Ολοκληρώνουμε σήμερα στο τυπογραφείο το τ. 179, της εφημερίδας ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ

ilektrikos.178

Αυτό είναι το τελευταίο φύλλο του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ που κυκλοφορεί το 178. Μπορείτε να το δείτε όπως είναι τυπωμένο ΕΔΩ. Σταθερός, όπως πάντα στην παρουσία του! Σταθεροί και οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη έκδοσης του, από το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, τη Διοίκηση του. Την Παρασκευή 27 Ιουνίου παρέλαβα ύλη για να "χτίσω" το νέο τεύχος 179...

anagrafi.040324

Εδώ, σ' αυτό το τυπογραφείο, την ΑΝΑΓΡΑΦΗ, στο Περιστέρι, γίνεται η τεχνική επεξεργασία του "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Σιδηρόδρομου". Η Ανδρομάχη ή Μάχη είναι η κοπέλα που συνεργαζόμαστε στο στήσιμο της. Την ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία, όπως και τους ανθρώπους του τυπογραφείου, Σάκη και Δημήτρη. Εξαιρετικοί και απόλυτα συνενοήσιμοι.

ilektrikos.171Η έκδοση μιας εφημερίδας είναι ένας κύκλος. Μόλις ολοκληρωθεί ένα τεύχος και αφού περάσει λίγος καιρός και το χαρούν οι ανθρωποι του, αρχίζουμε να ετοιμάζουμε το επόμενο. Έτσι λοιπόν την Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025 κατέβηκα Πειραία, στα γραφεία του Σωματείου και παρέλαβα το υλικό για το νέο τεύχος 179. Και σήμερα το μεσημέρι στις 12, κλείνουμε. Ολοκληρώνουμε, δηλαδή, κι αυτή την έκδοση!

Χαίρομαι κάθε φορά που συμβαίνει να  ολοκληρώνουμε αυτή τη διαδικασία, επειδή είναι απόλυτα σταθεροί και κάνουμε πραγματική δουλειά, όταν βρισκόμαστε από κοντά... Όλα τριγύρω αλλάζουμε κι όλα τα ίδια μένουν, λέει ένας ποιητής. Ο χρόνος φεύγει σαν αέρας. Είναι μια όμορφη διαδικασία που γίνεται, κάθε δίμηνο. Διότι κάθε πράγμα που αξίζει, έχει τη δουλειά του. Τίποτα και πουθενά, κάτι, δε γίνεται "μαγικά" κι από μόνο του.

Το συναίσθημα; Χαρά για κάτι όμορφο που δημιουργούμε τακτικά με συνέπεια και συνέχεια. Μια όμορφη διαδικασία που επαναλαμβάνεται σταθερά, χρόνια τώρα. Και δεν ξέρω το γιατί (ή μάλλον ξέρω...) αλλά μ' αρέσει πολύ όλη αυτή η διαδικασία. Κι αυτό, το κάνουν οι άνθρωποι του να φαίνεται έτσι. Ιδιαίτερα ο πρόεδρος Θύμιος Ρουσιάς! Νιώθω την αγάπη τους, τη ζεστασιά, την καλή συνεργασία τους που αποτυπώνεται και στην ποιότητα της δουλειάς μας.

Και κάπως έτσι η ιστορία μας με το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, σύνεχίζεται. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που θεωρώ μεγάλο προνόμιο μου να συνεχίζω μαζί τους αυτό που ξεκίνησε εδώ και 30 χρόνια, από τη γέννηση της εφημερίδας με τους συνταξιούχους του ΗΣΑΠ. Ανθρώπους ξεχωριστούς, με ήθος και συνείδηση που σπάνια βρίσκεις στον κόσμο, στο συνάφι εκείνων που ασχολούνται με τα κοινά. 

Αν και έχω αλλάξει δύο ανθρώπους, στις θέσεις ευθύνης του προέδρου στο Σωματείο, τον Μανώλη Φωτόπουλο στο ξεκίνημα και για 15 χρόνια και τον Θύμιο Ρουσιά τα τελευταία 12 χρόνια, ποτέ δεν είχα πρόβλημα από κανέναν τους. Τον Θύμιο τον ήξερα και συνεργάστηκα μαζί του, άλλα δέκα χρόνια πριν, καθώς ήταν ο Γραμματέας του Σωματείου, επί εποχής Φωτόπουλου.

Εξαιρετικοί άνθρωποι! Είναι από αυτούς που λύνουν, αντί να δημιουργούν προβλήματα, που χαίρονται μ' αυτό που κάνουν και δεν μιζεριάζουν από λάθη που μπορεί να συμβούν. Και επιπλέον, εκτιμούν πολύ τη δουλειά που τους προσφέρω, όλα αυτά τα χρόνια.

Κι όταν λέω «φτιάχνω» την εφημερίδα που βλέπετε, εννοώ ότι τη σχεδιάζω και την υλοποιώ ως έκδοση. Δίνω δηλαδή μορφή στα άψυχα κείμενα. Στην έκδοση που μπορείτε να δείτε πατώντας ΕΔΩ, και που είναι η τελευταία, όπως θα διαπιστώσετε.

Είναι ένα έντυπο «συνδικαλιστικό», με την έννοια ότι προβάλλει τη δράση του Σωματείου, αλλά και δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για να διατηρείται (το Σωματείο και οι άνθρωποι του) ενωμένο και αγαπημένο στα μάτια των 2.000- 2.500 περίπου μελών του, συνταξιούχων του ΗΣΑΠ σε όλη την Ελλάδα, όπου κι αν μένουν.

Βέβαια, όπως σε όλους, η πανδημία του Covid-19, δημιούργησε κι εδώ τα προβλήματα της. Εκείνον τον καιρό, θυμάμαι, οι άνθρωποι του Σωματείου, παίρνοντας όλα τα μέτρα ασφαλείας, πήγαιναν τρεις φορές την εβδομάδα στον Πειραιά, στα γραφεία τους και σαν τα μυρμήγκια, ιδιαίτερα ο Θύμιος, ακόμα και από το σπίτι του, μάζευε την ύλη του 16σέλιδου ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ σε σχήμα ταμπλόιντ.

Μ’ αυτόν τον τρόπο και με καλό προγραμματισμό, κατάφεραν να μην χάσουν εκδόσεις, παρά μόνο μία! Άθλος, αν σκεφτεί κανείς, από τι περάσαμε… Και τι περνάμε! Αφού ο φόβος για τον Covid-19 δεν έχει φύγει, εντελώς.

Διατηρούν επίσης ένα εξαιρετικό διαδικτυακό τόπο για την άμεση ενημέρωση των μελών τους. Τις άμεσες ανακοινώσεις τις «ανεβάζει» η Ελευθερία, που έχει και τη γραμματειακή υποστήριξη του Σωματείου. Και τη γενική επιμέλεια έχω εγώ. Δείτε το ΕΔΩ, παρακαλώ.

Γενικά, είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι μαζί τους. Ακούν τις παρατηρήσεις μου, προσεκτικά και τις περισσότερες φορές τις εφαρμόζουν. Κάνουν τη δουλειά μου δημιουργική και ευχάριστη και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Και καθώς κι εγώ είμαι πια ο ίδιος συνταξιούχος, τους καταλαβαίνω όλο και περισσότερο. Το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, αποτελεί ένα πρότυπο δημιουργικότητας.

Κάποιοι λένε ότι τα Σωματεία Συνταξιούχων, είναι για απομάχους της δουλειάς. Που ζουν στο περιθώριο και ζουν με τις μνήμες τους από τα παλιά. Μπορεί να είναι και αυτό, αλλά πιστέψτε με, πολλοί νέοι θα ήθελαν να τους μιμηθούν στη δουλειά που προσφέρουν, εθελοντικά, για το κοινό καλό!

Ο Πλούτος, η Ευτυχία και η Αγάπη!

Posted in Επικαιρότητα

estia181113

Σημερινό πρωτοσέλιδο της ΕΣΤΙΑΣ μιας συντηρητικής εφημερίδας... Ούτε αυτή άντεξε την κοροϊδία με την υπερφορολόγηση των πολιτών... Και δεν την έχουμε συνηθίσει να ειρωνεύεται την κυβερνητική πολιτική... Όταν όμως διβάζουμε τέτοιες ειδήσεις, τότε το πράγμα αλλάζει, σοβαρεύει πολύ... Αυτοί συνεχίζουν απρόσκοπτα να μας... σώζουν.

eopyy
Από τη σελίδα 19 των σημερινών ΝΕΩΝ. Η... σοβαρότητα τους! Έχει δεν έχει κλείσει χρόνο ο ΕΟΠΥΥ που δημιούργησαν με μεγάλα λόγια, εξαγγελία που θα... έσωζε τα ασφαλιστικά ταμεία και τώρα τον... αναδιοργανώνουν. Ή αλλιώς κατεδαφίζουν. Η σοβαρότητα χτυπάει ταβάνι... Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ.

eleftherotipia181113
Η ουσία είναι εδώ. Ο τίτλος της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ σχετικά με το πώς θα καλύψει το δημοσιονομικό κενό. Πρώτο στη λίστα η νέα φορολόγηση των Ελλήνων πολιτών. Αυτά βλέπει η ΕΣΤΙΑ και αγανακτεί... Στο μεταξύ η κυβέρνηση στο Ηράκλειο Κρήτη πριν από λίγο ζήτησε αναβολή για την πρώτη δίκη των εργαζομένω της ΕΡΤ.

kirix181113
Φωτογραφία από τη χθεσινή πορεία προς την αμερικανική πρεσβεία, δημοσιευμένη στην ομογενειακή εφημερίδα ΚΗΡΥΞ που κυκλοφορεί στη Νέα Υόρκη. Εντυπωσιακή. Ούτε οι ντόπιες εφημερίδες έδωσαν τέτοια διάσταση στο θέμα. Δείτε ΕΔΩ τι έγινε χθες στην πορεία.

asteriaΜια φορά και έναν καιρό, μια γυναίκα φρόντιζε τον κήπο του σπιτιού της, όταν ξαφνικά βλέπει τρεις γέροντες, φορτωμένους με τις εμπειρίες της ζωής, να την πλησιάζουν στην είσοδο του σπιτιού. Παρ' όλο που δεν τους γνώριζε, τους είπε:
-Δεν σας γνωρίζω, όμως, πρέπει να πεινάτε. Περάστε, αν θέλετε, να φάτε κάτι. Αυτοί την ρωτάνε:
- Ο άντρας σου είναι στο σπίτι;
- Όχι, δεν είναι εδώ, απάντησε εκείνη.
- Τότε δεν μπορούμε να έρθουμε, της λένε οι γέροντες.
Όταν επιστρέφει ο σύζυγος, η γυναίκα τού περιγράφει το περιστατικό.
- Ας έρθουν τώρα που επέστρεψα!
Η γυναίκα βγαίνει έξω να προσκαλέσει ξανά τους γέροντες στο τραπέζι, μιας και ήταν ακόμη εκεί.
- Δεν μπορούμε να έρθουμε όλοι μαζί, της λένε οι τρεις γέροντες.
Η γυναίκα, έκπληκτη, τους ρωτάει
γιατί!
Ο πρώτος, λοιπόν, από τους τρεις της εξηγεί ξεκινώντας να της συστήνεται:
-Είμαι ο Πλούτος, της λέει.
Της συστήνει, μετά, τον δεύτερο που είναι
η Ευτυχία.
Και, τέλος, τον τρίτο που είναι
η Αγάπη.
Τώρα, της λένε, πήγαινε στον άντρα σου και διαλέξτε ποιος από τους τρεις μας θα έρθει να φάει μαζί σας.
Η γυναίκα επιστρέφει στο σπίτι και διηγείται στον άντρα της αυτά που της είπαν οι γέροντες.
Ο άντρας ενθουσιάζεται και λέει:
-Τι τυχεροί που είμαστε!
Να έρθει ο Πλούτος! Έτσι θα έχουμε όλα όσα επιθυμούμε!
Η σύζυγός του όμως δεν συμφωνούσε:
-Και γιατί να μην έχουμε την χαρά της Ευτυχίας;
Η κόρη τους, που άκουγε από μια γωνιά, τους λέει:
-Δεν θα ήταν καλύτερα να καλούσαμε την Αγάπη; Το σπίτι μας θα είναι πάντα γεμάτο αγάπη!
-Ας ακούσουμε
αυτό που λέει η κόρη μας, λέει ο σύζυγος στη γυναίκα του.
-Πήγαινε έξω και πες στην Αγάπη να περάσει στο σπιτικό μας.
Η γυναίκα βγαίνει έξω και ρωτάει:
-Ποιος από εσάς είναι η Αγάπη; Ας έρθει να δειπνήσει μαζί μας.
Η Αγάπη τότε ξεκινάει να προχωρά προς το σπίτι, και οι δύο άλλοι να τον ακολουθούν! Έκπληκτη η γυναίκα, ρωτάει τον
Πλούτο και την Ευτυχία:
-Εγώ κάλεσα μόνο την Αγάπη. Γιατί έρχεστε και εσείς;
Τότε απαντούν και οι τρεις γέροντες μαζί:
-Αν είχες καλέσει τον Πλούτο ή την Ευτυχία,
οι άλλοι δύο θα έμεναν απ' έξω. Τώρα, όμως, που κάλεσες την Αγάπη, ερχόμαστε και εμείς, γιατί όπου πάει η Αγάπη, πάμε και εμείς μαζί της!

Ο δεκάλογος του δασκάλου κατά τον Bertrand Russell

Posted in Επικαιρότητα

image030

xartaetos1Υπάρχουν πράγματα που γίνονται χωρίς να λέγονται και υπάρχουν πράγματα που για να γίνουν θέλουν πάρα πολύ δουλειά. Πόσο απλό είναι, ας πούμε να κάνει κανείς το δάσκαλο; Να μεταδαμπαδεύσει δηλαδή τις γνώσεις που έχει σε κάποιον που είναι έτοιμος να τις δεχτεί. Χρειάζεται πολύ δουλειά, τίποτα δεν είναι εύκολο.

Ιδού λοιπόν ένας δεκάλογος που πρέπει να έχει υπόψη του ένας δάσκαλος:

1. Μην αισθάνεσαι απόλυτα σίγουρος για τίποτα .

2. Μην σκέπτεσαι ότι αξίζει να προχωράς κρύβοντας τις αποδείξεις, διότι είναι βέβαιο ότι οι αποδείξεις θα έρθουν στο φως.

3. Μην προσπαθείς πότε να αποθαρρύνεις την σκέψη, αν το κάνεις είναι σίγουρο ότι θα το πετύχεις.

4. Όταν συναντάς αντίδραση, ακόμη και αν αυτή προέρχεται από τον σύζυγο ή από τα παιδιά σου, να πασχίζεις να την ξεπεράσεις με επιχειρήματα και όχι μέσω της εξουσίας, διότι η νίκη η όποια εξαρτάται από την εξουσία είναι απατηλή.

5. Να μην δείχνεις σεβασμό στην αυθεντία των άλλων, διότι είναι δυνατόν να βρει κάνεις αντίθετες αυθεντίες.

6. Να μην χρησιμοποιείς ισχύ για να φιμώσεις απόψεις τις οποίες θεωρείς επιβλαβείς, διότι αν το κάνεις οι απόψεις θα καταπνίξουν τελικά εσένα.

7. Να μην φοβάσαι να είσαι εκκεντρικός στις απόψεις σου, διότι κάθε άποψη η οποία είναι αποδεκτή σήμερα κάποτε υπήρξε εκκεντρική.

8. Να βρίσκεις περισσότερη απόλαυση όταν ευφυείς συνομιλητές διαφωνούν μαζί σου από ότι αν παθητικοί συνομιλητές συμφωνούν μαζί σου, διότι αν αξιολογείς την νόηση όπως θα όφειλες, η πρώτη περίπτωση υποδηλώνει μια βαθύτερη συμφωνία από την δεύτερη

9. Να είσαι ενσυνείδητα ειλικρινής, ακόμη και αν η αλήθεια είναι άβολη, διότι είναι περισσότερο άβολη όταν προσπαθείς να την αποκρύψεις .

10. Να μην ζηλεύεις την ευτυχία εκείνων οι οποίοι βλακωδώς θεωρούν ότι ζουν στον παράδεισο, διότι μόνο ένας βλάκας θα πιστέψει ότι αυτή είναι η ευτυχία.

Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσει κανείς τις αρχές αυτές πάνω στη διδασκαλία; Μένει να αποδειχτεί στην πράξη. Εκεί που καθετί έχει την πραγματική του αξία και τίποτα δεν είναι κίβδηλο ή απατηλό. Εξάλλου όλα αυτά στην πράξη αποδεικνύονται...

Ποιος είναι ο Bertrand Arthur William Russell;

Ο Μπέρτραντ Άρθουρ Γουίλιαμ Ράσελ (Bertrand Arthur William Russell), (18 Μαΐου 18722 Φεβρουαρίου 1970) ήταν Βρετανός φιλόσοφος, μαθηματικός και ειρηνιστής. Ο Ράσελ ως συγγραφέας και άνθρωπος συνέχισε την οικογενειακή παράδοση στην πολιτική σκέψη και δράση, με αντιπολεμική δράση. Γεννήθηκε στην ακμή της Βρεταννικής Αυτοκρατορίας. Πέθανε από γρίπη, έναν αιώνα αργότερα, όταν η Βρετανία είχε περάσει δύο παγκόσμιους πολέμους. Έκανε κριτική στα πυρηνικά καθώς και την εισβολή των ΗΠΑ στο Βιετνάμ. Το 1950 κέρδισε το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Υπήρξε Γ' Κόμης, μέλος του Τάγματος της Αξίας και μέλος της Βασιλικής Εταιρείας. Χαρακτηριστική της απέχθειάς του προς κάθε είδους φανατισμό είναι η δήλωσή του:

    ΄΄ Δεν θα πέθαινα ποτέ για τις ιδέες μου, γιατί μπορεί να έκανα λάθος ΄΄.    

Γεννήθηκε στις 18 Μαΐου 1872 στο Τρέλεκ (Trellech) του Μονμαουθσάιρ (Monmouthshire), καταγόμενος από αριστοκρατική οικογένεια. Ο αδερφός του Φρανκ τον εισήγαγε στις θεωρίες του μαθηματικού Ευκλείδη. Ξεκίνησε τις σπουδές του με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ το 1890 στο Κολλέγιο Τρίνιτι (Trinity College) για να σπουδάσει μαθηματικά. Το 1893 τελείωσε τις σπουδές του και το 1902 παντρεύτηκε. Ξεκίνησε να δημοσιεύει έργα του το 1896. Στο κολέγιο του Τρίνιτι γνώρισε τον Λούντβιχ Βιτγκενστάιν και έτσι ξεκίνησε μία συνεργασία μεταξύ των δύο ανδρών. Ο Ράσελ ταξίδεψε και δίδαξε στη Ρωσία, στην Κίνα και στην Ιαπωνία (1920).

Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Ράσελ δίδαξε σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ, καταδικάζοντας τα πυρηνικά όπλα και τον πόλεμο των ΗΠΑ στο Βιετνάμ. Απεβίωσε στις 6:30 μ.μ. στις 2 Φεβρουαρίου 1970 στην οικία του στην Ουαλία, από γρίπη.

Στην μεταπολεμική περίοδο ασχολήθηκε ενεργά με το αντιπολεμικό κίνημα. Το όνομα του, άλλωστε, έφερε και ο σύνδεσμος για την ειρήνη (σύνδεσμος Μπέρτραντ Ράσελ), ομιλία του οποίου εκφώνησε ο Γρηγόρης Λαμπράκης, την μέρα που παρακρατικοί τον δολοφόνησαν στην Θεσσαλονίκη, με την καθοδήγηση και μπροστά στα μάτια των δυνάμεων ασφαλείας. (οι πληροφορίες είναι από τη Wikipedia)

  • Πηγή το site "Αντικλείδι".
  • Δείτε ΕΔΩ μια ανθρώπινη τραγωδία. Πού κατάντησαν την ανθρώπινη ζωή...
  • Δείτε ΕΔΩ πώς ελλατώνεται ο προσδόκιμος όρος ζωής...
  • Κι ΕΔΩ διαβάστε την προκήρυξη για τη δολοφονία των δυο νεαρών έξω από τα γραφεία της Χρυσής Αυγής πριν 15 μέρες, 18 δακτυλογραφημένες σελίδες...
  • Μια πρώτη εκτίμηση ΕΔΩ για την προκήρυξη, από τον Κώστα Βαξεβάνη.

Πολυτεχνείο, 40 χρόνια μετά υπάρχει ελπίς;

Posted in Δημοσιογραφικά

agvi161113

Σημεία των καιρών... Μόνο η ΑΥΓΗ σήμερα έχει ένα δίστηλο πλαίσιο στη βάση της πρώτης σελίδας για το Πολυτεχνείο. Και ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ένα μονόστηλο σχόλιο. Οι άλλες εφημερίδες, ούτε λέξη... Κι αύριο κορυφώνονται οι τριήμερες εκδηλώσεις μνήμης στην Αθήνας με την πορεία, στις 3 μ.μ. προς την αμερικανική πρεσβεία. Πόσο άλλαξαν τα πράγματα σε 40 χρόνια...

ef.sintakton161113
Τον πολύ κόσμο τον απασχολούν τέτοια ζητήματα... Βρίσκεται στο καναβάτσο 3,5 χρόνια τώρα... Έχει υποστεί τόσες άδικες θυσίες που δεν οδηγούν πουθενά... Δεν φαίνεται κανένα φως αισιοδοξίας για το παρών σύστημα πραγμάτων κι αυτοί σχεδιάζουν νέα μέτρα, οριζόντια, προκειμένου να καλύψουν προσωρινά το δημοσιονομικό κενό... Ποιος τους πιστεύει πια;

epikerotita161113
Και τα χειρότερα είναι μπροστά μας... Αν και όταν ολοκληρωθεί το νέο πρόγραμμα εθελούσιας αποχώρησης από τον ΟΤΕ που ανακοίνωσαν και το οποίο στοχεύει κυρίως στους τεχνικούς, δεν ξέρω κατά πόσο θα έχει λόγο ύπαρξης ένα συνδικαλιστικό σωματείο με ιστορία, όπως η ΠΕΤ ΟΤΕ. Έτσι, ίσως δυο χρόνια μετά την αποχώρηση μου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ δω την επόμενη και τελευταία στάση στην επαγγελματική μου ζωή... Μακάρι να μη συμβεί έτσι, αλλά...

penΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ 16/11/2013

Συνηθίζουν στους εορταστικούς δεκάρικους για την επέτειο να αναφέρονται στις σημερινές επιπτώσεις ενός μεγάλου γεγονότος, στη ζωή μας και στις καρδιές μας. Κοντά μισό αιώνα μετά, μερικά πράγματα έχουν αληθινά αλλάξει σε ότι αφορούν τα μηνύματα του Πολυτεχνείου...

Μπορεί το ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ να είναι όντως διαχρονικά, αλλά ο τρόπος με το οποίο τα διεκδίκησαν τα προβεβλημένα στελέχη αυτού του αγώνα έδειξε, αν μη τι άλλο, πως μόλις βολεύτηκαν στο σύστημα, τα ξέχασαν. Ο εαυτούλης μας μόνο και τίποτα άλλο. Οι συλλογικοί αγώνες αφορούν τους άλλους, εκείνους που πάντα έδιναν χωρίς να μετρούν και χωρίς να περιμένουν να πάρουν πίσω, τίποτα.

Κι άντε τώρα να ακολουθείς ξανά το γνωστό τελετουργικό... Καταθέσεις στεφανιών, δελτία Τύπου, εκδηλώσεις στα σχολεία, πορείες... Και καθώς πέφτει Κυριακή η 17 Νοέμβρη φέτος, θα έχει ένα κάποιο ενδιαφέρον να την παρακολουθήσουμε δημοσιογραφικά.

Έχουμε την αίσθηση ότι οι περισσότεροι θα είναι κάπως “κουμπωμένοι”. Δεν πρόκειται μόνο επειδή βρισκόμαστε σε πιο δύσκολη θέση από κάθε άλλη φορά. Αυτό, κάτω από άλλες προϋποθέσεις θα μπορούσε να λειτουργήσει και καλύτερα και πιο θετικά.episimansis

Αλλά οι πολιτικοί μας έχουν καταφέρει να απαξιώσουν πολλά πράγματα. Κι ανάμεσα σ' αυτά και τις σταθερές πάνω στις οποίες ακουμπούσε τόσα χρόνια για να χτίσει την ελπίδα που οδηγεί σε ένα καλύτερο αύριο. Μόνο που αυτό το αύριο δεν το είδε να έρχεται... Το αντίθετο. Ανακάλυψε έντρομος πως όλοι εκείνοι που θεωρούσε ότι ήταν στο πλάι του, πάλευαν μόνο για την τσέπη τους, οδηγώντας τη χώρα σε πτώχευση και καλώντας στη συνέχεια όλους εμάς να συνεισφέρουμε από αυτά που δεν έχουμε για να... σωθούμε.

Ναι, ήθελα να είναι αλλιώς αυτό το σημείωμα. Στο παρελθόν έχω γράψει πιο αισιόδοξα κομμάτια, αλλά τώρα δεν μπορώ να πω ότι είμαι σε θέση να κάνω το ίδιο. Δεν έχω καν τη διάθεση. Εξάλλου η μοίρα του δημοσιογράφου το έχει αυτό, να αφουγκράζεται το λαϊκό αίσθημα και να προσπαθεί να διερμηνεύσει τι κρύβει μέσα του.

Κι αυτός ο λαός ύστερα, απ' όσα έχει υποστεί, δεν εμπνέεται από την υπάρχουσα πολιτική ηγεσία. Δεν ακολουθεί πια ως πρόβατο επί σφαγή. Αρνείται να υποταχθεί, φεύγει από το μαντρί γνωρίζοντας πως ο λύκος είναι δικό τους εφεύρημα. Τελικά μόνο από αυτούς και τις πολιτικές τους κινδυνεύει... Το βλέπει άλλωστε καθημερινά στη ζωή του. Τα ψευτοδιλήμματα που του θέτουν έχουν ως στόχο να του απομυζήσουν κάθε ικμάδα ζωής που του απέμεινε...

Με τι όρεξη να γιορτάσει το Πολυτεχνείο; Αυτοί οι ίδιοι το αποστέωσαν, το έκαναν καρικατούρα, το περιέφεραν στην αγορά σαν το τσίρκο, το έκαναν παραμύθι. Μόνο που το παραμύθι τους δεν έχει δράκο...

Λέγαμε κάποτε πως ήταν καλό να επιστρέφουμε σε τέτοια μεγάλα γεγονότα, ώστε να αντλούμε δύναμη. Αλλά ποια δύναμη να αντλήσεις πια; Σαράντα χρόνια μετά, μια άλλη χούντα με κοινοβουλευτικό μανδύα, αποφασίζει και διατάζει υποβαθμίζοντας τις ζωές μας. Και κανείς δεν έχει διάθεση να βγει στους δρόμους, να διαδηλώσει. Προφανώς αμφισβητεί τις συνδικαλιστικές ηγεσίες, δεν εξηγείται αλλιώς.

Όλη αυτή η κατάσταση δημιουργεί και την έλλειψη δημοσιογραφικού ενδιαφέροντος. Απ' την άλλη, αυτή η στήλη σε όλα τα χρόνια ζωής της δεν έγραφε κάτι, απλά για να γεμίζει το χώρο της εφημερίδας.

Η έκφραση γνώμης, η άποψη ήταν για μας μια προτεραιότητα και το γεγονός ότι η διεύθυνση μας έδινε και μας δίνει πάντα τη δυνατότητα, ήταν από μόνο του, ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τον γράφοντα... Μπορεί η επικαιρότητα να εμπνέει τον γραφιά, αλλά καμιά φορά, η ίδια η ζωή, διαμορφώνει αλλιώς τα πράγματα... Κι αυτό είναι σεβαστό. Αυτή η σχέση ευθύνης και εμπιστοσύνης είναι που μας έχει δέσει τόσα χρόνια...

  • Το κομμάτι αυτό δημοσιεύεται σήμερα στην εβδομαδιαία εφημερίδα ΡΕΘΕΜΝΟΣ στη στήλη μου “Επισημάνσεις”.

Σκληρές εικόνες, ανθρώπινες ευαισθησίες...

Posted in Επικαιρότητα

filipines.1.141113

Από την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ. Δισέλιδο ρεπορτάζ όπου το τοπίο είναι μια σκέτη καταστροφή. Με τις ελλείψεις νερού, τροφίμων και φαρμάκων να οδηγούν πολλούς απελπισμένους Φιλιππινέζους να προχωρούν σε λεηλασίες. Ενδεικτικός ο τίτλος του κομματιού. Δείτε ΕΔΩ και σχετικά δημοσιεύματα για να αντιληφθείτε το μέγεθος της καταστροφής...

filipines2.141113
Τραγικά παρουσιάζονται τα πράγματα και στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ με ρεπορτάζ στις εσωτερικές σελίδες. Δεν είναι λίγοι οκτώ άνθρωποι να χάνουν τη ζωή τους όταν κατέρρευσε τοίχος κυβερνητικού κτιρίου που λειτουργούσε σαν αποθήκη και είχε μέσα ρύζι. Οι επιζώντες ψάχνουν απελπισμένα να βρουν σωλήνες ύδρευσης για να τις σπάσουν και να πιουν λίγο πόσιμο νερό. Δείτε ΕΔΩ κι άλλα από τη σχετική ειδησεογραφία...

filipines.3.141113
filipines.4.141113Μέσα σ' αυτό το χάος, ωστόσο, κάποιοι λειτούργησαν υποδειγματικά προσφέροντας άμεσα την αλληλεγγύη τους. Η φωτογραφία επάνω είναι εντυπωσιακή...

Και αποδεικνύει έμπρακτα πως η αγάπη, η αληθινή και άδολη, στις δύσκολες ώρες φαίνεται... Κάτι τέτοιες ώρες αισθάνεσαι Άνθρωπος με Α κεφαλαίο.. Δείτε ΕΔΩ ένα ξεχωριστό ρεπορτάζ. Ευχαριστώ από καρδιά όσους είχαν την καλοσύνη να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία και το υλικό που δημοσιεύω...

Δείτε επίσης ΕΔΩ ένα ρεπορτάζ του CNN για την προσφορά ανθρώπινης βοήθειας, από γιατρούς που έσπευσαν επί τόπου.

Η τέχνη της συμβίωσης. Ένας Ινδιάνικος μύθος

Posted in Επικαιρότητα

indianos

matiΈνας πανάρχαιος μύθος των ινδιάνων Σιού, λέει πως ήρθαν κάποτε στη σκηνή του γέρου μάγου της φυλής, πιασμένοι χέρι χέρι, ο Άγριος Ταύρος, ο πιο γενναίος και τιμημένος νέος πολεμιστής, και το Ψηλό Σύννεφο, η κόρη του αρχηγού, μια από τις ωραιότερες γυναίκες της φυλής.

"Αγαπιόμαστε" αρχίζει ο νέος.

"Και θα παντρευτούμε" λέει εκείνη.

"Και αγαπιόμαστε τόσο που φοβόμαστε..."

"Θα θέλαμε κάποιο μαγικό, ένα χαϊμαλί, ένα φυλαχτό..."

"Κάτι που θα μας εγγυάται ότι θα είμαστε για πάντα μαζί."

"Που θα μας εξασφαλίσει ότι θα είμαστε ο ένας στο πλευρό του άλλου, ώσπου να συναντήσουμε τον Μανιτού, την ημέρα του θανάτου".

"Σε παρακαλούμε" ικετεύουν, "πες μας τί μπορούμε να κάνουμε..."

Ο μάγος τους κοιτάζει και συγκινείται που τους βλέπει τόσο νέους, τόσο ερωτευμένους, να λαχταρούν τόσο μια του λέξη.

"Υπάρχει κάτι..." λέει τελικά ο σοφός μάγος μετά από αρκετή ώρα. "Αλλά δεν ξέρω...είναι ένα έργο πολύ δύσκολο και απαιτεί θυσίες."

"Δεν μας πειράζει" λένε και οι δύο.

"Ό,τι και να' ναι" επιβεβαιώνει ο Άγριος Ταύρος.

"Ωραία" λέει ο μάγος. "Ψηλό Σύννεφο, βλέπεις το βουνό που είναι βόρεια από το χωριό μας; Πρέπει να το ανέβεις μόνη σου, χωρίς τίποτα άλλο εκτός από ένα δίχτυ και τα χέρια σου, και να κυνηγήσεις το πιο όμορφο και δυνατό γεράκι του βουνού. Αν το πιάσεις, πρέπει να το φέρεις εδώ ζωντανό την τρίτη μέρα μετά την πανσέληνο. Κατάλαβες;"

Η νεαρή κοπέλα συγκατανεύει σιωπηλά.

"Κι εσύ Άγριε Ταύρε" συνεχίζει ο μάγος, "πρέπει να ανέβεις το βουνό του κεραυνού, κι όταν φτάσεις στην κορυφή, τον πιο άγριο απ' όλους τους αετούς, και με τα χέρια σου μόνο κι ένα δίχτυ να τον πιάσεις χωρίς να τον τραυματίσεις και να τον φέρεις μπροστά μου, ζωντανό, την ίδια μέρα που θα έρθει και το Ψηλό Σύννεφο....Πηγαίνετε τώρα."

Οι δυο νέοι κοιτάζονται με τρυφερότητα, κι ύστερα από ένα φευγαλέο χαμόγελο φεύγουν για να εκπληρώσουν την αποστολή που τους ανατέθηκε. Εκείνη πάει προς το βορρά, εκείνος προς το νότο...

Την καθορισμένη ημέρα, μπροστά στη σκηνή του μάγου, περιμένουν οι δυο νέοι, ο καθένας με μια πάνινη τσάντα, που περιέχει το πουλί που του ζητήθηκε.

Ο μάγος τους λέει να βγάλουν τα πουλιά από τις τσάντες με μεγάλη προσοχή. Οι νέοι κάνουν αυτό που τους λέει, και παρουσιάζουν στο γέρο για να τα εγκρίνει τα πουλιά που έπιασαν Είναι πανέμορφα, χωρίς αμφιβολία, τα καλύτερα του είδους τους.

"Πετούσαν ψηλά;" ρωτάει ο μάγος.

"Ναι, βέβαια. Κι εμείς, όπως μας ζητήσατε....Και τώρα;" ρωτάει ο νέος. "Θα τα σκοτώσουμε και θα πιούμε την τιμή από το αίμα τους;"

"Όχι" λέει ο γέρος.

"Να τα μαγειρέψουμε και να φάμε τη γενναιότητα από το κρέας τους;" προτείνει η νεαρή.

"Όχι" ξαναλέει ο γέρος. "Κάντε ότι σας λέω. Πάρτε τα πουλιά και δέστε τα μεταξύ τους από τα πόδια μ' αυτές τις δερμάτινες λωρίδες...Αφού τα δέσετε, αφήστε τα να φύγουν, να πετάξουν ελεύθερα."

Ο πολεμιστής και η νεαρή κοπέλα κάνουν ό,τι ακριβώς τους έχει πει ο μάγος, και στο τέλος ελευθερώνουν τα πουλιά.

Ο αετός και το γεράκι προσπαθούν να πετάξουν, αλλά το μόνο που καταφέρνουν είναι να στριφογυρίζουν και να ξαναπέφτουν κάτω. Σε λίγα λεπτά, εκνευρισμένα που δεν καταφέρνουν να πετάξουν, τα πουλιά επιτίθενται με τσιμπήματα το ένα εναντίον του άλλου, μέχρι που πληγώνονται.

"Αυτό είναι το μαγικό. Μην ξεχάσετε ποτέ αυτό που είδατε σήμερα. Τώρα, είστε κι εσείς ένας αετός κι ένα γεράκι. Αν δεθείτε ο ένας με τον άλλον, ακόμα κι αν το κάνετε από αγάπη, όχι μόνο θα σέρνεστε στη ζωή σας, αλλά επιπλέον, αργά ή γρήγορα, θα αρχίσετε να πληγώνετε ο ένας τον άλλον. Αν θέλετε η αγάπη σας να κρατήσει για πάντα, να πετάτε μαζί, αλλά ποτέ δεμένοι."

  • Χόρχε Μπουκάι "Ο δρόμος της συνάντησης".
  • Αναδημοσίευση από το “Αντικλείδι”.

Η πόρτα της καρδιάς, ως πίνακας ζωγραφικής

Posted in Επικαιρότητα

koritsi

Ένα κορίτσι, έτσι όπως ίσως το έχουμε φανταστεί... Λεπτό, όμορφο και δυνατό συναίσθημα, αναγκαίο στις μέρες μας... Δανεισμένο από τον τοίχο της Ελένης Δουφέκα στο Google+.

heart-doorΈνας ζωγράφος σχεδίασε έναν πίνακα. Τον ονόμασε «Η πόρτα της καρδιάς». Στην έκθεσή του ένας από τους προσκεκλημένους παρατήρησε: «Aπό την πόρτα λείπει το χερούλι». Ο ζωγράφος εξήγησε :

«Είναι γιατί η πόρτα της καρδιάς ανοίγει μόνο από μέσα»

Έγραφε ο αγαπημένος ποιητής Ρουμί προχωρώντας ακόμη παραπέρα την παραπάνω σκέψη :

"Ακούω πως υπάρχει μια πόρτα που ανοίγει, από την μία καρδιά στην άλλη.
Αλλά αν δεν υπάρχει τοίχος, πώς μπορεί να υπάρχει πόρτα…"


Ποιος έβαλε την πόρτα; Ποιος έχτισε τους τοίχους γύρω σου και σε περιόρισε;

Ο φόβος.

Κάθε άνθρωπος είναι τόσο μικρός όσο ο φόβος που αισθάνεται. Ποιος φόβος;

Ο φόβος ότι κινδυνεύεις.

Ο φόβος να ανοιχτείς.

Ο φόβος να αισθανθείς.

Ο φόβος ότι αν αγαπήσεις θα γίνεις ευάλωτος και μπορεί να πληγωθείς.

Και πράγματι έτσι είναι. Πολλές φορές θα πληγωθείς. Δεν υπάρχει όμως άλλος δρόμος που να οδηγεί στην ευτυχία.

Όπως λέει ο Όσκαρ Ουάϊλντ:

Μια ζωή χωρίς αγάπη είναι σαν ανήλιαγος κήπος με μαραμένα λουλούδια. Η συναίσθηση ότι αγαπάς και αγαπιέσαι φέρνει μια ζεστασιά κι έναν πλούτο στη ζωή που τίποτε άλλο δεν μπορεί να φέρει”


heart offer

Πλησιάζει ο καιρός που η πόρτα θα φύγει και οι τοίχοι θα πέσουν. Η δύναμη της αγάπης στην οποία όλοι μας μπορούμε να συνεισφέρουμε θα γκρεμίσει τα σύνορα. Όλα τα στενά όρια που έβαλε ο νους μας θα εξαφανιστούν. Η ύπαρξη μας θα γίνει απεριόριστη. Ποιος είσαι άραγε χωρίς τα όρια σου; Τι σε χωρίζει τώρα πια απ’ τον συνάνθρωπό σου;

Εσύ όμως ακόμη φοβάσαι να ορίσεις τον εαυτό σου με άλλο τρόπο. Φοβάσαι την ελευθερία και την αναρχία της αληθινής αγάπης γιατί σου έμαθαν να στηρίζεις την ύπαρξή σου στα περιορισμένα σου όρια. Κι έτσι ακόμη αντιστέκεσαι σε ότι έχει τη δύναμη να σου γκρεμίσει αυτά τα τείχη. Έχεις μάθει να κρύβεσαι μέσα στο ασφαλές καταφύγιό σου αποκόπτοντας τον εαυτό σου από ότι δίνει χαρά και νόημα στη ζωή.

Η Αγάπη σ' αλωνίζει για να σε ξεσταχιάσει
σε κοσκινίζει για να σε λευτερώσει απ' τα φλούδια


σ' αλέθει για να σε λευκάνει
σε ζυμώνει για να γίνεις απαλός
και μετά σε παραδίνει στην ιερή φωτιά της, 


για να γενείς άρτος ιερός 

για του Θεού το άγιο δείπνο

Ο Προφήτης (Χαλίλ Γκιμπράν)

  • Αναδημοσίευση από το "Αντικλείδι".

Εχτές ονειρεύτηκα την τελειότητα...

Posted in Επικαιρότητα

anatoli

efimeridesΕχτές ονειρεύτηκα ότι ζω σε έναν κόσμο που νοιάζεται για εμένα και εσένα. Μεγαλώνοντας άκουγα τους γύρω μου να επιζητούν λίγα χρόνια ακόμα παραπάνω ζωής για εκείνους και όσους νιώθουν κοντά τους. Αναρωτήθηκα, τι είναι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία στην ζωή μας; Το να ήμαστε το ίδιο καλά καθώς περνούν τα χρόνια ή το να ήμαστε καλύτεροι άνθρωποι μέχρι του χρόνου;  Κανείς δεν εύχεται το τελευταίο παρά σπάνια, τόσο σπάνια που δεν θα ήταν καθόλου τολμηρό να πούμε ποτέ.

Είναι φανερότερο από ποτέ ότι σήμερα η έννοια της συλλογικότητας δεν περνάει απλά κρίση, αλλά έχει αντικατασταθεί από αυτή του ατομικισμού. Οι σημερινοί άνθρωποι τρέχουν εναγωνίως σαν άλογα σε αγώνα με απώτερο στόχο την προσωπική τους ανάδειξη, αυτοπροβολή και επιτυχία. Η γνωστή ρήση “ο θάνατος σου η ζωή μου “ έγινε πλέον κανόνας και το άλλοτε συγκινητικό και τόσο όμορφο κάλεσμα του Μακρυγιάννη να “ήμαστε εις το εμείς” και όχι “εις το εγώ” έχει κλειστεί καλά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Τρέχουμε πρωί - βραδύ για να βγούμε πρώτοι. Πρώτοι σε έναν αγώνα αυτοεπιβίωσης γιατί πολλές φορές οι μάχες που δίνουμε είναι καθοριστικές και βγάζουν έναν και μοναδικό νικητή, αυτόν που θα επιβιώσει.

Σε αυτόν τον αγώνα επιτρέπονται όλα τα όπλα, αδικίες, συκοφαντίες, εγωισμοί, απάτες, αντιγραφή, κλοπή, ύβρις. Είναι αγώνας που μπορεί να γίνεται σε συνεργασία με άλλους που έχουν τον ίδιο στόχο, αλλά στο τέλος πάντα ένας θα είναι αυτός που θα φτάσει στην μια και μοναδική κορυφή. Τίποτα δεν συνδέει μεταξύ τους τους αγωνιστές γιατί δεν είναι ομάδα. Είναι αντίπαλοι σε έναν κοινό στόχο. Διεκδικούν το ίδιο βάθρο. Και κάπως έτσι, αυτή η κούρσα μου φέρνει στο μυαλό εκείνο το παιχνίδι που παίζαμε στο νηπιαγωγείο παιδιά που η παιδαγωγός ονόμαζε “μουσικές καρέκλες”.

Η μουσική άρχιζε, και εμείς τρέχαμε γύρω - γύρω από ένα κύκλο από καρέκλες. Πάντα υπήρχε μια λιγότερη καρέκλα από τον αριθμό των παιχτών. Όταν η μουσική σταματούσε έπρεπε όλοι να έχουν βρει μια καρέκλα να κάτσουν. Αυτός που θα έμενε όρθιος ήταν και ο χαμένος. Στο τέλος το παιχνίδι είχε έναν και μοναδικό νικητή. Η διαφορά είναι ότι τότε, ίσως αν και η ηλικία ήταν μικρή να τηρούνταν κάποιοι στοιχειώδεις κανόνες.

Σήμερα όχι μόνο δεν υπάρχουν κανόνες, αλλά δεν υπάρχει καν ο σεβασμός. Μιλάμε, αυτοπροβαλλόμαστε ξεχνώντας πώς δεν έχουμε μόνο στόμα αλλά και αφτιά. Πως δεν ήμαστε εδώ μόνο για να λύσουμε τα δικά μας προβλήματα, αλλά και για να ακούσουμε τους άλλους και να τους βοηθήσουμε. Οι δρόμοι έχουν γεμίσει από σκυφτούς, σκυθρωπούς, μελαγχολικούς ανθρώπους που προχωρούν αδιάφοροι. Φιγούρες που μέσα στο άγχος της καθημερινής βιοπάλης έχουν χάσει το χαμόγελό τους. Νέοι που ψάχνουν να ξεχαστούν μέσα από ευχάριστες μελωδίες στο ραδιόφωνο ή στα κατεβασμένα mp3 στο κινητό τους.

Και όλοι αυτοί απλά προχωρούν, προχωρούν με σκοπό να φτάσουν στις δουλειές, στα γραφεία, στις σχολές, στα ραντεβού τους, προσπαθώντας να “ζήσουν”. Δίπλα τους δίνουν τον αγώνα τους –χαμένο κατά πολλούς- εκείνοι, οι άλλοι, οι “ασήμαντοι”. Εκείνοι που βρέθηκαν εκεί χωρίς να το επιλέξουν, αλλά που δεν μπορούν να κάνουν και τίποτα διαφορετικό παρά να προσπαθήσουν έστω και από αυτή τη θέση να ζήσουν.  Φιγούρες αδύναμες, πεινασμένες, παγωμένες από το κρύο, ταλαιπωρημένες και πραγματικά δυστυχισμένες. Αυτοί είναι κάθε μέρα εκεί, έξω από τη στάση του λεωφορείου, έξω από τα μεγάλα επιβλητικά γκρίζα κτήρια που μπαινοβγαίνουμε καθημερινά, σε κάποια μικρή βρώμικη γωνιά του δρόμου, στα στενά της “σύγχρονης” μεγαλούπολής μας. Δεν ζητούν οίκτο, αλλά ένα βλέμμα μόνο. Ένα βλέμμα που θα τους αναγνωρίσει ότι υπάρχουν, ότι ναι είναι πραγματικότητα αυτή η εικόνα, όσο και αν εσύ, προχωρώντας βιαστικά προσποιείσαι ότι δεν υπάρχει και γυρίζεις το κεφάλι από την άλλη πλευρά. Η μελωδία στα ακουστικά σε κάνει να ξεχνιέσαι τόσο που δεν βλέπεις τίποτα γύρω σου πλέον. Παύεις να παρατηρείς τον κόσμο. Περπατάς σκυφτός. Γύρω σου όλα χάνουν την μαγεία και την ομορφιά που έχουν και εσύ χάνεις την ιδιότητα του παρατηρητή. Γίνεσαι σκιά.

Και αν όλα αυτά σου φαίνονται μακρινά από τον δικό σου καθημερινό κόσμο, τότε γιατί δεν ρίχνεις μια ματιά σε αυτούς που σε περιβάλλουν, που έρχεσαι σε επαφή μαζί τους, μιλάτε, μοιράζεστε στιγμές, ώρες ή και απλά μερικά λεπτά; Εσύ πού είσαι για αυτούς; Τι έκανες γι αυτούς που τους πλήγωσες, ακόμα και άθελα σου; Τι έκανες για αυτούς που ήθελαν να είσαι κοντά τους γιατί σε χρειάζονταν; Τι έκανες εσύ σαν δυνατός για όλους αυτούς τους αδύναμους; Τι έκανες εσύ σαν “σοφός” για όλους αυτούς τους χαζούς; Σαν νοήμων για όλους αυτούς που αποκαλείς χαζούς και ανάξιους; Για εκείνους που κλαίνε και κρατάς το χαμόγελο τους; Εσύ ο τόσο σπουδαίος, ο πολυπράγμων, ο πάντα ευδιάθετος και αισιόδοξος, τι έκανες για εκείνους που κατατάσσεις στο τίποτα, που τους κατηγορείς για αχρηστία, απαισιοδοξία, που παραπονιέσαι πώς με την θλιβερή και μίζερη αγέλαστη εικόνα τους σου χαλάνε την μέρα;

Τους καλημέρισες ειρωνικά ζητώντας να κάνουν και εκείνοι το ίδιο. Θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, να τον κάνεις χαρούμενο όταν δεν μπορείς να αλλάξεις τον ίδιο σου τον εαυτό και να τον κάνεις καλύτερο. Δεν σε ενδιαφέρει να τον κάνεις καλύτερο, γιατί δεν πιστεύεις ότι έχεις κάτι να αλλάξεις. Ζητάς να σε αποδεχτούν έτσι όπως είσαι, αλλά δεν αποδέχεσαι τους άλλους. Ξεχνάς ότι η στασιμότητα και η επανάπαυση στο τώρα σε μια σταθερή κατάσταση δεν είναι γόνιμη. Ξεχνάς ότι το αύριο δεν είναι δεδομένο, αλλά πρέπει να αγωνιστείς για να είναι όμορφο. Ενδιαφέρεσαι μόνο για εσένα, για την υγεία σου και τη δική σου ζωή .

Αν όμως, αντί να εύχεσαι απλά μετά από κάποιο καιρό να είσαι το ίδιο καλός, ευχόσουν να είσαι ένας καλύτερος άνθρωπος από αυτό που είσαι σήμερα; Αν απλώς εστίαζες στην ποιότητα των στιγμών που περνάς και στο πόσο ωραίες μπορεί να είναι και όχι στην ποσότητα τους; Αν τολμούσες; Αν έκλεινες τα μάτια σου και ξανανοίγοντας τα προσπαθούσες να δεις τον κόσμο διαφορετικά; Τότε, ίσως και να έβλεπες πώς δεν είσαι και εσύ μέρος της τελειότητας, ότι έχεις προκαλέσει θλίψη, πόνο, αδικίες και εσύ με τη στάση σου. Ναι, δεν είσαι τέλειος. Αλλά ξέρεις τι με τρομάζει περισσότερο από όλα; Ότι, μου μοιάζεις και σου μοιάζω και εγώ. Ήμαστε και οι δύο από το ίδιο υλικό, ήμαστε και οι δύο φθαρτοί, ονειροπόλοι, ευδιάθετοι, πολυπράγμονες, αδιάφοροι, σημαντικοί και ασήμαντοι, αδύναμοι και δυνατοί, ήμαστε και οι δύο τόσο μακριά από αυτό που κάποιος ονόμασε τελειότητα και ευτυχία.

  • Της Μαρία Ξυπολοπούλου
  • Αναδημοσίευση από το "Αντικλείδι".

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

egkainia.domis.agioplastikis

Κάτι μεγάλο και όμορφο έγινε στο χωριό μας. Ένα κέντρο Μινωικής αγγειπλασττικής. Για να θυμόμαστε την ιστορία, το ξεκίνησε ο πρώην δήμαρχος Θραψανού, Μανόλης Λαδωμένος, αλλά διάφορες δυσκολίες που δεν γνωρίζομαι δεν το άφησδαν να ολοκληρωθεί. Το εεκαινία σε ο δήμρχος κ. Κεγκέρογλου! Χαιρόμαστε που ένα σημαντικό και εμβληματικό έργο πολιτιστικής υποδομής, είναι πραγματικότητα. Ως αποτέλεσμα συνένωσης δυνάμεων του Δήμου Μινώα, του Υπουργείου Πολιτισμού, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με την αρωγή της Περιφέρειας Κρήτης.

Ξεκίνησε να λειτουργεί στο χωριό μας, το Θραψανό, μια αξιόπιστη Δομή Αγγειοπλαστικής...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Κάποτε το θέλαμε να επιστρέψουμε, όσο τίποτα άλλο... Τώρα, δεν είμαι πια βέβαιος...

elies.a.nikola1.081220

Μια προσπάθεια πριν τρία χρόνια να ξαναφτιάξω τις ελιές μου σε συργασία με συγχωριανό μου φίλο και συμμαθητή από το σχολείο απέδωσε σε μια πρώτη φάση, τρία χρόνια τώρα. Πέσαμε σε κακές εποχές. Ξηρασία, κακοχρονιά, αλλά είχα μια ευχάριστη έκπληξη από τον Μιχάλη. Παρά τις δυσκολίες βγάλαμε το λάδι της χρονιάς μας. Ευγνώμονες!

livades.diakopes2013

Η Λιβάδα... Η τεχνιτή λίμνη στο χωριό μου που τα καλοκαίρια περνούσα πολλές ώρες εδώ... Πανέμορφη και πάντα έχει κάτι εξαιρετικό να σου δώσει... Δείτε ΕΔΩ ένα βίντεο που τραβηξα πριν μερικά χρόνια από τη λίμνη. Έτσι είναι και σήμερα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα... Η ίδια ομορφιά! Μόνο που εγώ δεν μπορώ να είμαι κοντά της, πια, με τη συχνότητα που ήμουν κάποτε...

panoramiki.livada.2014

Ιδού και μια πανοραμική φωτογραφία της λίμνης, που τράβηξα το χειμώνα του 2014 όταν κατέβηκα στο χωριό, για να μαζέψω τις ελιές μου...  Ελάτε, αν θέλετε, να σας πάω στις ελιές μου στου Μπουρμά. Δείτε ΕΔΩ. Τα τελευταία χρόνια δεν είχαν καρπό και από ότι δείχνουν τα πράγματα, ούτε και φέτος... Λογικό. Για να δώσουν καρπό, πρέπει να καλλιεργηθούν σωστά και φυσικά να βάλεις λιπάσματα. Κι αν το δεις από οικονομική άποψη, δεν είμαι βέβαιος ότι αξίζει τον κόπο...

 

 

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA