
Δείτε εδώ τη βρύση με το τρεχούμενο νερό… Έχει τοποθετηθεί από ανθρώπους μέσα στον κορμό του πλατάνου. Και τρέχει συνέχεια, χωρίς διακοπή… Σκέπτομαι πόσα χρόνια θα τους πήρε να φτάσουν σ’ αυτή την κατάσταση. Κάπως έτσι όμως, με υπομονή, διεκδικείς και πετυχαίνεις ότι θες…

agoriani16.230215
Στενά τα δρομάκια της Αγόριανης... Σε πρώτη φάση η διαφήμιση για την ταβέρνα… Μικρή, λιτή, αλλά καθοριστική. Ο τουρίστας, ξέρετε, που έρχεται από έναν άλλον τόπο, έχει ανάγκη πάντα ένα τέτοιο μέρος, για να πάρει δυνάμεις, να ξαποστάσει, να συνεχίσει το δρόμο του…

agoriani17.230215
Άλλη μια πηγή πετρόχτιστη, όμορφη… Είναι φανερό ότι είναι μεταγενέστερα φτιαγμένη. Όμορφη… Πάντα, όταν βλέπω στα χωριά τέτοιες κατασκευές, κάθομαι και τις θαυμάζω… Είναι πράγματι, καλλιτεχνήματα. Οι μαστόροι της πέτρας είναι καταπληκτικοί…

agoriani18.230215
Μια πιο μακρινή ματιά… Πέρα από τα σπίτια, τα χιονισμένα βουνά… Τα βλέπεις, κατάλευκα. Και τα δέντρα μπροστά χωρίς φύλλο πάνω τους… Έτσι συμβαίνει το χειμώνα… Σε λίγο θα πρασινίσουν και θα ζωντανέψουν για να δροσίσουν τον διαβάτη στο δρόμο του… Όμορφες σκέψεις…

agoriani19.230215
Ακόμα μια φωτογραφία, πριν πάρουμε το δρόμο της επιστροφής… Απογευματάκι… Με την ομίχλη και την υγρασία να είναι παρούσα και να κάνει όμορφη την ατμόσφαιρα γύρω μας. Όμως πιο πολύ όμορφο απ’ όλα, είναι η παρέα… Το γέλιο… Τα αστεία… Το μοίρασμα…

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Κάποτε το θέλαμε να επιστρέψουμε, όσο τίποτα άλλο... Τώρα, δεν είμαι πια βέβαιος...

thrapsano.arxio

Μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων μερικές δεκαετίες πίσω... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία Roland Hampe. Την είδααμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλίου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά στις μέρες μας συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα...

livades.diakopes2013

Η Λιβάδα... Η τεχνιτή λίμνη στο χωριό μου που τα καλοκαίρια περνούσα πολλές ώρες εδώ... Πανέμορφη και πάντα έχει κάτι εξαιρετικό να σου δώσει... Δείτε ΕΔΩ ένα βίντεο που τραβηξα πριν μερικά χρόνια από τη λίμνη. Έτσι είναι και σήμερα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα... Η ίδια ομορφιά! Μόνο που εγώ δεν μπορώ να είμαι κοντά της, πια, με τη συχνότητα που ήμουν κάποτε...

panoramiki.livada.2014

Ιδού και μια πανοραμική φωτογραφία της λίμνης, που τράβηξα το χειμώνα του 2014 όταν κατέβηκα στο χωριό, για να μαζέψω τις ελιές μου...  Ελάτε, αν θέλετε, να σας πάω στις ελιές μου στου Μπουρμά. Δείτε ΕΔΩ. Τα τελευταία χρόνια δεν είχαν καρπό και από ότι δείχνουν τα πράγματα, ούτε και φέτος... Λογικό. Για να δώσουν καρπό, πρέπει να καλλιεργηθούν σωστά και φυσικά να βάλεις λιπάσματα. Κι αν το δεις από οικονομική άποψη, δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζει τον κόπο...

 

 

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA