Δημιουργικές δράσεις στο Στέκι της Αμφιαράου...
Η αφισούλα που κυκλοφορεί στη γειτονιά μας για τη δράση της Λαϊκής Συνέλευσης στα Σεπόλια, Κολωνό, Ακαδημία Πλάτωνα...
Το θέλαμε χρόνια τώρα. Και το κατάφεραν να το υλοποιήσουν οι κάτοικοι σε μια εποχή που χρειάζεται περισσότερο από ποτέ αυτό το Στέκι. Πέρα από τος δράσεις που καταγράφουμε εδώ, μπορείτε να πάτε από κει ένα πρωινό. Θα σας φροντίσει ο Σεραφείμ και θα σας δώσει την αίσθηση ότι βρισκόσαστε σε ένα πολύ οικείο χώρο.
Δείτε τώρα μια σειρά από εκδηλώσεις που ετοιμάζονται σ' αυτό το χώρο με αφορμή τις ημέρες των Χριστουγέννων:
Προγραμματισμένες εκδηλώσεις
1. Θεατρική Χριστουγεννιάτικη παράσταση - Κυριακή 23/12, 6μ.μ. στο 144 Δημοτικό Σχολείο (Χατζηαποστόλου & Μετοχίτη)
«Ακολουθώντας το μονοπάτι της καρδιάς».
2. Μουσική βραδυά. «Τα τραγούδια που αγαπήσαμε». Παρασκευή 28/12 στο χώρο του στεκιού και ώρα 9μ.μ.
«Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε αδελφέ μου τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο».
Γ. Ρίτσος
3. Προβολή ταινίας για παιδιά. Γνωριμία με το στέκι. Σάββατο 29/12 και ώρα 6μ.μ
ΔΗΛΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στις δράσεις της Λαϊκής συνέλευσης Σεπολίων – Κολωνού και Ακαδημίας Πλάτωνα, προτίθενται να παρέχουν ΔΩΡΕΑΝ τις ακόλουθες υπηρεσίες στο πλαίσιο της λειτουργίας του στεκιού αλληλεγγύης:
ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Επιθυμώ συμμετοχή σε Ημέρες Ώρες
Μαθήματα Γλώσσας ΣΤ’ |
|
|
|
Μαθήματα Μαθηματικών ΣΤ΄ |
|
|
|
Συμβουλευτική γονέων |
|
|
|
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εικαστικό παιχνίδι |
|
|
|
Θεατρικό παιχνίδι |
|
|
|
Λογοτεχνικοί όμιλοι |
|
|
|
Ομάδες δημιουργικής γραφής |
|
|
|
Ο λόγος μέσα από την κινηματογραφική αφήγηση |
|
|
|
Όλες οι πολιτιστικές δράσεις έχουν στόχο την απελευθέρωση δημιουργικών δυνάμεων των παιδιών σε ένα πλαίσιο που θα προωθεί κυρίως τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη, τη δημιουργικότητα, την ελεύθερη και ισότιμη έκφραση. Τα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών με αφορμή κάποια από τις παραπάνω δράσεις θα έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν, να γνωριστούν, να επικοινωνήσουν δημιουργικά μεταξύ τους και να αναπτύξουν με τη συμμετοχή τους ένα ευρύτερο κοινωνικό δίκτυο που θα τα συντροφέψει στα επόμενα κρίσιμα χρόνια της ζωής τους. Ο πολιτισμός αποτελεί απλώς την αφορμή για τη συνεύρεση αυτή αλλά και τη δόκιμη εκείνη γλώσσα η οποία θα επιτρέψει την ανάπτυξη ουσιαστικών ανθρώπινων σχέσεων στο σχολείο, στη γειτονιά και στη ζωή τους .
Παρακαλούμε, δηλώστε τις προτιμήσεις καθώς και τις μέρες και ώρες που θα σας εξυπηρετούσαν και αφήστε το έντυπο στο ΣΤΕΚΙ (Αμφιαράου 153, Σεπόλια), καθημερινά 10-12 π.μ. και 7-9μ.μ.
Αναλυτικότερες πληροφορίες για τις δράσεις
ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: στα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών για μαθητές της Στ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου, με στόχο την υποστήριξη των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στα μαθήματα αυτά.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ: με τη λειτουργία σχολής γονέων. Η σχολή γονέων έχει σα στόχο να αφουγκραστεί τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των γονέων, να ανιχνεύσει ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις των γονέων με τα παιδιά τους, να προτείνει τρόπους αντιμετώπισης τους και να ενδυναμώσει το ρόλο του γονέα προκειμένου να αυτός να συμβάλλει στην συναισθηματική ανάπτυξη και αυτονομία των παιδιών του.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Οι εικαστικές τέχνες αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της ανθρώπινης έκφρασης τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Εικόνες που συναντάμε σε πίνακες αλλά και στην καθημερινότητα μας απεικονίζουν την ανάγκη μας να επικοινωνήσουμε «ποιοι είμαστε και τι είμαστε». Τα παιδιά στο εργαστήρι εικαστικών θα έρθουν σε επαφή με διάφορες μορφές εικαστικής έκφρασης όπως είναι η ζωγραφική, το σχέδιο, το κολλάζ,, εικαστικά δρώμενα, κατασκευές με στόχο την έκφραση της προσωπικής ιδιαιτερότητας σε συνδυασμό με την ομορφιά της συλλογικής εργασίας.
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Το θέατρο είναι μέσο επικοινωνίας, αυτογνωσίας, δημιουργικής έκφρασης και ευαισθητοποίησης. Είναι μια τέχνη βαθύτατα κοινωνική. Κάθε κοινωνία κάνει το θέατρο της έτσι και η κοινωνία των παιδιών κάνει το δικό της θέατρο μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Το θεατρικό παιχνίδι είναι μια εκφραστική άσκηση βασισμένη στη φαντασία που μοιάζει με το ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών αλλά και με τις τεχνικές αυτοσχεδιασμού του επαγγελματικού θεάτρου. Δύναμή του είναι η σύλληψη και η αντίδραση της στιγμής. Τα παιδιά μέσα από δράσεις θεατρικού παιχνιδιού θα προσπαθήσουν να κατανοήσουν τον ευατό τους, το διπλανό τους, τον κόσμο που τα περιβάλλει.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ: στους λογοτεχνικούς ομίλους τα παιδιά έρχονται σε επαφή με κείμενα ιδιαίτερης λογοτεχνικής αξίας. Επιδίωξη είναι η εξοικείωση και η συμφιλίωση τους με διάφορα λογοτεχνικά είδη. Τα παιδιά θα ακούσουν, θα καταλάβουν και θα συναισθανθούν με το δικό τους τρόπο τα κείμενα, διεργασίες που θα συμβάλλουν στη συναισθηματική και πνευματική τους καλλιέργεια.
ΟΜΑΔΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ: Όταν η παιδική φαντασία συναντιέται με τη γραφή, απελευθερώνει τις εκφραστικές δυνάμεις των παιδιών και τα εισάγει στο χώρο της δημιουργικής έκφρασης. Στις ομάδες δημιουργικής γραφής επιχειρούμε μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες να αξιοποιήσουμε τη φαντασία των παιδιών, να απελευθερώσουμε την έκφρασή τους από κλισέ και συμβατικούς κανόνες και να παράξουμε αυθεντικά παιδικά κείμενα που έχουν τη δική τους αυτοτελή αξία ως κείμενα. Η συμμετοχή των παιδιών σε ομάδες δημιουργικής γραφής τα βοηθά να συνειδητοποιήσουν ότι η γραφή μπορεί να είναι ένα δημιουργικό ταξίδι και όχι ένας σχολικός καταναγκασμός.
Ο ΛΟΓΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ: Ο κινηματογράφος είναι μια τέχνη που απευθύνεται στις μικρές ηλικίες όχι μόνο μέσα από τις φαντασμαγορικές ιστορίες κινουμένων σχεδίων. Επιλεγμένες ταινίες που αφορούν την παιδική ηλικία από διάφορες πλευρές (οικογένεια, σχολείο, γειτονιά) , σε συνδυασμό με παιγνιώδεις δράσεις και συζητήσεις καταστούν τα παιδιά οξυδερκείς θεατές της κινηματογραφικής αφήγησης.
Σχόλια (0)