Κάτι από τη Μάνη και τα Σπήλαια του Δυρού, που πήγαμε Αύγουστο, πριν δυο χρόνια…

diros1.250823
Περάσαμε πολύ όμορφα στη Μάνη μαζί με τα παιδιά μας, τον Κώστα, την Άννυ και τα εγγόνια μας το περσινό καλοκαίρι, Δημήτρη και Άντονη. Καθισαμε εκεί από το απόγευμα της Πέμπτης 24 Αυγούστου ώς το απόγευμα της Δευτέρας 28/8/2023.

diros2.250823
Και φυσικά, καθημερινά είχαμε ένα πρόγραμμα για το πού θα πάμε και τι θα κάνουμε. Ο καιρός ήταν σύμμαχος μας, ζεστός, κι αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να χαρούμε ξεχωριστά την κάθε στιγμή. Ήταν ένας Αύγουστος στα καλύτερα του!

diros3.250823
Προτίμησα σ’ αυτό το δημοσίευμα να μη βάλω άλλες φωτογραφίες. Μόνο μέσα από τα Σπήλαια του Δυρού, επειδή πραγματικά εντυπωσιάζει τον επισκέπτη. Και περιμένουν καθημερινά εκατοντάδες άνθρωποι στην ουρά του ταμείου, να κόψουν εισιτήριο 30 ευρώ για την είσοδο.

diros4.250823
Αυτή τη φορά δεν πήγαμε μαζί τους μέσα στα Σπήλαια για την ξενάγηση των 40 λεπτών. Το έχω δει τόσες φορές. Αλλά ο Κώστας με τον Δημήτρη με προμήθευσαν με τόσες φωτογραφίες από εκεί μέσα, που θα μπορούσα να δημοσιεύω στον ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ για καιρό…

diros5.250823
Πέρα από τη φυσική ομορφιά, όλα στη Μάνη είναι πέτρα κι αυτό προσωπικά μου αρέσει πολύ. Μου θυμίζει τη νότια Κρήτη και την Εύβοια στα πιο άγρια τους. Μια αγριάδα όμως που δεν σε φοβίζει, αλλά σου προξενεί δέος για τον Δημιουργό!

diros6.250823
Έχουμε ήδη κάνει μια ανάρτηση στον ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ γι’ αυτή την επίσκεψη στα Σπήλαια του Δυρού. Δείτε τη ΕΔΩ. Και ΕΔΩ μια παλαιότερη που θα μπορούσατε να τη βρείτε ψάχνοντας ανάμεσα στις 6.500 δημοσιεύσεις που υπάρχουν σ’ αυτόν τον ιστότοπο. Και συνεχίζουμε

Επικαιρότητα

Έχει ψυχρούλα το πρωί

Μυρίζει” φθινόπωρο έξω. Ιδιαίτερα τα πρωινά έχει ψυχρούλα στο δρόμο. Το νιώθεις στην ανάγκη να ρίξεις κάτι επιπλέον πάνω σου...

Η κίνηση στους δρόμους ήρεμη. Ο κόσμος που πάει στις 6,30 το πρωί στη δουλειά του είναι αγουροξυπνημένος και ήρεμος. Δεν έχει διάθεση για πίεση, άγχος και καβγάδες.

Ο Κηφισός “κινείται”. Έχει βάλει σίγουρα το χέρι της η ακρίβεια. Το σκέφτεται ο άλλος να κινήσει το Ι. Χ. Ακόμα και για να πάει στη δουλειά του.

Στα καφέ οι ιδιοκτήτες έχουν βάλει τις πρωινές ειδησεογραφικές εκπομπές. Στο ΣΚΑΪ στις 7 παρά, οι Λυριτζής – Οικονόμου διαβάζουν τους τίτλους των σημερινών εφημερίδων, πολιτικών και αθλητικών.

Έχει μια γλύκα όλη αυτή η διαδικασία. Δεν είμαι πρωινός τύπος. Το ξενύχτι στην εφημερίδα, ιδιαίτερα τώρα, με τους αγώνες του Τσάμπιονς Λίγκ και του Γιουρόπα Λίγκ, δεν μου επιτρέπει την πολυτέλεια να ξυπνάω λίγο πιο αργά το πρωί για τη δουλειά. Τουλάχιστον αυτή την εβδομάδα. Την άλλη θα ΄ναι καλύτερα τα πράγματα.

Ο μικρός έχει ξεκινήσει το σχολείο. Έτσι γενικώς και αορίστως. Πεντάωρο είχαν χθες, κάτι τέτοιο και σήμερα. Μεθοδικά το πάνε να τους εντάξουν στο πρόγραμμα. Για την ώρα, πάντως και χωρίς γκρίνια σηκώνεται από τις 7,30. Στις 8 δίνει ραντεβού με τους φίλους του στον Άγιο Μελέτη και πάνε με τα πόδια στο σχολείο.

Από την επόμενη εβδομάδα ξεκινά το φροντιστήριο του στα Αγγλικά – Γερμανικά. Το Σάββατο θα πάμε να πάρει τα βιβλία της νέας σχολικής χρονιάς. Κι είναι πανάκριβες αυτές οι ξένες εκδόσεις.

Η Ειρήνη ασχολείται με τα του γάμου της. Χθες ο παπάς την ενόχλησε που ανάμεσα στα άλλα, όταν κατέθεσε τα χαρτιά της είπε ότι “έπρεπε” να του δώσει και “ότι έχει ευχαρίστηση για τον κόπο του”. Ντροπή!... Στην άνεργη κοπέλα;

106 χρόνια ηλεκτρικός σιδηρόδρομος

16 Σεπτεμβρίου 1904 - 16 Σεπτεμβρίου 2010

106 χρόνια από τότε που ηλεκτροκινήθηκε ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος Αθηνών – Πειραιώς.

Ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της εποχής εκείνης.

Από το βιβλίο-λεύκωμα ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ 1869-1969, που είχε κυκλοφορήσει το 1969 από τη Διοίκηση των ΕΗΣ για να τιμηθούν οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Εταιρίας, αναδημοσιεύουμε το πώς παρουσιάζεται στο βιβλίο η ηλεκτροκίνηση, αλλά και τα σχόλια του τύπου, για το νέο απόκτημα της Αθήνας:

Προς την ηλεκτροκίνηση (1898 – 1904)

Ο Σ.Α.Π. ήταν πάντοτε προοδευτικός. Οι διευθύνοντες έβλεπαν ότι ο ατμήλατος σιδηρόδρομος δεν επαρκούσε πια. Ο θόρυβος του και η μαυρίλα που άφηναν οι ατμομηχανές του ήταν σοβαρά μειονεκτήματα. Σιγά σιγά άρχισε να γεννιέται η ιδέα της μετατροπής του σε ηλεκτρικό.

Στις 28 Μαρτίου του 1898 ο Υπουργός των Εσωτερικών Γ. Ν. Θεοτόκης, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Α.Π. Ν. Φιλαρέτος και ο Πρόεδρος της « Εταιρείας Προεκτάσεως» (Ψύχα) Ιωάννης Βαλαωρίτης υπέγραψαν σύμβαση για τη συγχώνευση των δύο εταιριών και την αντικατάσταση του ατμού με ηλεκτρισμό. Το προνόμιο του Σ.Α.Π., σύμφωνα με τη νέα σύμβαση, παρατάθηκε για έξι ακόμη χρόνια, δηλαδή ως το 1945. Η σύμβαση κυρώθηκε στις 11 Απριλίου / 25 Μαΐου 1900, με τον Νόμο ΒΨΦΕ΄. Παράλληλα το μετοχικό κεφάλαιο αυξήθηκε κατά 658.700 δραχμές με την έκδοση 3.274 μετοχών, για να εξαγορασθούν οι 14.000 μετοχές της παλιάς εταιρίας. Οι 4.500 παλιές μετοχές ανταλλάχθηκαν με μια νέα.

Για να τηρήση την υποχρέωση που είχε αναλάβει η εταιρία για την ηλεκτροκίνηση, προκήρυξε μειοδοτικό διαγωνισμό. Σ’ αυτόν έλαβαν μέρος οι πιο σοβαρές εταιρίες του εσωτερικού και του εξωτερικού. Όσο για την παροχή του ρεύματος και τη συντήρηση των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων προκρίθηκε η «Ελληνική Ηλεκτρική Εταιρεία». Η εταιρία αυτή είχε ιδρυθή το 1896, από τον Μηχανικό Κωνσταντίνο Νικολαΐδη, και εξαγόρασε από την «Εταιρεία Εργοληπτών» ολόκληρη την επιχείρηση ηλεκτροφωτισμού της Αθήνας.

Η νέα εταιρία έκτισε καινούριο εργοστάσιο παραγωγής ρεύματος στο Νέο Φάληρο και διευθυντές ορίσθηκαν ο Κωνσταντίνος Νικολαΐδης, ο αρχιμηχανικός Σπύρος Αγαπητός και, αργότερα, ο καθηγητής Κωνσταντίνος Στάμου, επίσης αρχιμηχανικός. Οι νέες εγκαταστάσεις ήταν πια σε θέση να ηλεκτροκινήσουν τον σιδηρόδρομο Αθηνών – Πειραιώς και τους τροχιοδρόμους της Αθήνας, του Πειραιά και των περιχώρων. Το ρεύμα λοιπόν ήταν εξασφαλισμένο, έπρεπε όμως να γίνουν μελέτες για το πώς θα κινείται ο σιδηρόδρομος. Ο Σ.Α.Π. ζητούσε το πιο τέλειο σύστημα. Έτσι, η εταιρία έστειλε τον διαχειριστή της στην Ευρώπη για να ιδή από κοντά τα συστήματα που εφάρμοζαν τα διάφορα κράτη. Ύστερα από πολλές μελέτες αποφασίσθηκε να γίνεται η διοχέτευση του ρεύματος με ισόγεια τρίτη ράβδο, που θα ήταν τοποθετημένη επάνω σε μονωτήρες στο διάκενο των δύο γραμμών.

Αφού κατέληξε στην απόφαση αυτή, η εταιρία υπέβαλε στο Υπουργείο των Εσωτερικών τα σχέδια και τα διαγράμματα, καθώς και άλλες μελέτες, για την κατασκευή διαβάσεων επάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή. Στα σχέδια υπήρχε πρόβλεψη και για τα βαγόνια που έπρεπε να προμηθευθή η εταιρία.

Το Υπουργείο των  Εσωτερικών ενέκρινε τις διαβάσεις, και το 1902 άρχισε η κατασκευή τους. Όσο για τους μονωτήρες και τις συνδέσεις ανέλαβε να τις προμηθεύση η « Ελληνική Ηλεκτρική Εταιρεία». Το κόστος τους έφθασε τα 142.000 χρυσά φράγκα. Η κατασκευή των διαβάσεων ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1904 και έτσι το υπουργείο παρέλαβε τελειωμένο το έργο στις 20 Αυγούστου του 1904 με ειδική επιτροπή παραλαβής. Στο μεταξύ η εταιρία αποφάσισε να εφοδιασθή με είκοσι αυτοκίνητες ηλεκτρικές άμαξες, είκοσι ρυμουλκούμενες και δύο ηλεκτράμαξες, από την εταιρία «Τόμσον Χούστον».

Το 1902 ανεγέρθηκε νέο εργοστάσιο στο χώρο του σταθμού του Θησείου και το 1903 ιδρύθηκε άλλο κοντά στο σταθμό του Πειραιά.

Σύμφωνα με την υποχρέωση που είχε αναλάβει ο Σ.Α.Π., η ηλεκτροκίνηση έπρεπε ν’ αρχίση μέσα σε τρία χρόνια από τη δημοσίευση του νόμου ΒΨΞΕ’ της 25 Μαΐου του 1900 στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». Έτσι, η προθεσμία έληγε στις 25 Μαΐου του 1903. Τον Ιούνιο όμως του 1903 η «Ελληνική Ηλεκτρική Εταιρεία» εδήλωσε ότι, εξαιτίας πυρκαϊας που σημειώθηκε στο γαλλικό εργοστάσιο στο οποίο είχε παραγγελθή το υλικό, η παράδοσή του θα καθυστερούσε. Ο Σ.Α.Π. εζήτησε τότε από το Υπουργείο των Εσωτερικών να παρατείνη την προθεσμία λόγω ανωτέρας βίας ως τις 31 Δεκεμβρίου του 1903. Το υπουργείο ενέκρινε το αίτημα. Αλλά και αυτή η παράταση δεν έφθασε. Ζητήθηκε και δεύτερη, και αυτή χορηγήθηκε.  Ζητήθηκε και τρίτη, παραχωρήθηκε και αυτή. Ήταν η τελευταία. Έτσι, η ηλεκτροκίνηση άρχισε μόλις στις 10 Σεπτεμβρίου του 1904. Και ο σιδηρόδρομος λειτούργησε για το κοινό στις 16 Σεπτεμβρίου.

Πώς μας πιάνει ο πανικός με τη βενζίνη...

Ξανά, μανά τα ίδια προβλήματα. Από την Κυριακή το μεσημέρι σε όλα τα ανοιχτά πρατήρια βενζίνης οι οδηγοί σχημάτιζαν ουρές με τα αυτοκίνητά τους για λίγη βενζίνη. Το μαρτύριο της σταγόνας ξενάρχιζε.

Μα πού πάνε όλοι αυτοί και χρειάζονται να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ τους. Η βενζίνη με τους φόρους είναι πανάκριβη, τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν λιγόστεψαν και πρόκειται μόνο γι' αυτά που χρησιμοποιούμε στη δουλειά μας.

Και πώς διάβολο γίνεται μόλις άκουσαν στην τηλεόραση για την ιδιότυπη απεργία που σχεδιάζουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών, να σηκωθούν και να τρέξουν στα βενζινάδικα. Όλοι;

Τελικά, “μούφα” ήταν όλη η ιστορία. Στη χώρα της... κονόμας ο πανικός είναι ο χειρότερος εχθρός. Είπε κάτι η τηλεόραση και να, κατευθείαν οι ουρές. Την Κυριακή και τη Δευτέρα αυτά.

Γιατί σήμερα ήταν ένας άλλος κόσμος. Μετά την εξαγγελία πλαφόν στις τιμές λαϊκής πώλησης όλα τα βενζινάδικα, “μαγικά”, έχουν βενζίνη. Κι εσύ αισθάνεσαι μαλάκας που για άλλη μια φορά τους πίστεψες και έτρεξες να “στηθείς” στην ουρά μη τυχόν και δεν είναι το ρεζερβουάρ γεμάτο. Ήλίθιοι, ευκολόπιστοι, καταναλωτές...

Αρχίσαν τα όργανα με... παπούτσια

Συνέβη στη Θεσσαλονίκη σήμερα στο περιθώριο της ΔΕΘ. Τα κανάλια έδειξαν κάποιες εικόνες. Αγανακτισμένος πολίτης πέταξε το παπούτσι του στον πρωθυπουργό. Δεν τον πέτυχε, βέβαια, αλλά έδωσε ιδέες...

Ρίχνει “καρεκλοπόδαρα”

Τελικά μάλλον πρέπει να την εμπιστευόμαστε την ΕΜΥ. Από χθες μίλαγε και προειδοποιούσε για ακραία καιρικά φαινόμενα. Και να, που σήμερα το μεσημέρι, απόγευμα κατά τις 4 ξεκίνησε η μεγάλη βροχή.

Μαύρισε ο τόπος. Και η βροχή ήταν πολύ δυνατή. Δεν έβλεπες μπροστά σου. Και τα αστραπόβροντα ήταν τόσο δυνατά που πραγματικά φοβόσουν.

Για δες πώς εξελίχθηκε το Σάββατο. Ούτε που περίμενα μια τέτοια κατάσταση. Όλη μέρα ο καιρός ήταν ζεστός. Χρειάστηκε να περπατήσουμε στο κέντρο της Αθήνας, να κάνουμε τα τελευταία ψώνια για το γάμο και δεινοπαθήσαμε. Τρεις ώρες στο κέντρο, κουράστηκα.

Γύρισα πριν δύο ώρες περίπου στο σπίτι. Αλλά, ειλικρινά, με τίποτα δεν περίμενα μια τέτοια εξέλιξη στον καιρό. Τόσο γρήγορα, τόσο δραματική αλλαγή...

Ακούω τη δυνατή βροχή από το μπαλκόνι μου. Χτυπούν οι μεγάλες σταγόνες της βροχής πάνω στην τέντα και ο θόρυβος είναι πολύ έντονος. Οι δρόμοι έχουν γίνει ποτάμια. Ο ουρανός έχει μαυρίσει επικίνδυνα κι εγώ βρίσκω την ευκαιρία να μπω λίγο στον υπολογιστή μου. Ο πόλεμος στις Φυλετικές Μάχες άρχισε. Έχασα ήδη ένα χωριό μου...

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA