"Δουλεύεται" στο τυπογραφείο η η ύλη για το τ. 178, της εφημερίδας ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ!

ilektrikos177

Αυτό είναι το τελευταίο φύλλο του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ τ. 177, που ολοκληρώσαμε την Παρασκευή 7/3/2025. Μπορείτε να το δείτε όπως είναι τυπωμένο ΕΔΩ. Σταθερός, όπως πάντα στην παρουσία του! Σταθεροί και οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη έκδοσης του, από το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, τη Διοίκηση του. Από την περασμένη Παρασκευή βάλαμε μπροστά για το επόμενο... Στείλαμε στο τυπογραφείο ύλη για να "στήνεται". Και η Μάχη, ανασκουμπώθηκε...

anagrafi.040324

Εδώ, σ' αυτό το τυπογραφείο, την ΑΝΑΓΡΑΦΗ, στο Περιστέρι, γίνεται η τεχνική επεξεργασία του "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Σιδηρόδρομου". Η Ανδρομάχη ή Μάχη είναι η κοπέλα που συνεργαζόμαστε στο στήσιμο της. Την ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία, όπως και τους ανθρώπους του τυπογραφείου, Σάκη και Δημήτρη. Εξαιρετικοί και απόλυτα συνενοήσιμοι.

ilektrikos.171Η έκδοση μιας εφημερίδας είναι ένας κύκλος. Μόλις ολοκληρωθεί ένα τεύχος και αφού περάσει λίγος καιρός και το χαρούν οι ανθρωποι του, αρχίζουμε να ετοιμάζουμε το επόμενο. Έτσι λοιπόν  τηνπροηγούμενη εβδομάδα, την Τετάρτη 30/4, κατέβηκα στον Πειραιά και παρέλαβα το υλικό για το νέο τεύχος 177. Και σήμερα Παρασκευή. μια μέρα μετά την ΠΟρωτομαγιά έφυγε το πρώτο μεγάλο μέρος της για το τυπογραφείο. Ξεκινάμε ένα νέο ταξίδι!

Χαίρομαι κάθε φορά που συμβαίνει να  ολοκληρώνουμε αυτή τη διαδικασία, επειδή είναι απόλυτα σταθεροί και κάνουμε πραγματική δουλειά, όταν βρισκόμαστε από κοντά... Όλα τριγύρω αλλάζουμε κι όλα τα ίδια μένουν, λέει ένας ποιητής. Ο χρόνος φεύγει σαν αέρας. Είναι μια όμορφη διαδικασία που γίνεται, κάθε δίμηνο. Διότι κάθε πράγμα που αξίζει, έχει τη δουλειά του. Τίποτα και πουθενά, κάτι, δε γίνεται "μαγικά" κι από μόνο του.

Το συναίσθημα; Χαρά για κάτι όμορφο που δημιουργούμε τακτικά με συνέπεια και συνέχεια. Μια όμορφη διαδικασία που επαναλαμβάνεται σταθερά, χρόνια τώρα. Και δεν ξέρω το γιατί (ή μάλλον ξέρω...) αλλά μ' αρέσει πολύ όλη αυτή η διαδικασία. Κι αυτό, το κάνουν οι άνθρωποι του να φαίνεται έτσι. Ιδιαίτερα ο πρόεδρος Θύμιος Ρουσιάς! Νιώθω την αγάπη τους, τη ζεστασιά, την καλή συνεργασία τους που αποτυπώνεται και στην ποιότητα της δουλειάς μας.

Και κάπως έτσι η ιστορία μας με το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, σύνεχίζεται. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που θεωρώ μεγάλο προνόμιο μου να συνεχίζω μαζί τους αυτό που ξεκίνησε εδώ και 30 χρόνια, από τη γέννηση της εφημερίδας με τους συνταξιούχους του ΗΣΑΠ. Ανθρώπους ξεχωριστούς, με ήθος και συνείδηση που σπάνια βρίσκεις στον κόσμο, στο συνάφι εκείνων που ασχολούνται με τα κοινά. 

Αν και έχω αλλάξει δύο ανθρώπους, στις θέσεις ευθύνης του προέδρου στο Σωματείο, τον Μανώλη Φωτόπουλο στο ξεκίνημα και για 15 χρόνια και τον Θύμιο Ρουσιά τα τελευταία 12 χρόνια, ποτέ δεν είχα πρόβλημα από κανέναν τους. Τον Θύμιο τον ήξερα και συνεργάστηκα μαζί του, άλλα δέκα χρόνια πριν, καθώς ήταν ο Γραμματέας του Σωματείου, επί εποχής Φωτόπουλου.

Εξαιρετικοί άνθρωποι! Είναι από αυτούς που λύνουν, αντί να δημιουργούν προβλήματα, που χαίρονται μ' αυτό που κάνουν και δεν μιζεριάζουν από λάθη που μπορεί να συμβούν. Και επιπλέον, εκτιμούν πολύ τη δουλειά που τους προσφέρω, όλα αυτά τα χρόνια.

Κι όταν λέω «φτιάχνω» την εφημερίδα που βλέπετε, εννοώ ότι τη σχεδιάζω και την υλοποιώ ως έκδοση. Δίνω δηλαδή μορφή στα άψυχα κείμενα. Στην έκδοση που μπορείτε να δείτε πατώντας ΕΔΩ, και που είναι η τελευταία, όπως θα διαπιστώσετε.

Είναι ένα έντυπο «συνδικαλιστικό», με την έννοια ότι προβάλλει τη δράση του Σωματείου, αλλά και δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για να διατηρείται (το Σωματείο και οι άνθρωποι του) ενωμένο και αγαπημένο στα μάτια των 2.000- 2.500 περίπου μελών του, συνταξιούχων του ΗΣΑΠ σε όλη την Ελλάδα, όπου κι αν μένουν.

Βέβαια, όπως σε όλους, η πανδημία του Covid-19, δημιούργησε κι εδώ τα προβλήματα της. Εκείνον τον καιρό, θυμάμαι, οι άνθρωποι του Σωματείου, παίρνοντας όλα τα μέτρα ασφαλείας, πήγαιναν τρεις φορές την εβδομάδα στον Πειραιά, στα γραφεία τους και σαν τα μυρμήγκια, ιδιαίτερα ο Θύμιος, ακόμα και από το σπίτι του, μάζευε την ύλη του 16σέλιδου ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ σε σχήμα ταμπλόιντ.

Μ’ αυτόν τον τρόπο και με καλό προγραμματισμό, κατάφεραν να μην χάσουν εκδόσεις, παρά μόνο μία! Άθλος, αν σκεφτεί κανείς, από τι περάσαμε… Και τι περνάμε! Αφού ο φόβος για τον Covid-19 δεν έχει φύγει, εντελώς.

Διατηρούν επίσης ένα εξαιρετικό διαδικτυακό τόπο για την άμεση ενημέρωση των μελών τους. Τις άμεσες ανακοινώσεις τις «ανεβάζει» η Ελευθερία, που έχει και τη γραμματειακή υποστήριξη του Σωματείου. Και τη γενική επιμέλεια έχω εγώ. Δείτε το ΕΔΩ, παρακαλώ.

Γενικά, είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι μαζί τους. Ακούν τις παρατηρήσεις μου, προσεκτικά και τις περισσότερες φορές τις εφαρμόζουν. Κάνουν τη δουλειά μου δημιουργική και ευχάριστη και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Και καθώς κι εγώ είμαι πια ο ίδιος συνταξιούχος, τους καταλαβαίνω όλο και περισσότερο. Το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, αποτελεί ένα πρότυπο δημιουργικότητας.

Κάποιοι λένε ότι τα Σωματεία Συνταξιούχων, είναι για απομάχους της δουλειάς. Που ζουν στο περιθώριο και ζουν με τις μνήμες τους από τα παλιά. Μπορεί να είναι και αυτό, αλλά πιστέψτε με, πολλοί νέοι θα ήθελαν να τους μιμηθούν στη δουλειά που προσφέρουν, εθελοντικά, για το κοινό καλό!

Αποχαιρετούμε τον Φλεβάρη που φεύγει

Posted in Επικαιρότητα

Το θέμα της ημέρας από τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ που βλέπει έναν πολιτικό φίλο της να οδηγείται στις φυλακές. Με κοστούμι και γραβάτα, ο κ. Παπαγεωργόπουλος, πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, οδηγείται στις φυλακές, για κατάχρηση, μόλις 18 εκατ. ευρώ. Βρε, αυτοί θα μας τρελάνουν...

Δείτε τον στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας “6 Μέρες”. Με την καπαρντίνα του να κρύβει τις χειροπέδες, οδηγείται στη φυλακή. Ούτε ένας μώλωπας... Άψογη η αστυνομία... Αν ξανακούσω κάποιον να ξαναπεί κακά λόγια γι' αυτήν, δεν ξέρω κι εγώ τι θα γίνει...

Και στην ομογενειακή εφημερίδα ΚΗΡΥΚΑΣ πρώτο θέμα ομ κ. Παπαγεωργόπουλος. Για άλλη μια φορά η Ελλάδα γίνεται ρεντίκολο στον κόσμο. Η διαφθορά σε όλο της το μεγαλείο... Ο ίδιος μιλάει για πολιτική δίκη... Για φαντάσου! Ο καταχραστής, σηκώνει κεφάλι...

Καταπληκτική η σύλληψη του θέματος από την ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ; Τι περιέχει η ελληνική τριλογία; Μα, τι άλλο, από διαφθορά, αντίσταση, αυτοοργάνωση. Τρία διαφορετικά πράγματα που συνυπάρχουν γύρω μας. Το ζήτημα είναι προσωπικό. Με ποιον θα επιλέξεις να πας και ποιον θα αφήσεις;

Απόψε ο δεύτερο μήνας του 2013, ο Φλεβάρης, θα αποτελεί παρελθόν... Ήρθε στη ζωή μας κι έφυγε σαν αέρας, κουτσός όπως ήταν.... Το έχετε παρατηρήσει; Όλοι οι μήνες έρχονται και παρέρχονται σαν αέρας... Φταίει ίσως το γεγονός ότι μας “κυνηγάνε” οι υποχρεώσεις μας, κυρίως οι οικονομικές, που δείχνουν να έχουν ένα δυσθεώρητο βάρος στις συγκεκριμένες συγκυρίες...

Ζω μέσα σ' αυτή την κοινωνία. Παρακολουθώ από κοντά όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, όχι ως παρατηρητές, αλλά ως δρώντες και καταγράφουμε τις εμπειρίες μας εδώ, σ' αυτό το Site.

Χθες, ας πούμε, ήταν μια ξεχωριστή μέρα... Η Δημοσιογραφική Ομάδα μου, ύστερα από πρόταση μου, δέχτηκε να αφήσουμε τη ζεστή ατμόσφαιρα της τάξης μας στην ΠΟΛΙΤΕΙΑ και να πάμε έξω από την 4η Κοινότητα Δήμου Αθηναίων, όπου θα συζητιόνταν στο τοπική συμβούλιο η αδειοδότηση στο ξένο επενδυτικό Fund να δημιουργήσει στο χώρο του πρώην εργοστασίου του Μουζάκη, ένα υπερμεγέθες Mall. Είμασταν 6.30 μ.μ. εκεί. Μαζί με άλλους 100 “ευαίσθητους – τρελούς” που θέλουν να δουν να αναπτύσσεται η γειτονιά τους, με έναν υγιή τρόπο και όχι έτσι άναρχα...

Έκανε κρύο και παγωνιά, αλλά εμείς καθίσαμε υπομονετικά εκεί, στην είσοδο της 4ης Κοινότητας Δήμου Αθηναίων, από τη μεριά της Αλεξανδρείας, στην πλατεία Σωτήρη Πέτρουλα... Το καλύτερο μάθημα δρόμου που κάναμε ποτέ.

Παρακολουθήσαμε τους διαξιφισμούς με τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας κ. Βαρελά κι αργότερα ανεβήκαμε πάνω στην αίθουσα που συνεδρίαζε το τοπικό συμβούλιο. Κάποιοι από την Επιτροπή Κατοίκων Ακαδημίας Πλάτωνος (ΕΚΑΠ) πήραν το λόγο και ανέπτυξαν τις απόψεις και τις θέσεις που είχαμε διαμορφώσει στις συζητήσεις μας.

Οι περισσότεροι σύμβουλοι δεν γνώριζαν τίποτα. Το C.D. που τους είχαν δώσει για να προετοιμαστούν ήταν... κενό. Φοβερό αυτό με τα C.D. Πόσο άσχετος, τεχνολογικά, πρέπει να είσαι για να κάνεις ένα τέτοιο τεχνικό λάθος;

Όπως ήταν φυσικό, απόφαση δεν πάρθηκε... Είχαν όμως την ευκαιρία να μάθουν από το... σεμινάριο της Κικής, τι ακριβώς ετοιμάζουν πίσω από την πλάτη μας...

Θα περιμένουμε την επόμενη μέρα... Ο Μάρτης που ξημερώνει από αύριο έχει να μας δώσει πολλά. Αρκεί να είναι ανοιχτή η καρδιά μας για να τα δεχτεί...

Εμείς θα είμαστε εδώ, να τα καταγράψουμε και να τα μοιραστούμε μαζί σας, όπως άλλωστε κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια...

 

  • Δείτε ΕΔΩ περισσότερα για την καταδίκη Παπαγεωργόπουλου, για να ξέρετε τι συνέβη...

Να μη γίνει Mall το πρώην εργοστάσιο Μουζάκη

Posted in Επικαιρότητα

Σήμερα Τετάρτη 27/2 ώρα 18.00 μαζευόμαστε όλοι έξω από την 4η Δημοτική Κοινότητα Δήμου Αθηναίων (πρώην Διαμέρισμα) Λένορμαν & Αλεξανδρείας. Θέλουν να κάνουν εμπορικό κέντρο την Ακαδημία Πλάτωνα. Δεν θα τους αφήσουμε. Η φωτογραφία, τραβηγμένη την εποχή που γρέμιζαν του Μουζάκη...


Το απόγευμα στις 6.00 μ.μ. επιχειρείται να περάσει από την 4η Δημοτική Κοινότητα το σχέδιο της ιδιωτικής εταιρείας Artun για την κατασκευή εμπορικού κέντρου τύπου Mall στο πρώην οικόπεδο Μουζάκη. Ο Δήμαρχος Γ. Καμίνης υπέγραψε το προσύμφωνο αποδοχής προθέσεων χωρίς καμία πρότερη ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η Εφημερίδα της ΕΚΑΠ έχει έγκαιρα προβάλει το θέμα... Δείτε ΕΔΩ τι έγραψε το ΠΟΝΤΙΚΙ για το θέμα αυτό.


Το ζήτημα είναι αρκετά σοβαρό γι' αυτό καλούμε σε κινητοποίηση έξω από την 4η Κοινότητα. Μέσα στην αίθουσα συνεδριάσεων θα λάβουν το λόγο μέλη της Επιτροπής Κατοίκων Ακαδημίας Πλάτωνα που θα θέσουν τα σοβαρά ερωτηματικά. Χρειάζεται, ωστόσο και αρκετός κόσμος από έξω...

Εμείς θέλουμε κάπως έτσι το πάρκο της Ακαδημία Πλάτωνα. Ανοιχτό, επισκέψιμο στον κόσμο της Αθήνας...

Γιατί το πάρκο μας είναι ένας φυσικός παράδεισος που αξίζει να τον απολαμβάνουμε...

Έτσι θέλουμε το Πάρκο μας...

Posted in Επικαιρότητα

Οι δημόσιοι χώροι στην Ελλάδα είναι κοινωνικό αγαθό που βρίσκεται διαχρονικά σε καθεστώς κρίσης. Στη σημερινή υπερχρεωμένη και υπό την εποπτεία των δανειστών χώρα, αυτή η κρίση βαθαίνει και αποκτά νέα χαρακτηριστικά, τα οποία την καθιστούν επικίνδυνη για το μέγεθος, την ποιότητα και, εν τέλει, την ίδια της την ύπαρξη. Βασική νέα παράμετρος αυτού του κινδύνου είναι η απορρύθμιση του νομοθετικού πλαισίου για την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου της χώρας, με κύριο επιχείρημα τη διευκόλυνση των επενδύσεων.

Ο χώρος της Ακαδημίας, στην οποία δίδαξε ο Πλάτων, είναι Μνημείο Παγκόσμιου Πολιτισμού, καθώς το αρχαιότερο πανεπιστήμιο του κόσμου, που λειτούργησε αδιάλειπτα από τον 6ο π.Χ. μέχρι τον 6ο μ.Χ. αιώνα, αποτέλεσε την κοιτίδα των επιστημών και της φιλοσοφίας για τον δυτικό και ανατολικό κόσμο. Χωρίς αυτό, ενδεχομένως, η ιστορία της ανθρωπότητας θα είχε λάβει διαφορετική τροπή.

Τη στιγμή που το κράτος, η πολιτική εξουσία, η δημοτική αρχή και πίσω τους κάθε λογιών τοπικά μικρά ή μεγάλα συμφέροντα συνασπίζονται στο όνομα των «επενδύσεων» και της «ανάπτυξης» βάζοντας οριστικά ταφόπλακα στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνα, τέσσερις (προς το παρόν) φορείς, Η Επιτροπή κατοίκων Ακαδημίας Πλάτωνα, το Καφενείο της, το European Village, το Δίκτυο μαθημάτων και γνώσης στην Πολιτεία και οι ΑΝΙΜΑ, συζήτησαν καταρχήν για την υλοποίηση μιας μαχητικής δράσης με στόχο την υπεράσπιση του αρχαιολογικού Πάρκου.

Υπό το σύνθημα και ταυτόχρονα στόχο ότι διεκδικούμε το Αρχαιολογικό Πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνα ως χώρο Ανοιχτό, Ελεύθερο, Δημόσιο Αρχαιολογικό Πάρκο πολιτισμού, η πρόταση αφορά στην από κοινού διοργάνωση ενός μαχητικού διήμερου με κεντρικό άξονα «πώς εμείς θέλουμε να είναι και να λειτουργεί το Πάρκο της Ακαδημίας».

Η ξεπερασμένη λογική ότι θα υπάρχει ανάπτυξη με την κατασκευή εμπορικού κέντρου τύπου MALL, θυσιάζοντας ένα μεγάλο βιομηχανικό συγκρότημα που προοριζόταν για μνημείο-μουσείο και καταστρέφοντας 22 στρέμματα γης, μας βρίσκει αντίθετους.

Υπό το πρίσμα των νέων εξελίξεων, ότι δηλαδή ο ΟΡΣΑ (Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών) ενέκρινε την τοπική τροποποίηση του Σχεδίου Πόλης για το οικόπεδο πρώην Μουζάκη (το μεγάλο εργοστάσιο βόρεια του Αρχαιολογικού πάρκου στον Κηφισό, βιομηχανικό κλωστοϋφαντουργείο, Κλωστές πεταλούδα, κτήριο του 1920 περίπου) και ο Δήμος Αθηναίων έδωσε πολιτικά και ουσιαστικά το πράσινο φως να παραδοθεί ο ελεύθερος χώρος του Μουζάκη στο πολυεθνικό fund MGA για την κατασκευή ενός τεράστιου ΕΜΠΟΡΙΚΟΎ ΚΕΝΤΡΟΥ υπό την επωνυμία Gardens Akademy, έκτασης 45.000 τετραγωνικών μέτρων, με την δικαιολογία ότι θα δημιουργηθούν 600 θέσεις εργασίας χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους ότι θα χαθούν 7.000 θέσεις εργασίας από το περιστέρι, το Ίλιον και την ευρύτερη περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνα.

Η δημιουργία Εμπορικού κέντρου καταδικάζει την περιοχή μας με αποκλεισμό γι’ αυτό η πρόταση δράσης για 30 & 31 Μαρτίου αποκτά ξεχωριστή σημασία.

Σε δεύτερη φάση, εκκρεμεί η προώθηση του κεντρικού στόχου για ιδιωτικοποίηση του Αρχαιολογικού χώρου της Ακαδημίας Πλάτωνα.

Στον αντίποδα των κεντρικών αυτών μνημονιακών πολιτικών, οι κάτοικοι τη Ακαδημίας επιμένουμε σε μια άλλη πολιτική, σε μια άλλη αναβάθμιση της Ακαδημίας Πλάτωνα.

Το περιβάλλον είναι σαφώς πιο δύσκολο για τις διεκδικήσεις μας. Αρκεί να δούμε τι συμβαίνει στη Χαλκιδική, τη Θράκη ή το Ελληνικό. Ένα επιπλέον «όπλο» μας είναι η διεθνής ενημέρωση για τον Αρχαιολογικό χώρο. Γι’ αυτό και θα πρέπει να το ανοίξουμε σε πιθανούς «συμμάχους» εκτός Ελλάδας.

Στόχος μας είναι να παραμείνει το Πάρκο δημόσιο, με αναβάθμιση του αρχαιολογικού του χαρακτήρα, με την κατασκευή του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών, μακροπρόθεσμα, με το άνοιγμα των αποθηκών με τις αρχαιότητες που παραμένουν ερμητικά κλειστές ακόμη και στους επιστήμονες αρχαιολόγους και την αναβάθμιση του αρχαιολογικού Πάρκου ως χώρου γνώσης και πολιτισμού.

Στόχος μας είναι να παραμείνει το Πάρκο ανοιχτό και ελεύθερο για τους πολίτες της περιοχής και ολόκληρης της Αθήνας. Χωρίς κάγκελα και φράκτες. Με χώρους γνώσης και άθλησης.

Η πρόταση που αρχικά συζητήθηκε και τίθεται εκ νέου σε επαναδιαμόρφωση στις επιμέρους συλλογικότητες που μετέχουν σε αυτή, αφορά:

Σε ένα διήμερο (30-31 Μαρτίου) στον αρχαιολογικό χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνα.

Σε αυτό το διήμερο θα διαμορφώσουμε το Πάρκο όπως εμείς οι κάτοικοι το θέλουμε, με δράσεις όπως:

  • Διοργάνωση συζήτησης στο Γυμνάσιο με φιλοσόφους-καθηγητές για το ρόλο και την παρέμβαση της διανόησης στη σημερινή χειραγώγηση και κατασκευή πραγματικότητας.

  • Ξενάγηση στο χώρο των αποθηκών και συζήτηση με το Σύλλογο αρχαιολόγων για τα δικά τους αιτήματα.

  • Με πρωτοβουλία των διοργανωτών, στο χώρο προς την Φάωνος ομάδα εθελοντών καθαρίζει το Πάρκο, σκάβει και φυτεύει.

  • Με προβολές ταινιών και συζητήσεων στο χώρο της Μοναστηρίου.

  • Διαμορφώνουμε χώρο (με σχοινιά) για τα σκυλιά στο χώρο της Δράκοντος απέναντι από το γήπεδο ποδοσφαίρου. Στρώνουμε άμμο, περιφράζουμε το χώρο και φέρνουμε σκυλιά και φιλόζωους.

  • Οι ΑΝΙΜΑ μιλάνε στο χώρο της οικίας Ακάδημου για το ρόλο του Πάρκου ως χώρου σπάνιων πουλιών.

  • Με ποδηλατοδρομία στη διαδρομή που εμείς έχουμε ήδη απαιτήσει ως ποδηλατόδρομο, στην οδό Δράκοντος την οποία μπορούμε να κλείσουμε,.

  • Πιθανή έκθεση φωτογραφίας.

  • Αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια.

  • Θέατρο δρόμου, μουσική, θεατρικό παιχνίδι για παιδιά.

  • Συμβολική δεντροφύτευση αδόμητου χώρου προς τα ΚΤΕΛ, δίπλα στο Γυμνάσιο και το ΤΕΛ για να δείξουμε πως απαιτούμε την επέκταση του Πράσινου Πάρκου ως τα ΚΤΕΛ.

Για να γίνει ενημέρωση και να καλέσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο στις δράσεις 30 και 31 Μαρτίου θα γίνουν συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις στην γειτονιά.

Σάββατο 23 Μαρτίου και ώρα 18:00, στην Πολιτεία θα γίνει η παρουσίαση του Βιβλίου

«Η ΒΙΒΛΙΟΘΉΚΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ» του Κ. Στάικου. Θα μιλήσει η Αρχαιολόγος κυρία Λυγκούρη

Την Κυριακή 24 Μαρτίου, στις 12:30, θα υπάρχει ενημέρωση από το δίκτυο Αλληλεγγύης για όσους θέλουν περισσότερες πληροφορίες.

Κανείς μόνος του στην κρίση...

Posted in Επικαιρότητα

Αυτό το σποτάκι το φτιάξαμε οι παραγωγοί του Ιστοφώνου την Κυριακή το απόγευμα και ήδη παίζει καλώντας τον κόσμο να γιορτάσουμε όλοι μαζί στο πάρκο της Ακαδημίας του Πλάτωνα τη φετινή Τσικνοπέμπτη... Δείτε κι ΕΔΩ μια άλλη οπτικοποίηση από τον Κώστα στο ίδιο σποτάκι...

Παρ' ότι οι μέρες γίνονται, κάθε μέρα που περνάει, όλο και καλύτερες από πλευράς καιρικών συνθηκών, εμείς θα σας προτείνουμε να μην πάρετε τους δρόμους. Όλοι μαζί μπορούμε να αντιμετωπίσουμε καλύτερα την κατάσταση. Αυτό είναι περισσότερο από βέβαιο.

Έπαιξε σήμερα σε όλες τις εφημερίδες. Η απόπειρα απόδρασης του Βλαστού από τις φυλακές της Καρδίτσας μας έκανε να πούμε με σιγουριά πως αυτό το κράτος λειτουργεί από τύχη. Θυμάστε; Υπάρχει και προηγούμενη απόδραση με ελικόπτερο, το 2006 από τον Κορυδαλλό. Υποτίθεται ότι τότε πήραν μέτρα... Φοβερά μέτρα! Για γέλια είμαστε. Από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.

Άγριο θέμα που αφορά πολλούς συνανθρώπους μας οι οποίοι ελπίζουν ότι κάτι θα γίνει και θα αλλάξουν τα πράγματα προς όφελος τους. Μ' αυτό το πλευρό να κοιμούνται... Αμ δε... Μόνο τα χειρότερα να περιμένουν... Οι άνθρωποι εκεί, στην κυβέρνηση κάνουν νυχθημερόν προσπάθειες να μας θάψουν... ζωντανούς. Από την ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ.

Σαββατόβραδο στο θέατρο ΗΒΗ

Posted in Επικαιρότητα

Οι αυντελεστές της παράστασης, οι ηθοποιοί, έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους πάνω στη σκηνή χαρίζοντας μας δυο υπέροχες ώρες γέλιου... Κ. Βουτσάς, Ελ. Κωνσταντινίδου, Κ. Αποστολάκης, Θ. Ανδρούτσου, Π. Λαγούτης.

Ο παππούς έχει πίεση” στο θέατρο ΗΒΗ είχε το αδιαχώρητο στη χθεσινή βραδινή του παράσταση, ώρα 9.30. Παίζει για δεύτερη χρονιά και δεν έπεφτε καρφίτσα. Πραγματικά εντυπωσιακό...

Η αλήθεια είναι ότι τέτοια συμμετοχή θεατών σε μια θεατρική παράσταση σε περίοδο κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε, ειλικρινά δεν την περίμενα...

Είναι ενθαρρυντικό ότι σε καιρούς δύσκολους, όπου η οικονομική κρίση έχει “γονατίσει” τα νοικοκυριά κάποια θέατρα στην Αθήνα, δουλεύουν...

Δεν ξέρω αν είναι επειδή, Σαββατόβραδο, κάπου θέλει να πάει ο κόσμος και να περάσει καλά... Μετράει και η παράσταση. Σίγουρα. Δεν μπορεί όλος αυτός ο κόσμο να ήρθε τυχαία απόψε, εδώ...

Πραγματικά δεν έπεφτε καρφίτσα στην πλατεία. Όσοι δεν είχαν κάθισμα, όπως εμείς, βολεύτηκαν στις καρέκλες, στους διαδρόμους. Πόσα χρόνια είχα να δω τέτοια πληρότητα σε θέατρο... Και το γέλιο... Άσε πια αυτό το γέλιο. Μέχρι το διάλειμμα οι καταστάσεις μέσα στην παράσταση ξεσήκωναν τους θεατές. Το χειροκρότημα περίσσευε από τους θεατές στην πλατεία. Και ενθάρρυνε τους ηθοποιούς να αποδώσουν στο μάξιμουμ...

Μετά από 15 χρόνια, η γνωστή κωμωδία ανανεωμένη όσο δεν παίρνει, εξακολουθεί να μεταφέρει στην σκηνή την φρενίτιδα και την ξέφρενη ενέργεια των σύγχρονων Ελλήνων . Μια “εθιστική” θεατρική φάρσα, που μια φορά δεν είναι αρκετή για να την ζήσεις, γιατί η Δήμητρα, κάνει τους θεατές συνένοχους και συμπρωταγωνιστές. Ο θρυλικός “παππούς” έχει και πάλι πίεση! Εκτός όμως από πίεση, έχει και περισσότερη όρεξη για ζωή. Είναι δύσκολο να ζεις στην Ελλάδα του 2013, όμως αν μπεις στην “τρελή” παρέα του “παππού", σίγουρα θα αλλάξει ο κόσμος σου. Έστω και για δυο ώρες.

Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου:

O παππούς, οι τρεις εξωφρενικές εγγονές του, ένας αστυνομικός και ένας αναρχικός συναντιούνται και έρχονται αντιμέτωποι με απρόσμενες και ανεξέλεγκτες καταστάσεις αλλά και με τον ίδιο τους τον εαυτό στην Ελλάδα του 2012. Γρήγορο, ασυγκράτητο, ισοπεδωτικό το έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου, είναι σαν να ρίχνει βόμβα σε ένα φαινομενικά ήρεμο οικογενειακό τοπίο… Κανείς μετά δεν θα είναι ίδιος. Σίγουρα όμως θα είναι καλύτερος.

Η πρώτη εγγονή είναι μια συντηρητική, φοβισμένη γυναίκα που κάνει την επανάστασή της ανακαλύπτοντας ότι δεν υπάρχουν χυδαίες λέξεις, μόνο χυδαίες συμπεριφορές. Η δεύτερη είναι μια αναρχική φιγούρα, που βρίσκει την αγάπη στην αγκαλιά ενός αστυνομικού, ενώ η τρίτη είναι μια πειθαρχημένη καριερίστα, παντρεμένη με έναν αναρχικό και ζει με την εμμονή του να κάνει παιδί.

Μέντορας της οικογένειας είναι ο παππούς φυσικά! Κάτι τα 80 του χρόνια, κάτι το αριστερό του παρελθόν, κάτι η άνοια που τον έχει κυριεύσει, ο παππούς μεταλλάσσεται και γίνεται φαν των Pink Floyd έχοντας ως μότο του τη θρυλική φράση “Hey, teacher, leave the kids alone”. Πάνω στις πολιτικές και κοινωνικές απόψεις του παππού, επενδύει ιδεολογικά ο πιτσιρικάς Χάρης και ιδρύει ένα νέο πολιτικό κίνημα με το όνομα «Ψάξου». Στόχος του κινήματος; Να εκφραστεί επιτέλους πολιτικά η γενιά του Συντάγματος.

Το «Ψάξου» γίνεται η ελπίδα του μέλλοντος για την τρελή οικογένεια του παππού και ίσως και για την Ελλάδα. Μία ξεκαρδιστική ελληνική κωμωδία για μια οικογένεια... ακριβώς σαν τη δική μας! Η Δήμητρα ρίχνει αστραπές και βροντές αποδεικνύοντας ότι πολλές φορές τα προβλήματα και οι εμμονές που θα μας οδηγούσαν στο κρεβάτι του ψυχαναλυτή, μπορεί να γίνουν η αφορμή για ατελείωτο γέλιο, όπως και το να ανακαλύψουμε και να ξανά-εφεύρουμε τον εαυτό μας. Και το καταφέρνει απόλυτα. Άλλωστε μια θρυλική επιτυχία 15 χρόνων μόνο τυχαία δεν μπορεί να είναι.

Κρατάω αυτή τη ζεστασιά μιας ξεχωριστής βραδιάς που λειτουργεί σαν βάλσαμο σε πολλούς ανθρώπους, ιδιαίτερα σε εποχές δύσκολες σαν αυτές που διανύουμε.

Ο κόσμος έχει ανάγκη από λίγο καθαρό γέλιο. Και φαίνεται πως εδώ, στο θέατρο ΗΒΗ, το έχουν πιάσει το νόημα. Και οι ηθοποιοί δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους πάνω στη σκηνή. Εξαιρετικοί, όλοι τους...

Κωμωδία της Δήμητρας Παπαδοπούλου
Σκηνοθεσία: Δ. Παπαδοπούλου, Αγγ. Τσούγκου
Ερμηνεύουν: Κ. Βουτσάς, Ελ. Κωνσταντινίδου, Κ. Αποστολάκης, Θ. Ανδρούτσου, Π. Λαγούτης. Σκην.: Γ. Μουρίκης. Κοστ.: Μ. Κοντοδήμα. Φωτ.: Κ. Μαραγκουδάκη.

Θα κάνω μια ξεχωριστή αναφορά στον Κώστα Βουτσά, που αν και μύθος δίνει μια γήινη διάσταση στην ερμηνεία του ρόλου του. Πραγματικά αξίζει να τον δείτε και να τον χειροκροτήσετε. Ασε που, αγοράζοντας το πρόγραμμα της παράστασης μπορεί να σας το υπογράψει ο ίδιος...

Μπράβο σε όλους... Γέμισαν θετικά το Σαββατόβραδο μας...

Info

Πού: Θέατρο Ήβη (Σαρρή 27, Ψυρρή, 2103213112)

Παραστάσεις: Τετάρτη & Κυριακή: 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή: 21:00, Σάββατο 18:15 & 21:15

Εισιτήρια: Παρασκευή, Σάββατ βραδινή, Κυριακή 20€, λαϊκή απογευματινή Τετάρτη, Σάββατο 17€, Πέμπτη 15€

Κι αυτή την Κυριακή, πρόταση για σινεμά...

Posted in Επικαιρότητα

Αυτή είναι αφίσα της ταινίας. Παρά το γεγονός ότι το στέκι πλημμύρισε από τις βροχές της Παρασκευής όλες οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις του Σαββατοκύριακου, θα γίνουν κανονικά... Και η προβολή της ταινίας βέβαια...

Την Κυριακή 24/2 στις 7.30μ.μ. στο στέκι ΑΜΦΙΑΡΑΟΥ 153, θα προβληθεί η ταινία "Ψωμί και τριαντάφυλλα" του Κεν Λόουντς

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Μια νεαρή Μεξικανή περνά λαθραία τα σύνορα των ΗΠΑ και πιάνει δουλειά ως καθαρίστρια γραφείων. Καθώς η εταιρεία απασχολεί άτομα εκτός σωματείων και εκμεταλλεύεται τους εργαζόμενους, αποφασίζει να συνδικαλιστεί και να λάβει μέρος σε απεργία, έστω και εάν αυτό της κοστίσει την απέλαση.

Μία συνταρακτική κοινωνική περιπέτεια με θέμα τις συνέπειες μιας σφοδρής σχέσης, την αφοσίωση και την προδοσία στο Λος Aντζελες των περιθωριακών κοινοτήτων.

Η ταινία συμμετείχε στο διαγωνιστικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών 2000.

Στην ΠΟΛΙΤΕΙΑ "Funny Games (U.S.)"

"Funny Games (U.S.)", του 2007, σκηνοθεσία Michael Haneke με τους Naomi Watts, Tim Roth.

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά το ανατρεπτικό «Funny Games» (1997), o Αυστριακός σκηνοθέτης Michael Haneke τολμά και παρουσιάζει ένα αμερικανικό remake της ταινίας του, το οποίο διαφέρει κατ' ουσία μόνο ως προς τους ηθοποιούς και τη γλώσσα. Έτσι, η υπόθεση παραμένει η ίδια, κατά την οποία μία μεγαλοαστική τριμελής οικογένεια παγιδεύεται στο εξοχικό της από δύο ψυχοπαθείς νεαρούς. Τα κίνητρα των Paul (Michael Pitt) και Peter (Brady Corbet) παραμένουν άγνωστα και το μόνο που υπόσχεται απερίφραστα το 'παιχνίδι' τους είναι πως μέχρι το επόμενο πρωί ο George (Tim Roth), η σύζυγός του Ann (Naomi Watts) κι ο γιος τους Georgie (Devon Gearhart) θα είναι νεκροί.

Ίσως το πρώτο που έρχεται στο νου είναι να αναρωτηθούμε για τα κίνητρα πίσω από μία φαινομενικά τόσο παράξενη απόφαση από πλευράς Haneke. Το προφανές έχει να κάνει κυρίως με τη δημιουργία ενός remake στα μέτρα της ευρύτερης αγγλόφωνης αγοράς, δεδομένου πως το αρχικό φιλμ έχει πολλά να δείξει και να θίξει περί του σύγχρονου δυτικού κόσμου. Μία επιφανής οικογένεια βρίσκεται όμηρος και πλήττεται από τα ίδια της τα όπλα. Η τυπική ευγένεια κι ένα μπαστούνι του γκολφ αρκούν για να στήσουν ένα αρρωστημένο παιχνίδι τρόμου που δείχνει μαρτυρικά άνισο, πρωτίστως για τις αντοχές του ίδιου του θεατή. Η ελπίδα για ευτυχή κατάληξη της ιστορίας φαντάζει - χάρη στη μαεστρία του Αυστριακού - τόσο απίθανη όσο κι αν σε επισκεπτόταν αυτοπροσώπως ο ίδιος ο Χάρος κι εσύ ήλπιζες να του ξεφύγεις. Το παιχνίδι της γάτας και του ποντικιού δε σταματά λεπτό και η επίθεση στο συναίσθημα, τους φόβους και τη λογική του θεατή είναι οδυνηρή κι αναπόφευκτη. Ένα αψεγάδιαστο σενάριο σαν κι αυτό, σε συνάρτηση με το παγερό κι κοφτό μοντάζ γεμάτο ειρωνικές αντιθέσεις, είναι αδύνατο να μη σε βυθίσει στον κόσμο της τρομακτικότερης κι αληθοφανέστατης ιστορίας που είδες ποτέ και στις οποίες μας συνηθίζει ο Haneke, όπως το «Cache».

Η απαίτηση, πάντως, του σκηνοθέτη να κρατήσει τον γυναικείο πρωταγωνιστικό η Naomi Watts επιβραβεύεται, αν και την παράσταση κλέβει ένας εκπληκτικός Michael Pitt που τρομοκρατεί απλά και μόνο με την ομιλία, ενώ συνθέτει ένα παρανοϊκά όμοιο δίδυμο με τον Corbet. Οι ερμηνείες όμως είναι απλώς ένα ακόμα ενδεικτικό στοιχείο της αλλόκοτης αρμονίας που διέπει τις ταινίες του Haneke και την εμμονή στη λεπτομέρεια. Από τη συνολική σκηνοθετική οπτική ως την επιλογή του αιφνιδιαστικού μουσικού θέματος και των φωτισμών, τίποτα δε συμμετέχει χωρίς λόγο στο «Funny Games U.S.». Πέρα λοιπόν κι από την - λογική απορία - περί της χρησιμότητας να γυριστεί ξανά μία ταινία με διαλόγους αυτούσιους της αρχικής, η νέα δουλειά του Haneke αξίζει να περάσει μπροστά από τα μάτια υποψιασμένων κι ανυποψίαστων θεατών. Εν τέλει, μπορείτε να το προσεγγίσετε είτε ως μία δεύτερη ευκαιρία είτε ως την ειρωνική απάντηση απέναντι στον εμπορικό κινηματογράφο που συνεχώς παρουσιάζει 'νέες' ιδέες πάνω στις δάφνες προηγουμένων.
Ώρα έναρξης: 21.30, ακολουθεί συζήτηση.
Είσοδος ελεύθερη.

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας που θα προβληθεί στην ΠΟΛΙΤΕΙΑ την Κυριακή στις 9.30 μ.μ.

  • Ταξιδέψτε μαζί μας στο... βυθό. Δείτε ΕΔΩ μια εκπληκτική πρόταση της Μαριέττας Μουρούτη. Έτσι να νιώσετε λίγο πιο όμορφα σαν άνθρωποι...

Άλλη μια απεργία, φτάνει;

Posted in Δημοσιογραφικά

Σκεφθείτε, αν η οικονομική ανέχεια που βιώνουμε καθημερινά μας έκανε να... κόψουμε και το φτηνό σουβλάκι, τότε τα πράγματα είναι τραγικά... Μια ολόκληρη σελίδα δίδει σήμερα ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ καθώς, έρευνα δείχνει 30% κάτω τον τζίρο που αφορά τα καταστήματα γρήγορου φαγητού...

Στο Ηράκλειο της Κρήτης, όπως μας λέει η τοπική εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ, η κατάσταση είναι ακόμα πιο τραγική. “Ούτε σεφτέ δεν κάνουν στην αγορά”. Κι άντε τώρα να καλύψεις τις ανάγκες σου, τα ενοίκια, την Εφορία και να πας κι ένα κομμάτι ψωμί στην οικογένεια σου...

Και τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα... Στην εφημερίδα ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ βρήκαν ένα ζευγάρι νέων ανθρώπων που ζουν με τα τρία ανήλικα κορίτσια τους σε... κλούβα. Θεέ μου, πού έχουμε φτάσει; Μα, δεν υπάρχει ένα κράτος πρόνοιας να αναλάβει τις ευθύνες του; Είναι δυνατόν να συμβαίνουν αυτά στα 2013;

Σαν από άλλο πλανήτη η επίσκεψη του Γάλλου προέδρου κ. Ολάντ στη χώρα μας. Ιδιόμορφες επενδύσεις και όπλα έχει να προσφέρει. Δείτε πως την παρουσιάζει η χθεσινή ΝΙΚΗ.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 23/2/2013

Τη βδομάδα που μας πέρασε είχαμε δύο 24ωρες απεργιακές πανελλαδικές απεργίες. Η μία, την Τρίτη που μας πέρασε, εσωτερική, δική μας, των δημοσιογράφων και η άλλη την Τετάρτη, αφορούσε όλο τον υπόλοιπο κόσμο κάτω από την ομπρέλα της ΓΣΕΕ.

Και στις δύο περιπτώσεις το κυρίαρχο της διεκδίκησης ήταν η προάσπιση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που δέχονται τη μεγαλύτερη επίθεση αμφισβήτησης ποτέ στην ιστορία της ύπαρξης τους.

Δεν τις θέλουν για να είναι εκείνοι που θα ορίζουν τη φτώχεια μας. Θέλουν να καταργήσουν κι αυτόν ακόμα τον υποτυπώδη διάλογο ανάμεσα στους κοινωνικούς εταίρους που οι ίδιοι θεοποίησαν, αλλά τώρα τους δυσκολεύει... Αφού βρήκαν τη φόρμουλα με τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, τι ανάγκη έχουν;

Ας τους δείξουμε πως πρέπει να μας υπολογίζουν περισσότερο. Μη μένουμε απαθείς. Θα μας αποτελειώσουν. Δεν το βλέπετε;

Η αίσθηση μου (και δεν είναι μόνο δικιά μου, αλλά όλο και περισσότεροι γύρω μου δείχνουν να το αντιλαμβάνονται) είναι ότι ουδόλως ενδιαφέρονται να σώσουν από την πτώχευση την Ελλάδα.

Και τελικά, ας το δούμε λίγο το πράγμα. Αφού σέντς τσακιστό δεν υπάρχει στα νοικοκυριά να καλύψουν τις πραγματικές τους ανάγκες ποια στάση πληρωμών θα τους επηρέαζε περισσότερο; Ότι παίρνουμε (όσοι παίρνουμε ακόμα...) το δίνουμε στις υποχρεώσεις μας στις τράπεζες και το υπόλοιπο το χρησιμοποιούμε για την επιβίωση μας, πια.

Και δείτε το κι από μια άλλη σκοπιά: Στην εξαθλίωση που μας οδηγούν αυτοί πρέπει να φοβούνται. Από πού θα εισπράξουν τις υπερβολικές απαιτήσεις τους, Εφορία, τράπεζες, ΔΕΚΟ; Από τους μακροχρόνια άνεργους; Από τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους που τους πετσόκοψαν μισθούς και συντάξεις;

Το παρατηρήσατε; Μετά την κατακραυγή που ξεσηκώθηκε για τον τρόπο που λειτουργούν, πιεστικά, οι εισπρακτικές εταιρίες άλλαξαν τακτική. Προειδοποιούν ότι η συζήτηση καταγράφετε και ότι θα παραμένει στα αρχεία τους για ένα χρόνο και μετά ρωτούν πότε θα μπορέσει ο πελάτης να καταβάλει την οφειλή του. Ολίγον πιο ευγενικά, είναι αλήθεια. Έβαλαν νερό στο κρασί τους. Είδαν ότι “ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος” και άλλαξαν τακτική.

Εξάλλου όλο και γιγαντώνει ένα κίνημα που όλο αυτό το διάστημα πέρασε στα χαμηλά, αλλά αν το ξαναδούμε λίγο πιο προσεκτικά θα αντιληφθούμε το μέγεθος της αδικίας. Φόρο ακίνητης περιουσίας, το γνωστό χαράτσι στο λογαριασμό της ΔΕΗ, πληρώνουν και εκείνοι που το ακίνητο τους είναι υποθηκευμένο στην τράπεζα που τους έδωσε το δάνειο έως ότου το αποπλήρωσαν... Εάν οι τράπεζες λόγω της υποθήκης είναι πραγματικοί ιδιοκτήτες, δεν θα έπρεπε αυτές να πληρώσουν το χαράτσι; Προσέξτε αυτή την ενδιαφέρουσα “λεπτομέρεια”. Αφορά πολλούς γύρω μας που πήραν ένα σπίτι με σκοπό, αντί για το ενοίκιο να το δίνουν εκεί, με την προοπτική, κάποτε, να γίνει δικό τους.

Τέτοιες τραγικές ιστορίες ακούμε και βλέπουμε γύρω μας κι αυτοί το μόνο για το οποίο ενδιαφέρονταν ήταν να... σπάσουν την απεργία των δημοσιογράφων και να δείξουν στην τηλεόραση την επίσκεψη του Γάλλου προέδρου κ. Ολάντ που ήρθε στη χώρα μας ως ντίλερ όπλων... Η αγωνία τους ήταν να δείξουν πως έχουν την... αποδοχή των Ευρωπαίων ηγετών. Αυτό τους μάρανε... Δεν βλέπουν που δεν θέλει να τους δει άνθρωπος στη χώρα τους, πέρα από τους βολεμένους δικούς τους εγκάθετους, διορισμένους στο δημόσιο...Αυτό το δημόσιο που κατακρίνουν. Ο αγώνας για τις συλλογικές συμβάσεις δεν πρέπει με τίποτα να σταματήσει. Πιο οργανωμένα, πιο δυναμικά, πιο ενωτικά. Δεν περιμένουμε στωικά το θάνατο μας...

  • Το κομμάτι αυτό θα δημοσιευθεί αύριο στην εβδομαδιαία εφημερίδα ΡΕΘΕΜΝΟΣ στη στήλη μου “Επισημάνσεις”.

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

egkainia.domis.agioplastikis

Κάτι μεγάλο και όμορφο έγινε στο χωριό μας. Ένα κέντρο Μινωικής αγγειπλασττικής. Για να θυμόμαστε την ιστορία, το ξεκίνησε ο πρώην δήμαρχος Θραψανού, Μανόλης Λαδωμένος, αλλά διάφορες δυσκολίες που δεν γνωρίζομαι δεν το άφησδαν να ολοκληρωθεί. Το εεκαινία σε ο δήμρχος κ. Κεγκέρογλου! Χαιρόμαστε που ένα σημαντικό και εμβληματικό έργο πολιτιστικής υποδομής, είναι πραγματικότητα. Ως αποτέλεσμα συνένωσης δυνάμεων του Δήμου Μινώα, του Υπουργείου Πολιτισμού, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με την αρωγή της Περιφέρειας Κρήτης.

Ξεκίνησε να λειτουργεί στο χωριό μας, το Θραψανό, μια αξιόπιστη Δομή Αγγειοπλαστικής...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Κάποτε το θέλαμε να επιστρέψουμε, όσο τίποτα άλλο... Τώρα, δεν είμαι πια βέβαιος...

elies.a.nikola1.081220

Μια προσπάθεια πριν τρία χρόνια να ξαναφτιάξω τις ελιές μου σε συργασία με συγχωριανό μου φίλο και συμμαθητή από το σχολείο απέδωσε σε μια πρώτη φάση, τρία χρόνια τώρα. Πέσαμε σε κακές εποχές. Ξηρασία, κακοχρονιά, αλλά είχα μια ευχάριστη έκπληξη από τον Μιχάλη. Παρά τις δυσκολίες βγάλαμε το λάδι της χρονιάς μας. Ευγνώμονες!

livades.diakopes2013

Η Λιβάδα... Η τεχνιτή λίμνη στο χωριό μου που τα καλοκαίρια περνούσα πολλές ώρες εδώ... Πανέμορφη και πάντα έχει κάτι εξαιρετικό να σου δώσει... Δείτε ΕΔΩ ένα βίντεο που τραβηξα πριν μερικά χρόνια από τη λίμνη. Έτσι είναι και σήμερα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα... Η ίδια ομορφιά! Μόνο που εγώ δεν μπορώ να είμαι κοντά της, πια, με τη συχνότητα που ήμουν κάποτε...

panoramiki.livada.2014

Ιδού και μια πανοραμική φωτογραφία της λίμνης, που τράβηξα το χειμώνα του 2014 όταν κατέβηκα στο χωριό, για να μαζέψω τις ελιές μου...  Ελάτε, αν θέλετε, να σας πάω στις ελιές μου στου Μπουρμά. Δείτε ΕΔΩ. Τα τελευταία χρόνια δεν είχαν καρπό και από ότι δείχνουν τα πράγματα, ούτε και φέτος... Λογικό. Για να δώσουν καρπό, πρέπει να καλλιεργηθούν σωστά και φυσικά να βάλεις λιπάσματα. Κι αν το δεις από οικονομική άποψη, δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζει τον κόπο...

 

 

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA