Κάτι από τη Μάνη και τα Σπήλαια του Δυρού, που πήγαμε Αύγουστο, πριν δυο χρόνια…

diros1.250823
Περάσαμε πολύ όμορφα στη Μάνη μαζί με τα παιδιά μας, τον Κώστα, την Άννυ και τα εγγόνια μας το περσινό καλοκαίρι, Δημήτρη και Άντονη. Καθισαμε εκεί από το απόγευμα της Πέμπτης 24 Αυγούστου ώς το απόγευμα της Δευτέρας 28/8/2023.

diros2.250823
Και φυσικά, καθημερινά είχαμε ένα πρόγραμμα για το πού θα πάμε και τι θα κάνουμε. Ο καιρός ήταν σύμμαχος μας, ζεστός, κι αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να χαρούμε ξεχωριστά την κάθε στιγμή. Ήταν ένας Αύγουστος στα καλύτερα του!

diros3.250823
Προτίμησα σ’ αυτό το δημοσίευμα να μη βάλω άλλες φωτογραφίες. Μόνο μέσα από τα Σπήλαια του Δυρού, επειδή πραγματικά εντυπωσιάζει τον επισκέπτη. Και περιμένουν καθημερινά εκατοντάδες άνθρωποι στην ουρά του ταμείου, να κόψουν εισιτήριο 30 ευρώ για την είσοδο.

diros4.250823
Αυτή τη φορά δεν πήγαμε μαζί τους μέσα στα Σπήλαια για την ξενάγηση των 40 λεπτών. Το έχω δει τόσες φορές. Αλλά ο Κώστας με τον Δημήτρη με προμήθευσαν με τόσες φωτογραφίες από εκεί μέσα, που θα μπορούσα να δημοσιεύω στον ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ για καιρό…

diros5.250823
Πέρα από τη φυσική ομορφιά, όλα στη Μάνη είναι πέτρα κι αυτό προσωπικά μου αρέσει πολύ. Μου θυμίζει τη νότια Κρήτη και την Εύβοια στα πιο άγρια τους. Μια αγριάδα όμως που δεν σε φοβίζει, αλλά σου προξενεί δέος για τον Δημιουργό!

diros6.250823
Έχουμε ήδη κάνει μια ανάρτηση στον ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ γι’ αυτή την επίσκεψη στα Σπήλαια του Δυρού. Δείτε τη ΕΔΩ. Και ΕΔΩ μια παλαιότερη που θα μπορούσατε να τη βρείτε ψάχνοντας ανάμεσα στις 6.500 δημοσιεύσεις που υπάρχουν σ’ αυτόν τον ιστότοπο. Και συνεχίζουμε

Έκτακτη έκδοση του «Ηλεκτρικού»

Posted in Δημοσιογραφικά

Αφιερωμένο εξαιρετικά από τον φίλο μου papi AOW+(λοκ s5). Μιλούσαμε χθες το απόγευμα στο Skype και είπε ότι θα σας αρέσει. Μακάρι να είναι έτσι...

Μερικοί άνθρωποι,
αν και δεν είναι στο δημοσιογραφικό χώρο δίνουν μάχη για να συνεχίσει να ασκεί ο Τύπος τον ηγετικό του ρόλο. Έχω τη χαρά και την τιμή να συνεργάζομαι με έναν τέτοιο άνθρωπο, τον πρόεδρο των Συνταξιούχων των ΗΣΑΠ Μανώλη Φωτόπουλο.

Την παραπάνω εβδομάδα, Τρίτη 20 Απρίλη 2010, έχει το Σωματείο του την ετήσια Γενική του Συνέλευση στο ξενοδοχείο της Αθήνας «Τιτάνια». Η Γενική Συνέλευση ήταν κάποτε το πιο σημαντικό γεγονός για τα συνδικάτα. Εκεί γινόταν οι απολογισμοί, τα προγράμματα δράσης, οι τοποθετήσεις των απλών μελών, τα ψηφίσματα.

Και ήταν τόσο μαζικές και «ζωντανές» αυτού του τύπου οι ανοιχτές συνελεύσεις που έπεφτε και... ξύλο καμιά φορά. Εγώ δεν τις πρόλαβα, αλλά στις συνελεύσεις της ΠΕΤ ΟΤΕ στο κλειστό γήπεδο του Σπόρτιγκ έπεφταν και κάτι ψιλές...

Τώρα στα περισσότερα συνδικάτα των εν ενεργεία εργαζομένων πάνε... αντιπρόσωποι. Το νεύρο, το πάθος και η παραγωγική διαδικασία απουσιάζει. Οι συνταξιούχοι των ΗΣΑΠ όμως το κρατάνε.

Στο «Τιτάνια» πάνε καμιά εξακοσαριά μέλη. Και συμμετέχουν ενεργά στις διαδικασίες. Αλλά και ο Μανώλης ξέρει καλά το «μυστικό» να τους κρατά, χρόνια τώρα, σε εγρήγορση. Παρότι κυκλοφόρησε τον ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ πριν από δεκαπέντε μέρες, έκατσε κι έστησε μια έξτρα έκτακτη έκδοση, αναδεικνύοντας ένα μεγάλο θέμα γι' αυτούς, εκείνο που αφορά την Πρόσθετη Ασφάλιση. Το θέμα τους ενδιαφέρει όλους. Και φυσικά θα γίνει ανάρπαστο. Λίγα είναι τα 800 φύλλα που θα τυπώσει.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Ο Μανώλης τους  βάζει τα γυαλιά και στην σύγχρονη εξέλιξη του Σωματείου. Προσέλαβε μια κοπέλα, την Ελευθερία, έβαλε CONNEX σύνδεση internet, πήρε κομπιούτερ τελευταίας τεχνολογίας, σκάνερ, εκτυπωτή... Φτιάχνει πια όλα τα έγγραφα του, το υλικό του Σωματείου, την ύλη της εφημερίδας και σε λίγο θα έχουν και το δικό τους Site! Αυτά είναι αληθινά πρωτοπόρα μυαλά!

  • Αρχισαν τα όργανα και στην εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν στον τρόπο πρόσληψης και εξέλιξής τους. Δείτε ΕΔΩ. Όμως ΕΔΩ δείτε τι συμβαίνει στην Ταϊλάνδη και ΕΔΩ δείτε τι συμβαίνει στο Κιργιζσατάν , δύο πολύ ενδιαφέροντες ιστοχώρους με φωτογραφίες από το τι βάσανα περνάει ο κόσμος. Οι επισημάνσεις είναι της καλής φίλης, Ματιέττας Μουρούτη, όπως έφτασαν χθες στο e-mail μου.

Άλλαξε η μέρα, έβγαλε ήλιο…

Posted in Επικαιρότητα

Ένα τραγούδι για την πολύπαθη Παλαιστίνη. Αφιερωμένο στους ψυχωμένους αγωνιστές που επιχειρούν να στείλουν βοήθεια σ’ αυτούς τους αποκλεισμένους από τους Ισραηλινούς ανθρώπους.

Το… κρυφτούλι παίζει μαζί μας ο καιρός. Εκεί που ήταν γεμάτος σύννεφα και μουντός το πρωί, κατά τις 2 το μεσημέρι άλλαξε γνώμη και έβαλε τα καλά του… Μας χαμογέλασε και άρχισε να το βλέπει… καλοκαίρι!

Κάτι τέτοια κάνει και κοντεύει να τρελάνει κάθε λίγο πράσινο που υπάρχει γύρω μας. Λίγη βροχή και ύστερα ένα δυνατός ήλιος… Ε, πολύ θέλει να τα παίξουν; Νομίζουν πως ήρθε κι όλας καλοκαίρι, πετούνε τα άνθη τους και γεμίζουν, όπου τα παίρνει, καρπούς.

Αυτά βλέπουν και τα παιδιά και βιάζονται να βάλουν κοντομάνικα. Ο μικρός Λάμπρος το πρωί ήταν ανένδοτος: «Δεν αντέχω άλλο τα φούτερ με μακριά μανίκια. Ζεσταίνομαι». Έχει δίκιο. Αλλά ο καιρός είναι ασταθής. Εύκολα μπορεί να την κάνει την τούμπα του και όλα να αλλάξουν. Το κρύωμα επίσης έρχεται εύκολα. Και είναι ότι χειρότερο υπάρχει αυτή την περίοδο.

Διαβάζω στις εφημερίδες όλες αυτές τις σαχλαμάρες με τους διαλόγους, προϊόν υποκλοπής, αλλά αυτά είναι ψιλά… γράμματα. Και όπως στην περίπτωση της συμμορίας που πήρε μέρος στην απαγωγή του εφοπλιστή Παναγόπουλου, έτσι κι εδώ, οι διάλογοι είναι για… κλάματα. Και για γέλια βεβαίως…

Διότι, μόνο καθυστερημένοι άνθρωποι θα μπορούσαν να μιλούν έτσι. Εκτός κι αν είναι «γραμμή» της ασφάλειας να τους εκθέσουν στα μάτια της κοινωνίας. Στο στιλ «δες ποιοι, υποτίθεται, ότι παλεύουν για σένα».

Όλα πια μπορείς να τα βάλεις στο μυαλό σου. Κι όταν και ο γραπτός Τύπος ακολουθεί το δραματοποιημένο τηλεοπτικό λόγο, τότε είναι να μας κλαίνε οι ρέγγες. Έλεος παιδιά! Τα νεύρα μας!

  • Δεν είμαι υπερβολικός στους χαρακτηρισμούς. Δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ για τι πράγμα μιλάω. Και φυσικά είναι μια καλή ευκαιρία για να ξανα-ενεργοποιήσουν τις κάμερες παρακολούθησης. Δείτε ΕΔΩ... Αλλά εσείς συνεχίσετε να χαμογελάτε, γιατί εκτός του ότι μεγαλώνει της ζωή, όπου εφαρμόστηκαν οι ... οδηγίες του ΔΝΤ τίποτα δεν ήταν όπως πριν. Δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ και θα καταλάβετε τι λέω...

Νέα 48ωρη απεργία των ταξί

Posted in Επικαιρότητα

Ένα σκληρό βίντεο που όμως αφορά την ασφάλειά μας στους δρόμους. Χρειάζεται μεγάλη υπευθυνότητα το τιμόνι. Δεν είναι αστεία να παίζει κανείς μ’ αυτά. Μπορεί να μας δώσει χαρά, ας το εκμεταλλευτούμε χωρίς απώλειες αγαπημένων μας προσώπων…

Χειρόφρενο τραβάνε εκ νέου σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη οι ιδιοκτήτες ταξί, διαμαρτυρόμενοι για τις προωθούμενες αλλαγές στον τρόπο φορολόγησής τους.

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των αυτοκινητιστών επισημαίνει πως "μέχρι τώρα το υπουργείο δεν μας έχει απαντήσει, όπως και σε άλλους, πώς σκέπτεται να αντιμετωπίσει τα ζητήματα που θα προκύψουν από τις αλλαγές που θα επιφέρει το φορολογικό νομοσχέδιο στον κλάδο όταν θέλει την αλλαγή αυτή να την εφαρμόσει από 1η Ιουλίου. Δεν μας έχει εξηγήσει σε ποια στοιχεία βασίστηκε για να αυξήσει στο πρώτο εξάμηνο του 2010 κατά 50% το τεκμαρτό εισόδημά μας όπου όλοι βαίνουμε την κατακόρυφη πτώση του τζίρου σ’ όλα τα επαγγέλματα".

Παράλληλα, κατηγορεί το αρμόδιο υπουργείο ότι δεν ασχολήθηκε με τη δική της πρόταση για τη φορολόγηση των αυτοκινητιστών και αναφέρει ότι σήμερα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση των επαγγελματιών στο θέατρο "Περοκέ" στο Μεταξουργείο και θα ακολουθήσει πορεία προς τη Βουλή.

Γι’ αυτό κανονίστε την πορεία σας. Το κέντρο θα είναι κλειστό.

Έχει ψυχρούλα και σήμερα. Και μια συννεφιά που κάνει τη μέρα να φαίνεται σκοτεινή. Στο σπίτι μου έχουν λαϊκή σήμερα. Έχουν στήσει κανονικά πάγκους κι ας λέει το ράδιο ότι οι παραγωγοί λαϊκών αγορών έχουν απεργία.

Επίσκεψη ύστερα από καιρό στον ΕΔΟΕΑΠ για τις συνήθεις τριμηνιαίες εξετάσεις σακχάρου. Τα αποτελέσματα του μικροβιολογικού την ερχόμενη Πέμπτη το πρωί και ραντεβού με την ενδοκρινολόγο του Ταμείου για να τις «διαβάσει».

Ηρεμία σήμερα στην ΠΕΤ ΟΤΕ. Έχουν εκλογές για τις Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλεις και είναι όλοι κοντά στις κάλπες για ευνόητους λόγους.

  • Διαβάστε ΕΔΩ για να αντλήσσετε λίγη αισιοδοξία. Τη χρειαζόμαστε σε δύσκολους καιρούς...

Κατάληψη ξανά σήμερα στην ΕΣΗΕΑ

Posted in Δημοσιογραφικά

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ, στην οδό Ακαδημίας, πραγματοποίησαν για μερικές ώρες σήμερα αντιεξουσιαστές, διαμαρτυρόμενοι για τον τρόπο που καλύπτουν τα ΜΜΕ τις συλλήψεις των έξι κατηγορουμένων για συμμετοχή στον «Επαναστατικό Αγώνα» και δεν έχουν και άδικο με τις τερατολογίες που ακούστηκαν πάλι.

Σύμφωνα με όσα διαβάσαμε στο MediaBlog, στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ αρχικά βρίσκονταν περίπου 40 άτομα, ανάμεσα στα οποία και ο πρόεδρος της Ένωσης Συντακτών, Πάνος Σόμπολος, που έχουν αποκλειστεί εντός του κτιρίου. Το ΑΠΕ έγραψε ότι “η επικοινωνία με το προεδρείο της Ένωσης είναι -επί του παρόντος- αδύνατη, αλλά οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για επίθεση που δέχθηκαν από καταληψίες ο πρόεδρος, Πάνος Σόμπολος, και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Παράλληλα, κρατούνται απομονωμένοι οι Π. Σόμπολος, Εννυ Μαγιάση και Χρήστο Κυρίτσης”. Τελικά αποχώρησαν όλοι οι εργαζόμενοι και τα μέλη του προεδρείου από το κτίριο.

Έξω από το κτήριο, πάντως, οι καταληψίες έχουν αναρτήσει πανό, διαμαρτυρόμενοι για τη σύλληψη των έξι, που κατηγορούνται για συμμετοχή στην οργάνωση «Επαναστατικός Αγώνας» ενώ ανήρτησαν και ανακοίνωση στο Indymedia:

«Η παρέμβαση-κατάληψη από 200 και πλέον συντρόφους και συντρόφισσες των γραφείων της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθήνας (ΕΣΗΕΑ), με πρόεδρο το ανεκδιήγητο φερέφωνο-ασφαλιτοδημοσιογράφο Πάνο Σόμπολο, γίνεται για το τρομοθέαμα που αφιδώς προσφέρουν τα ΜΜΕ τις τελευταίες ημέρες σχετικά με τις συλλήψεις αγωνιστών ως μέλη του Επαναστατικού Αγώνα.

Μια “υπόθεση” χωρίς κανένα αποδεικτικό στοιχείο που υποστηρίζεται κοινωνικά μόνο από την κρατική αφήγηση που αναπαράγεται χωρίς αποκλίσεις από τα δελτία ειδήσεων και τις στήλες των εφημερίδων, από τα τηλοπτικά φερέφωνα και τις στήλες των εφημερίδων. Μια κρατική αφήγηση που μετά την εξέγερση του Δεκέμβρη επιχειρεί την εγκληματοποίηση των αναρχικών σε νομικό, ηθικό και ιδεολογικό επίπεδο (τα σημεία στα οποία συγκροτείται το θεσμικό πλέγμα). Νομικά-άνομοι (ή έκνομοι), ηθικά-άνανδροι, ιδεολογικά-φασίστες. Πάνω σε αυτή τη βάση ξεδιπλώνεται η ιδεολογική και κατασταλτική επίθεση και η συνακόλουθη ποινικοποίηση.

Η αντιεξεγερτική εκστρατεία του κράτους και των ΜΜΕ συνεχίζεται κλιμακούμενη και μαζί ο αγώνας για κοινωνική και ατομική απελευθέρωση, αλληλεγγύη και ανιδιοτέλεια, αυτοοργάνωση της δράσης και της καθημερινής ζωής. Ιδιαίτερα μέσα στην περιόδο της σκληρής αντικοινωνικής επίθεσης και βαθύτερης λεηλασίας της κοινωνίας από την πλευρά της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας.

ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΜΜΕ
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ».

  • Δείτε ΕΔΩ φωτογραφίες από την κατάληψη από το Μediablog

Η γυναίκα του ταξιδευτή

Posted in Επικαιρότητα

Σκηνές από την ταινία...

Τελευταία, όπως θα έχετε διαπιστώσει από τις αναρτήσεις μου, το σινεμά με έχει συνεπάρει. Είτε στη μεγάλη οθόνη, είτε στη μικρή, όποτε έχω λίγο ελεύθερο χρόνο, μ’ αρέσει.

Χθες τελείωσα λίγο πιο νωρίς από την εφημερίδα. Και η Ειρήνη είχε πάρει από το βίντεο κλάμπ της γειτονιάς τη «Γυναίκα του ταξιδευτή». Έβαλα ένα ουίσκι, άνοιξα ένα σακουλάκι πατάκια τσίπς φούρνου και… χαλάρωσα να το απολαύσω.

Δείτε μερικά πράγματα για την ταινία:

Η Clare Abshire (Rachel McAdams) είναι ερωτευμένη με τον Henry DeTamble (Eric Bana) όλη της τη ζωή. Ενώ όμως η δική της ζωή κυλά φυσιολογικά, δηλαδή ευθύγραμμα, η δική του κάνει διακοπές, καμπύλες και σπείρες. Ο Henry είναι «Ταξιδευτής»: μια σπάνια γενετική ανωμαλία του επιτρέπει (ή, πιο ορθά, τον αναγκάζει) να μεταπηδά απροειδοποίητα και ανεξέλεγκτα σε διαφορετικές χρονικές περιόδους της ζωής του, να παραμένει για λίγο εκεί κι ύστερα, εξίσου απροειδοποίητα, να επανέρχεται στην κανονική ροή της καθημερινότητάς του. Μέσω αυτών των ταξιδιών-αστραπή, αποτελεί μέρος της ζωής της Clare από τότε που εκείνη ήταν μικρό κορίτσι κι εκείνος με τις απροειδοποίητες εμφανίσεις του από το μέλλον γέμιζε ενδιαφέρον την παιδική καθημερινότητά της. Όταν καταφέρουν να συναντηθούν και οι δύο σε ένα κοινό παρόν, δεν μπορούν παρά να γίνουν ζευγάρι. Όμως τα απότομα, συνεχή ταξίδια/εξαφανίσεις του Henry κάνουν την Clare να συνειδητοποιήσει ότι εκτός από τη μοίρα που τους έφερε κοντά, χρειάζεται και πολλή ανθρώπινη προσπάθεια κι επιμονή για να διατηρηθεί μια σχέση, την οποία ο πανδαμάτωρ χρόνος δοκιμάζει και φθείρει με τον πιο ανορθόδοξο τρόπο.

Βασισμένο στο ομώνυμο best seller της Audrey Niffenegger που έχει ραγίσει εκατομμύρια καρδιές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, το «The Time Traveler's Wife» φιλοδοξεί να γίνει μια σπουδή για μια αγάπη που ξεπερνά τα όρια και τη διάσταση του χρόνου. Το αποτέλεσμα όμως που βλέπουμε επί της οθόνης είναι αναμφίβολα κατώτερο των προσδοκιών, με τις συνεχείς μετακινήσεις στο χρόνο περισσότερο να συσκοτίζουν τη ρομαντική πλευρά της ιστορίας, παρά να φωτίζουν τις αθέατες πλευρές αυτού του ασυνήθιστου έρωτα.

Τρίτη και... 13. Δεν φαντάζομαι να είστε προληπτικοί;

Posted in Επικαιρότητα

Μήπως αποφεύγεις να περνάς κάτω από σκάλες; Μήπως αναρριγείς αν σπάσει κάποιος καθρέφτης; Ή σταυροκοπιέσαι στο πέρασμα μαύρης γάτας και δη, σε σταυροδρόμι; Είσαι πραγματικά άτυχος... σήμερα είναι Τρίτη και 13!

Προλήψεις και δεισιδαιμονίες που συσσωρεύτηκαν με το πέρας των αιώνων στη σύγχρονη εποχή, χαρακτήρισαν την Τρίτη (ή την Παρασκευή) ως μαύρες ημέρες. Για τους μεν Έλληνες και Ισπανούς «μαύρη» μέρα θεωρείται η Τρίτη, για τους υπόλοιπους δε, η Παρασκευή -το 13 είναι ο κατεξοχήν κακότυχος αριθμός σε όλους τους λαούς. Από πού όμως προέρχονται οι προλήψεις γι αυτές τις αποφράδες ημέρες;

Κατά την ελληνική παράδοση η Τρίτη θεωρείται γρουσούζικη καθώς είναι η μέρα που έπεσε η Κωνσταντινούπολη στα χέρια των στρατευμάτων του Μεχμέτ Β'; του Πορθητή (Τρίτη 29 Μαΐου 1453). Έκτοτε γιορτές και γλέντια δεν γίνονταν ποτέ Τρίτη και τα σπιτικά παρέμεναν κλειστά για τους επισκέπτες -ήταν ένας τρόπος για να μη λησμονήσουμε ως έθνος τη μελανή εκείνη μέρα της ελληνικής ιστορίας.

Ο αριθμός 13 λογίζεται ως γρουσούζικος από την πρώιμη αρχαιότητα, ο οποίος συνδυάστηκε αργότερα με τις αποφράδες ημέρες (Τρίτη και Παρασκευή) και γεννήθηκαν σωρεία προλήψεων που «ταλανίζουν» το νου μας ως σήμερα.

Οι σχετικές με το 13 προλήψεις δημιουργήθηκαν με την ανακάλυψη του δωδεκαδικού συστήματος, σύμφωνα με το οποίο το 12 είναι ο τέλειος αριθμός: 12 οι ώρες της μέρας και της νύχτας, 12 οι μήνες, τα ζώδια, 12 και οι άθλοι του Ηρακλή! Με την προσθήκη του αριθμού «ένα» σ' αυτό το ιερό 12 σχηματιζόταν η αρχή ενός νέου κύκλου. Το συμβολικό αυτό άλμα προς το καινούριο «άγνωστο», που αντιπροσώπευε ο αριθμός 13, προκάλεσε ανησυχία στους ανθρώπους κι έτσι άρχισαν να του αποδίδουν ευθύνες για τα ατυχή συμβάντα. Ο Φίλιππος Β'; της Μακεδονίας λέγεται πως πέθανε αφότου τοποθέτησε το άγαλμά του δίπλα σε αυτά των δώδεκα θεών του Ολύμπου. Σύμφωνα με τις χριστιανικές θεωρίες στο μυστικό δείπνο παρίστανται 12 μαθητές και ο 13ος συνδαιτυμόνας ήταν ο Ιησούς. (Και τον Ιησού να μετρούσαμε ως πρώτο, ο 13ος θα ήταν ο Ιούδας..). Το 13ο κεφάλαιο της Αποκάλυψης αναφέρεται στο θηρίο και τον Αντίχριστο, τα δύο δημιουργήματα του Διαβόλου. Ο αριθμός 13 φιγουράρει στην πιο κακότυχη κάρτα των ταρώ, τον θάνατο.

Γενικότερα, το δεκατρία μπορεί να θεωρείται "κακός" αριθμός απλά επειδή είναι μία μονάδα πάνω απ' το δώδεκα το οποίο είναι δημοφιλές σε πολλούς πολιτισμούς. Όταν μία ομάδα δεκατριών αντικειμένων διαιρεθεί στα δύο, στα τρία, στα τέσσερα ή στα έξι, πάντα ένα αντικείμενο περισσεύει. Το «κακό»!


Ο συνδυασμός του αριθμού 13 με την ημέρα Τρίτη ήταν αναπόφευκτος για να δημιουργήσουν την συγκεκριμένη αποφράδα μέρα στην Ελλάδα, άλλωστε καταγράφεται ένα ακόμη ιστορικό στοιχείο που ενισχύει τον συσχετισμό.

Φυσικά, οι δεισιδαιμονίες δεν επηρεάζουν όλους τους ανθρώπους καθώς έχουν να κάνουν με την αντίληψη τους, την σχέση τους με το εξωπραγματικό και κυρίως την παιδεία του καθενός.

Ας χαρούμε λοιπόν τη σημερινή μέρα όπως οφείλουμε να κάνουμε κάθε μέρα που ζούμε, χωρίς προκαταλήψεις και επηρεασμούς.

Σε τεντωμένο σχοινί

Posted in Επικαιρότητα

Το 1974, ο Φιλίπ Πετίτ, ταχυδακτυλουργός και καλλιτέχνης του δρόμου, έκανε κάτι το οποίο μέχρι τότε όχι απλώς θεωρούνταν ακατόρθωτο αλλά κανείς δεν είχε καν τολμήσει να αποπειραθεί κάτι παρόμοιο. Ο νεαρός Γάλλος ισορρόπησε πάνω σε ένα καλώδιο, το οποίο ήταν στηριγμένο ανάμεσα στους δίδυμους πύργους της Νέας Υόρκης και για 45 ολόκληρα λεπτά περπατούσε, χόρευε και γονάτιζε πάνω στο τεντωμένο σχοινί.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά ντοκιμαντέρ των τελευταίων χρόνων που όμως έρχεται με αρκετή καθυστέρηση στις αίθουσες. Είναι βασισμένο στο βιβλίο του ίδιου του Φιλίπ Πετίτ και είχε μια αρκετά επιτυχημένη - για το είδος - πορεία μέχρι τώρα με πολλά βραβεία ανάμεσα στα οποία το Όσκαρ 2009 καλύτερου ντοκιμαντέρ, το μεγάλο βραβείο Επιτροπής και Βραβείο Κοινού στο Σάντανς, και το Βραβείο BAFTA καλύτερης Βρετανικής ταινίας της χρονιάς.

Αυτό που πετυχαίνει το συγκεκριμένο έργο είναι ότι ισορροπεί πετυχημένα (όπως άλλωστε και ο πρωταγωνιστής του) ανάμεσα στο δραματοποιημένο και παραδοσιακό τρόπο παρουσίασης των γεγονότων. Χρησιμοποιώντας από τη μία την κλασσική πλέον μορφή συνέντευξης και το αρχειακό υλικό μαζί με τις δραματοποιημένες αναπαραστάσεις σημαντικών στιγμών της ιστορίας από την άλλη, ο σκηνοθέτης καταφέρνει να κρατάει τον θεατή σε αγωνία όπως θα ήταν αν έβλεπε ένα άλλο είδος ταινίας.

Ένα κλασσικό αστυνομικό θρίλερ για παράδειγμα. Και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο στο συγκεκριμένο είδος. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ιστορική στιγμή δεν καταγράφτηκε από την κινηματογραφική κάμερα. Στο τέλος παρακολουθούμε τα πιο κρίσιμα σημεία μόνο από τις φωτογραφίες. Παρόλα αυτά το εγχείρημα και η σημαντικότητα του όχι μόνο δεν χάνεται αλλά γίνεται ακόμα πιο συναρπαστικό.

Ο σκηνοθέτης μέσα από τις επιλογές στη χρήση της φωτογραφίας και του μοντάζ αφηγείται τα γεγονότα με εντυπωσιακή επάρκεια. Είναι λίγες οι φορές που ένα τόσο τολμηρό και εντυπωσιακό γεγονός που συνέβη στην πραγματικότητα συνδυάζεται με αντίστοιχο αποτέλεσμα (αν μπορούμε να κάνουμε τη σύγκριση) στην κινηματογραφική του αφήγηση. Και μάλιστα στη μορφή του ντοκιμαντέρ.

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA