"Κλείνουμε" το τ. 176, της εφημερίδας "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ Σιδηρόδρομος". Και τώρα, πιεστήριο!

ilektikos175

Αυτό είναι το φύλλο του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ τ. 175, το φύλλο που κυκλοφορεί τώρα. Μπορείτε να το δείτε όπως είναι τυπωμένο ΕΔΩ. Σταθερός, όπως πάντα στην παρουσία του! Σταθεροί και οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη έκδοσης του, από το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, η Διοίκηση του. Την Παρασκευή 27/12/2024 πήρα ύλη για το νέο τεύχος. Και σήμερα το μεσημέρα κατά τη μία θα οάμε να την "κλείσουμε".

anagrafi.040324

Εδώ, σ' αυτό το τυπογραφείο, την ΑΝΑΓΡΑΦΗ, στο Περιστέρι, γίνεται η τεχνική επεξεργασία του "ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Σιδηρόδρομου". Η Ανδρομάχη ή Μάχη είναι η κοπέλα που συνεργαζόμαστε. Την ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία, όπως και τους ανθρώπους του τυπογραφείου, Σάκη και Δημήτρη.

ilektrikos.171Η έκδοση μιας εφημερίδας είναι ένας κύκλος. Μόλις ολοκληρωθεί ένα τεύχος και αφού περάσει λίγος καιρός και το χαρούν οι ανθρωποι του, αρχίζουμε να ετοιμάζουμε το επόμενο. Έτσι λοιπόν  την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024 κατέβηκα στον Πειραιά για να παραλάβω το υλικό για το νέο τεύχος 176.  Και οπερότι ήταν μια περίοδος γιορτών με πολλές ενδιάμεσες αργίες, όλα πήγαν καλά και σήμερα το μεσιμέρι, ώρα 13:00 θα είμαστε εκεί για να την "κλείσουμε" δίνοντας τις τελευταίες πινελιές ώστε να φύγει για το πιεστήριο,,,

Χαίρομαι κάθε φορά που συμβαίνει να  ολοκληρώνουμε αυτή τη διαδικασία, επειδή είναι απόλυτα σταθεροί και κάνουμε πραγματική δουλειά, όταν βρισκόμαστε από κοντά... Όλα τριγύρω αλλάζουμε κι όλα τα ίδια μένουν, λέει ένας ποιητής. Ο χρόνος φεύγει σαν αέρας. Είναι μια όμορφη διαδικασία που γίνεται, κάθε δίμηνο. Διότι κάθε πράγμα που αξίζει, έχει τη δουλειά του. Τίποτα και πουθενά, κάτι, δε γίνεται "μαγικά" κι από μόνο του.

Το συναίσθημα; Χαρά για κάτι όμορφο που δημιουργούμε τακτικά με συνέπεια και συνέχεια. Μια όμορφη διαδικασία που επαναλαμβάνεται σταθερά, χρόνια τώρα. Και δεν ξέρω το γιατί (ή μάλλον ξέρω...) αλλά μ' αρέσει πολύ όλη αυτή η διαδικασία. Κι αυτό, το κάνουν οι άνθρωποι του να φαίνεται έτσι. Ιδιαίτερα ο πρόεδρος Θύμιος Ρουσιάς! Νιώθω την αγάπη τους, τη ζεστασιά, την καλή συνεργασία τους που αποτυπώνεται και στην ποιότητα της δουλειάς μας.

Και κάπως έτσι η ιστορία μας με το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, σύνεχίζεται. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που θεωρώ μεγάλο προνόμιο μου να συνεχίζω μαζί τους αυτό που ξεκίνησε εδώ και 30 χρόνια, από τη γέννηση της εφημερίδας με τους συνταξιούχους του ΗΣΑΠ. Ανθρώπους ξεχωριστούς, με ήθος και συνείδηση που σπάνια βρίσκεις στον κόσμο, στο συνάφι εκείνων που ασχολούνται με τα κοινά. 

Αν και έχω αλλάξει δύο ανθρώπους, στις θέσεις ευθύνης του προέδρου στο Σωματείο, τον Μανώλη Φωτόπουλο στο ξεκίνημα και για 15 χρόνια και τον Θύμιο Ρουσιά τα τελευταία 12 χρόνια, ποτέ δεν είχα πρόβλημα από κανέναν τους. Τον Θύμιο τον ήξερα και συνεργάστηκα μαζί του, άλλα δέκα χρόνια πριν, καθώς ήταν ο Γραμματέας του Σωματείου, επί εποχής Φωτόπουλου.

Εξαιρετικοί άνθρωποι! Είναι από αυτούς που λύνουν, αντί να δημιουργούν προβλήματα, που χαίρονται μ' αυτό που κάνουν και δεν μιζεριάζουν από λάθη που μπορεί να συμβούν. Και επιπλέον, εκτιμούν πολύ τη δουλειά που τους προσφέρω, όλα αυτά τα χρόνια.

Κι όταν λέω «φτιάχνω» την εφημερίδα που βλέπετε, εννοώ ότι τη σχεδιάζω και την υλοποιώ ως έκδοση. Δίνω δηλαδή μορφή στα άψυχα κείμενα. Στην έκδοση που μπορείτε να δείτε πατώντας ΕΔΩ, και που είναι η τελευταία, όπως θα διαπιστώσετε.

Είναι ένα έντυπο «συνδικαλιστικό», με την έννοια ότι προβάλλει τη δράση του Σωματείου, αλλά και δημιουργεί εκείνες τις προϋποθέσεις που είναι απαραίτητες για να διατηρείται (το Σωματείο και οι άνθρωποι του) ενωμένο και αγαπημένο στα μάτια των 2.000- 2.500 περίπου μελών του, συνταξιούχων του ΗΣΑΠ σε όλη την Ελλάδα, όπου κι αν μένουν.

Βέβαια, όπως σε όλους, η πανδημία του Covid-19, δημιούργησε κι εδώ τα προβλήματα της. Εκείνον τον καιρό, θυμάμαι, οι άνθρωποι του Σωματείου, παίρνοντας όλα τα μέτρα ασφαλείας, πήγαιναν τρεις φορές την εβδομάδα στον Πειραιά, στα γραφεία τους και σαν τα μυρμήγκια, ιδιαίτερα ο Θύμιος, ακόμα και από το σπίτι του, μάζευε την ύλη του 16σέλιδου ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ σε σχήμα ταμπλόιντ.

Μ’ αυτόν τον τρόπο και με καλό προγραμματισμό, κατάφεραν να μην χάσουν εκδόσεις, παρά μόνο μία! Άθλος, αν σκεφτεί κανείς, από τι περάσαμε… Και τι περνάμε! Αφού ο φόβος για τον Covid-19 δεν έχει φύγει, εντελώς.

Διατηρούν επίσης ένα εξαιρετικό διαδικτυακό τόπο για την άμεση ενημέρωση των μελών τους. Τις άμεσες ανακοινώσεις τις «ανεβάζει» η Ελευθερία, που έχει και τη γραμματειακή υποστήριξη του Σωματείου. Και τη γενική επιμέλεια έχω εγώ. Δείτε το ΕΔΩ, παρακαλώ.

Γενικά, είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι μαζί τους. Ακούν τις παρατηρήσεις μου, προσεκτικά και τις περισσότερες φορές τις εφαρμόζουν. Κάνουν τη δουλειά μου δημιουργική και ευχάριστη και τους ευχαριστώ γι’ αυτό. Και καθώς κι εγώ είμαι πια ο ίδιος συνταξιούχος, τους καταλαβαίνω όλο και περισσότερο. Το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, αποτελεί ένα πρότυπο δημιουργικότητας.

Κάποιοι λένε ότι τα Σωματεία Συνταξιούχων, είναι για απομάχους της δουλειάς. Που ζουν στο περιθώριο και ζουν με τις μνήμες τους από τα παλιά. Μπορεί να είναι και αυτό, αλλά πιστέψτε με, πολλοί νέοι θα ήθελαν να τους μιμηθούν στη δουλειά που προσφέρουν, εθελοντικά, για το κοινό καλό!

The News

Ολιβετάν — «Ο Ταπεινός, Ασήμαντος Μεταφραστής» της Γαλλικής Γραφής που δεν ξέρατε...

agia.grafi7

agia.grafiΉταν 13 Σεπτεμβρίου 1540. Η αστυνομία έκανε έρευνα στο σπίτι του Κολάν Πελάνκ. Σε ένα μυστικό δωμάτιο, ανακάλυψαν κάποια ύποπτα έγγραφα, μεταξύ αυτών και ένα μεγάλο βιβλίο. Στη δεύτερη σελίδα ήταν γραμμένο: «Π. Ρομπέρ Ολιβετανός, ο ταπεινός, ασήμαντος μεταφραστής». Επρόκειτο για μια Αγία Γραφή των Βαλδένσιων! Ο Κολάν Πελάνκ συνελήφθη, καταδικάστηκε ως αιρετικός και κάηκε ζωντανός.

Εκείνη την εποχή στη Γαλλία, όπως και αλλού στην Ευρώπη, η Καθολική Εκκλησία καταδίωκε τους Μεταρρυθμιστές προσπαθώντας να ξεριζώσει τις «ύπουλες» διδασκαλίες τους. Ένας Μεταρρυθμιστής, ο δυναμικός Γκιγιόμ Φαρέλ, ήταν αποφασισμένος να μεταστρέψει το γαλλόφωνο κόσμο στις απόψεις του Μαρτίνου Λούθηρου, πρωταγωνιστή της Προτεσταντικής Μεταρρύθμισης. Ο Φαρέλ, που καταγόταν από την επαρχία Ντοφινέ της νοτιοανατολικής Γαλλίας, ήξερε ότι η έντυπη ύλη ήταν σημαντικό όπλο στη μάχη των ιδεών. Για να φέρει σε πέρας την αποστολή του, χρειαζόταν αποθέματα φυλλαδίων και πραγματειών, καθώς και Γραφές. Ποιος, όμως, θα χρηματοδοτούσε ένα τέτοιο εγχείρημα; Ο Φαρέλ στράφηκε στους Βαλδένσιους, μια ανεξάρτητη θρησκευτική ομάδα αφοσιωμένη στο κήρυγμα της Γραφής.

Σύνοδος στο Σανφοράν

Στα μέσα Σεπτεμβρίου του 1532, οι Βαλδένσιοι μπαρμπ (πάστορες) συγκάλεσαν μια σύνοδο στο Σανφοράν, ένα χωριουδάκι κοντά στο Τορίνο της Ιταλίας. Επί αρκετά χρόνια, οι Βαλδένσιοι είχαν επαφές με τους ηγέτες της Μεταρρύθμισης. Γι’ αυτό, προσκάλεσαν στη σύνοδο τον Φαρέλ και μερικούς άλλους. Ήθελαν να μάθουν αν οι διδασκαλίες τους συμφωνούσαν με αυτές που κήρυτταν ο Λούθηρος και οι οπαδοί του.

Στο Σανφοράν, η ρητορική δεινότητα του Φαρέλ αποδείχτηκε πειστική. Όταν οι Βαλδένσιοι μπαρμπ τού έδειξαν τις παλιές χειρόγραφες Γραφές τους στη δική τους διάλεκτο, εκείνος τους έπεισε να χρηματοδοτήσουν την εκτύπωση μιας Γραφής στη γαλλική. Αντίθετα από τη μετάφραση του Λεφέβρ ντ’ Ετάπλ το 1523, η οποία βασιζόταν στη λατινική, η νέα μετάφραση θα γινόταν από το εβραϊκό και το ελληνικό κείμενο. Αλλά ποιος ήταν σε θέση να κάνει αυτή την εργασία;

Ο Φαρέλ γνώριζε τον κατάλληλο άνθρωπο. Τον έλεγαν Πιερ Ρομπέρ, αλλά ήταν γνωστός ως Ολιβετάν. Επρόκειτο για έναν νεαρό δάσκαλο γεννημένο στην περιοχή της Πικαρδίας, στη βόρεια Γαλλία. Ο Ολιβετάν, ξάδελφος του Ιωάννη Καλβίνου, ήταν από τους πρώτους Μεταρρυθμιστές και αξιόπιστο άτομο. Επίσης, είχε μελετήσει επιμελώς τις γλώσσες της Γραφής επί αρκετά χρόνια στο Στρασβούργο.

Όπως ο Φαρέλ και πολλοί άλλοι, έτσι και ο Ολιβετάν είχε καταφύγει στην Ελβετία. Οι φίλοι του τον παρακαλούσαν να αναλάβει τη μετάφραση. Εκείνος, αφού αρνήθηκε επανειλημμένα, τελικά δέχτηκε να μεταφράσει τη Γραφή «σύμφωνα με την εβραϊκή και την ελληνική γλώσσα στη γαλλική». Παράλληλα, οι Βαλδένσιοι συνεισέφεραν 500 από τις 800 χρυσές κορώνες που απαιτούνταν για την εκτύπωση—ολόκληρη περιουσία!

Η Κουρούνα και το Αηδόνι

Στις αρχές του 1534, ο Ολιβετάν απομονώθηκε στις Άλπεις και άρχισε να εργάζεται τριγυρισμένος από τους «σιωπηλούς δασκάλους» του, τα βιβλία του. Κάθε σύγχρονος λόγιος θα ζήλευε τη βιβλιοθήκη του, η οποία περιλάμβανε μεταφράσεις της Γραφής στη συριακή, στην ελληνική και στη λατινική, ραβινικά σχολιολόγια, γραμματικές της χαλδαϊκής και πολλά άλλα βιβλία. Το σπουδαιότερο ήταν ότι ο Ολιβετάν διέθετε κάποια έκδοση του πρωτότυπου εβραϊκού κειμένου της Γραφής η οποία είχε τυπωθεί εκείνη την εποχή στη Βενετία.

Ο Ολιβετάν βάσισε την απόδοσή του για την κοινώς αποκαλούμενη Καινή Διαθήκη στο γαλλικό κείμενο του Λεφέβρ ντ’ Ετάπλ, μολονότι σε πολλές περιπτώσεις έλαβε υπόψη και το ελληνικό κείμενο του Ολλανδού λογίου Έρασμου. Συχνά αποφάσιζε ποια λέξη θα χρησιμοποιούσε έχοντας ως στόχο την αποδυνάμωση του Καθολικισμού. Για παράδειγμα, προτίμησε τον όρο «μυστικό» αντί για τον όρο «μυστήριο» και τον όρο «εκκλησία» αντί για τον όρο «ναός».

Όσον αφορά αυτό που πολλοί ονομάζουν Παλαιά Διαθήκη, ο Ολιβετάν ήταν αποφασισμένος να αποδώσει το πρωτότυπο εβραϊκό κείμενο κατά λέξη. Έλεγε αστειευόμενος ότι το να μεταφράζει κάποιος το εβραϊκό κείμενο στη γαλλική ήταν σαν «να μαθαίνει στο μελωδικό αηδόνι να κρώζει όπως η βραχνή κουρούνα»!

Στο εβραϊκό κείμενο, ο Ολιβετάν συνάντησε χιλιάδες φορές το θεϊκό όνομα με τη μορφή του Τετραγράμματου. Επέλεξε να το μεταφράσει «Ο Αιώνιος», μια έκφραση που έγινε μεταγενέστερα κοινή στις γαλλικές Προτεσταντικές μεταφράσεις της Γραφής. Σε αρκετές περιπτώσεις, όμως, επέλεξε την απόδοση «Ιεχωβά», όπως στο εδάφιο Έξοδος 6:3.

Είναι εντυπωσιακό ότι στις 12 Φεβρουαρίου 1535, ύστερα από περίπου μόλις έναν χρόνο, ο μεταφραστής ανήγγειλε την ολοκλήρωση του έργου του! Εφόσον, όπως παραδέχτηκε, είχε «ήδη σηκώσει για πολύ καιρό ολομόναχος αυτόν το ζυγό [της μετάφρασης]», προφανώς το έτος 1534/1535 αποτέλεσε το αποκορύφωμα μιας συνεχιζόμενης, επίπονης διαδικασίας. «Έκανα ό,τι καλύτερο μπορούσα», είπε με μετριοφροσύνη ο μεταφραστής. Το μόνο που απέμενε τώρα ήταν η εκτύπωση της πρώτης γαλλικής Γραφής η οποία είχε μεταφραστεί με τις πρωτότυπες γλώσσες υπόψη.

Στο Εργαστήριο του Πιρό

Τώρα εμφανίστηκε στο προσκήνιο ο Πιερ ντε Βινγκλ, ο επονομαζόμενος Πιρό Πικάρ, φίλος του Φαρέλ και Μεταρρυθμιστής τυπογράφος. Όταν η Καθολική Εκκλησία τον έδιωξε από τη Λυών, εγκαταστάθηκε στο Νεσατέλ της Ελβετίας, το 1533. Με χρήματα των Βαλδένσιων, άρχισε να τυπώνει πολλά «ανατρεπτικά» έντυπα. Για παράδειγμα, στο εργαστήριό του τυπώθηκαν τοιχοκόλλητες ανακοινώσεις κατά της Θείας Λειτουργίας, μερικές από τις οποίες έφτασαν ως τον Φραγκίσκο Α΄, τον Καθολικό βασιλιά της Γαλλίας.

Ο ντε Βινγκλ έθεσε και πάλι τα πιεστήριά του σε λειτουργία—αυτή τη φορά για να τυπώσει Γραφές! Για την επίσπευση της διαδικασίας, τέσσερα ή πέντε άτομα εργάζονταν σε καθένα από τα δύο πιεστήρια, τοποθετώντας τα τυπογραφικά στοιχεία και τυπώνοντας τα φύλλα. Τελικά, «το έτος 1535, την 4η ημέρα του Ιουνίου», ο ντε Βινγκλ υπέγραψε τη σελίδα του τυπογράφου στη Γραφή του Ολιβετάν. Στον πρόλογό του, ο μεταφραστής αφιέρωσε το έργο του στους δύστυχους πιστούς οι οποίοι ήταν «συντετριμμένοι και καταβαρημένοι» από «μάταιες παραδόσεις».

Το τελικό αποτέλεσμα αποδείχτηκε αντάξιο όλων των προσδοκιών. Το ωραίο και απλό γαλλικό κείμενο, το οποίο αναδείκνυαν οι ευανάγνωστοι και κομψοί γοτθικοί χαρακτήρες, σχημάτιζε δύο στήλες και χωριζόταν σε κεφάλαια και παραγράφους. Οι περιθωριακές σημειώσεις μαρτυρούν ότι ο μεταφραστής ήταν σπουδαίος λόγιος. Το έργο είναι επίσης εμπλουτισμένο με εισαγωγικά σχόλια, παραρτήματα, πίνακες και ποιήματα. Στο τέλος του τόμου, μια σύντομη ομοιοκατάληκτη ακροστιχίδα αποκαλύπτει ότι «οι Βαλδένσιοι, κήρυκες του Λόγου του Θεού, έδωσαν αυτόν το θησαυρό στα χέρια του λαού».

Αριστούργημα … και Αποτυχία

Το έργο του Ολιβετάν, που υπήρξε άλλοτε αντικείμενο χλευασμού, αναγνωρίζεται σήμερα ομόφωνα ως πραγματικά αριστουργηματικό λόγιο έργο. Επιπλέον, το κείμενό του αποτέλεσε τη βάση για τις Προτεσταντικές μεταφράσεις της Γραφής επί τρεις αιώνες.

Μολονότι τυπώθηκαν περίπου χίλια αντίτυπα της Γραφής του Ολιβετάν, δεν πουλήθηκαν πολλά, αφενός επειδή δεν υπήρχε δίκτυο διανομής, αφετέρου δε επειδή εκείνη την εποχή η ίδια η γαλλική γλώσσα άλλαζε ταχύτατα. Εκτός αυτού, ένας ογκώδης τόμος βάρους 5 κιλών δεν ήταν ό,τι καλύτερο για τους περιοδεύοντες κήρυκες ή για όσους διάβαζαν στα κρυφά.

Παρότι ένα αντίτυπο είχε φτάσει μέχρι το σπίτι του Κολάν Πελάνκ στη Γαλλία, όπως αναφέρθηκε στην αρχή του άρθρου, η Γραφή του Ολιβετάν αποτέλεσε στην ουσία εμπορική αποτυχία. Το 1670, σχεδόν ενάμιση αιώνα αργότερα, υπήρχε ακόμη απούλητο ένα αντίτυπο σε κάποιο βιβλιοπωλείο της Γενεύης.

«Ανώνυμος από Πουθενά»

Αφού επιτέλεσε την αποστολή του, ο Ολιβετάν πέρασε και πάλι στην αφάνεια. Χρησιμοποιώντας πλαστά ονόματα, αναθεώρησε την Καινή Διαθήκη του και τμήματα της Παλαιάς Διαθήκης. Επίσης, αφοσιώθηκε στο άλλο πάθος του—τη διδασκαλία. Όντας στοχαστικός εκπαιδευτικός, επιμελήθηκε εκ νέου το έργο του Διδασκαλία των Παιδιών (Instruction des enfans), ένα βιβλίο για νεαρά άτομα που περιείχε ηθικά διδάγματα και αποτελούσε αναγνωστικό της γαλλικής βασισμένο εξ ολοκλήρου στις Γραφές. Ανάμεσα στα ψευδώνυμα που υιοθέτησε ήταν και το Μπελισέμ ντε Μπελιμακόμ, που σημαίνει «Ανώνυμος από Πουθενά».

Ο Ολιβετάν πέθανε το 1538, λίγο πάνω από τα 30 του, ενδεχομένως στη Ρώμη. Ελάχιστοι σήμερα γνωρίζουν τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε αυτός ο νεαρός λόγιος από την Πικαρδία στην κυκλοφορία της γαλλικής Γραφής. Το όνομά του σπάνια εμφανίζεται σε λεξικά, ή και καθόλου. Αυτό πιθανότατα θα προτιμούσε και ο «ταπεινός, ασήμαντος μεταφραστής» Λουί Ρομπέρ, ο επονομαζόμενος Ολιβετάν!

[Υποσημειώσεις]

Για πληροφορίες σχετικά με το πώς οι Βαλδένσιοι αφομοιώθηκαν από τη Μεταρρύθμιση, βλέπε ΣΚΟΠΙΑ 15 Μαρτίου 2002, σελίδες 20-23.

Το κανονικό του όνομα ήταν Λουί Ρομπέρ, αλλά υιοθέτησε ως μικρό όνομα το Πιερ. Το παρωνύμιο Ολιβετάν, από τη γαλλική λέξη olive που σημαίνει «ελιά», μπορεί να σχετίζεται με το πολύ ελαιόλαδο που χρησιμοποιούσε ώστε να έχει φως κατά την πολύωρη εργασία του.

  • Αναδημοσίευση από το περιοδικό ΣΚΟΠΙΑ της 1 Σεπτεμβρίου 2011

Σχόλια (0)

There are no comments posted here yet

Υποβάλετε το σχόλιό σας

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Συννημένα (0 / 3)
Share Your Location

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που ονειρευόμουν να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και κάποτε, ονειρευόμουν να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν θα έβγαινα στη σύνταξη.  Τώρα πια είμαι συνταξιούχος, έχοντας αλλάξει άποψη και πρωτεραιότητες στη ζωή μου... Η στιγμή που νόμιζα ότι δεν θα ερχόταν ποτέ, ήρθε! Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.ktiti.dek23

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017, όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Χρειάστηκε να περιμένουμε λίγο... Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες… Η φωτογραφία αυτή, είναι τραβηγμένη το Νοέμβρη του 2023 όταν βάψαμε με άλλο χρώμα την εξωτερική και εσωτερική αυλή του σπιτιού...

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017, στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου στείλουν αυτή τη φωτογραφία… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Έτσι το βλέπω εγώ, έχοντας προσωπικά βιώματα… Οι όμορφες βουκαμβίλιες, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που, για άλλη μια φορά, αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαριά, ξαναζωντάνεψαν!

parteria6

Φτιάξαμε και τα παρτέρια στα δυο περιβολάκια στην εξωτερική αυλή... Ο επόμενος στόχος, αν το θέλει ο Θεός και τον καταφέρουμε, είναι να μπουν πλακάκια και στις αυλές, τόσο στην εσωτερική, όσο και στην εξωτερική. Και μια πραγματική εξώπορτα που θα προστατεύει το σπίτι μας, καλύτερα, από τους ανόητους που δεν λείπουν. Ο στόχος παραμένει. Ελπίζω να τα καταφέρουμε να τον υλοποιήσουμε σ' αυτή τη ζωή.

thrapsano.arxio

Και μια ιστορική φωτογραφία που δείχνει το χωριό των πιθαράδων... Κρήτη, Θραψανό, 1958-1962, φωτογραφία του Roland Hampe. Την είδαμε δημοσιευμένη στη εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ Ηρακλείου της 10/5/2023. Τα νέα παιδιά, στις μέρες μας, συνεχίζουν αυτή την τέχνη. Αν τα βοηθούσε λίγο και η Πολιτεία, όλα θα ήταν καλύτερα... Δείτε κι αυτό ΕΔΩ το υπέροχο ντοκιμαντέρ για την αγγειοπλαστική στο Θραψανό που προβλήθηκε το Φλεβάρη του 2024  από την ΕΡΤ 3.

patris220624

Από την ημερήσια Ηρακλειώτικη εφημερίδα, ΠΑΤΡΙΣ. Την είδαμε δημοσιευμένη στη στήλη Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, το Σάββατο 22/6/2024 με την ένδειξη: 1958-1962, Κρήτη, Θραψανό. Φωτογραφία Roland Hame (πηγή: Άσπρο και Μαύρο). Η φωτογραφία έχει και μια ακόμα συναισθηματική αξία για μένα. Τραβήχτηκε, όταν εγώ γενήθηκα. Και προφανώς έχει επιχρωματιστεί. Δεν υπήρχε χρωματιστό φίλμ, τότε...

Σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα η σελήνη; Θέλετε να ξέρετε;

Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ

Η Αγία Γραφή περιγράφει μερικές φορές τους ανθρώπους με βάση την εργασία που έκαναν. Μιλάει για τον “Ματθαίο, τον εισπράκτορα φόρων”, τον “Σίμωνα τον βυρσοδέψη” και τον “Λουκά, τον αγαπητό γιατρό”. (Ματθ. 10:3· Πράξ. 10:6· Κολ. 4:14) Κάτι άλλο που χαρακτηρίζει τους ανθρώπους είναι οι πνευματικοί διορισμοί ή τα προνόμιά τους. Διαβάζουμε για τον Βασιλιά Δαβίδ, τον προφήτη Ηλία και τον απόστολο Παύλο. Αυτοί οι άντρες εκτιμούσαν τους θεόδοτους διορισμούς τους. Παρόμοια και εμείς, αν έχουμε προνόμια υπηρεσίας, πρέπει να τα εκτιμούμε.

Ο αρχικός σκοπός του Ιεχωβά για την ανθρωπότητα ήταν να ζει για πάντα εδώ στη γη. (Γέν. 1:28· Ψαλμ. 37:29) Ο Θεός πρόσφερε γενναιόδωρα στον Αδάμ και στην Εύα διάφορα πολύτιμα δώρα που τους έδιναν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν τη ζωή. (Διαβάστε Ιακώβου 1:17) Ο Ιεχωβά τούς χάρισε ελεύθερη βούληση, την ικανότητα να κάνουν λογικές σκέψεις και τη δυνατότητα να αγαπούν και να απολαμβάνουν φιλίες.

Ο Δημιουργός μιλούσε στον Αδάμ και τον συμβούλευε για το πώς να δείχνει την υπακοή του. Ο Αδάμ μάθαινε επίσης πώς να καλύπτει τις ανάγκες του καθώς και πώς να φροντίζει τα ζώα και τη γη. (Γέν. 2:15-17, 19, 20) Ο Ιεχωβά προίκισε επίσης τον Αδάμ και την Εύα με τις αισθήσεις της γεύσης, της αφής, της όρασης, της ακοής και της όσφρησης. Έτσι μπορούσαν να απολαμβάνουν πλήρως την ομορφιά και τα άφθονα αγαθά του παραδεισένιου σπιτιού τους. Για το πρώτο ανθρώπινο ζευγάρι, οι δυνατότητες να έχουν απόλυτα ικανοποιητική εργασία, να νιώθουν πλήρεις και να κάνουν ανακαλύψεις, ήταν απεριόριστες.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα λόγια που είπε ο Ιησούς στον Πέτρο; Χρειάζεται να προσέξουμε ώστε να μην αφήσουμε την αγάπη μας για τον Χριστό να εξασθενήσει και την προσοχή μας να αποσπαστεί από τα συμφέροντα της Βασιλείας. Ο Ιησούς γνώριζε πολύ καλά τις πιέσεις που σχετίζονται με τις ανησυχίες αυτού του συστήματος πραγμάτων. Ας μάθουμε, να εκτιμούμε όσα έχουμε...

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό, με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας καλής σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι, για να περνάω το χρόνο μου.

Σήμερα, όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα του με κούφια δημοσιογραφικά θέματα, που δεν είχαν να προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα, προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία, είναι μπροστά μας... Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Ούτε στις δυνάμεις μας. Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε εδώ είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Κολοκυνθούς,  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το αμέσως προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του στην πρώτη μεγάλη οικονομική κρίση. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο, τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του, θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να γίνει έτσι. Και να μην είναι μόνο οι καλές προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Στο ρόλο του Συνταξιούχου

Αν έχεις κάπου να κρατηθείς, αν μπορείς να περιμένεις, η υπομονή αμείβεται.
Άπό τις 24/10/2020 είμαι πια συνταξιούχος!… Όλα εξελίχθηκαν καλά, όπως το περίμενα και τον Νοέμβρη του 2020 μπήκαν τα χρήματα της σύνταξης μου στο λογαριασμό μου. κι από τότε όλα γίνονται κανονικά, στην ώρα τους... Η αγωνία μου μετρούσε από τον Νοέμβριο του 2019, οπότε και κατέθεσα τα χαρτιά μου. Μια διαδικασία που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο! 

Όλα αυτά έγιναν μέσα σε μια πρωτόγνωρη, δύσκολη εποχή του κορονοϊού Covid-19, με λοκντάουν και χωρίς τις μικρές εφημερίδες που βγάζω. Και όμως, όλα πήγαν καλά! Με τη βοήθεια ανθρώπων που μας αγαπούν, των παιδιών της Σούλας, δεν έχασα καμιά από τις ρυθμίσεις που είχα κάνει... Και δεν στερηθήκαμε τίποτα, από τα βασικά πράγματα. Ο Ιεχωβά να τους ευλογεί!

Δοξάζω τον Ιεχωβά για την καλή έκβαση του πράγματος! Και τον ευχαριστώ, γιατί αν δεν ήταν το ισχυρό χέρι Του να με οπλίζει με υπομονή και εγκαρτέρηση, όλα θα ήταν πολύ πιο δύσκολα!

Μικρές πινελιές αγάπης

athina1

Γεμάτος όμορφες, ξεχωριστές πινελιές, είναι αυτός ο ιστότοπος που διαβάζετε. Ξεκίνησε, για να καλύψει κάποιες ανάγκες έκφρασης, με δημοσιογραφικό κυρίως περιεχόμενο και τον βλέπουμε να εξελίσσεται ουσιαστικά σε ένα σημείο συνάντησης και επαφής, ανάμεσα σε φίλους. Και η αναφορά στις πινελιές δεν είναι καθόλου τυχαία. Κάπως έτσι δεν λειτουργούν και οι ζωγράφοι; Μόνο που εδώ το πράγμα μοιράζεται, ανάμεσα στις λέξεις και τις εικόνες. Και περιγράφουν μια ζωή πραγματική, όχι από αυτές που κυριαρχούν στη φαντασία και στο διαδίκτυο.

Δοκιμασία από τον Covid-19

Ότι μέχρι χθες, μόνο ως θεωρία γνωρίζαμε, το είδαμε να εφαρμόζεται στη ζωή μας... Και πήραμε τα μαθήματα μας. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ.

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη έναν ακριβώς χρόνο, μετά. Λιγοστεύουμε...

Έφυγε και ο Κωστής μας

Λιγοστεύουμε... Μετά τη Γεωργία μας, "έφυγε" και ο Κωστής μας. Τον αποχαιρετήσαμε (δείτε ΕΔΩ) με συγκίνηση... Θα τα ξαναπούμε αδελφέ!

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA