Ένα υπέροχο site με χειροποίητα κοσμήματα για γυναίκες. Δείτε το προσεκτικά, παρακαλώ

 elegant2

Κάτι πολύ σημαντικό που κάναμε εδώ και δυο χρόνια ήταν και η αλλαγή στην εμφάνιση αυτού του site! Το Elegant by Nasia άλλαξε. Δείτε το ΕΔΩ στη νέα εκδοχή του... Όλοι έχουμε το δικαίωμα να αναζητούμε κάτι πιο όμορφο για τον εαυτό μας; Ακόμα και μέσα σ' αυτές τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε με την πανδημία του κορονοϊού Covid-19 ή του χειμώνα, κυρίως οι γυναίκες, έχουν την ανάγκη να αισθάνονται καλύτερα μέσα τους...

 elegant1 Αντιγραφή

selida.sulas2

Η κρίση, λένε, δημιουργεί ευκαιρίες... Και αναδεικνύει, πλευρές καλλιτεχνικές... Δείτε παρακαλώ μια ειλικρινή προσπάθεια που δημιουργήθηκε μέσα στην πανδημία,  με εξαιρετικά, πρωτότυπα και μοναδικά δημιουργήματα, σε χειροποίητα κοσμήματα με κρύσταλλα και ημιπολύτιμους λίθους, με γούστο και συνθέσεις που παραπέμπουν σε γυναίκες οι οποίες ξέρουν και τους αρέσει να φροντίζουν τον εαυτό τους. Έτσι ήταν το site στην πρώτη φάση του. Ελπίζουμε το σημερινό να σας φανεί πιο χρηστικό.


206
Το Elegant by Nasia, ένα εξειδικευμένο Site που "παίζει" στο διαδίκτυο και καθώς το περιεργάζεστε μπορείτε να βρείτε πολλές προτάσεις σε οικονομική τιμή. Δείτε το, αξίζει. Θα το διαπιστώσετε με έναν καθαρό, ευδιάκριτο τρόπο, και θα δείτε όλες τις καλλιτεχνικές δημιουργίες... Κι αν έχετε Facebook, αναζητήστε το ΕΔΩ και σημειώστε το νούμερο του έργου που σας αρέσει. Στη συνέχεια, επικοινωνήστε στο τηλέφωνο που θα βρείτε εκεί, με τον δημιουργό. Και, όλα θα πάρουν το δρόμο τους!

199
Οι τιμές είναι πολύ προσιτές και ισορροπημένες και ο τρόπος αποστολής είναι με το χέρι, αν μένουμε στην ίδια πόλη ή με το ταχυδρομείο και με αντικαταβολή. Να ξέρετε ότι, αποδεινύετε στον εαυτό σας ότι τον αγαπάτε και τον φροντίζετε πραγματικά... Μη διστάσετε να πάρετε τηλέφωνο. Τη χρωστάστε, μια παραπάνω φροντίδα, στον εαυτό σας... 

193

Κι αν δεν σας φτάνει το Site και δεν έχετε Facebook, αλλά Viber, ζητήστε μας με μήνυμα, να σας συνδέσουμε εμείς στην Ομάδα, ώστε να παρακολουθείτε όλες τις νέες κατασκευές... Στις μέρες που ζούμε, όλα είναι λίγο πιο εύκολα. Θέληση να υπάρχει! Με ένα απλό SMS στο τηλέφωνο 6932212755. Μας δίνετε τον αριθμό του κινητού  τηλεφώνου σας, που έχετε την εφαρμογή Viber... Τα υπόλοιπα, είναι δική μας δουλειά... 

211

Επικαιρότητα

Ας μείνουμε λίγο ακόμα στην αρχαία Κόρινθο… Αξίζει, είχαμε τόσον καιρό να πάμε…

stin.korintho1.300515
Η αρχαία Κόρινθος κατοικήθηκε ήδη από τα νεολιθικά χρόνια (6500-3250 π.Χ.). Η πόλη, γνωστή από τους μυκηναϊκούς χρόνους, αναφέρεται στον Όμηρο ως «αφνειός» (= πλούσια) (Ιλιάδα Β 570), λόγω της ιδιαίτερα εύφορης γης της. Η μεγάλη παραγωγή αγροτικών προϊόντων, ήδη από τους πρώιμους ιστορικούς χρόνους, ευνόησε την ανάπτυξη έντονης εμπορικής δραστηριότητας, κυρίως προς τη δυτική Μεσόγειο, ενώ τον 8ο αιώνα π.Χ. ιδρύθηκαν κορινθιακές αποικίες, όπως η Κέρκυρα στο Ιόνιο Πέλαγος και οι Συρακούσες στη Σικελία, με σημαντικό ρόλο και συμβολή στην ιστορία του αρχαίου μεσογειακού κόσμου. Εδώ η Σούλα μαζί με τη Χάρης, μόλις βγαίνουμε από τον αρχαιολογικό χώρο.

stin.korintho2.300515
Η οικονομική άνθηση της πόλης έφτασε στο απόγειο κατά τον 7ο και τον 6ο αιώνα π.Χ., υπό τη διοίκηση του τυράννου Κύψελου και του γιου του Περίανδρου. Η ισχύς της Κορίνθου αποτυπώθηκε με μεγαλειώδη τρόπο σε περικαλλή κτήρια όπως ο Ναός του Απόλλωνος (560 π.Χ.), ενώ η ανάδειξη των Ισθμίων, των αγώνων που τελούνταν στο κορινθιακό Ιερό του Ποσειδώνα και της Αμφιτρίτης στον Ισθμό, σε Πανελλήνιους Αγώνες (584 π.Χ.) ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη φήμη και την επιρροή της πόλης. Από τα τέλη του 6ου αιώνα π.Χ., ωστόσο, η άνοδος της Αθήνας και η κυριαρχία της στην παραγωγή αγγείων και στο εμπόριο της Μεσογείου επέφερε σταδιακά περιορισμό της επιρροής των Κορινθίων, ιδίως μετά τους Περσικούς Πολέμους (490-479 π.Χ.), όπου, παρά την ισχυρή συμμετοχή τους, αναγκάστηκαν να αποδεχθούν την πρωτοκαθεδρία των Αθηναίων.

stin.korintho3.300515
Στον Πελοποννησιακό Πόλεμο (431-404 π.Χ.) η Κόρινθος τάχθηκε ανοιχτά στο πλευρό της Σπάρτης, παροτρύνοντάς την εξαρχής να στραφεί στρατιωτικά εναντίον των Αθηναίων. Παρά την ήττα της Αθήνας, όμως, και παρά τη συμμετοχή της σε μια σειρά από πολεμικές επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και ο λεγόμενος «Κορινθιακός Πόλεμος» εναντίον της Σπάρτης (395-387 π.Χ.), η πόλη της Κορίνθου δεν κατόρθωσε να ανακτήσει την παλαιά της δύναμη. Η διοργάνωση ενός πανελλήνιου συνεδρίου στην Κόρινθο το 337 π.Χ., από τον βασιλιά Φίλιππο Β΄ της Μακεδονίας, της νέας αναδυόμενης δύναμης του ελληνικού κόσμου, την επανέφερε προσωρινά στο προσκήνιο, ωστόσο πολύ γρήγορα υποτάχθηκε στους Μακεδόνες.

stin.korintho4.300515
Την αποτίναξη του μακεδονικού ζυγού το 243 π.Χ. από τον Άρατο τον Σικυώνιο, ακολούθησε η προσχώρησή της στην Αχαϊκή Συμπολιτεία, μία ομοσπονδία πόλεων-κρατών της νότιας Ελλάδας. Ωστόσο, η αντιπαράθεση της Συμπολιτείας με τη Ρώμη οδήγησε το 146 π.Χ. στην περίφημη μάχη της Λευκόπετρας, στην περιοχή του Ισθμού, όπου τα ελληνικά στρατεύματα συνετρίβησαν από τις ρωμαϊκές λεγεώνες υπό τον Λεύκιο Μόμμιο (LuciusMummius). Όπως αφηγούνται Έλληνες και Ρωμαίοι συγγραφείς, τη στρατιωτική ήττα ακολούθησε η ολοσχερής καταστροφή και ερήμωση της πόλης (Κικέρων, Deimperiocn. pompeiadqviritesoratio 11? Orationesdelegeagraria 2.87. Στράβων, Γεωγραφικά 8.23. Παυσανίας 2.1.2).

stin.korintho5.300515
Εκατό περίπου χρόνια αργότερα, το 44 π.Χ., ο ισόβιος δικτάτορας (dictatorinperpetuum) της Ρώμης Ιούλιος Καίσαρας αποφασίζει την επανίδρυση της Κορίνθου ως ρωμαϊκής αποικίας, αναγνωρίζοντας την ιδιαίτερη γεωγραφική σημασία της στην ευρύτερη στρατηγική του για την ανατολική Μεσόγειο. Ο βίαιος θάνατός του την ίδια χρονιά δεν ματαίωσε το μεγαλόπνοο σχέδιό του, καθώς το συνέχισε ο διάδοχός του Οκταβιανός, ο μετέπειτα Αύγουστος. Η νέα πόλη ονομάστηκε ColoniaLausIuliaCorinthiensis ή ClaraLausIuliaCorinthus ή IuliaCorinthusAugusta, ως αποικία της Ιουλίας οικογένειας του Καίσαρα και του Αυγούστου (GensIulia), και ορίστηκε το 27 π.Χ. πρωτεύουσα της ρωμαϊκής Επαρχίας της Αχαΐας (ProvinciaAchaiae), που περιλάμβανε μεγάλο μέρος της ηπειρωτικής Ελλάδας, την Πελοπόννησο και αρκετά νησιά.

stin.korintho6.300515
Λόγω της ερήμωσής της μετά τη μάχη της Λευκόπετρας, η πόλη εποικίστηκε αρχικά με απελεύθερους Ρωμαίους και βετεράνους στρατιώτες, που σύντομα πλαισιώθηκαν από Έλληνες, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν την ιδιαίτερα εύφορη γη που δημεύτηκε από τη Ρώμη (agerpublicus) και παραχωρήθηκε σε νέους ακτήμονες. Στόχος της Ρώμης ήταν αφενός η δημιουργία μιας σταθερής ρωμαϊκής βάσης στην ταραχώδη Ανατολή και αφετέρου η ταχύτερη διέλευση του ρωμαϊκού στόλου μέσω του Διόλκου, της μοναδικής χερσαίας, λιθόστρωτης οδού για πλοία που διέσχιζε τον Ισθμό, όπως μαρτυρεί μία λατινική επιγραφή του 102 π.Χ. που καταγράφει τη διέλευση του στόλου για την αντιμετώπιση των πειρατών καθοδόν προς τη Σίδη της μικρασιατικής Παμφυλίας, υπό τον ρήτορα AntoniusMarcus, παππού του Μάρκου Αντωνίου, συντρόφου της βασίλισσας Κλεοπάτρας και θανάσιμου αντιπάλου του Οκταβιανού στον πόλεμο για τη διαδοχή του Ιουλίου Καίσαρα.

stin.korintho7.300515
Πολύ σύντομα ο πληθυσμός της πόλης αυξήθηκε σημαντικά, καθώς αναπτύχθηκαν εκ νέου η γεωργία, η κτηνοτροφία και το εμπόριο, με αντίστοιχες εξαγωγές μαλλιού, βαμμένων μάλλινων υφασμάτων, ελαιολάδου και μελιού, αλλά και ξυλείας και μεταλλικών αντικειμένων. Από την άλλη, οι ανάγκες και οι συνήθειες των Ρωμαίων κατοίκων της νέας πόλης, καθώς και ο διεθνής ρόλος της, οδήγησαν σε εισαγωγές αγαθών από άλλες περιοχές της Αυτοκρατορίας, όπως κρασιού και οικοδομικών υλικών (μαρμάρου, γρανίτη), που ήταν απαραίτητα για τις νέες, πολυτελείς κατασκευές. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η πόλη επανασχεδιάστηκε με σύστημα ιπποδάμειο, δηλαδή με κάθετους και οριζόντιους οδικούς άξονες (cardines και decumani) που οριοθετούσαν πολεοδομικές νησίδες (insulae).

stin.korintho8.300515
Γύρω από την Αγορά της ανεγέρθηκαν περικαλλή δημόσια οικοδομήματα και ιδιωτικά μνημεία εύπορων Ρωμαίων και Ελλήνων, που θέλησαν να δηλώσουν εμφατικά την παρουσία τους στην πρωτεύουσα της Επαρχίας. Μαρτυρίες για την κατασκευή των κτισμάτων απαντώνται σε πολλές επιγραφές, ενώ απεικονίσεις τους υπάρχουν κυρίως σε μεταγενέστερα τοπικά νομίσματα. Οι φράσεις του Οράτιου «noncuivishominicontingitadireCorinthum / nonlicetomnibusadireCorinthum» (Επιστολές 1.17.36) και του Στράβωνος «ου παντός ανδρός ες Κόρινθον εσθ’ ο πλους» (Γεωγραφικά 8.6.20) αντανακλούν την ευημερία της πόλης και το υψηλό κόστος που απαιτούσε η διαμονή εκεί. Περί τα μέσα του 1ου αιώνα μ.Χ., όταν την επισκέφθηκε ο απόστολος Παύλος, η Κόρινθος ήταν πλέον μια σημαντική ρωμαϊκή πόλη της Αυτοκρατορίας, διοικούμενη από δύο τοπικούς άρχοντες, τους duoviri, στα πρότυπα των υπάτων (consules) της Ρώμης, μία μικρογραφία της πρωτεύουσας που αποτελούσε σημείο αναφοράς στη σκέψη και το ταξίδι των Ρωμαίων προς την Ανατολή.

stin.korintho9.300515
Τα στοιχεία που λαμβάνουμε καθώς συνεχίζουμε την έρευνα για την αρχαία Κόρινθο είναι πάρα πολλά. Επιλέγουμε να φτάσουμε στις μέρες μας… Έτσι παρά τις καταστροφές που υπέστη από την επιδρομή των Ερούλων (267 μ.Χ) και το καταστροφικό χτύπημα του εγκέλαδου περί το 375 μ.Χ., η πόλη παραμένει κραταιά και στην συνέχεια ορίζεται ως πρωτεύουσα του Ελλαδικού Θέματος της Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Το 1204 κατελήφθη από τους Φράγκους, μετά την πτώση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς, ενώ γνώρισε και μία μικρή περίοδο Ενετοκρατίας, την οποία διαδέχθηκε και πάλι η οθωμανική κατοχή ως την απελευθέρωση και την ίδρυση Ελληνικού Κράτους το 1830.

stin.korintho10.300515
Περιορισμένη σε έκταση και αποτελέσματα έρευνα έγινε κατά τα έτη 1892 και 1906 από τον Α. Σκιά με δαπάνες της Αρχαιολογικής Εταιρείας. Συστηματικές ανασκαφές στην περιοχή που συνεχίζονται έως σήμερα, άρχισαν το 1896 από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών. Υπάρχουν πολλές ακόμα φωτογραφίες από το χώρο, αλλά νομίζω ότι ήδη δώσαμε μεγάλο βάρος. Αύριο θα δούμε την ανθρώπινη πλευρά μιας εκδρομής ανάμεσα σε φίλους. Ένα μεσημεριανό στη λίμνη Ηραίου ή Βουλιαγμένης, λίγο μετά το Λουτράκι, όπως το ζήσαμε και ήταν τόσο όμορφο…
  • Αναδημοσίευση από το http://odysseus.culture.gr/ Συντάκτης: Σωκράτης Κουρσούμης

Γνωρίσαμε το Μουσείο της αρχαίας Κορίνθου. Μια ξεχωριστή εμπειρία από περιήγηση...

rom.korinthos1.300515
Λίγα χιλιόμετρα από την σημερινή Κόρινθο, βρίσκουμε την αρχαία Κόρινθο και τον αρχαιολογικό χώρο της, μοναδικό και αντιπροσωπευτικό της ιστορίας της. Η πρώτη εγκατάσταση ανθρώπων στην περιοχή γίνεται τη νεολιθική εποχή, στους ανατολικούς πρόποδες του Ακροκορίνθου. Η θέση εξασφαλίζει πλήρη έλεγχο της χερσαίας επικοινωνίας μεταξύ Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας, διέθετε πόσιμο νερό και στα «πόδια της» εκτεινόταν εύφορη πεδιάδα. Εξαιρετική επιλογή τοποθεσίας, απόδειξη, στο πέρασμα του χρόνου μέχρι και τα μεσαιωνικά χρόνια, ο οικισμός δεν άλλαξε ουσιαστικά τοποθεσία.

rom.korinthos2.300515
Η μεγάλη ακμή της Κορίνθου ξεκινά με τις αποικίες, κυρίως στην Κέρκυρα και τις Συρακούσες. Εδώ εμφανίζονται πρώτη φορά και οι τριήρεις. Όλα συναινούν στο να γίνει η Κόρινθος ο σημαντικότερος εμπορικός προορισμός στον ελλαδικό χώρο. Στα ίχνη της ολβίας Κορίνθου λοιπόν, θα συναντήσουμε τον επιβλητικό ναό του Απόλλωνα, την Αγορά, το ναό της Οκταβίας, τα Καταστήματα της Οδού Λεχαίου, το «Βήμα του Αποστόλου Παύλου», το Θέατρο και το Ωδείο.

rom.korinthos11.300515
Οι πρώτες ανασκαφές στην αρχαία Κόρινθο έγιναν το 1892 και το 1906, από τον Ανδρέα Σκιά. Σημαντικότερη όμως υπήρξε η ανασκαφή που ξεκίνησε και συνεχίζει μέχρι σήμερα η Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών το 1896. Πρέπει να αναφέρουμε ότι ο αρχαιολογικός χώρος της Κορίνθου, αυτός που περιέγραψε ο Παυσανίας όταν έφτασε εδώ το 155 μ.Χ., είναι η ρωμαϊκή Colonia, όταν η πόλη, ως πρωτεύουσα της επαρχίας της Αχαϊας, ήταν ίσως η σημαντικότερη της Ελλάδας.

rom.korinthos3.300515
Μπαίνοντας στον αρχαιολογικό χώρο, πάνω από τον κεντρικό χώρο της αγοράς, δεσπόζει ο αρχαϊκός ναός του Απόλλωνα, χτισμένος στα 530 π.Χ. Οι δωρικοί μονολιθικοί κίονες με την αρχαϊκή αυστηρή γραμμή τους, ήταν 6 στις στενές πλευρές και 15 στις μακρές. Σήμερα μόνον εφτά από αυτούς παραμένουν περίοπτοι στη θέση τους. Η οροφή στηριζόταν σε εσωτερικές κιονοστοιχίες και ο ναός ήταν χωρισμός σε δύο δωμάτια, πρόναο και οπισθόδομο. Οι εφτά αυτοί κίονες ήταν το μόνο εμφανές κτίσμα πριν ξεκινήσουν οι ανασκαφές.

rom.korinthos4.300515
Δυτικά του Απόλλωνα βρίσκεται η κρήνη Γλαύκη, ονομασμένη από την κόρη του βασιλιά Κρέοντα, η οποία πνίγηκε στα νερά της για να σωθεί από τις φλόγες δηλητηριασμένου πέπλου, δώρο της Μήδειας. Είναι σχεδόν εξ’ ολοκλήρου λαξευμένη στο βράχο, ενώ 4 επιμήκεις δεξαμενές στα νότια της τροφοδοτούσαν με νερό ισάριθμες λεκάνες. Στην πρόσοψη υπήρχε στοά με 4 τετράγωνες κολόνες μεταξύ παραστάδων, που στήριζαν τη βαριά λίθινη αψιδωτή οροφή. Το σχήμα της Γλαύκης, σε αντίθεση με άλλες κρήνες της αρχαίας Κορίνθου, έμεινε σχεδόν αναλλοίωτο σ’ όλη τη διάρκεια της χρήσης της.

rom.korinthos5.300515
Νότια του ναού του Απόλλωνα βρίσκεται η Αγορά της Κορίνθου, ορθογώνια με διαστάσεις 160 μέτρα μήκος και 70 πλάτος, η οποία αποτελούνταν από τα Βορειοδυτικά, Δυτικά και Κεντρικά καταστήματα, μικρούς ναούς, βωμό αλλά και το περίφημο «Βήμα» απ’ όπου ο Ρωμαίος ανθύπατος απευθυνόταν στους συγκεντρωμένους πολίτες. Από αυτή τη θέση, το 52 μ.Χ. ο απόστολος Παύλος κήρυξε τον Χριστιανισμό και έτσι έγινε ευρύτερα γνωστό ως «Βήμα του Αποστόλου Παύλου».

rom.korinthos6.300515
Νοτιότερα βρίσκεται η Νότια Στοά, αποτελείται από σειρά ομοιόμορφων καταστημάτων, καθένα από τα οποία ήταν χωρισμένο σε δύο δωμάτια. Μπροστά στα καταστήματα υπάρχει διπλή σειρά κιονοστοιχίας, εξωτερικά δωρική, και εσωτερικά ιωνική ενώ παρεμβάλλεται το Βουλευτήριο. Κατεβαίνοντας τα σκαλοπάτια των Προπυλαίων, προσεγγίζουμε την οδό Λεχαίου. Κοντά της βρίσκεται η κρήνη Πειρήνη με τα 6 ανοίγματα της. Με το όνομα αυτό ήταν γνωστές 2 κρήνες, μία στον Ακροκόρινθο και μια στην Αγορά.

rom.korinthos7.300515
Η δεύτερη βρίσκεται στα αριστερά της οδού Λεχαίου, κοντά στα Προπύλαια, ενώ ο μύθος θέλει να σχηματίστηκε από τα δάκρυα της Πειρήνης, όταν η Άρτεμη σκότωσε κατά λάθος το γιο της, Κεγχρία. Τη σημερινή της μορφή πήρε στα ρωμαϊκά χρόνια και ιδιαίτερα στην εποχή του Ηρώδη του Αττικού. Ογκώδεις αψίδες με κόγχες για αγάλματα περικλείουν στις 3 πλευρές υπαίθριο χώρο με ανοιχτή δεξαμενή στο κέντρο. Στην τέταρτη πλευρά μια σειρά 6 λίθινων αψίδων χρησιμεύει σαν πρόσοψη σε 6 τετράγωνα δωμάτια. Πίσω από αυτά υπάρχουν 3 βαθιές λεκάνες και πιο πίσω 4 μακρόστενες δεξαμενές, λαξευμένες στο βράχο.

rom.korinthos8.300515
Τον 6ο και 5ο αι. π.Χ. η άντληση του νερού γινόταν από τις λεκάνες. Αργότερα διαμορφώθηκαν δωμάτια που απομόνωσαν τις λεκάνες ενώ ο μπροστινός χώρος παρέμεινε μια ανοικτή αυλή. Στα ρωμαϊκά χρόνια χρονολογείται και η διακόσμηση της με επιχρίσματα, μαρμάρινες επενδύσεις και τοιχογραφίες. Η ρωμαϊκή Κρήνη στη Νότια Στοά είναι το πιο κομψό από τα ρωμαϊκά κτίρια και βρίσκεται δυτικά της εισόδου της Νότιας Βασιλικής. Είσοδος με 2 κίονες οδηγούσε στο δωμάτιο με την κρήνη στο κέντρο. Δεξιά κι αριστερά της δεξαμενής υπήρχαν μικρά δωμάτια με κτιστό θρανίο στο πίσω μέρος για την τοποθέτηση αγαλμάτων.

rom.korinthos9.300515
Το μέγεθος, η θέση και η διακόσμηση της με μάρμαρο, πεσσίσκους, παραστάδες, δείχνουν ότι αποτελούσε μέρος λατρευτικού κτίσματος. Προχωρώντας έξω από τον κυρίως αρχαιολογικό χώρο βρίσκεται το Ωδείο, κατασκευασμένο στο τέλος του 1ου αιώνα μ.Χ., ανακαινίστηκε από τον Ηρώδη τον Αττικό, οπότε και δημιουργήθηκε η αυλή με τις στοές γύρω. Λίγο χαμηλότερα βρίσκεται το μεγάλο Θέατρο της Κορίνθου. Τα παλαιότερα ίχνη (τέλος 5ου π.Χ. αιώνα) αφορούν σε κατασκευή με ξύλινη σκηνή, ενώ σώζονται λείψανα χτιστής σκηνής του 3ου π.Χ. αιώνα. Οι κερκίδες αυτού του θεάτρου υπολογίζεται ότι περιελάμβαναν 18.000 θεατές. Στις αρχές του 3ου μ.Χ. αιώνα η ορχήστρα μετατράπηκε σε ρωμαϊκή αρένα. Βορειότερα δίπλα στο τείχος της αρχαίας πόλης και κοντά στην πηγή Λέρνα σώζονται λείψανα του Γυμνασίου και του Ασκληπιείου. Η ανασκαφή έδειξε πως το Ασκληπιείο ήταν σκαλισμένο κατά μεγάλο μέρος στο βράχο. Ο ναός είχε διαστάσεις 14,93×8,32 μέτρα με σηκό και πρόναο με 4 δωρικούς κίονες μπροστά.

rom.korinthos10.300515
Τοποθεσία: αρχαία Κόρινθος, Τ.Κ. 20007, Αρχαία Κόρινθος (Νομός Κορινθίας) Τηλέφωνο: +30 27410 31207, φαξ: 27410 31480, Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Γενική Είσοδος: Ολόκληρο: €6, Μειωμένο: €3 Ισχύουν για Μουσείο και Αρχαιολογικό Χώρο. Μειωμένο εισιτήριο (3€). Ώρες Λειτουργίας: Χειμερινό: Από 1η Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου 2012: 08:30-15:00 Θερινό: Από 1η Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου 2012: 8:30-15:00 Πρόσβαση στον Αρχαιολογικό Χώρο Παράκαμψη προς Αρχαία Κόρινθο της Εθνικής Οδού Κορίνθου – Πατρών, με κατεύθυνση προς Πάτρα. Πρόσβαση για Α.Μ.Ε.Α.: Πρόσβαση ΑμεΑ στο Μουσείο και τον Αρχαιολογικό Χώρο.– Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου Πωλητήριο: Διατίθενται προς πώληση οδηγοί και αντίγραφα αρχαιοτήτων.
  • Πηγή: http://www.mythicalpeloponnese.gr/

Η ομορφιά μιας εκδρομής με φίλους… Τόπος: Αρχαία Κόρινθος. Πρώτη στάση στον Ισθμό…

ekdromi1.300516
Πρωινό του Σαββάτου, τελευταίες ημέρες του Μαΐου. Ηλιόλουστο, σχεδόν καλοκαιρινό… Έτσι όμορφα εξελίχθηκε όλη την ημέρα… Για κάποιο λόγο, ο καιρός άφησε πίσω του το κρύο και τη βροχή των προηγούμενων ημερών και φόρεσε τα καλά του να μας προϋπαντήσει στο σημείο συγκέντρωσης, στην πλατεία Αττικής για την προσδιορισμένη εκδρομή…

ekdromi2.300516
Ανεβάζω τις πρώτες φωτογραφίες μέσα από το λεωφορείο, καθώς πηγαίνουμε στην Κόρινθο… Ένα 52άρι πούλμαν, σύγχρονο, γεμάτο. Προετοιμασμένοι στην καρδιά και με χαμόγελα, διατεθημένοι να περάσουμε καλά... Όλοι, από την εκκλησία Αθήνα Αττική. Στη διάρκεια της διαδρομής που δεν είναι μεγάλη, είχαμε πολλά και ενημερωτικά σχόλια για ότι βλέπαμε, απ’ όπου περνούσαμε…

ekdromi3.300516
Πρώτη στάση στον Ισθμό της Κορίνθου… Πόσα χρόνια είχα να περάσω από αυτό το μέρος που κάποτε περνούσαμε πιο ταχτικά. Όταν φτιάχτηκε ο καινούριος δρόμος , εδώ στον Ισθμό άρχισε να υπάρχει η παρακμή και να κάνει την εμφάνιση της η… εγκατάλειψη. Ελάχιστα μαγαζιά λειτουργούν πια. Ο οικονομικός μαρασμός είναι εμφανής… Κάποτε ο τόπος έσφυζε από ζωή. Τώρα…

ekdromi4.300516
Καθόμαστε να ξαποστάσουμε λίγο σε ένα καφενεδάκι, στον Ισθμό. Πρώτη στάση στην εκδρομή μας. Κι ο παππούς Διονύσης πήρε ένα μαντολάτο… Θύμισες, παλιές… Αλλά για να δούμε περισσότερα πράγματα για τον Ισθμό… Ο Ισθμός της Κορίνθου είναι μια στενή λωρίδα γης που ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο ενώ η διώρυγα που έχει διανοιχθεί σε αυτόν ενώνει το Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο. Έχει μήκος 6 περίπου χιλιόμετρα και το πιο στενό σημείο είναι εκεί όπου έχει κατασκευαστεί η διώρυγα της Κορίνθου (1880-1893).

ekdromi5.300516
Πήγαμε από πιο κοντά να τον δούμε. Ο κόσμος συνοστίζεται για μια φωτογραφία. Δεν είναι εύκολο να περπατήσεις στη μικρή λωρίδα για τους πεζούς… Ο Ισθμός της Κορίνθου ήταν στο παρελθόν στρατηγικό σημείο και για το λόγο αυτό είχε κατασκευαστεί τείχος ήδη από τους αρχαίους χρόνους, το οποίο είχε διατηρηθεί μέχρι τους Βυζαντινούς χρόνους (Εξαμίλιον). Αλλά δεν ήταν έτσι πάντα…

ekdromi6.300516
Μεταξύ του τείχους και του περιβόλου υπήρχε ο δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφέρονταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου. Η διάνοιξη του ισθμού της Κορίνθου φαίνεται να είχε απασχολήσει αρκετά και τον αρχαίο κόσμο. Ο Ιούλιος Καίσαρας αφού ξανάχτισε από τα θεμέλια την Κόρινθο, που πριν από 100 χρόνια είχε καταστρέψει τελείως ο Μόμμιος σχεδίασε τη διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου, που τη ματαίωσε η δολοφονία του.

ekdromi7.300516
Η διώρυγα της Κορίνθου είναι διώρυγα η οποία ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, στη θέση του Ισθμού της Κορίνθου, λίγο ανατολικότερα από την πόλη της Κορίνθου. Κατασκευάστηκε όπως είπαμε μεταξύ των ετών 1880-1893, έργο του Έλληνα μηχανικού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη. Η κατασκευή της είναι αποτέλεσμα της αναπτυξιακής πολιτικής του πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος με την κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής στόχευε στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.

ekdromi8.300516
Ήταν ανάγκη. Στα αρχαία χρόνια μεταξύ του τείχους του Ισθμού και του περιβόλου του υπήρχε η δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφέρονταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου. Τώρα, στο χώρο υπάρχουν πολλά μαγαζιά που περιμένουν τον επισκέπτη να τον εξυπηρετήσουν. Ο περιηγητής έχει τη δυνατότητα να πάρει έναν καφέ ή να ψωνίσει ένα αναμνηστικό. Ναι, αυτή η στάση εδώ ξεκουράζει τους εκδρομείς…

ekdromi9.300516
Ψάξαμε λίγο περισσότερο το θέμα μέσω του διαδικτύου… Θέλαμε να μάθουμε πού βρισκόμαστε… Κι έτσι είδαμε ότι η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή του Περίανδρου, το 602 π.Χ. Ο πρώτος που προσπάθησε την υλοποίησή του ήταν ο Νέρων, το 66 μ.Χ., σε σχέδια του Ιούλιου Καίσαρα και του Καλιγούλα. Μετά το θάνατο του Νέρωνα, συνέχισε την προσπάθεια ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως την εγκατέλειψε. Απλά πράγματα μας φαίνονται σήμερα… Κοίτα όμως από πέρασαν για να φτάσουν σ’ αυτό το σημείο…

ekdromi10.300516
Έτσι μαθαίνουμε ότι οι εργασίες για τη διώρυγα άρχισαν το 1880, από την Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίου Διώρυγος της Κορίνθου. Λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893. Η διώρυγα έχει μήκος 6.346 m, πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 m, στο βυθό της 21,3 m, ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,50 έως 8 m. Για μας ήταν μια όμορφη στάση ξεκινώντας την εκδρομή μας. Στο αυριανό σημείωμα θα δούμε για την Αρχαία Κόρινθο. Προετοιμαστείτε να σας… ταλαιπωρήσω λίγο…

Σάμουελ Μπέκετ: «Περιμένοντας τον Γκοντό»: μια «κωμικοτραγωδία», από την Ομάδα CARTEL

perimenontas1
Μερικές σκηνές από το έργο, όχι από τη σκηνή όπως αντιληφθήκαμε ως θεατές, αλλά από την περιοχή (Βοτανικός στο ύψος της Αγίας Άννης) όπου παίζεται η παράσταση "Περιμένοντας τον Γκοντό". Το έργο δεν μας ενθουσίασε... Το θέατρο μ’ αρέσει όταν μιλά απλά στην καρδιά του θεατή. Κι αυτό δεν μίλησε…

perimenontas2
Τα περίπλοκα νοήματα του έργου και η εμπλοκή του συγγραφέα με κομμάτια της Γραφής, παραποιημένα, στο έργο του, εκεί που κατά τη γνώμη μας δεν είχαν καμιά σχέση και κυρίως, αυτή η ατέλειωτη φιλοσοφία και φλυαρία των ανθρώπων επί σκηνής, ήταν από τα αρνητικά του σημεία…

perimenontas3
Μερικές φορές, απροκατάλυπτος, προσπαθώ να παρακολουθήσω τους ανθρώπους της τέχνης (επειδή μ’ αρέσει η πνευματική δημιουργία…) για να την καταλάβω και να ωφεληθώ από αυτήν… Ειλικρινά δεν μπορώ να αντιληφθώ την υπερτίμηση της παράστασης «Περιμένοντας τον Γκοντό».

cartel
Το γεγονός ότι μια ομάδα νέων παιδιών, ηθοποιών, η CARTEL, προσπάθησε για το καλύτερο, δεν είναι αρκετό για να τη σώσει… Ευτυχώς η συνέχεια της βραδιάς μας ήταν καλύτερη… Την κάναμε, δηλαδή εμείς καλύτερη, με επιλογές πιο σοφές…

afisa.perimenontasΕίχαμε ακούσει πολλά για αυτή τη θεατρική παράσταση και είπαμε να πάμε να τη δούμε. Χρειάστηκε να ψάξουμε πολύ στη βιομηχανική περιοχή του Βοτανικού, στα γεωγραφικά όρια του Αιγάλεω για να βρούμε τη θεατρική σκηνή CARTEL και να δούμε το έργο του Σάμουελ Μπέκετ «Περιμένοντας τον Γκοντό».

Ούτε κι εγώ θυμάμαι πόσα χρόνια ακούω γι’ αυτή την παράσταση… Απόδειξη και η αφίσα δίπλα, από άλλο, προηγούμενο ανέβασμά της από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος… Δεν την είχαμε δει και αποφασίσαμε να πάμε, όπως είπα… Και το τολμήσαμε χθες το βράδυ…

Ειλικρινά, το λιγότερο είναι ότι ταλαιπωρηθήκαμε ανάμεσα σε χωματόδρομους (στην Αθήνα!) μέχρι να το βρούμε. Η ίδια η παράσταση μας απαγοήτευσε. Όχι η ερμηνεία των ηθοποιών. Αλλά το σενάριο… Αυτό ακριβώς που άλλοι εκθείαζαν.

Ας είναι… Το σημείωμα αυτό γράφτηκε απλά ως καταγραφή της εμπειρίας μας. Και φυσικά δεν προτρέπει κανέναν να πάει να τη δει… Δεν μας εντυπωσίασε, ούτε μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα το έργο το σημείωμα στο πρόγραμμα της παράστασης, φτωχικό σε περιεχόμενο, αν και με μόλις ένα ευρώ. Έτσι δεν μπορέσαμε καν να προσεγγίσαμε τα μηνύματα του έργου. Και, προσωπικά, δεν θεωρώ ότι χάσαμε και τίποτα…

Τα όσα ακολουθούν σχετικά με την υπόθεση του έργου, είναι από την ιστοσελίδα της αξιόλογης θεατρικής ομάδας:

Δύο περιπλανώμενοι αλήτες δίνουν ραντεβού στη βιομηχανική περιοχή του Βοτανικού. Σ' έναν έρημο δρόμο. Στο μοναδικό δέντρο που διακόπτει τη μονοτονία του τοπίου. Περιμένουν κάποιον να έρθει.

«Τίποτα δεν συμβαίνει. Κανένας δεν έρχεται. Κανένας δεν φεύγει. Είναι φοβερό!»

Ο Εστραγκόν έχει την τάση να ξεχνά κάτι αμέσως μόλις συμβεί, είναι ευμετάβολος, συχνά σκεπτικός και κάπως ανυπεράσπιστος, βλέπει συχνά όνειρα, βρωμάνε τα πόδια του, κάποτε -λέει- ήταν ποιητής και πιστεύει ακράδαντα πως «οι άνθρωποι είναι για τα πανηγύρια». Ο Βλαδίμηρος είναι πιο πρακτικός τύπος, κάπως επίμονος, ούτε θέλει να ακούει για όνειρα, θυμάται λεπτομερώς κάθετί που συμβαίνει, έχει βαθιά ελπίδα πως ο Γκοντό θα έρθει, είναι προστατευτικός, ξέρει νανουρίσματα, αλλά μυρίζει το στόμα του.

Καβγαδίζουν, βαριούνται, επαναλαμβάνονται.

Απειλούν ότι θα αυτοκτονήσουν. Κάνουν γυμναστικές επιδείξεις. Παίζουν θέατρο. Και διαρκώς μιλούν για κάποιο ραντεβού. Αρκούν αυτά για να ξεφύγουν από την ανία και την πλήξη της ύπαρξης; Αρκεί να περιμένεις κάτι; Ή κάποιον;

Περιμένοντας τον κύριο Γκοντό

Με την ελπίδα ένα γεγονός (ή πράγμα ή πρόσωπο ή θάνατος) να αλλάξει με τρόπο θαυματουργό την κατάσταση, να παρακαμφθεί το αδιέξοδο. Να σταματήσει αυτή την κατάσταση αναμονής, κατά την οποία η ροή του χρόνου παίρνει την πιο καθαρή, φανερή, δραστική και αδυσώπητή της μορφή. Να πάψει τις στιγμές που μας φέρνουν αντιμέτωπους με το βασικό πρόβλημα της ύπαρξης.

Λίγα λόγια για τον Σάμουελ Μπέκετ 

Ο Σάμουελ Μπέκετ γεννήθηκε το 1906, στο Φόξροκ της Ιρλανδίας (κάπου στα περίχωρα του Δουβλίνου), διαμορφώθηκε ως πνευματική προσωπικότητα κατά τη διάρκεια του Μεσοπολέμου και το 1969 πήρε το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ανήκει στη γενιά των δραματουργών (Μπέκετ, Ιονέσκο, Ζενέ, Αντάμωφ, Πίντερ, Άλμπυ) που, μακριά ο ένας από τον άλλο, αρνούνται συγχρόνως τους παραδοσιακούς κανόνες που επί αιώνες δέσμευσαν την θεατρική έκφραση και που με πλήθος κοινών στοιχείων, αποκρυσταλλώνουν ένα ολοκαίνουριο είδος σκηνικής γραφής.

Το πιο γνωστό του έργο και -κατά πολλούς- το σημαντικότερο θεατρικό έργο του 20ου αιώνα, γράφτηκε στα 1948-1949, στα ερείπια της καταστροφής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ πρωτοπαίχτηκε το 1953, στην αποφασιστική για τις εξελίξεις της σύγχρονης δραματικής τέχνης, δεκαετία του 1960.

Ο Ιρλανδός συγγραφέας προτίμησε να γράψει τα αριστουργήματά του στα Γαλλικά, σε μια επίκτητη γι΄ αυτόν γλώσσα, προκειμένου να απαλλαγεί από οποιοδήποτε ύφος και να διοχετεύσει την ευφυΐα του, όχι σε στολίδια, αλλά σε μια απόλυτη σαφήνεια και οικονομία έκφρασης, ως αποτέλεσμα μιας οδυνηρής πάλης με το ίδιο του το εκφραστικό μέσο.

Στο «Περιμένοντας τον Γκοντό», την «ιλαροτραγωδία» που περιγράφει τη ζωή δύο ημερών δύο ηρώων και στο οποίο το ζήτημα της αβεβαιότητας αποτελεί ουσία, δεν υπάρχουν «κλειδιά» που βοηθούν στην αποκρυπτογράφηση. Πρόκειται για ένα έργο - ερώτηση, που αναζητά επίμονα απάντηση στα «Ποιος είμαι;» και «Τι σημαίνει όταν εγώ λέω "εγώ";» και που διαισθητικά παρουσιάζει την αντίληψη του συγγραφέα σχετικά με την ανθρώπινη ύπαρξη. Που στερείται πλοκής -ακόμη πιο ολοκληρωτικά απ' τα υπόλοιπα έργα του «Θεάτρου του Παραλόγου»- και που επιδοκιμάστηκε από κορυφαίους, μα και ανόμοιους, θεατρικούς συγγραφείς της γενιάς του, όπως ο Ζαν Ανούιγ και ο Θόρντον Ουάιλντερ, οι οποίοι αισθάνθηκαν με την εμφάνισή του, πως το πεδίο της θεατρικής γραφής έπαψε να έχει σύνορα.

Η προστάτις της τέχνης και διάσημη συλλέκτρια έργων τέχνης, Πέγκυ Γκούγκενχαϊμ, είχε πει για τον Μπέκετ πως «είχε διατηρήσει μια τρομερή ανάμνηση της ζωής μέσα στη μήτρα της μητέρας του, απ' την οποία ποτέ δε λυτρώθηκε». Ο Μπέκετ, που ένιωθε τη ρουτίνα σαν «καρκίνο του χρόνου» και την κοινωνική συναναστροφή ως «σκέτη πλάνη», αποτύπωσε στον «Γκοντό» την τρομακτική σταθερότητα του κόσμου.

Όταν ο Alan Schneider, ο πρώτος Αμερικανός σκηνοθέτης του έργου, ρώτησε τον Μπέκετ τι θέλησε να πει με το έργο, έλαβε την απάντηση: «Αν το ήξερα, θα το έλεγα στο έργο». Όταν ο Άγγλος ηθοποιός, που έπαιξε τον Εστραγκόν, PeterWoodthorpe, τον ρώτησε, επίσης, μια μέρα σ’ ένα ταξί, ποιο είναι το θέμα του έργου: «Όλο το θέμα είναι η συμβίωση, Πήτερ· η συμβίωση είναι», απάντησε ο Μπέκετ.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Νίκος Καραγέωργος.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Γιώργος Γεροντιδάκης, Βασίλης Μπισμπίκης, Κατερίνα Σιώζου, Παναγιώτης Σούλης, Στέλιος Τυριακίδης.

Ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί έχουν επιμεληθεί τα σκηνικά, τα κοστούμια και τους φωτισμούς ως μέρος της διαδικασίας των δοκιμών.

Φωτογραφίες – βίντεο: Αθηνά Λιάσκου.

Προβολή - Επικοινωνία: BrainCo.

Παραστάσεις: Από την Παρασκευή 22 Μαΐου στον Τεχνοχώρο CARTEL. Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 9.00 μ.μ.. Τιμές εισιτηρίων: 12€, 8€ (φοιτητικό), 5€ (ατέλειες, ανέργων). Κάθε Παρασκευή γενική είσοδος 8€, 5€ (ατέλειες, ανέργων). Διάρκεια: 90 λεπτά. Τηλέφωνο κρατήσεων: 693 9898258 (ώρες επικοινωνίας 14:00-21:00)

Ένα σπάνιο φαινόμενο που κάνει τη γη να κινείται σαν κύμα. Απίστευτο;

earht3

Δείτε πως το "Earthflow" καταπίνει έναν δρόμο στη Ρωσία


Το φαινόμενο Εarthflow προκαλείται από ξαφνική ροή λεπτόκοκκων υλικών που έχουν διαποτιστεί με νερό και μετακινούνται σε μορφή χείμαρρου από την έλξη της βαρύτητας.

Η ταχύτητά του φαινομένου μπορεί να το κάνει αόρατο στο ανθρώπινο μάτι, αλλά σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει εικόνες σαν αυτές που κατέγραψε το παραπάνω βίντεο. Αυτό εξαρτάται από την ποσότητα του νερού. Όσο περισσότερο, τόσο γρηγορότερη η ροή του εδάφους.

Την σπάνια αυτή περίπτωση κατέγραψε κάποιος στη Ρωσία. Το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου, θα μπορούσε αν είναι απόσπασμα από ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά στη πραγματικότητα είναι κάπου στη Ρωσία. Οι ελάχιστες πληροφορίες που δίνονται προσδιορίζουν την καταγραφή σε δασική περιοχή στην πόλη Zarechnyi.

Η ψυχραιμία του ανθρώπου που καταγράφει είναι τουλάχιστον παροιμιώδης.

Δείτε κι αυτό το βίντεο, τίποτα δεν φτιάχτηκε τυχαία

Απολαύστε ένα μοναδικό ντοκουμέντο, video 2' 22'', γυρισμένο στα βάθη της θάλασσας. Το βίντεο δείχνει πώς σε ένα χταπόδι, που είναι κολλημένο σε βράχο, κρέμονται από το σώμα του εκατοντάδες "σακουλάκια" όπου βρίσκονται μέσα τα χταποδάκια (φαίνονται τα ματάκια τους), και πώς ξαφνικά ένα-ένα βγαίνει από τη σακουλίτσα του υπό το άγρυπνο μάτι της μητέρας. Είναι εντυπωσιακό βίντεο και ιδιαίτερα για παιδιά.

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Κάποτε το θέλαμε να επιστρέψουμε, όσο τίποτα άλλο... Τώρα, δεν είμαι πια βέβαιος...

thrapsano.arxio

Μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων μερικές δεκαετίες πίσω... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία Roland Hampe. Την είδααμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλίου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά στις μέρες μας συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα...

livades.diakopes2013

Η Λιβάδα... Η τεχνιτή λίμνη στο χωριό μου που τα καλοκαίρια περνούσα πολλές ώρες εδώ... Πανέμορφη και πάντα έχει κάτι εξαιρετικό να σου δώσει... Δείτε ΕΔΩ ένα βίντεο που τραβηξα πριν μερικά χρόνια από τη λίμνη. Έτσι είναι και σήμερα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα... Η ίδια ομορφιά! Μόνο που εγώ δεν μπορώ να είμαι κοντά της, πια, με τη συχνότητα που ήμουν κάποτε...

panoramiki.livada.2014

Ιδού και μια πανοραμική φωτογραφία της λίμνης, που τράβηξα το χειμώνα του 2014 όταν κατέβηκα στο χωριό, για να μαζέψω τις ελιές μου...  Ελάτε, αν θέλετε, να σας πάω στις ελιές μου στου Μπουρμά. Δείτε ΕΔΩ. Τα τελευταία χρόνια δεν είχαν καρπό και από ότι δείχνουν τα πράγματα, ούτε και φέτος... Λογικό. Για να δώσουν καρπό, πρέπει να καλλιεργηθούν σωστά και φυσικά να βάλεις λιπάσματα. Κι αν το δεις από οικονομική άποψη, δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζει τον κόπο...

 

 

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA