Πώς να καλλιεργείτε Ειρήνη σε ένα θυμωμένο κόσμο… Η ειδική ομιλία της φετινής Ανάμνησης
Γνώρισε την αλήθεια μέσα στις φυλακές Κέρκυρας και παρότι τώρα δεν δίνουν άδειες από τις φυλακές αυτό τον καιρό, αυτός με τον τρόπο του και την διαγωγή του πήρε άδεια, ήταν μαζί μας και βαφτίστηκε πριν λίγες μέρες σε Συνέλευση στα Ιωάννινα.
Από μόνη της η φωτογραφια αποτελεί αίνο προς τον Ιεχωβά Θεό, που ελκύει ανθρώπους κοντάς του και τους αλλάζει για να τον υπηρετούν με τον πλέον αποδεκτό τρόπο.
Και αυτό είναι το έγγραφο της φυλακής… Δεν είναι μεγαλείο; Πόση πραότητα θα πρέπει να εκπαιδευτεί μέσα από το λόγο του Θεού την Αγία Γραφή να δίδει καθημερινά αυτός ο άνθρωπος, όπως και όλοι μας. Αλλά ο Ιεχωβά, παρέχει τη βοήθεια που ξεπερνά το φυσιολογικό.
Η αγριότητα και η βία έχει γίνει κάτι συνηθισμένο στη ζωή σήμερα. Έτσι δεν μας προξενούν πια εντύπωση σκληρές ειδήσεις που ακούμε στα τηλεοπτικά δελτία. Το κακό βέβαια είναι ότι τα θύματα της βίας, θέλουν στη συνέχεια να ενεργήσουν με τον ίδιο τρόπο και να εκδικηθούν.
Αυτό που μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε είναι ότι η βία δεν είναι κληρονομική, δεν έχουμε γεννηθεί έτσι. Μαθαίνεται... Μας επηρεάζει το περιβάλλον που μεγαλώνουμε, αυτό είναι που μας διαμορφώνει ως χαρακτήρες.
Ας ρίξουμε όμως μια ματιά να δούμε τι λέει γι’ αυτό στην Αγία Γραφή: Στο εδάφιο Ψαλμός 37:10,11 (10Λίγο ακόμη και ο πονηρός δεν θα υπάρχει πια·+Και θα παρατηρήσεις τον τόπο του, και εκείνος δεν θα υπάρχει.+11Οι πράοι όμως θα γίνουν κάτοχοι της γης+Και θα βρίσκουν εξαιρετική ευχαρίστηση στην αφθονία της ειρήνης.+) μπορούμε να δούμε τα αισθήματα του Ιεχωβά. Και βλέπουμε καθαρά εδώ ότι δεν του αρέσει η βία. Οι πράοι θα απολαμβάνουν τις ευλογίες και την αφθονία ειρήνης.
Δείτε το θέμα σε επίπεδο πολυκατοικίας… Εκεί υπάρχουν καλοί και κακοί ενοικιαστές. Κάποιοι που σέβονται την περιουσία του άλλου, το σπίτι στο οποίο μένουν και προσπαθούν να το φροντίζουν και να το διατηρούν σε μια καλή κατάσταση, ενώ καταβάλλουν το ενοίκιο πάντα στην ώρα του. Αλλά υπάρχουν και κάποιοι ενοικιαστές που δεν σέβονται τίποτα, δεν καταβάλλουν το ενοίκιο και αρνούνται να συνεργαστούν με τους συγκατοίκους τους. Και τι κάνουμε με αυτούς τους δεύτερους, κακούς ένοικους; Τους προειδοποιούμε να αλλάξουν στάση και συμπεριφορά, να συμμορφωθούν στους κανόνες και να ανταποκρίνονται στις αυτονόητες υποχρεώσεις τους.
Το ίδιο ακριβώς κάνει και ο Θεός… Προειδοποιεί. Αλλά αυτό το χρονικό διάστημα, το σύστημα πραγμάτων που γνωρίζουμε φτάνει στο τέλος του. Ο Θεός θα φέρει ένα νέο σύστημα με δικαιοσύνη και ειρήνη όπου η βία δεν έχει χώρο. Και ποιο είναι το μέσο που θα το κάνει αυτό ο Ιεχωβά;
Στο εδάφιο Ψαλμός 72:13,14 (13Θα λυπηθεί τον ασήμαντο και τον φτωχό,+Και τις ψυχές των φτωχών θα τις σώσει.+14Από την καταδυνάστευση και τη βία θα απολυτρώσει τις ψυχές τους, Και το αίμα τους θα είναι πολύτιμο στα μάτια του.+) βλέπουμε καθαρά ότι αυτό το μέσον είναι ο γιος του, ο Ιησούς Χριστός. Και ο Βασιλιάς αυτός, θα δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στους ασήμαντους, στους φτωχούς, στους καταναδυστευμένους. Στο εδάφιο Σοφονίας 2: 2,3 (2. Προτού το νομοθέτημα γεννήσει οτιδήποτε,+ προτού περάσει σαν άχυρο η ημέρα, προτού έρθει πάνω σας ο φλογερός θυμός του Ιεχωβά,+προτού έρθει πάνω σας η ημέρα του θυμού του Ιεχωβά,+ 3εκζητείτε τον Ιεχωβά,+ όλοι εσείς οι πράοι της γης,+ που έχετε εφαρμόσει τη δικαστική Του απόφαση. Εκζητείτε δικαιοσύνη,+ εκζητείτε πραότητα.+ Πιθανόν+ να καλυφτείτε την ημέρα του θυμού του Ιεχωβά.+) μπορούμε να δούμε πότε θα έρθει αυτός ο καιρός…
Και τι ξέρουμε για τον θυμό; Η εκδήλωση θυμού από μέρους του ανθρώπου μπορεί να είναι κατάλληλη αν βασίζεται σε αρχές. Κάποιος μπορεί δικαιολογημένα να εκφράσει δίκαιη αγανάκτηση. Μας δίνεται η εντολή “να αποστρεφόμαστε ό,τι είναι πονηρό”. (Ρω 12:9) Η Αγία Γραφή παρέχει άφθονα παραδείγματα δίκαιης αγανάκτησης.—Εξ 11:8· 32:19· Αρ 16:12-15· 1Σα 20:34· Νε 5:6· Εσθ 7:7· βλέπε επίσης 2Σα 12:1-6.
Ωστόσο, ο θυμός του ανθρώπου είναι τις περισσότερες φορές αδικαιολόγητος και συχνά ανεξέλεγκτος. Πολλές φορές δεν έχει επαρκή αιτία και εκδηλώνεται χωρίς να λαβαίνονται υπόψη οι συνέπειες. Όταν ο Ιεχωβά έδειξε έλεος στη Νινευή, ο Ιωνάς δυσαρεστήθηκε «και άναψε από θυμό». Ο Ιωνάς υστερούσε σε έλεος και έπρεπε να διορθωθεί από τον Ιεχωβά. (Ιων 4:1-11) Ο Βασιλιάς Οζίας του Ιούδα εξοργίστηκε όταν τον διόρθωσαν οι ιερείς του Ιεχωβά και συνέχισε την αυθάδη πορεία του, για την οποία και τιμωρήθηκε. (2Χρ 26:16-21) Εξαιτίας του ασύνετου εγωισμού του ο Νεεμάν αγανάκτησε και εξοργίστηκε, κάτι που λίγο έλειψε να του κοστίσει την ευλογία του Θεού.—2 Βα 5:10-14.
Αλλά ο Ιεχωβά είναι Θεός Ειρήνης, Αγάπης, Σοφίας και Δικαιοσύνης. Επομένως πώς θα ωφεληθούμε εμείς; Με το να εκζητούμε τον Ιεχωβά, μαθαίνοντας γι’ αυτόν, τις κύριες ιδιότητες του και να προσπαθούμε να τον μιμηθούμε. Ναι, αλλά ίσως πει κάποιος: Είναι εύκολο να είμαστε πράοι; Όχι, δεν είναι εύκολο σ’ αυτόν τον κόσμο που ζούμε.
Τι θα μας βοηθήσει; Στο Ρωμαίους 12 υπάρχουν μια σειρά από εδάφια που πραγματικά μπορούν να μας βοηθήσουν. (18Αν είναι δυνατόν, όσο εξαρτάται από εσάς, να είστε ειρηνικοί+με όλους τους ανθρώπους. 19Να μην παίρνετε εκδίκηση+ για τον εαυτό σας, αγαπητοί, αλλά να αφήνετε τόπο για την οργή του Θεού·+ διότι είναι γραμμένο: «Η εκδίκηση είναι δική μου· εγώ θα ανταποδώσω, λέει ο Ιεχωβά».+ 20Αλλά, «αν πεινάει ο εχθρός σου, τρέφε τον· αν διψάει, δίνε του να πιει·+ διότι κάνοντάς το αυτό θα συσσωρεύσεις πυρωμένα κάρβουνα στο κεφάλι του».+ 21Να μην αφήνεις τον εαυτό σου να νικιέται από το κακό αλλά να νικάς το κακό με το καλό.+)
Στο 18 θα μπορούσαμε να αναρωτηθούμε τι ταινίες βλέπουμε; Μήπως αυτές που επιλέγουμε έχουν βία; Χρειάζεται να είμαστε επιλεκτικοί ως προς αυτό, όπως και ως το τι είδους άτομα κάνουμε παρέα, τις συναναστροφές μας.
Στο 19 μαθαίνουμε ότι το να μην επιδιώκουμε εκδίκηση είναι εκδήλωση μετριοφροσύνης. Ο Ιεχωβά έχει αυτόν το ρόλο. Αν το κάνουμε εμείς αυτό, δείχνει αυθάδεια και δημιουργεί έναν νέο κύκλο, στον κύκλο της βίας. Ο Ιησούς Χριστός δεν ανταπέδιδε, όταν τον εξύβριζαν… Ότι κι αν συνέβαινε.
Στο 20 μπορούμε να αντιληφθούμε ότι δεν μιλάει για εκδίκηση. Όχι. Ο απόστολος Παύλος αναφερόταν μ’ αυτήν την έκφραση στο πώς καθαριζόταν τότε, στην εποχή του, τα πολύτιμα μέταλλα. Ίσως με την καλοσύνη μας καταφέρουμε να βγάλουμε από τον άνθρωπο που μας προξένησε βλάβη, καλές ιδιότητες. Και μπορούμε να αναζητούμε τρόπους για να κάνουμε το καλό στους εχθρούς μας.
Στο 21 βλέπουμε ότι το να ελέγχουμε τα αισθήματα μας, αποτελεί κλειδί. Στο εδάφιο Φιλιππισίους 4:8 (8Τελικά, αδελφοί, όσα είναι αληθινά, όσα είναι σοβαρού ενδιαφέροντος, όσα είναι δίκαια, όσα είναι αγνά,+ όσα είναι αξιαγάπητα, όσα έχουν καλή φήμη, όποια αρετή υπάρχει και ό,τι αξιέπαινο υπάρχει, αυτά να συλλογίζεστε)διακρίνουμε τη βασική αρχή που θέλει να δίδουμε χώρο στις θετικές σκέψεις. Τέτοιες δύσκολες ώρες αξίζει να σκεφτόμαστε τα δυνατά μας σημεία και να ζητάμε από τον Ιεχωβά βοήθεια για τις αδυναμίες μας, μέσω προσευχής. Να προσπαθούμε να αλλάζουμε τις σκέψεις θυμού με καλές σκέψεις.
Όχι επιφανειακά και επειδή «πρέπει» και να κρατάμε όλο αυτό που μας παιδεύει μέσα μας. Διότι κάποια στιγμή είναι βέβαιο ότι θα εκραγεί. Αντί λοιπόν να προσπαθούμε μόνοι μας, ας επικαλούμαστε το πνεύμα του Θεού, το ποίο μπορεί να μας βοηθήσει να έχουμε ειρηνική διάθεση.
Και υπάρχουν και μερικά πρακτικά βήματα που θα μας βοηθήσουν ουσιαστικά: Αποχωρούμε αν η κατάσταση είναι δύσκολη και υπερβαίνει τις δυνάμεις μας, ενώ προσπαθούμε να μιλάμε με χάρη ακόμα και όταν προκαλούμαστε. Ναι, υπάρχουν πολλά παραδείγματα γύρω μας, ίσως και σε μας τους ίδιους βρούμε, αν ψάξουμε, που επιβεβαιώνουν όλα τα παραπάνω.
Στο εδάφιο Ψαλμός 38: 8,9 (8.Παρέλυσα και συντρίφτηκα τρομερά·Βόγκησα δυνατά από το στεναγμό της καρδιάς μου.+9Ιεχωβά, μπροστά σου βρίσκεται όλη η επιθυμία μου Και από εσένα δεν κρύφτηκε ο αναστεναγμός μου.+)διαπιστώνουμε με σιγουριά ότι ένα βέβαιο και θα πρέπει να το έχουμε πάντα στο νου μας: Δεν μπορούμε να αλλάξουμε το παρελθόν μας, αλλά είναι βέβαιο ότι μπορούμε να διαμορφώσουμε το μέλλον μας.
Σχόλια (0)