Όμορφες αναμνήσεις από τα αθώα παιδικά μου χρόνια… Ψηφίδες, η ζωή μου!

ego.sta 4

Την βρήκα μέσα στα πράγματα μου. Ναι, είμαι εγώ στην ηλiκία των 4-5 χρονών. Φωτογραφημένος στην εξωτερική αυλή του σπιτιού μας, στο χωριό, μπροστά σε μia πολύ μεγάλη και πολύ όμορφη μαργαρίτα που είχε στο περδικάρι μας. Η φωτογραφία γράφει πίσω: "22-1-64 προς τον Αγαπημένο μου αδελφό Κώστα για ενθύμιο της παιδικής μου ζωής" Αυτά κι αν είναι ενθυμια! Υπήρξα παιδί...

sxolio

Θυμάμαι αυτή τη φωτογραφία... Θα πρέπει να είμαι τρίτη δημοτικού ή μικρότερος και ήταν από τις κλασικές φωτογραφίες που βγάζαμε στο σχολείο. Νομίζω ο ίδιος φωτογράφος μας την έκανε και κορνίζα. Η μητέρα μου, την είχε σε περίοπτη θέση στο πατρικό μας κι εγώ την κληρονόμησα. Θα τη δείτε σπίτι μου... Παραπέμπει σε όμορφες παιδικές μνήμες...

ikogenia
Τις φωτογραφίες αυτές τις έχει η Στασούλα μας, στο δικό της σπίτι… Αν θυμάμαι καλά τις είχαμε στο πατρικό μου, πριν βάλω μπροστά να το φτιάξω στη σημερινή του μορφή, όπως το βλέπετε στο τέλος αυτής της ιστοσελίδας, χαμηλά. Σ’ αυτή εδώ, είναι όλη η οικογένεια μου και εγώ. Όρθιοι, από αριστερά, η Στασούλα, δίπλα της η Γεωργία (δεν ζει πια…), ο Κωστής μας (που κι αυτός δεν ζει πια) και η Μαλάμω. Και καθιστοί, η μητέρα μου Παπαδιώ, με εμένα πάνω στα πόδια της και φυσικά ο πατέρας μου, Λευτέρης Θεοδωράκης (του Κουμαλή). Θα πρέπει να είναι τραβηγμένη από κάποιον πλανόδιο φωτογράφο, στην εξωτερική αυλή του σπιτιού μας, από αυτούς με τον τρίποδα και τις πλάκες που περνούσαν από τα χωριά τα παλιά χρόνια κι έβγαζαν μεροκάματο με τέτοιες φωτογραφίες.  Έτσι ήταν τότε οι εποχές...

mbambas.mama
Μια ακόμα φωτογραφία του πατέρα μου με τη μητέρα μου, όταν ήταν νεώτεροι, που επίσης είναι μεγάλη κορνίζα σήμερα στο σπίτι της Στασούλας. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι αυθεντική. Απ’ ότι θυμάμαι από τις διηγήσεις τους, ο πατέρας μας, "έπεσε" χρονικά να πάει στρατιώτης, σε μια εποχή που τα πράγματα δεν ήταν και τόσο αυστηρά, λίγο μετά τη Γερμανική Κατοχή. Και επειδή είχε (τότε) τρία παιδιά να μεγαλώσει, συχνά «έφευγε» από το στρατό για ένα – δυο χρόνια, μέχρι που η αστυνομία (χωροφυλακή τότε…) να τον εντοπίσει και να του ζητήσει να… επιστρέψει πίσω στη μονάδα του.

Εδώ, μάλλον πρόκειται για μοντάζ. Τα έκαναν αυτά, στην εποχή των παιδικών μου χρόνων... Με ένα πρωτόγονο τρόπο, αλλά τα έκαναν, οι πλανόδιοι φωτογράφοι... Δηλαδή μόνταραν, δυο διαφορετικές φωτογραφίες σε μία και σε πολλές περιπτώσεις έβαζαν μάλιστα και… χρώματα, σε ασπρόμαυρες φωτογραφίες, σε μια εποχή που η χρωματιστή φωτογραφία δεν είχε εμφανιστεί ακόμα, ευρύτατα, στη ζωή μας. Δεν μπορώ να φανταστώ την τεχνική, αλλά ήταν σαν να... ζωγράφιζαν, τη φωτογραφία!

Αχ, πώς λαχταρώ τη στιγμή που θα τους ξαναδώ και θα τους σφίξω στην αγκαλιά μου και τους δύο! Η μητέρα μου, πρόλαβε και γνώρισε την αλήθεια, αλλά και στον πατέρα μου, θα του δοθεί η ευκαιρία να μάθει… Ήταν δεκτικός, έντιμος, δίκαιος, καθαρός...

dimotiko

Και άλλη μια φωτογραφία από το σχολείο μας. Στην κάτω αυλή. Με τη δασκάλα μας κ. Καλλιόπη Κριτσωτάκη που την αγαπούσαμε πολύ κι "έφυγε" τόσο γρήγορα από κοντά μας... Πολλούς από αυτούς τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριες, έχω χρόνια να τους δω... Αλλά μερικοί θυμούνται τα πάντα. Και είναι αλήθεια ότι όσο μεγαλώνουμε τέτοιες μνήμες είναι που τρυβελίζουν το μυαλό μας. Κι ας μη θυμόμαστε τι φάγαμε χθες! Έχω βάλει τον εαυτό μου μέσα σε ένα κόκκινο πλαίσιο. Έτσι κι αλλιώς, όλοι, μια... κοψιά είμαστε!

The News

Κριστόφ Πλαντέν — Ο Πρωτοπόρος στην Εκτύπωση της Αγίας Γραφής. Τι ξέρετε γι’ αυτό;

plantin moretus museum
Το μουσείο Πλαντέν-Μορέτους στεγάζει 15.000 μήτρες οι οποίες χρησιμοποιούνταν για τη χύτευση τυπογραφικών στοιχείων, 15.000 ξύλινες πλάκες και 3.000 χαλκογραφίες. Η βιβλιοθήκη του μουσείου περιέχει 638 χειρόγραφα τα οποία χρονολογούνται από τον 9ο ως το 16ο αιώνα καθώς και 154 βιβλία που τυπώθηκαν πριν από το 1501.

Chrisophe Plantin Ο Κριστόφ Πλαντέν γεννήθηκε γύρω στο 1520 στο Σεν Αβερτέν της Γαλλίας. Στην αρχή της σταδιοδρομίας του, ο Πλαντέν ασχολούνταν με τη βιβλιοδεσία και την επένδυση διαφόρων ειδών με δέρμα. Αργότερα άρχισε να ασχολείται με την εκτύπωση. Το τυπογραφείο του ονόμασε τυπογραφείο του Ντε Γκίλντεν Πάσερ (Ο Χρυσός Διαβήτης). Εδώ τύπωσε 1.213 αντίτυπα της καινούριας Πολυγλώττου Βίβλου, καθένα από τα οποία αποτελούνταν από μια σειρά οχτώ μεγάλων τόμων. Τεράστιο το εγχείρημα για την εποχή του...

agia.grafiΟ Ιωάννης Γουτεμβέργιος (περίπου 1397-1468) είναι πασίγνωστος για το ότι παρήγαγε την πρώτη Αγία Γραφή που τυπώθηκε με κινητά τυπογραφικά στοιχεία. Αλλά λίγοι γνωρίζουν τον Κριστόφ Πλαντέν, ο οποίος ήταν πρωτοπόρος στην εκτύπωση και έπαιξε σπουδαίο ρόλο στο να γίνουν τα βιβλία και οι Γραφές διαθέσιμα σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια του 16ου αιώνα.

Ο Κριστόφ Πλαντέν γεννήθηκε γύρω στο 1520 στο Σεν Αβερτέν της Γαλλίας. Επειδή προτιμούσε κάποιο μέρος όπου το θρησκευτικό κλίμα ήταν πιο ανεκτικό και οι οικονομικές ευκαιρίες καλύτερες από ό,τι στη Γαλλία, όταν κόντευε τα 30 εγκαταστάθηκε στην Αμβέρσα, στις Κάτω Χώρες.

Στην αρχή της σταδιοδρομίας του, ο Πλαντέν ασχολούνταν με τη βιβλιοδεσία και την επένδυση διαφόρων ειδών με δέρμα. Τα περίτεχνα δερμάτινα είδη του ήταν περιζήτητα από τους πλούσιους. Ωστόσο, ένα περιστατικό που συνέβη το 1555 έκανε τον Πλαντέν να αλλάξει επάγγελμα. Ενόσω βρισκόταν καθ’ οδόν για να παραδώσει μια δερμάτινη θήκη την οποία είχε παραγγείλει ο Βασιλιάς Φίλιππος Β΄ της Ισπανίας που κυβερνούσε τις Κάτω Χώρες, ο Πλαντέν δέχτηκε επίθεση σε έναν δρόμο της Αμβέρσας. Κάποιοι μεθυσμένοι διαπέρασαν τον ώμο του με ξίφος. Παρότι ο Πλαντέν ανέρρωσε από το τραύμα, δεν μπορούσε πια να κάνει χειρωνακτική εργασία και έτσι αναγκάστηκε να αφήσει την τέχνη του. Έχοντας οικονομική υποστήριξη από τον Χέντρικ Νίκλας, τον ηγέτη μιας ομάδας Αναβαπτιστών, άρχισε να ασχολείται με την εκτύπωση.

«Εργασία και Εγκαρτέρηση»

Ο Πλαντέν ονόμασε το τυπογραφείο του Ντε Γκίλντεν Πάσερ (Ο Χρυσός Διαβήτης). Το εμπορικό του σήμα έδειχνε έναν χρυσό διαβήτη με την επιγραφή «Labore et Constantia», που σημαίνει «Εργασία και Εγκαρτέρηση». Από ό,τι φαίνεται το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα ταίριαζε σε αυτόν τον εργατικό άνθρωπο.

Επειδή ο Πλαντέν ζούσε σε εποχή μεγάλης θρησκευτικής και πολιτικής αναταραχής στην Ευρώπη, προσπαθούσε να αποφεύγει τα προβλήματα. Το έργο της εκτύπωσης ήταν για εκείνον πιο σπουδαίο από οτιδήποτε άλλο. Παρότι συμφωνούσε με την Προτεσταντική Μεταρρύθμιση, «εκδήλωνε διφορούμενη στάση στο ζήτημα της θρησκείας», δηλώνει ο συγγραφέας Μάουριτς Σάμπε. Εξαιτίας αυτού, κυκλοφορούσε η φήμη ότι ο Πλαντέν τύπωνε αιρετικά βιβλία. Παραδείγματος χάρη, το 1562 αναγκάστηκε να καταφύγει στο Παρίσι για έναν και πλέον χρόνο.

Όταν ο Πλαντέν επέστρεψε στην Αμβέρσα το 1563, συνεταιρίστηκε με πλούσιους εμπόρους, μερικοί από τους οποίους ήταν γνωστοί για τις καλβινιστικές τους πεποιθήσεις. Μέσα σε πέντε χρόνια συνεργασίας, τα πιεστήρια του Πλαντέν παρήγαγαν 260 διαφορετικά έργα. Σε αυτά περιλαμβάνονταν εκδόσεις της Γραφής στην εβραϊκή, στην ελληνική και στη λατινική καθώς και φιλοτεχνημένες εκδόσεις της ολλανδικής Καθολικής Βίβλου της Λουβέν.

«Το Πιο Σπουδαίο Τυπογραφικό Επίτευγμα»

Το 1567, στην περίοδο κατά την οποία η αντίσταση προς την ισπανική κυριαρχία αυξανόταν στις Κάτω Χώρες, ο Ισπανός Βασιλιάς Φίλιππος Β΄ έστειλε το Δούκα της Άλμπα να υπηρετήσει ως κυβερνήτης εκεί. Έχοντας πλήρη εξουσιοδότηση από το βασιλιά, ο δούκας προσπάθησε να καταστείλει την αυξανόμενη αντίσταση των Προτεσταντών. Γι’ αυτό, ο Πλαντέν άρχισε ένα μνημειώδες έργο με το οποίο έλπιζε ότι θα εξάλειφε κάθε υποψία περί αίρεσης. Φιλοδοξούσε να τυπώσει μια λόγια έκδοση των Βιβλικών κειμένων στις πρωτότυπες γλώσσες τους. Για αυτή τη νέα έκδοση, ο Πλαντέν κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη του Φιλίππου Β΄. Ο βασιλιάς υποσχέθηκε οικονομική βοήθεια και έστειλε τον επιφανή ανθρωπιστή Άριας Μοντάνο για να επιβλέψει το έργο.

Ο Μοντάνο είχε έφεση στις γλώσσες και εργαζόταν 11 ώρες την ημέρα. Τον βοήθησαν Ισπανοί, Βέλγοι και Γάλλοι γλωσσολόγοι. Σκοπός τους ήταν να ετοιμάσουν μια νέα έκδοση της ευρέως αναγνωρισμένης Κομπλουτίου Πολυγλώττου. Εκτός από τη λατινική Βουλγάτα, την ελληνική Μετάφραση των Εβδομήκοντα και το πρωτότυπο εβραϊκό κείμενο, η νέα Πολύγλωττος Βίβλος του Πλαντέν περιλάμβανε ένα αραμαϊκό Ταργκούμ και τη συριακή Πεσίτα, μαζί με τις αντίστοιχες κυριολεκτικές λατινικές μεταφράσεις τους.

Η εκτύπωση άρχισε το 1568. Το κολοσσιαίο αυτό έργο ολοκληρώθηκε το 1572, γρήγορα για την εποχή του. Σε μια επιστολή προς τον Βασιλιά Φίλιππο Β΄, ο Μοντάνο έγραψε: «Περισσότερα πράγματα επιτελούνται εδώ μέσα σε έναν μήνα παρά στη Ρώμη μέσα σε έναν χρόνο». Ο Πλαντέν τύπωσε 1.213 αντίτυπα της καινούριας Πολυγλώττου Βίβλου, καθένα από τα οποία αποτελούνταν από μια σειρά οχτώ μεγάλων τόμων. Η εικόνα που ήταν τυπωμένη στη σελίδα του τίτλου έδειχνε ένα λιοντάρι, έναν ταύρο, έναν λύκο και ένα αρνί να τρώνε ειρηνικά από την ίδια φάτνη, αναπαριστώντας έτσι το εδάφιο Ησαΐας 65:25. Η τιμή μιας σειράς προτού δεθεί σε τόμο ήταν 70 φιορίνια—σεβαστό ποσό, εφόσον η μέση οικογένεια τότε κέρδιζε περίπου 50 φιορίνια το χρόνο. Η πλήρης σειρά έγινε γνωστή ως η Πολύγλωττος της Αμβέρσας. Ονομάστηκε επίσης Μπίμπλια Ρέγκια (Βασιλική Βίβλος) επειδή την είχε χρηματοδοτήσει ο Βασιλιάς Φίλιππος Β΄.

Μολονότι ο Πάπας Γρηγόριος ΙΓ΄ ενέκρινε τη Βίβλο, ο Άριας Μοντάνο επικρίθηκε αυστηρά για το έργο του. Ένας λόγος ήταν ότι ο Μοντάνο θεωρούσε το πρωτότυπο εβραϊκό κείμενο ανώτερο από τη λατινική Βουλγάτα. Ο κύριος αντίπαλός του ήταν ο Λεόν ντε Κάστρο, Ισπανός θεολόγος ο οποίος θεωρούσε τη λατινική Βουλγάτα απόλυτη αυθεντία. Ο ντε Κάστρο κατηγόρησε τον Μοντάνο ότι μόλυνε το κείμενο με αντιτριαδική φιλοσοφία. Λόγου χάρη, ο ντε Κάστρο παρατήρησε συγκεκριμένα ότι η συριακή Πεσίτα παρέλειπε από το εδάφιο 1 Ιωάννη 5:7 τη νόθα προσθήκη «εν τω ουρανώ, ο Πατήρ, ο Λόγος, και το Άγιον Πνεύμα· και ούτοι οι τρεις είναι εν». (Μετάφραση του Βάμβα) Η ισπανική Ιερά Εξέταση, όμως, απάλλαξε τον Μοντάνο από κάθε υποψία περί αίρεσης. Η Πολύγλωττος της Αμβέρσας θεωρείται από ορισμένους «το πιο σπουδαίο τυπογραφικό επίτευγμα ενός μεμονωμένου τυπογράφου στη διάρκεια του 16ου αιώνα».

Διαρκής Συμβολή

Οι περισσότεροι τυπογράφοι τότε είχαν μόνο δύο ή τρία πιεστήρια. Ο Πλαντέν, όμως, στο απόγειο της παραγωγικότητάς του, προφανώς είχε τουλάχιστον 22 πιεστήρια και 160 εργάτες. Σε όλα τα μέρη όπου υπήρχε ισπανική επιρροή, απέκτησε τη φήμη του κορυφαίου τυπογράφου.

Στο μεταξύ, η αντίσταση προς την ισπανική κυριαρχία εντεινόταν στις Κάτω Χώρες. Η Αμβέρσα ενεπλάκη στη σύγκρουση. Το 1576, Ισπανοί μισθοφόροι οι οποίοι δεν είχαν πληρωθεί στασίασαν και λεηλάτησαν την πόλη. Πάνω από 600 σπίτια κάηκαν και χιλιάδες κάτοικοι της Αμβέρσας δολοφονήθηκαν. Οι έμποροι έφυγαν από την πόλη. Αυτό σήμαινε μεγάλη οικονομική απώλεια για τον Πλαντέν. Επιπλέον, ο ίδιος υποχρεώθηκε να καταβάλει σχεδόν εννιά φορές στους στασιαστές το φόρο υποτελείας που έπρεπε να καταβάλλουν οι υπόλοιποι κάτοικοι της Αμβέρσας.

Το 1583, ο Πλαντέν μετακόμισε στο Λέιντεν, μια πόλη περίπου 100 χιλιόμετρα βόρεια της Αμβέρσας. Εκεί εγκατέστησε ένα τυπογραφείο και διορίστηκε τυπογράφος του Πανεπιστημίου του Λέιντεν, το οποίο είχε ιδρυθεί από Καλβινιστές Προτεστάντες. Οι παλιές κατηγορίες για έλλειψη πίστης στην Καθολική Εκκλησία εμφανίστηκαν και πάλι στο προσκήνιο. Γι’ αυτό, ο Πλαντέν επέστρεψε στην Αμβέρσα στα τέλη του 1585, λίγο αφότου η πόλη τέθηκε ξανά υπό ισπανική κυριαρχία. Εκείνος ήταν τότε πάνω από 60 ετών και Ο Χρυσός Διαβήτης είχε μείνει μόνο με τέσσερις υπαλλήλους οι οποίοι εργάζονταν σε ένα πιεστήριο. Ο Πλαντέν άρχισε να ανακατασκευάζει το τυπογραφείο. Ωστόσο, αυτό ποτέ δεν επανήλθε πλήρως στην προηγούμενη κατάστασή του, ενώ ο Πλαντέν πέθανε την 1η Ιουλίου 1589.

Σε διάστημα 34 και πλέον ετών, ο Κριστόφ Πλαντέν τύπωσε 1.863 διαφορετικές εκδόσεις βιβλίων, κατά μέσο όρο 55 το χρόνο. Ακόμη και σήμερα, αυτό θα ήταν εντυπωσιακό επίτευγμα για έναν ανεξάρτητο τυπογράφο! Παρότι ο ίδιος ο Πλαντέν δεν έπαιρνε σταθερή θρησκευτική θέση, το έργο του προώθησε, όχι μόνο την εκτύπωση και την τυπογραφία, αλλά επίσης τη μελέτη των θεόπνευστων Γραφών. (2 Τιμόθεο 3:16) Πράγματι, ο Πλαντέν και οι σύγχρονοί του τυπογράφοι συνέβαλαν σημαντικά στο να γίνουν τελικά οι Γραφές διαθέσιμες στο μέσο άνθρωπο.

Το Μουσείο Πλαντέν-Μορέτους

Το κτίσμα στην πόλη της Αμβέρσας όπου είχαν ζήσει και εργαστεί ο Πλαντέν και οι απόγονοί του άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό ως μουσείο το 1877. Κανένα άλλο τυπογραφείο από εκείνη την περίοδο δεν παραμένει ακέραιο. Εκτίθενται πέντε πιεστήρια που χρονολογούνται από το 17ο και το 18ο αιώνα. Δύο άλλα —τα παλαιότερα γνωστά στον κόσμο— χρονολογούνται σχεδόν από την εποχή του Πλαντέν. Το μουσείο στεγάζει 15.000 μήτρες οι οποίες χρησιμοποιούνταν για τη χύτευση τυπογραφικών στοιχείων, 15.000 ξύλινες πλάκες και 3.000 χαλκογραφίες. Η βιβλιοθήκη του μουσείου περιέχει 638 χειρόγραφα τα οποία χρονολογούνται από τον 9ο ως το 16ο αιώνα καθώς και 154 βιβλία που τυπώθηκαν πριν από το 1501. Αυτά περιλαμβάνουν μια πρωτότυπη Βίβλο του Γουτεμβέργιου η οποία χρονολογείται πριν από το 1461 καθώς και μία από τις περίφημες Πολυγλώττους Βίβλους της Αμβέρσας που τύπωσε ο Πλαντέν.

[Υποσημειώσεις]

Ο όρος «Κάτω Χώρες» αναφέρεται στην παράκτια περιοχή μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας την οποία αποτελούν τα σύγχρονα κράτη του Βελγίου, της Ολλανδίας και του Λουξεμβούργου.

Αυτή η πολυγλωσσική Βίβλος εκδόθηκε το 1517. Περιείχε το κείμενο στην εβραϊκή, στην ελληνική και στη λατινική καθώς και μερικά τμήματα στην αραμαϊκή. Βλέπε «Η Κομπλούτιος Πολύγλωττος—Ένα Ιστορικό Εργαλείο Μετάφρασης», στη Σκοπιά 15 Απριλίου 2004, σελίδες 28-31. Διαβάστε το ΕΔΩ, αν θέλετε.

  • Αναδημοσίευση από την ΣΚΟΠΙΑ 15 Νοεμβρίου 2006

Σχόλια (0)

There are no comments posted here yet

Υποβάλετε το σχόλιό σας

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Συννημένα (0 / 3)
Share Your Location

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA