Η καλή συναναστροφή δυναμώνει και βοηθάει το μυαλό τη σκέψη και την καρδιά…
Οι Γραφές περιέχουν πολλές ρητές εντολές για την απόκτηση θάρρους και επίσης δείχνουν πώς μπορεί να το αποκτήσει κανείς. (Ψλ 31:24) Η συναναστροφή με συλλάτρεις μας μπορεί να αποτελέσει μεγάλη βοήθεια. (Πρ 28:15) Στο εδάφιο Ψαλμός 27:14 ο Δαβίδ, ένας θαρραλέος άνθρωπος, είπε: «Να είσαι θαρραλέος, και ας είναι ισχυρή η καρδιά σου». Στα προηγούμενα εδάφια του 27ουΨαλμού, αποκαλύπτει τι τον βοήθησε να είναι θαρραλέος: Το ότι βασιζόταν στον Ιεχωβά ως «το οχυρό» της ζωής του (εδ. 1), προηγούμενες εμπειρίες του από τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε ο Ιεχωβά τους αντιδίκους του (εδ. 2, 3), η εκτίμηση που είχε για το ναό της λατρείας του Ιεχωβά (εδ. 4), η εμπιστοσύνη του στην προστασία, στη βοήθεια και στην απελευθέρωση που παρείχε ο Ιεχωβά (εδ. 5-10), η συνεχής εκπαίδευση στις αρχές της δίκαιης οδού του Θεού (εδ. 11) και οι ιδιότητες της πίστης και της ελπίδας (εδ. 13, 14).
Όταν ο απόστολος Παύλος προειδοποίησε τους Χριστιανούς για τους κινδύνους των κακών “συναναστροφών” (1Κο 15:33), χρησιμοποίησε στο πρωτότυπο ελληνικό κείμενο το ουσιαστικό ὁμιλία, συγγενικό του ρήματος ὁμιλέω, που αποδίδεται “συνομιλώ”. (Πρ 20:11) Η λέξη ὁμιλία δηλώνει επαφή με άλλο άτομο, συνήθως μέσω προφορικού λόγου. Η Μετάφραση των Εβδομήκοντα χρησιμοποίησε αυτή τη λέξη ως απόδοση δύο όρων του εβραϊκού κειμένου, από τους οποίους ο ένας μεταφράζεται «πειστικότητα» στο εδάφιο Παροιμίες 7:21. Οι φωτογραφίες στη σημερινή δημοσίευση είναι από δύο τέτοιες κοινωνικές συναναστροφές. Οι τρείς πρώτες από το σπίτι της Αναστασίας στο Μοσχάτο όπου κάναμε προετοιμασία μελέτης της «Σκοπιάς» και η τελευταία από τον Πειραιά…
Η Γραφή είναι ξεκάθαρη: Όσοι επιθυμούν την επιδοκιμασία του Θεού επιλέγουν να κάνουν συντροφιά με άτομα αφοσιωμένα στη δικαιοσύνη και στην αλήθεια. (2Τι 2:22) Οι καλές συναναστροφές μπορούν όντως να βοηθήσουν κάποιον να συνεχίσει να περπατάει σε αρμονία με τη θεϊκή σοφία, οι κακές συναναστροφές έχουν αναμφισβήτητα βλαβερές συνέπειες. Η θεόπνευστη παροιμία δηλώνει: «Αυτός που περπατάει με σοφούς θα γίνει σοφός, αλλά αυτός που έχει δοσοληψίες με τους άφρονες θα έχει κακή κατάληξη». (Παρ 13:20· παράβαλε Παρ 22:24, 25· 28:7· 29:3.) Η λέξη ρα‛άχ του εβραϊκού κειμένου, που μεταφράζεται “έχω δοσοληψίες” στο εδάφιο Παροιμίες 13:20, αποδίδεται επίσης “συναναστρέφομαι” και είναι συγγενική με τη λέξη ρέα‛ του εβραϊκού κειμένου, που σημαίνει «συνάνθρωπος· σύντροφος· πλησίον· φίλος».—Κρ 14:20· Λευ 19:18· Ψλ 38:11· 101:5· Παρ 22:11.
Ας δούμε ένα ακόμα γραφικό παράδειγμα: Στη διάρκεια των 40 και πλέον ετών κατά τα οποία υπηρέτησε ως προφήτης, ο Ιερεμίας δεν εγκαταλείφθηκε μόνος του. Ο Ιεχωβά ήταν μαζί του για να τον ελευθερώνει από τους εχθρούς του. (Ιερ 1:19) Ο Ιερεμίας έβρισκε ευχαρίστηση στο λόγο του Ιεχωβά. (Ιερ 15:16) Απέφευγε τη συναναστροφή με όσους αδιαφορούσαν για τον Θεό. (Ιερ 15:17) Έβρισκε καλούς συντρόφους ανάμεσα σε άτομα στα οποία μπορούσε να κάνει έργο εποικοδόμησης (Ιερ 1:10), όπως ήταν οι Ρηχαβίτες, ο Αβδέ-μέλεχ και ο Βαρούχ. Αυτοί οι φίλοι τού συμπαραστάθηκαν και τον γλίτωσαν από το θάνατο, ενώ περισσότερες από μία φορές η δύναμη του Ιεχωβά έγινε έκδηλη παρέχοντάς του προστασία.—Ιερ 26:7-24· 35:1-19· 36:19-26· 38:7-13· 39:11-14· 40:1-5.
Σχόλια (0)