Μύθος ή αλήθεια η ύπαρξη του Αγίου Βασίλη; Η Coca Cola ξέρει, που τον δημιούργησε…
Από την ειδησεογραφία των ημερών: Ούτε ένας ούτε δύο, αλλά 650 δεινοί σέρφερ, που ήταν ντυμένοι Άγιοι Βασίληδες, έκαναν την εμφάνισή τους στη φημισμένη παραλία Κοκόα, στη Φλόριντα… Οι σέρφερ πήραν τις σανίδες τους και δάμασαν τα κύματα, εντυπωσιάζοντας με τις φιγούρες τους μικρούς και μεγάλους.
Ο αγώνας σερφ από Άγιους Βασίληδες διοργανώνεται εδώ και επτά χρόνια όμως φέτος η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, με αποτέλεσμα η διοργάνωση να κερδίσει μία θέση στο βιβλίο των ρεκόρ γκίνες. Κάπως έτσι παρουσιάζει η αγορά τους Αγιο Βασίλιδες. Τους εμπιστεύεστε; Εδώ βέβαια δεν είναι σέρφερ…
Και εδώ μερικοί διαφορετικοί ΑγιοΒασίαλιδες που κάνουν… κόλπα τέτοια που αρέσουν στα παιδιά… Έτσι και αλλιώς ο μύθος του και σ’ αυτά έχει καταρριφθεί. Επομένως αν κάτι μένει είναι τα ακροβατικά τους, τουλάχιστον ως θέαμα… Οι φωτογραφίες εδώ δεν είναι φετινές… Πάντα βρίσκουν κάποιον τρόπο για να τις επαναφέρουν τέτοιες μέρες στην επικαιρότητα…
Ο Άι Βασίλης είναι από τα πρόσωπα των ημερών που θρύλοι και μύθοι το θέλουν να… μοιράζει δώρα στα καλά παιδιά. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παραμύθι που ούτε τα παιδιά δεν πιστεύουν πια. Ψάξαμε λιγάκι το θέμα και ιδού τα αποτέλεσμα σχετικά με τον Άγιο Βασίλη με την βοήθεια έρευνας του επιστημονικού περιοδικού ΣΠΑΥ.
Καταρχήν κανένα γνωστό είδος ταράνδου δεν πετά. Παρόλο που υπάρχουν 300 χιλ. είδη ζωντανών οργανισμών που ακόμα δεν έχουν καταχωρηθεί (τα περισσότερα έντομα και μικροοργανισμοί), αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι υπάρχει ιπτάμενος τάρανδος, τον οποίο από ότι φαίνεται μόνο ο Άγιος Βασίλης έχει δει.
Υπάρχουν περίπου 2 δις παιδιά (κάτω των 18) στον κόσμο. Επειδή ο Άγιος Βασίλης προφανώς δεν επισκέπτεται Μουσουλμάνους, Ινδουιστές, Εβραίους, Βουδιστές, ο φόρτος εργασίας του περιορίζεται στο 18,9% του συνολικού- 378εκ. σύμφωνα με το διεθνές Γραφείο Καταγραφής Πληθυσμών (Population Reference Bureau). Με μέσο όρο 3,5 παιδιών ανά σπίτι, έχουμε 91,8 εκ. σπιτικά. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι υπάρχει τουλάχιστον ένα καλό παιδί ανά σπίτι που αξίζει να πάρει δώρο σύμφωνα με την παράδοση.
Ο Άγιος Βασίλης έχει μόλις 31 ώρες για να δουλέψει και αυτό χάρη στη περιστροφή της γης , αν υποθέσουμε ότι ταξιδεύει από ανατολάς προς δυσμάς (που είναι και το πιο λογικό. Τόσα χρόνια κάνει αυτή την δουλειά ).
Αυτό μας κάνει 882,6 επισκέψεις το δευτερόλεπτο. Δηλαδή για κάθε χριστιανικό σπίτι με ένα καλό παιδί, έχει 1/1000 του ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟΥ να παρκάρει το έλκηθρο, να κατέβει από την καμινάδα, να αφήσει τα δώρα, να φάει το κομμάτι της πίτας του, να ξανά ανεβεί την καμινάδα, να ξαναμπεί στο έλκηθρο και να φύγει για το επόμενο σπίτι.
Αν υποθέσουμε ότι αυτές οι 91,8 εκ. επισκέψεις ισαπέχουν μεταξύ τους (χάριν υπολογισμών), μιλάμε για απόσταση 0,78 μίλια ανά σπίτι, συνολικό ταξίδι 71,6 εκ. μίλια.
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι το έλκηθρο τρέχει με 650 μίλια το ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΟ, 3000 φορές την ταχύτητα του ήχου !! Συγκριτικά το πιο γρήγορο μέσο που φτιάχτηκε από τον άνθρωπο (Ulysses space probe) κινείται με μόλις 27,4 μίλια το δευτερόλεπτο- ενώ ένας κανονικός τάρανδος μπορεί να τρέξει το πολύ με 15 μίλια την ώρα.
Ααα και κάτι άλλο: το φορτίο στο έλκηθρο είναι άλλο ένα ενδιαφέρον σημείο. Με την προϋπόθεση ότι κάθε παιδάκι θα πάρει ένα πακέτο που ζυγίζει μόλις 1 κιλό , το έλκηθρο κουβαλάει περίπου 321.300 χιλ. τόνους χωρίς να μετράμε τον Άγιο Βασίλη που λέγεται ότι είναι και χοντρούλης. Και δεν μετράμε και το γεγονός ότι έχει φάει και 91,8 εκ. κομμάτια πίτας.
Κανονικά ένας τάρανδος μπορεί να κουβαλήσει το πολύ 150 κιλά . Ακόμα και αν ο περίφημος ιπτάμενος τάρανδος (βλέπε παρ. 1) μπορούσε να κουβαλήσει 10 φορές περισσότερο βάρος, 8η και 9 τάρανδοι σε καμία περίπτωση δεν φτάνουν. Για την ακρίβεια χρειάζονται 214.200 τάρανδοι.
Αυτό αυξάνει το συνολικό βάρος (και πάλι χωρίς να μετράμε το βάρος του ελκήθρου ) σε 353.430 τόνους (4 φορές περισσότερο από το μεγαλύτερο υπερωκεάνιο στον κόσμο). 353.000 χιλ. τόνοι που κινούνται με 650 μίλια το δευτερόλεπτο έχουν μια απίστευτη αντίσταση στον αέρα - η οποία προκαλεί θερμότητα (όπως τα διαστημόπλοια όταν μπαίνουν στην ατμόσφαιρα της γης).
Το μπροστινό ζευγάρι ταράνδων θα αποσβέσει 14,3 τετράκις εκατομμύρια joule ενέργειας ανά δευτερόλεπτο το καθένα. Με άλλα λόγια θα εξατμιστούν ακαριαία με εκκωφαντικό θόρυβο , αφήνοντας το ζευγάρι που βρίσκεται πίσω εκτεθειμένο. Ολόκληρο το κοπάδι θα εξατμιστεί σε 4,26 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Ο Άγιος Βασίλης εν τω μεταξύ, θα πρέπει να αντέχει σε επιτάχυνση 17.500 φορές μεγαλύτερη της βαρύτητας. Αν ζυγίζει γύρω στα 100 κιλά (και λίγα λέμε) θα γίνει χαλκομανία στο πίσω μέρος του καθίσματος του εξαιτίας των 2.107.007 κιλών αδράνειας.
Συμπέρασμα: αν ο Άγιος Βασίλης υπήρξε ποτέ (!) τώρα δεν υπάρχει πια!!!
Και μερικά στοιχεία από την ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια Wikipedia
Ο Άι Βασίλης αποτελεί σήμερα μία διεθνή λαογραφική μορφή η οποία διανέμει δώρα σε παιδιά και ενηλίκους ανεξαιρέτως. Μια μάλλον παρανοημένη εκδοχή υποστηρίζει ότι τα δώρα του Άι Βασίλη τα δικαιούνται μόνο όσοι υπήρξαν «καλοί» κατά τη διάρκεια του χρόνου. Είναι κυρίαρχο πρόσωπο του εορτασμού της Πρωτοχρονιάς και των Χριστουγέννων. Η γνωστή παρουσία του με κόκκινη στολή, λευκή γενειάδα, τα γυαλιά του, πάντα χαμογελαστός με το σάκο με τα δώρα, πάνω σε έλκηθρο που το σέρνουν ζωηρά ελάφια ή τάρανδοι αποτελεί σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα τον πλέον αγαπημένο ήρωα των παιδιών τις ημέρες αυτών των εορτών ακόμη και σε χώρες μη Xριστιανικές.
Είναι ακριβώς ο ίδιος ο «Σάντα Κλάους» (Άγιος Νικόλαος) των Άγγλων, ο «Περ Νοέλ» των Γάλλων, ο «Σίντερ-Κλάας» των Ολλανδών, ο «Βάιναχτσμαν» των Γερμανών, ο «Λαμ-Κουνγκ-Κουνγκ» (= «ο Καλός γερο-πατέρας») των Κινέζων, ο «Χοτέισο» των Ιαπώνων και «Babbo Natale» των Ιταλών.
Η σημερινή μορφή του Άι Βασίλη έγινε δημοφιλής με το ποίημα «A Visit from St. Nicholas» (Μια επίσκεψη από τον Άγιο Νικόλαο) που δημοσιεύτηκε το 1823.
Η οπτικοποιημένη εκδοχή πρωτοεμφανίστηκε στο περιοδικό «Harper’s Weekly» το 1863. Συμμετοχή στην δημοφιλία είχε και το παιδικό βιβλίο «The Life and Adventures of Santa Claus» του 1902. Η White Rock Beverages ήταν μια εταιρία αναψυκτικών που τον χρησιμοποίησε το 1915 για να πουλήσει μεταλλικό νερό, και το 1923 τζίντζερ-έιλ.
Το 1931 η γνωστή αμερικάνικη εταιρεία αναψυκτικών Coca-Cola παρουσίασε τον Άι-Βασίλη με πρωτοχρονιάτικα δώρα τα προϊόντα της εταιρείας στα χρώματα βεβαίως εκείνης. Η διαφήμιση αυτή υπήρξε εμπορικά τόσο επιτυχής που έμελλε να γίνει σήμα δημοτικότητάς της ανά τον κόσμο... Η μακρόχρονη χρήση του σε διαφημίσεις της Coca-Cola παγίωσε την εμφάνισή του και ειδικά τα κόκκινα ρούχα, αλλά οπωσδήποτε δεν ήταν δική της εφεύρεση.
Σχόλια (0)