Τι λέτε; Είναι άραγε ο εορτασμός της Πρωτοχρονιάς αποδεκτός από τους Χριστιανούς;

agiovasilides

Σύμφωνα με την «Παγκόσμια Εγκυκλοπαίδεια του Βιβλίου»: «Οι Ρωμαίοι αφιέρωσαν αυτή την ημέρα [1 Ιανουαρίου] στον Ιανό, το θεό των πυλών, των θυρών και των απαρχών. Ο Ιανουάριος πήρε το όνομά του από τον Ιανό».—(1984), Τόμ. 14, σ. 237.
loveΗ «Μεγάλη Αμερικανική Εγκυκλοπαίδεια» αναφέρει ότι στις ρωμαϊκές καλένδες, δηλαδή τις πρώτες ημέρες των ρωμαϊκών μηνών, “τελούνταν εορτές και ευωχίες προς τιμήν της Ήρας και του Ιανού, περίφημες δε ήταν οι καλένδες του Ιανουαρίου, κατά τις οποίες εορταζόταν η έλευση του νέου έτους με ανταλλαγή δώρων και επισκέψεων”.—(Εκδόσεις Σ. Δημητρακόπουλου, Αθήνα, 1978), Τόμ. 12, σ. 473.

Η ημερομηνία και οι συνήθειες που συνδέονται με τον εορτασμό της Πρωτοχρονιάς διαφέρουν από τη μια χώρα στην άλλη. Σε πολλά μέρη τα ξέφρενα γλέντια και το ποτό είναι χαρακτηριστικά των εορταστικών εκδηλώσεων. Ωστόσο, το εδάφιο Ρωμαίους 13:13 συμβουλεύει: «Όπως την ημέρα, ας περπατήσουμε με ευπρέπεια, όχι με ξέφρενα γλέντια και μεθύσια, όχι με αθέμιτες σεξουαλικές σχέσεις και έκλυτη διαγωγή, όχι με έριδα και ζήλια». (Βλέπε επίσης 1 Πέτρου 4:3, 4· Γαλάτες 5:19-21.)

Προσφέρει Όλα Όσα Θέλετε;

Σε τι αποβλέπετε εσείς κατά τη διάρκεια της περιόδου την οποία πολλοί αποκαλούν εορταστική; Άνθρωποι σε όλο τον κόσμο λένε ότι αυτή η περίοδος επικεντρώνεται στα Χριστούγεννα, την ημέρα που σύμφωνα με την παράδοση γεννήθηκε ο Χριστός, αλλά περιλαμβάνει και τον εορτασμό της Πρωτοχρονιάς. Συνεπώς, είναι μια εκτεταμένη εορταστική περίοδος. Τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά ίσως έχουν διακοπές εκείνον τον καιρό, γι’ αυτό και φαίνεται ιδανική περίσταση για να δαπανούν οι οικογένειες χρόνο μαζί. Άλλοι, όμως, αναφέρονται σε αυτή την περίοδο ως «τα Χριστούγεννα», επειδή επιθυμούν να τιμήσουν τον Χριστό τη συγκεκριμένη περίοδο του έτους. Ίσως πιστεύετε και εσείς ότι αυτή είναι η πιο σπουδαία πτυχή της εν λόγω περιόδου.

Είτε το κάνουν για να τιμήσουν τον Χριστό, είτε για να περάσουν ωραία με την οικογένειά τους είτε και για τα δύο, εκατομμύρια άντρες, γυναίκες και παιδιά σε όλο τον κόσμο αναμένουν με μεγάλη ανυπομονησία αυτή την περίοδο. Τι θα λεχθεί για φέτος; Θα αποδειχτεί αυτή η περίοδος κάτι το ιδιαίτερο για την οικογένεια, και σημαίνει κάτι το ιδιαίτερο για τον Θεό; Αν γίνει κάποια οικογενειακή συγκέντρωση, θα σας προσφέρει όλα όσα θέλετε ή θα απογοητευτείτε;

Πολλοί οι οποίοι αποβλέπουν στη θρησκευτική πτυχή της γιορτής παρατηρούν ότι συχνά ο εορτασμός τόσο των Χριστουγέννων όσο και της Πρωτοχρονιάς δεν έχει καμία σχέση με το πνεύμα του Χριστού. Απεναντίας, η εορταστική περίοδος γίνεται απλώς ένας καιρός για ανταλλαγή δώρων, αφορμή για πάρτι όπου ίσως η διαγωγή ατιμάζει τον Χριστό ή, πρωτίστως, αποτελεί λόγο για να βρεθεί και πάλι η οικογένεια μαζί. Πολλές φορές, τέτοιες συγκεντρώσεις αμαυρώνονται όταν ένα ή περισσότερα μέλη εντρυφούν υπερβολικά σε φαγητό και ποτό προξενώντας λογομαχίες οι οποίες οδηγούν πολύ συχνά σε ενδοοικογενειακή βία. Ίσως το έχετε παρατηρήσει αυτό ή μπορεί ακόμη και να το έχετε βιώσει.

Πολλοί επιθυμούν να είναι η εορταστική περίοδος καιρός για βαθύ θρησκευτικό στοχασμό και για ωφέλιμη οικογενειακή συναναστροφή. Μάλιστα μερικοί κάνουν εκστρατείες για αλλαγή, χρησιμοποιώντας συνθήματα όπως: «Η γιορτή οφείλεται στον Ιησού». Αλλά μπορεί να γίνει κάποια αλλαγή; Και θα έφερνε πράγματι αυτό τιμή στον Χριστό;

  • Διαβάστε κι άλλα ΕΔΩ για τον περίφημο Άγιο Βασίλη.
  • Κι ΕΔΩ τι λένε τα κοσμικά Site.
  • ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες.

The News

Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και η ελληνική νομοθεσία. Τι ισχύει σήμερα...

ergo310115
Πολλές φορές στο έργο από πόρτα σε πόρτα ή στα σταντ, συναντάμε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τι είναι και τι πρεσβεύουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και έχουν μείνει κολλημένοι σε όσα κατά καιρούς έχουν «μάθει» ή έχουν «ακούσει» από όχι και τόσο καλόπιστους ανθρώπους…

ergo.stant.italia
Κι όμως αυτοί οι άνθρωποι δεν ήρθαν στην πόρτα να μιλήσουν για τον αληθινό Θεό, επειδή δεν είχαν κάτι καλύτερο να κάνουν, αλλά από αγάπη γι’ αυτούς. Κι ας μη γνωρίζονται, ας βλέπονται για πρώτη φορά. Είναι εκεί για να τους μεταφέρουν ένα άγγελμα που έχει σχέση με την ίδια τη ζωή τους.
martiria.neon
Το κύριο πρόβλημα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σήμερα οι Μάρτυρες του Ιεχωβά σε σχέση με την ελληνική νομοθεσία είναι μόνο η ποινικοποίηση του αθέμιτου προσηλυτισμού (και η εφαρμογή της διάταξης αυτής από τα δικαστήρια). Τα δύο παλαιότερα, η νομοθεσία περί ιδρύσεως ευκτηρίων οίκων και η ποινικοποίηση της άρνησης στράτευσης, έχουν αντιμετωπισθεί.

xaraΗ νομοθεσία του 2006 που αφορούσε βελτιώσεις στο ζήτημα των θρησκευτικών ελευθεριών κατάργησε την (εν πολλοίς ανενεργή από καιρό) απαιτούμενη διαβούλευση και συναίνεση µε τον οικείο ορθόδοξο μητροπολίτη ως προϋπόθεση για την έκδοση άδειας, ενώ η άρνηση στράτευσης των Μαρτύρων του Ιεχωβά καλύπτεται ως "ευμενής διάκριση" από την αναγνώριση του δικαιώματος εναλλακτικής θητείας του Ν. 2510/97 που απαλλάσσει από την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία λόγω κωλύματος απορρέοντος από τις θρησκευτικές και ιδεολογικές πεποιθήσεις.

Στην Ελλάδα ο νόμος περί του προσηλυτισμού που ισχύει έως σήμερα έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα σε όλους τους ετερόδοξους Έλληνες και κυρίως στους Μάρτυρες του Ιεχωβά οι οποίοι κάνουν έντονο ευαγγελιστικό έργο. Ο νόμος αυτός κρίνεται από έγκριτους νομικούς ως ξεπερασμένος και υπάρχει μια έντονη προτροπή από μέρους τους ώστε να καταργηθεί. Σε δίκες που διεξήχθησαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο, καταδείχθηκε ότι υπάρχει πρόβλημα στον συγκεκριμένο νόμο.

Αρχικά το Δικαστήριο απεφάνθη ότι τα κράτη έχουν το δικαίωμα να ποινικοποιούν τον αθέμιτο προσηλυτισμό. Θεώρησε επίσης ότι, μολονότι ο σχετικός ελληνικός νόμος είναι μάλλον ασαφής και έχει γίνει προσπάθεια να συμπληρωθεί από τη νομολογία που απορρέει από τις δικαστικές αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα του κατά πόσο αυτός ο νόμος περί προσηλυτισμού συμβιβάζεται με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Σύμφωνα με το Δικαστήριο, ο εν λόγω νόμος θα μπορούσε να είναι συμβατός με το άρθρο 9 της Σύμβασης εφόσον καταδειχτεί ότι αποσκοπεί στην ποινικοποίηση του αθέμιτου και μόνο προσηλυτισμού. Οι χαρακτηριστικότερες υποθέσεις που έφτασαν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και κατέδειξαν την ασάφεια του συγκεκριμένου νόμου αλλά και παρόμοιων νόμων που πλήττουν την θρησκευτική ελευθερία του ατόμου στην Ελλάδα είναι οι υποθέσεις Κοκκινάκης κατά Ελλάδας (1993), Μανουσάκης και λοιποί κατά Ελλάδας (1996), Βαλσαμής κατά Ελλάδας (1996), Ευστρατίου κατά Ελλάδας (1996), Τσιρλής και Κουλούμπας κατά Ελλάδας (1997), Γεωργιάδης κατά Ελλάδας (1997), Τσαβαχίδης κατά Ελλάδας (1999) και Θλιμμένος κατά Ελλάδας (2000).

Υπόθεση Κοκκινάκη κατά Ελλάδας
kokinakis

Ο κρητικός Μίνως Κοκκινάκης επί πενήντα χρόνια, από το 1938 έως το 1988, συνελήφθη 22 φορές από τις οποίες καταδικάστηκε στις 19 και αθωώθηκε στις 3 για το αδίκημα του προσηλυτισμού (καθώς κήρυττε τις διδασκαλίες των Μαρτύρων του Ιεχωβά) και ως αντιρρησίας συνείδησης (καθώς παρέμενε στρατιωτικά ουδέτερος σε αρμονία με τις πεποιθήσεις του ως Μάρτυρας του Ιεχωβά). Ωστόσο -και χωρίς να περάσει από δίκη- τα έτη 1938, 1940, 1949 και 1954­ εξορίστηκε για αυτές τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του.

Ο Κοκκινάκης (μαζί με τη γυναίκα του) καταδικάστηκε από το ποινικό δικαστήριο του Λασιθίου για απόπειρα προσηλυτισμού της συζύγου ενός ιεροψάλτη, και στο εφετείο αθωώθηκε η γυναίκα του αλλά επικυρώθηκε κατά πλειοψηφία η καταδίκη του Κοκκινάκη αφού θεωρήθηκε ότι "εκμεταλλεύτηκε την απειρία και πνευματική αδυναμία της κ. Κ".

Ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αναίρεση και ο Κοκκινάκης προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου όπου εγκάλεσε τα ελληνικά δικαστήρια που τον καταδίκασαν χωρίς όμως να διευκρινίσουν τα αθέμιτα μέσα που υποτίθεται ότι είχε χρησιμοποιήσει στην προσπάθειά του να αλλάξει τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της Χριστιανής Ορθοδόξου γειτόνισσάς του. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αποφάσισε υπέρ του Κοκκινάκη ότι η καταδίκη του δεν ήταν δικαιολογημένη αφού τα ελληνικά δικαστήρια δεν προσδιόρισαν με ποιον τρόπο οι κατηγορούμενοι προσπάθησαν να μεταπείσουν ετερόδοξους με καταχρηστικά μέσα αλλά περιορίζονταν στην αναπαραγωγή των όρων των νόμων περί προσηλυτισμού. Το δικαστήριο όρισε στο ελληνικό κράτος να τον αποζημιώσει με το συμβολικό ποσό των 15.240 ευρώ.

Υπόθεση Μανουσάκη κατά Ελλάδας
strasvurgo1
Η νομοθεσία για την ίδρυση και λειτουργία ναών και ευκτηρίων οίκων (που δεν ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος) δεν προβλέπει προθεσμία στην οποία πρέπει να απαντήσει για την έκδοση της σχετικής άδειας ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση μιας ομάδας Μαρτύρων του Ιεχωβά ο υπουργός μετά από τρία χρόνια δεν είχε ακόμη απαντήσει, κι έτσι ο οίκος τέθηκε σε λειτουργία χωρίς άδεια, και οι Μάρτυρες εδιώχθησαν και καταδικάσθηκαν. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έλαβε υπ' όψιν τη μακρόχρονη παράλειψη του υπουργού ν' απαντήσει στο αίτημα της ομάδας των Μαρτύρων του Ιεχωβά και έκρινε δε ότι η κυβέρνηση δεν μπορούσε να προβάλει ως δικαιολογία για την καταδίκη των προσφευγόντων την παράλειψή τους να συμμορφωθούν με μια τυπική μάλλον προϋπόθεση του νόμου και παράλληλα κατέληξε στο ότι οι διοικητικές αρχές χρησιμοποιούν την εν λόγω νομοθεσία για να επιβάλουν στην πράξη απαγορευτικούς περιορισμούς στην άσκηση ορισμένων τύπων λατρείας, όπως αυτής των Μαρτύρων του Ιεχωβά. Με άλλα λόγια το Δικαστήριο προβαίνει στη διάγνωση μιας πρακτικής διακριτικής μεταχείρισης κατά ορισμένων θρησκευτικών μειονοτήτων.

Η σημερινή κατάσταση
lagani7
Μετά την υπόθεση Κοκκινάκη, το θέμα του προσηλυτισμού ήρθε στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης η οποία δεν απαίτησε από την Ελλάδα να καταργήσει το νόμο περί προσηλυτισμού. Η Επιτροπή εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο ο νόμος εφαρμόσθηκε μετά την απόφαση Κοκκινάκης και διαπίστωσε ότι μετά από αυτήν είχαν υπάρξει δύο μόνο καταδικαστικές αποφάσεις που αφορούσαν προσηλυτισμό ανηλίκων, περιπτώσεις δηλαδή χρήσης αθέμιτων μέσων. Αυτό οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είχε συμμορφωθεί με την απόφαση Κοκκινάκης. Σε συνδυασμό με τις αποφάσεις και για άλλες υποθέσεις (υπόθεση Λαρίσσης, υπόθεση Μανουσάκης, υποθέσεις Βαλσαμής και Ευστρατίου) σε ορισμένες από τις οποίες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απεφάνθη ότι οι καταδίκες ήταν ορθές, νομικοί που έχουν ασχοληθεί με το ζήτημα βγάζουν το συμπέρασμα ότι ο νόμος περί προσηλυτισμού δεν αντιβαίνει στο άρθρο 9 της ευρωπαϊκής σύμβασης αλλά δεν αποκλείουν να υπάρξουν νέες υποθέσεις οι οποίες να καταδείξουν ότι ο νόμος είναι πλατύτερος απ' ό,τι χρειάζεται και να χρειασθεί η μεταρρύθμισή του. Σε κάθε περίπτωση, η έμπρακτη εφαρμογή των αποφάσεων που έχουν εκδικασθεί εις βάρος του ελληνικού κράτους έχει ιδιαίτερη σημασία αναφορικά με την πρόοδο του σεβασμού των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ελλάδα.

Ίντερνετ — Να χρησιμοποιείτε Σοφά αυτό το παγκόσμιο εργαλείο… Ας το προσέξουμε!

kapralos1.170715
Το διαδίκτυο ασφαλώς μας προσφέρει όμορφες εμπειρίες… Αλλά η ζωή, η πραγματική ζωή είναι αλλού, εκεί έξω… Με τους δικούς μας ανθρώπους. Σε στιγμές μοναδικές. Όπως αυτές που ζήσαμε προχθές καθώς πήγαμε στο καφέ του Καπράλου, στο Λόφο Κολωνού για ένα παγωτό και ποτό…

kapralos2.170715
Ο παππούς Διονύσης, παρά τα 97 του χρόνια είχε την ευκαιρία να νιώσει πολύ όμορφα, όπως κι εμείς που ήμασταν μαζί του… Η κουβέντα του ήταν δυναμική, ο φακός τον κατέγραψε έτσι (δες τη φωτογραφία επάνω…) ή σκεπτικός, όπως είναι σ’ αυτή εδώ… Φωτογραφίες γεμάτες συναισθήματα και ανθρωπιά…

kapralos3.170715
Ζητήσαμε από τον σερβιτόρο να μας φωτογραφίσει έτσι όπως ήμασταν καθισμένοι στο τραπεζάκι μας. Κι εκείνος έκανε μια φιλότιμη προσπάθεια… Από τις τρεις φωτογραφίες που τράβηξε με το κινητό, μια τουλάχιστον, ήταν καλή. Οι άλλες ήταν κουνημένες. Αυτή είναι η χαρά τη ψηφιακής φωτογραφίας. Σκέψου να ήμασταν ακόμα στην εποχή του φιλμ…
neotita
Η εφεύρεση της τυπογραφίας, πριν από αιώνες, άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Η εφεύρεση του Ίντερνετ στη σύγχρονη εποχή λέγεται ότι έχει ασκήσει ανάλογη επίδραση. Αυτό το πρακτικό μέσο έχει χαρακτηριστεί ως παγκόσμιο εργαλείο επικοινωνίας, και δικαίως. Καθώς ταξιδεύει κανείς στην «υπερλεωφόρο των πληροφοριών», μπορεί να συλλέξει δεδομένα, στατιστικά στοιχεία και απόψεις για ευρεία ποικιλία θεμάτων.

Η ικανότητα της επικοινωνίας είναι θαυμάσιο δώρο από τον Δημιουργό μας. Μας δίνει τη δυνατότητα να ανταλλάσσουμε απόψεις και να μοιραζόμαστε πληροφορίες με άλλους. Ο Ιεχωβά ήταν ο πρώτος που επικοινώνησε με την ανθρώπινη οικογένειά του, παρέχοντας χωρίς ασάφεια ξεκάθαρες πληροφορίες για το πώς να ζούμε μια ζωή γεμάτη νόημα. (Γέν. 1:28-30) Ωστόσο, όπως έγινε φανερό από όσα συνέβησαν στην αρχή της ανθρώπινης ιστορίας, το δώρο της επικοινωνίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί με εσφαλμένο τρόπο. Ο Σατανάς έδωσε εντελώς αναληθείς πληροφορίες στην Εύα. Εκείνη τις αποδέχτηκε και τις μετέδωσε στον Αδάμ, ο οποίος οδήγησε την ανθρωπότητα σε καταστροφική πορεία.—Γέν. 3:1-6· Ρωμ. 5:12.

Τι μπορεί να λεχθεί για τη χρήση του Ίντερνετ; Ενώ το Ίντερνετ μπορεί να παράσχει πολύτιμες πληροφορίες, να μας γλιτώσει χρόνο και να εξυπηρετήσει χρήσιμους σκοπούς, μπορεί επίσης να μας παραπληροφορήσει, να καταναλώσει δυσανάλογο μέρος του χρόνου μας και να μας διαφθείρει ηθικά. Ας εξετάσουμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιούμε αυτό το παγκόσμιο εργαλείο με ωφέλιμο τρόπο.

Πληροφορίες—Αξιόπιστες ή Αναληθείς;

Μη θεωρείτε ποτέ ως δεδομένο ότι όλες οι πληροφορίες που βρίσκονται στο Ίντερνετ είναι καλές και ωφέλιμες. Οι μηχανές αναζήτησης στο Ίντερνετ μπορούν να παρομοιαστούν με συλλέκτες μανιταριών, οι οποίοι μαζεύουν ασταμάτητα κάθε είδους μανιτάρια—βρώσιμα αλλά και δηλητηριώδη—και κατόπιν τα βάζουν στο ίδιο δοχείο και μας τα σερβίρουν. Θα τρώγατε εσείς τα μανιτάρια χωρίς να εξετάσετε προσεκτικά το καθένα από αυτά; Όχι βέβαια! Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν τεράστιο αριθμό ηλεκτρονικών υπολογιστών για να συλλέξουν πληροφορίες από δισεκατομμύρια ιστοσελίδες που περιέχουν οτιδήποτε, από το καλύτερο μέχρι το χειρότερο. Χρειάζεται να ασκούμε διάκριση για να ξεχωρίζουμε την ήρα από το σιτάρι, σαν να λέγαμε, ώστε να μη δηλητηριάσουμε τη διάνοιά μας με παραπλανητικές πληροφορίες.

Το 1993 ένα πολύ γνωστό περιοδικό είχε μια γελοιογραφία που έδειχνε δυο σκύλους μπροστά σε ένα κομπιούτερ. Ο ένας σκύλος έλεγε στον άλλον: «Στο Ίντερνετ, κανένας δεν ξέρει ότι είσαι σκύλος». Πριν από πολύ καιρό, ο Σατανάς κρύφτηκε πίσω από ένα φίδι για να αρχίσει «συνομιλία» με την Εύα και της είπε ότι θα μπορούσε να γίνει σαν τον Θεό. Σήμερα, οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση στο Ίντερνετ μπορεί να παριστάνει τον ειδήμονα, χωρίς καν να αποκαλύπτει το όνομά του. Ούτε υπάρχουν κανόνες σχετικά με το ποιος μπορεί να δημοσιεύει απόψεις, πληροφορίες, εικόνες και εισηγήσεις.

Όταν χρησιμοποιείτε το Ίντερνετ, μη γίνεστε σαν την Εύα. Να είστε επιφυλακτικοί απέναντι στις πληροφορίες και να τις βλέπετε με κριτικό μάτι. Προτού τις πιστέψετε, αναρωτηθείτε: (1) Ποιος δημοσίευσε την ύλη; Ποια είναι τα διαπιστευτήριά του; (2) Για ποιο λόγο δημοσιεύτηκε αυτή η ύλη; Τι υποκίνησε το συγγραφέα; Μήπως έχει κάποια προκατάληψη; (3) Πού βρήκε τις πληροφορίες; Παρέχει πηγές που μπορούν να διασταυρωθούν; (4) Αντανακλούν οι πληροφορίες την τρέχουσα γνώση; Τον πρώτο αιώνα, ο απόστολος Παύλος έδωσε στον Τιμόθεο μια συμβουλή η οποία εφαρμόζεται εξίσου και σήμερα. Ο Παύλος έγραψε: «Φύλαξε αυτό που σου έχει δοθεί ως παρακαταθήκη, απομακρυνόμενος από τα κενά λόγια που βεβηλώνουν ό,τι είναι άγιο και από τις αντιλογίες της ψευδώς αποκαλούμενης “γνώσης”».—1 Τιμ. 6:20.

Γλιτώνει ή Τρώει Χρόνο;

Αν χρησιμοποιηθεί σοφά, το Ίντερνετ μπορεί αναμφίβολα να μας γλιτώσει χρόνο, κόπο και χρήματα. Μπορούμε εύκολα να αγοράσουμε κάτι χωρίς να βγούμε από το σπίτι μας. Η σύγκριση τιμών μάς βοηθάει να γλιτώσουμε χρήματα. Οι διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές έχουν κάνει τη ζωή πολλών ευκολότερη. Οικονομικά ζητήματα μπορούν να τακτοποιηθούν οποιαδήποτε στιγμή από την άνεση του σπιτιού μας. Το Ίντερνετ παρέχει σημαντικά εργαλεία για να μας βοηθήσει να οργανώσουμε ένα βολικό και οικονομικό ταξίδι και να κάνουμε τις απαραίτητες κρατήσεις. Χωρίς πολλή προσπάθεια, μπορούμε να βρούμε τηλεφωνικούς αριθμούς, διευθύνσεις και διάφορους τρόπους για να φτάσουμε στον προορισμό μας. Τα γραφεία τμήματος των Μαρτύρων του Ιεχωβά ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν πολλές από αυτές τις υπηρεσίες για εξοικονόμηση χρόνου, ανθρώπινου δυναμικού και χρημάτων.

Υπάρχει, ωστόσο, και η σκοτεινή πλευρά του ζητήματος. Αυτή περιλαμβάνει την ποσότητα του χρόνου που μπορεί να καταναλώνεται στη χρήση του Ίντερνετ. Για μερικούς, το Ίντερνετ έχει γίνει συναρπαστικό παιχνίδι αντί να είναι χρήσιμο εργαλείο. Δαπανούν υπερβολικό χρόνο σε παιχνίδια, αγορές, συνομιλίες, ηλεκτρονικά μηνύματα, αναζήτηση και περιήγηση στο Ίντερνετ. Τελικά, ίσως αρχίζουν να παραμελούν τα πιο σπουδαία πράγματα όπως είναι η οικογένεια, οι φίλοι και η εκκλησία. Το Ίντερνετ μπορεί να γίνει ακόμη και εθισμός. Για παράδειγμα, το 2010 δημοσιεύτηκε μια μελέτη που έδειξε ότι το 18,4 τοις εκατό των εφήβων στην Κορέα ήταν εθισμένοι στο Ίντερνετ. Γερμανοί ερευνητές ανέφεραν ότι «όλο και περισσότερες γυναίκες παραπονιούνται για τον εθισμό των συντρόφων τους». Μια γυναίκα επισήμανε με λύπη ότι η εξάρτηση από το Ίντερνετ άλλαξε δραματικά το σύζυγό της, με αποτέλεσμα να καταστραφεί ο γάμος τους.

Ένα γραφείο τμήματος των Μαρτύρων του Ιεχωβά έλαβε μια επιστολή από κάποιο άτομο που χαρακτήρισε τον εαυτό του μανιώδη χρήστη του Ίντερνετ. Μερικές φορές δαπανούσε στο Ίντερνετ μέχρι και δέκα ώρες τη μέρα. Αφού ανέφερε ότι, «στην αρχή, όλα φαίνονταν αθώα», πρόσθεσε: «Με τον καιρό, παρακολουθούσα όλο και λιγότερες συναθροίσεις και σταμάτησα να προσεύχομαι». Όταν πήγαινε στις συναθροίσεις ήταν απροετοίμαστος και το μυαλό του ήταν στο σπίτι, λαχταρώντας να “ξανασυνδεθεί στο διαδίκτυο”. Ευτυχώς, συνειδητοποίησε τη σοβαρότητα του προβλήματος και έλαβε μέτρα για να το διορθώσει. Ας μη φτάσουμε ποτέ στο σημείο να εθιστούμε και εμείς στη χρήση του Ίντερνετ.

Πληροφορίες — Αξίζουν ή Όχι;

Στα εδάφια 1 Θεσσαλονικείς 5:21, 22 διαβάζουμε: «Να βεβαιώνεστε για όλα τα πράγματα· να κρατάτε γερά ό,τι είναι καλό. Να απέχετε από κάθε μορφή πονηρίας». Χρειάζεται να κρίνουμε αν οι πληροφορίες που βρίσκουμε στο Ίντερνετ αξίζουν την επιδοκιμασία του Θεού, αν ανταποκρίνονται στους υψηλούς κανόνες του. Πρέπει να είναι ηθικά αποδεκτές και κατάλληλες για έναν Χριστιανό. Η πορνογραφία στο Ίντερνετ έχει λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις και, αν δεν είμαστε προσεκτικοί, μπορεί εύκολα να μας παρασύρει στην παγίδα της.

Θα ήταν συνετό να αναρωτηθούμε: “Αν έμπαινε στο δωμάτιο ο σύντροφός μου, οι γονείς μου ή κάποιος Χριστιανός αδελφός μου, μήπως θα έκρυβα γρήγορα αυτό που βλέπω στην οθόνη;” Αν η απάντηση είναι ναι, θα ήταν καλό να χρησιμοποιούμε το Ίντερνετ μόνο όταν είναι και άλλοι παρόντες. Το Ίντερνετ έχει όντως αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και κάνουμε αγορές. Παράλληλα όμως, έχει δημιουργήσει και έναν εντελώς καινούριο τρόπο για να “μοιχεύσουμε στην καρδιά μας”.—Ματθ. 5:27, 28.

Να το Προωθήσω ή Όχι;

Η χρήση του Ίντερνετ περιλαμβάνει τόσο τη λήψη πληροφοριών όσο και τη μετάδοσή τους. Παρ’ όλο που είμαστε ελεύθεροι να λαβαίνουμε και να μεταδίδουμε πληροφορίες, έχουμε επίσης την ευθύνη να εξακριβώνουμε τη γνησιότητα και την καταλληλότητά τους. Μπορούμε να εγγυηθούμε την ακρίβεια αυτών που γράφουμε ή προωθούμε σε άλλους; Έχουμε την άδεια να μεταδώσουμε τις πληροφορίες; Είναι αξιόλογες και εποικοδομητικές; Με ποια κίνητρα τις κάνουμε διαθέσιμες; Μήπως θέλουμε απλώς και μόνο να εντυπωσιάσουμε τους άλλους;

Αν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο χρησιμοποιείται σωστά, μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο. Αλλά μπορεί και να μας κατακλύσει με πληροφορίες. Μήπως παραφορτώνουμε τους άλλους προωθώντας τις πιο πρόσφατες ειδήσεις ή επουσιώδη θέματα σε μακροσκελείς λίστες γνωστών, σπαταλώντας έτσι τον πολύτιμο χρόνο τους; Δεν θα πρέπει να εξετάσουμε τα κίνητρά μας πριν πατήσουμε το πλήκτρο αποστολής; Τι θέλουμε πραγματικά να πετύχουμε; Στο παρελθόν, οι άνθρωποι έγραφαν επιστολές για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με την οικογένεια και τους φίλους τους, να τους κρατήσουν ενήμερους για ό,τι συνέβαινε στη ζωή τους. Δεν πρέπει να είναι αυτός ο κύριος σκοπός των ηλεκτρονικών μηνυμάτων μας; Γιατί να μεταδώσουμε σε άλλους κάτι που δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε;

Επομένως, πώς πρέπει να χειριστούμε το ζήτημα του Ίντερνετ; Πρέπει να αποφεύγουμε κάθε χρήση του; Αυτό μπορεί να είναι απαραίτητο σε κάποιες περιπτώσεις. Ο μανιώδης χρήστης του Ίντερνετ που αναφέρθηκε νωρίτερα κατέφυγε σε αυτή τη λύση για να υπερνικήσει το μακροχρόνιο εθισμό του. Από την άλλη μεριά, η χρήση του Ίντερνετ μπορεί να μας ωφελήσει, με την προϋπόθεση ότι αφήνουμε “την ικανότητα σκέψης να μας φυλάει και τη διάκριση να μας διαφυλάττει”.—Παρ. 2:10, 11.

  • Αναδημοσίευση από το περιοδικό ΣΚΟΠΙΑ 15/8/2011 σ.3-5
  • Διαβάστε κι ΕΔΩ άλλο ένα άρθρο σε ΞΥΠΝΑ του 2004, 8/12 με το ίδιο θέμα... Η οργάνωση είναι άγρυπνη, εμείς;
  • ΞΥΠΝΑ 2000, 22/01. Διαβάστε ΕΔΩ.
  • Κι άλλο ΕΔΩ στο ΞΥΠΝΑ 2008, 10/08 που αφορά τους νέους...
  • Συνεχίστε την έρευνα... Υπάρχουν παολλά ακόμα που μπορείτε να βρείτε μόνοι σας, για το ίντερνετ... Το θέμα είναι ασφαλώς πολύ σοβαρό, αν δεν είμαστε προσεκτικοί...

Στην Πνύκα, στο μέρος που περπάτησε και δίδαξε ο απόστολος Παύλος στην Αθήνα…

pnika1
Η χαραγμένη στο βράχο πινακίδα στην Πνύκα λέει ότι εδώ δίδαξε ο Παύλος… Σ’ αυτό το λόφος στα ΒΔ της επιβλητικής Ακρόπολης των Αθηνών από την οποία τον χωρίζει μια πολύ ρηχή κοιλάδα. Αυτό το κάπως στενό, γυμνό, ασβεστολιθικό ύψωμα έχει ύψος 115 μ., ενώ η Ακρόπολη στα ΝΑ του ορθώνεται 43 μ. ψηλότερα. Η ανάβαση στον Άρειο Πάγο είναι ομαλή από το Β, αλλά από το Ν είναι απότομη. Στην κορυφή αυτού του λόφου υπήρχαν κάποτε αρχαίοι ελληνικοί βωμοί, ιερά, αγάλματα, καθώς και το υπαίθριο ανώτατο δικαστήριο του Αρείου Πάγου. Σήμερα όλα αυτά έχουν χαθεί, και το μόνο που μένει είναι λίγα από τα λαξευμένα στο βράχο έδρανα.

pnika2
Όπως γνωρίζουμε από τη Γραφή, σε μια από τις επισκέψεις του αποστόλου Παύλου στην Αθήνα, ορισμένοι Αθηναίοι τον έπιασαν και τον οδήγησαν στον Άρειο Πάγο, λέγοντας: «Μπορούμε να μάθουμε ποια είναι αυτή η καινούρια διδασκαλία για την οποία μιλάς; Διότι παρουσιάζεις ορισμένα πράγματα που είναι παράξενα στα αφτιά μας». (Πρ 17:19, 20) Στην απάντησή του ο Παύλος παρέθεσε με προσοχή μια σειρά αναμφισβήτητων γεγονότων, χτίζοντας σταδιακά ένα λογικό και πειστικό επιχείρημα. Δεν ολοκλήρωσε, όμως, την ομιλία του, διότι «όταν άκουσαν για ανάσταση νεκρών» κάποιοι εμπαίκτες άρχισαν να χλευάζουν. Ωστόσο, μέχρι να τον διακόψουν, ο απόστολος είχε ήδη καταφέρει να διαιρέσει το ακροατήριό του σε τρεις ομάδες, με βάση τις απόψεις τους.

pnika3
Ενώ μερικοί χλεύαζαν και κάποιοι άλλοι έλεγαν ότι θα ήθελαν να ακούσουν περισσότερα σχετικά με αυτό αργότερα, άλλοι «έγιναν πιστοί, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Διονύσιος, που ήταν δικαστής του Αρείου Πάγου, και μια γυναίκα ονόματι Δάμαρις και άλλοι εκτός από αυτούς». (Πρ 17:22-34) Σήμερα στον Άρειο Πάγο υπάρχει μια μπρούντζινη πλάκα που έχει στηθεί σε ανάμνηση αυτού του γεγονότος και η οποία περιέχει την ομιλία του αποστόλου Παύλου. Δεν μπορεί να λεχθεί με βεβαιότητα ότι σε εκείνη την περίπτωση ο Παύλος μίλησε ενώπιον του δικαστηρίου του Αρείου Πάγου, αλλά μεταξύ των ακροατών του υπήρχε τουλάχιστον ένα μέλος αυτού του ονομαστού δικαστηρίου.

pnika4
Σύμφωνα πάντα με τη Γραφή η Αθήνα ήταν πολύ θρησκευόμενη πόλη, γεγονός που προκάλεσε το σχόλιο του αποστόλου Παύλου πως οι Αθηναίοι “φαίνεται ότι έχουν μεγαλύτερο φόβο για τις θεότητες από ό,τι άλλοι”. (Πρ 17:22) Σύμφωνα με τον ιστορικό Ιώσηπο, οι Αθηναίοι ήταν «οι πιο ευσεβείς από όλους τους Έλληνες». (Κατ’ Απίωνος, Β΄, 130 [11]) Η Πολιτεία είχε υπό τον έλεγχό της τη θρησκεία και την προωθούσε πληρώνοντας για τις δημόσιες θυσίες, τις τελετές και τις πομπές που γίνονταν προς τιμήν των θεών. Είδωλα υπήρχαν σε ναούς, σε πλατείες και στους δρόμους, ενώ οι άνθρωποι συνήθιζαν να προσεύχονται στους θεούς πριν από τα συμπόσιά τους—στη διάρκεια των οποίων επιδίδονταν σε φιλοσοφικές συζητήσεις—καθώς και πριν από τις πολιτικές συγκεντρώσεις και τους αθλητικούς αγώνες.

thalassa1
Τον πρώτο αιώνα της Κοινής μας Χρονολογίας, ο απόστολος Παύλος μιλώντας στους Αθηναίους αναφέρθηκε σε έναν βωμό που έφερε την επιγραφή: «Στον Άγνωστο Θεό». (Πρ 17:23) Υπάρχουν άφθονες ιστορικές πληροφορίες που το επιβεβαιώνουν αυτό. Ο Απολλώνιος ο Τυανεύς, ο οποίος επισκέφτηκε την Αθήνα λίγο καιρό μετά τον Παύλο, αναφέρεται ότι είπε: «Είναι πολύ μεγαλύτερη απόδειξη σοφίας και σύνεσης το να λέει κανείς καλά λόγια για όλους τους θεούς, ιδιαίτερα στην Αθήνα, όπου υπάρχουν βωμοί προς τιμήν ακόμη και άγνωστων θεών». (Φιλόστρατος, Τα ες τον Τυανέα Απολλώνιον, 6, 3) Το δεύτερο αιώνα Κ.Χ. ο γεωγράφος Παυσανίας ανέφερε ότι στο δρόμο από το λιμάνι του Φαληρικού Όρμου μέχρι την πόλη της Αθήνας είχε παρατηρήσει “βωμούς θεών που ονομάζονταν Άγνωστοι και ηρώων”.

thalassa2
Επίσης, έκανε λόγο για έναν “βωμό Αγνώστων Θεών” στην Ολυμπία. (Ελλάδος Περιήγησις, Αττικά, Α΄, 4· Ηλιακά Α΄, 14, 8) Ένας παρόμοιος βωμός ανακαλύφτηκε το 1909 στην Πέργαμο, στον περίβολο του ναού της Δήμητρας. Ο γεωγράφος του δεύτερου αιώνα Παυσανίας το επιβεβαιώνει αυτό, εξηγώντας ότι καθ’ οδόν από το λιμάνι του Φαληρικού Όρμου προς την Αθήνα (από όπου πιθανόν να πέρασε ο Παύλος κατά την άφιξή του) παρατήρησε “βωμούς θεών που ονομάζονταν Άγνωστοι και ηρώων”. Κάπως έτσι μπαίνουμε στις πιο ζεστές μέρες του φετινού καλοκαιριού. Υπομονή, κουράγιο σε όλους… Πάντα θα υπάρχει μια όμορφη θάλασσα που θα γαληνεύει τη ψυχή μας. Οι φωτογραφίες της σημερινής ανάρτησης έχουν παρθεί από τον τοίχο της Στέλλας…

Με συντονισμένη δουλειά, όλα επανήλθαν στην πρότερη μορφή τους, στη Μαλακάσα…

apokathilosi1.20715
Θυμάστε από τις αναρτήσεις μου εδώ, όλες τις προηγούμενες μέρες, πώς ήταν διαμορφωμένος ο χώρος στην υπαίθρια Αίθουσα Συνελεύσεων στη Μαλακάσα… Με τη βοήθεια του καλού αδελφού Κώστα που βοήθησε στην αποκαθήλωση αλλά και στο στήσιμο της τέντας και όλου του υλικού που χρησιμοποιήθηκε εκεί (ένας από τους 650 περίπου εθελοντές που πρόσφεραν ανιδιοτελώς την εργασιακή τους δύναμη), στο άπλωμα και μάζεμα των καρεκλών, των ηχητικών κ.λπ ας πούμε ένα μεγάλο «ευχαριστώ» σε όλους αυτούς τους αφανείς ήρωες. Έτσι ήταν, λοιπόν, ο χώρος στη διάρκεια των τριών Συνελεύσεων που πραγματοποιήθηκαν φέτος σ’ αυτόν το χώρο…

apokathilosi11.120715
Και δείτε παρακαλώ πώς έγινε, μερικές ώρες μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της τελευταίας τριήμερης Συνέλευσης Περιφερείας που πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 10 – 11 και 12 Ιουλίου και απολαύσαμε τόσες χιλιάδες άνθρωποι από την Αττική και όχι μόνο… Η φωτογραφία έχει τραβηχτεί, όπως είναι φανερό, λίγο πριν βραδιάσει… Την ώρα δηλαδή που εμείς σπίτι μας, χαλαρώναμε ύστερα από την κούραση του τριημέρου. Κάποιοι αδελφοί μας συνέχισαν να προσφέρουν τις δυνάμεις τους ώς αργά το βράδυ… Μόνο άνθρωποι από ένα ξεχωριστό λαό, θα μπορούσαν να κάνουν κάτι τέτοιο, δεν νομίζετε;

apokathilosi2.120715
Ναι, τίποτα δεν γίνεται από μόνο του… Ούτε και μαγικά. Χρειάζεται πολύ προσωπική δουλειά από εθελοντές αδελφούς για να μπορέσουν μέσα σε λίγες ώρες, να επανέλθουν όλα, όπως ήταν πριν από τις συνελεύσεις… Ευτυχώς που υπάρχουν πολλοί νέοι στην οργάνωση που είναι πρόθυμοι να προσφέρουν τη σωματική τους δύναμη και τις γνώσεις τους με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο.  Κι αυτός είναι ένας πολύ σημαντικό λόγος που μας κάνει όλους πολύ χαρούμενους… Μπράβο και πάλι μπράβο τους!

apokathilosi3.120715
Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και μόνοι σας η καθαριότητα κράτησε ως αργά τη νύχτα. Και μικρά παιδιά συνέφεραν σ’ αυτό το σπουδαίο έργο. Και δεν ήταν η πρώτη φορά. Όπως διαβάζουμε στη Γραφή: Οι Ισραηλίτες είχαν το προνόμιο να συνεισφέρουν για την ανέγερση και τον εξοπλισμό κατασκευών για την αληθινή λατρεία. Πρόσφεραν υλικά για τη σκηνή της μαρτυρίας και τον εξοπλισμό της (Εξ 25:1-9· 35:4-9), «εθελοντική προσφορά στον Ιεχωβά» η οποία χρειάστηκε να σταματήσει γιατί τα πράγματα που προσφέρθηκαν «ήταν αρκετά για να γίνει όλο το έργο, και μάλιστα υπεραρκετά». (Εξ 35:20-29· 36:3-7) Οι συνεισφορές του Βασιλιά Δαβίδ για τη μελλοντική οικοδόμηση του ναού περιλάμβαναν την «ιδιαίτερη περιουσία» του, χρυσάφι και ασήμι αξίας $1.202.000.000 και πλέον. Κατόπιν, οι άρχοντες και οι αρχηγοί του λαού συνεισέφεραν με χαρά $1.993.000.000 και πλέον σε χρυσάφι και ασήμι, εκτός από χαλκό, σίδερο και πέτρες.—1Χρ 29:1-9.

apokathilosi4.120715
Δείτε μια ομορφιά! Όλοι νέοι! Δεν σας θυμίζει κάτι αυτό; Τα πλήθη που συνάγονταν στο ναό κατά τη διάρκεια των ετήσιων γιορτών ευφραίνονταν και αποκόμιζαν πνευματικά οφέλη, όπως συνέβη κατά τον εορτασμό του Πάσχα την εποχή του Βασιλιά Εζεκία, όταν «έγινε μεγάλη χαρά στην Ιερουσαλήμ». (2Χρ 30:26) Στις ημέρες του Νεεμία συγκλήθηκε μια σύναξη που αποδείχτηκε περίσταση “πολύ μεγάλης χαράς”. (Νε 8:17) Στο λαό που είχε συναχθεί στην Ιερουσαλήμ ο Έσδρας διάβασε από το βιβλίο του Νόμου του Μωυσή, ενώπιον «όλων αυτών που είχαν την απαιτούμενη νοημοσύνη για να ακούν», και εκείνοι παρακολουθούσαν πολύ προσεκτικά. (Νε 8:2, 3) Ως αποτέλεσμα της διδασκαλίας του Έσδρα και άλλων Λευιτών, όλος ο λαός χάρηκε «γιατί είχαν κατανοήσει τα λόγια που τους είχαν γνωστοποιηθεί». (Νε 8:12) Έπειτα γιόρτασαν τη Γιορτή των Σκηνών, και την όγδοη ημέρα «έγινε επίσημη σύναξη, σύμφωνα με τον κανονισμό».—Νε 8:18· Λευ 23:33-36.

apokathilosi6.120715
Ένα σουβλάκι ήταν ότι χρειαζόταν… Μετά τον Κατακλυσμό ο Θεός είπε στον Νώε ότι, εκτός από τη βλάστηση, μπορούσε να χρησιμοποιεί ως τροφή κάθε κινούμενο ζώο που ήταν ζωντανό. (Γε 9:3, 4) Ωστόσο, υπό το Νόμο, οι Ισραηλίτες επιτρεπόταν να τρώνε μόνο όσα ζώα προσδιορίζονταν ως καθαρά. Αυτά κατονομάζονται στο 11ο κεφάλαιο του Λευιτικού και στο 14ο κεφάλαιο του Δευτερονομίου. Ο κοινός λαός συνήθως δεν έτρωγε πολύ κρέας. Αλλά πότε - πότε έσφαζαν ένα κατσίκι ή ένα αρνί ως θυσία συμμετοχής ή προς τιμήν ενός φιλοξενούμενου. (Λευ 3:6, 7, 12· 2Σα 12:4· Λου 15:29, 30) Οι πιο εύποροι έσφαζαν βόδια ή μοσχάρια. (Γε 18:7· Παρ 15:17· Λου 15:23) Καταναλώνονταν επίσης θηράματα όπως ελάφια, γαζέλες, ζαρκάδια, αίγαγροι, αντιλόπες, άγριοι ταύροι και αγριόγιδα, των οποίων το κρέας το έψηναν ή το έβραζαν. (Γε 25:28· Δευ 12:15· 14:4, 5) Η βρώση του αίματος απαγορευόταν αυστηρά, όπως και η βρώση του πάχους.—Λευ 7:25-27.

apokathilosi7.120715
Όπως η τροφή που προμήθευε ο Ιεχωβά στο ιερατείο του ήταν αγιασμένη, έτσι και η τροφή που προμηθεύει στους Χριστιανούς υπηρέτες του είναι επίσης αγιασμένη, όπως πρέπει να είναι όλα όσα χρησιμοποιούν ή στα οποία συμμετέχουν οι αγιασμένοι υπηρέτες του. Ο απόστολος Παύλος προειδοποιεί για ασυνείδητους ανθρώπους οι οποίοι προσποιούνται ότι έχουν αγιαστεί, «που απαγορεύουν το γάμο, που διατάζουν την αποχή από τροφές τις οποίες δημιούργησε ο Θεός για να τις τρώνε με ευχαριστία εκείνοι που έχουν πίστη και γνωρίζουν ακριβώς την αλήθεια. Ο λόγος για αυτό είναι ότι κάθε δημιουργία του Θεού είναι καλή, και τίποτα δεν πρέπει να απορρίπτεται αν λαβαίνεται με ευχαριστία, γιατί αγιάζεται μέσω του λόγου του Θεού και της προσευχής που γίνεται για αυτό». (1Τι 4:1-5) Αν ο Λόγος του Θεού δηλώνει ότι κάτι είναι καθαρό, τότε αυτό είναι καθαρό, και ο Χριστιανός, καθώς ευχαριστεί για αυτό στην προσευχή του, το δέχεται ως αγιασμένο, με αποτέλεσμα να τον θεωρεί ο Θεός καθαρό όταν το τρώει.

apokathilosi5.120715

Μεγάλη η χαρά μας από ένα πολύ πλούσιο πνευματικό τραπέζι που στρώθηκε για μας…

sinelefsi1.120715
Την ώρα που κάποιοι αγωνιούν και εκνευρίζονται με τη στάση των δανειστών μας «φίλων και εταίρων μας» σχετικά με το αν μένουμε ή φεύγουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εμείς επιλέξαμε να αγνοήσουμε όλα αυτά και να ζήσουμε κορυφαίες στιγμές από ένα πολύ πλούσιο πνευματικό τραπέζι που απλώθηκε μπροστά μας, για ένα ολόκληρο τριήμερο.

sinelefsi2.120715
Είχαμε έτσι την ευκαιρία να συναντήσουμε φίλους καλούς και ακριβούς, να γνωριστούμε από κοντά και να μιλήσουμε μαζί τους, όπως με τον Βαγγέλη και τον Πέτρο στην πάνω φωτογραφία και τον Στέλιο με τη σύζυγο του, Βαλεντίνα, εδώ… Ο χρόνος ήταν λίγος και οι φίλοι πολλοί (τι σπουδαίο προνόμιο να έχουμε φίλους στις δύσκολες μέρες που ζούμε…) πού να τους προλάβεις όλους;

sinelefsi3.120715
Παρ’ όλα αυτά βρήκαμε χρόνο να ξαναδούμε τη φίλη μας, Δήμητρα Τριανταφυλλάκη – Μπόνη από τα Αποίκια της Άνδρου. Χαρήκαμε που ξαναήρθε στο συνηθισμένο μέρος, όπου περνούσαμε το μεσημεριανό μας διάλειμμα, στα πεύκα, ακριβώς απέναντι από τη νοηματική. Ήταν πολλοί ακόμα με τοπυ οποίους δεν τα καταφέραμε να συναντηθούμε… Θα το κάνουμε στο χρόνο που έχουμε μπροστά μας…

sinelefsi4.120715
Έτσι κι αλλιώς μας αρέσει η αληθινή ζωή και οι αληθινοί φίλοι, οπότε αυτό είμαστε σε θέση να το διεκπεραιώσουμε με τις κοινωνικές συναναστροφές, οι οποίες μάλιστα συστήνονται… Ωστόσο χρειαζόμαστε και το δικό μας ζωτικό χώρο… Έτσι με τη βοήθεια φίλων και αδελφών, πήραμε δυο δικές μας αναμνηστικές φωτογραφίες…

sinelefsi5.120715
Κι όχι μόνο στο μεσημεριανό διάλειμμα, αλλά και στη διάρκεια των εργασιών της τριήμερης Συνέλευσης Περιφερείας… Ανάμεσα στους 5.302 αδελφούς μας, στη θέση μας, απολαύσαμε ένα μοναδικό πρόγραμμα με 50 διαφορετικές παρουσιάσεις που μας έδειξαν ξεκάθαρα πώς θα ωφεληθούμε προσωπικά, καθώς θα ακολουθούμε τα βήματα του Ιησού, του μεγαλύτερου ανθρώπου που πέρασε ποτέ από τη γη…

sinelefsi6.120715
Ήταν πραγματικά ένα ξεχωριστό τριήμερο που μας εξόπλισε ώστε να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε τη θύελλα που πλησιάζει, συνεχίζοντας να εστιάζουμε το βλέμμα μας στον Ιησού. Και πράγματι, στις δύσκολες μέρες που ζούμε χρειάζεται ασφαλώς πολύ θάρρος… Κι αυτό το δίνει η Αγία Γραφή. Ποιον θα φοβηθούμε, όταν ξέρουμε τι περιμένουμε…

sinelefsi7.120715
Είδαμε στη δική μας Συνέλευση Περιφερείας, 36 νέους αδελφούς να συμβολίζουν την αφιέρωση τους στον Ιεχωβά με τη βάφτιση τους και συνολικά 178 τις τρεις προηγούμενες εβδομάδες και οπλιστήκαμε με δύναμη, πίστη και ελπίδα πως μόνο μέσα σ’ αυτό το ασφαλές λιμάνι θα εστιάσουμε την ελπίδα μας για τους «νέους ουρανούς και τη νέα γη» που περιμένουμε με λαχτάρα…

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA